Oorspronkelijk geplaatst door Remco98 op vrijdag 14 juni 2013 om 18:36
Zondag klimcriterium in Brunssum. Ben benieuwd!
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 14 juni 2013 om 19:25
Ah, die rij ik ook! Gezien je naam wel in een andere categorie ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Remco98 op vrijdag 14 juni 2013 om 19:42
Ja, ik bij de nieuwelingen.
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zaterdag 15 juni 2013 om 00:55
btw. Zijn er nog renners die zaterdagmiddag meedoen aan Ploegentijdrit te Gilze?
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op maandag 17 juni 2013 om 00:23
@Zwiggel
Hoe ging Oost Friesland?
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 17 juni 2013 om 10:29
Uitslag geeft een DNF.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 17 juni 2013 om 10:45
Er stond ook windkracht 5 en het is een vrije klassieker. Als clubrenner moet je al van goeie huize komen om dan te finishen.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op maandag 17 juni 2013 om 12:10
Er zijn maar 13 man gefinisht dus dan mag je er van uit gaan dat zwiggel daar niet bij zit.. benieuwd naar zijn verhaal!
Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op maandag 17 juni 2013 om 12:29
Zwiggels verhaal: "moest echt achteraan starten direct na de start gaan ze direct 60 rijden ik zit daar en denk wtf is dit en zat echt al helemaal stuk meteen weten jullie hoe dat kan het is niet dat ik slecht was ofzo maar echt die snelheid kan ik dan niet aan toen kwam er een bocht en ik zat aan de buitenkant maar iedereen nam die bocht door de binnenkant dus zat echt meteen vol in de wind toen nog terug gekomen maar kilometer later gaat het op de kant dus ik denk van wtf had wel goed benen maar kreeg last van mijn ademhaling echt heel kortademig enzo weet iemand van jullie wat dat is want is echt irritant en zeg nu niet dat het gewoon afzien is maar goed trapte dus echt gewoon 100 watt weg maar kon alsnog niet volgen maar toch drie kilometer bij kunnen blijven dus een verbetering met vorige keer dus wel tevreden maar wel echt stom met die bocht. naja volgend jaar misschien bij de rijke koersen dan kunnen duyn en vermeltfoort enzo mij vast wat tips geven....."
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 17 juni 2013 om 13:12
Lol@stoemper
Woensdagavond Ronde van de Albrandswaard, als ik het weerbericht moet geloven gaat het flink donderen en bliksemen dus dat wordt weer interessant. Overigens mijn eerste echte criterium, iemand nog tips?
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 17 juni 2013 om 13:31
Zo snel mogelijk proberen voorin te raken. Criteriums zijn bochtig en achterin moet je veel meer remmen om vervolgens in een korte tijd die verloren afstand weer goed te maken. Gaat je op een gegeven moment opbreken. En zoals eerder deze week hier al gezegd, moet je niet te bang zijn om je ergens tussen te voegen. Oh, en een goede bochtentechniek is wel handig ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 17 juni 2013 om 13:33
Niet teveel naar het weerbericht kijken :-)
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 17 juni 2013 om 13:57
Ach, ik heb meer ervaring met koersen in extreem weer dan zonder extreem weer: Na over de straat waaiende hekken in Noord Beveland en waterfietsen op het DK is 31 graden met onweer ook wel eens aardig :p
Geloof dat het geen heel moeilijk rondje is qua bochten gelukkig.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 17 juni 2013 om 15:30
@StonedCamel
Ook al je stuk zit proberen als het eventjes stilvalt (dat zie je, omdat renners dan naast elkaar gaan rijden ipv aan het lint) er meteen overheen gaan om wat plekken te pakken. Je eerste reflex is in het wiel blijven zitten om te herstellen, maar het feit is dat je dan na de volgende bocht weer achteraan dat hele lint moet optrekken en alleen maar meer naar de klote gaat. Als je investeert in een rondje extra afzien om op te schuiven kom je er daarna als het goed is alleen maar beter vanaf.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 17 juni 2013 om 20:13
Reed daarstraks na mjn examen nog eens goed door op de Tackx, wat lekker was in het zonnetje en wat goede muziek. Maar na een kilometer of 40 hoorde ik plots een harde knal en was het gedaan met fietsen, omdat mijn achterband dus ontploft was. Weet iemand hoe dit kan, of hoe je het kan voorkomen?
Mijn band was rond de 6 bar opgepompt dus niet te hard, denk ik.
41 km gefietst, gemiddelde 32km/u en hartslag 165gemiddeld
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op maandag 17 juni 2013 om 20:30
Wat doe je op de taxc in het zonnentje:P?
Was het een slechte band? over verhitting lijkt me...
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 17 juni 2013 om 20:39
@Janwillem92 De band heb ik ondertussen al een klein jaar zonder iets aan, had ervoor nog naar school en terug ermee gereden en had niets gezien of gemerkt (dus ja ik had al wat in het zonnetje gereden ;) ).
Zou het door de wrijving van de Tacx en mijn band kunnen dat hij zomaar ontploft? Hij had nochtans niet zo warm had ik de indruk. Mocht dit het geval zijn dan is het de laatste keer dat ik in dit weer thuis zit op de tacx :), maar had niet echt goesting om nog ver te rijden langs de leie, want heb hem de laatste tijd meer dan genoeg gezien. :)
@Jens wat is het verschil met een gewone band?
Oorspronkelijk geplaatst door Leon op maandag 17 juni 2013 om 20:51
@Kartje, komt bijna zeker door de wrijving. 6 bar op de tacx is ook veel te weinig! Met een gewone band doe ik minimaal 9 bar in mijn band.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op maandag 17 juni 2013 om 21:01
"De trainerband is specifiek ontwikkeld voor het rijden op de hometrainer. Door de samenstelling van diverse materialen wordt oververhitting, slippen en slijtage geminimaliseerd."
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 17 juni 2013 om 21:07
Mijn band kan maar 8 bar aan staat erop de zijkant van de band, dus doe ik er altijd iets minder in om juist een klapband/ platte band te vermijden, of is dat een foute redenering?
@Jens Bedankt.
Oorspronkelijk geplaatst door Leon op maandag 17 juni 2013 om 21:13
6 bar betekend meer wrijving, en dus ook meer warmte. Tacx band blijft wel het beste, ook omdat een gewone band nogal snel 'plat' wordt.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 17 juni 2013 om 21:19
Ok bedankt voor de snelle info gasten, zal morgen naar mijn fietsmakelaar gaan en zo'n band aanschaffen. Kost wel aardig wat geld zo te zien.
Wel raar dat ik in die 2 jaar nooit zoiets heb meegemaakt met de tacx.
Oorspronkelijk geplaatst door Leon op maandag 17 juni 2013 om 21:29
Kan ook wel lang goed gaan, maar zo'n band werkt wel een stukje beter. Wat je ook kunt doen, op de weg rijden met nieuwe banden, tegen de tijd dat ze versleten zijn op de tacx leggen. Maar dat werkt alleen als je veel km's maakt ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.