[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 481 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 17 juni 2013 om 21:32

Daar zeg je iets, tijd is een kostbaar gegeven...
Ah de kaap van de 1000 km begint eindelijk in zicht te komen hoera. Een peulenschil van wat ik eigenlijk wou bereiken .

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op dinsdag 18 juni 2013 om 09:16

Na twee maanden niet op de fiets gezeten te hebben begint het nu toch wel weer flink te jeuken om weer eens een tochtje te maken. Als mijn vriendin (o nee, vrouw sinds kort) op tijd thuis is vandaag eens kijken of ik mee kan rijden met de wedrenners.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 18 juni 2013 om 09:27

Gefeliciteerd Iwan!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op dinsdag 18 juni 2013 om 10:05

Thanx!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 18 juni 2013 om 10:05

Hilarische column van Thijs, best wel herkenbaar:
Strava op de hielen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op dinsdag 18 juni 2013 om 10:40

Erg herkenbaar. Bij thuiskomst zien dat je net 3 seconden tekort kwam voor de KOM :'(.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 18 juni 2013 om 10:45

Of nog erger: ik reed laatst in Frankrijk een klim volle bak op, veel harder dan degene met de KOM. En toen bleek ik iets onder de top gestopt te zijn...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op dinsdag 18 juni 2013 om 14:16

Beste wielrenners uit het hoge noorden, op 26 juni vindt er een ICW-koers plaats in Langelo (Noord-Drenthe). Een ICW-koers is een laagdrempelige wedstrijd waar je ook zonder licentie aan deel kan nemen. Er is tevens een aparte amateurwedstrijd waar natuurlijk ouderwets doorgetrokken wordt. Meedoen! (-;

Meer info

(van dat basislidmaatschap hoef je je trouwens niets aan te trekken, zonder licentie kan je gewoon meedoen, basislidmaatschap of niet)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 18 juni 2013 om 14:31

Nou zwiggel, sla je slag!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 18 juni 2013 om 14:57

Als ik met goed weer, maar wind tegen op het gemak huiswaarts fiets, dan weet ik bij voorbaat dat ik op de smalle polderweggetjes rond Houten moet oppassen. De plaatselijke toerclub heeft daar op Strava wat segmenten uitgekozen om af te sprinten en uiteraard ga je met wind mee harder dan andersom. Het gevaar loert om elke haakse bocht naar rechts, want voor het tegemoet komende verkeer maakt die bocht natuurlijk deel uit van de ideale lijn.

Oh, het gaat hier overigens ook nog eens om routes die veelvuldig voor de plaatselijke pleziervaart worden gebruikt...

JoostS, kom er maar in ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 18 juni 2013 om 15:00

Haha mooie column. Ik vind het wel vervelend dat Strava veel stroom vreet. Ik moet mijn 3g altijd uit doen en dan nog kan hij met een volle batterij tochtjes van 4 a 5 uren maar net mee..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 18 juni 2013 om 17:10

Garmin kopen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op dinsdag 18 juni 2013 om 17:51

Idd, mijn Garmin redt het gemakkelijk een uur of 13. En ik heb geen idee waarom ik zolang op de fiets zou willen zitten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 18 juni 2013 om 18:06

Student.. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 18 juni 2013 om 18:30

@Ridd Ley
Het was je bijna gelukt, vorige week ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op dinsdag 18 juni 2013 om 20:20

@xistnc Tegen niemand zeggen...

(Ik had nog 37% batterij over ;-))

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op dinsdag 18 juni 2013 om 20:23

@Jens http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/fietsen-en-wielrennen/m686630110-navigatiesysteem-garmin-edge-200-zwart.html

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op dinsdag 18 juni 2013 om 20:29

@Ridd Ley, goeie tip, maar zelfs bij erkende shop als futurumshop goedkoper

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op dinsdag 18 juni 2013 om 22:55

Zie nu ook dat het geen tweedehandsje is. Maar punt was dan ook meer in de trant van: ut hoef nie zo duur te zijn. Er is meer op de Garmin aarde dan de Edge 810. Zelf heb ik de 500 en ben er erg tevreden mee.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Grand Nagus op woensdag 19 juni 2013 om 08:53

Gefeliciteerd Iwan, woon je al in het oosten des lands?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 19 juni 2013 om 09:34

Feli Bulcke!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Stelvio-fan op woensdag 19 juni 2013 om 10:09

Ik las net het nieuwstopic over het NK Tijdrijden.
Nu heb ik een vraagje.

Ik heb een standaardrondje in de polder, waar ik gewoon zo hard mogelijk probeer te rijden. Ik heb geen Strava ofzo, of app, maar ik rij puur op mijn gemiddelde snelheid op mijn heel simpele fietscomputer. Het rondje is exact 51,7 km , en ik begin de eerste vijf km altijd niet al te hard, omdat ik een kleine opwarmtijd nodig heb. Na vijf km ga ik gewoon volle bak (tegen verzuring aan). Na 13 km moet ik de dijk op, en als ik daar tegen op moet, sta ik altijd direct geparkeerd. Ook kom ik daarna niet goed meer op gang. Weten jullie hoe je dat kunt veranderen (of moet je voor dat je de dijk op gaat even rustig aan doen ofzo)?

Overigens zit er de laatste weken flinke progressie in mijn gemiddelde: twee weken geleden reed ik nog gem. 36 km/h,

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 19 juni 2013 om 10:31

Langer opwarmen of een paar tandjes terug als je de dijk op moet. Als je tegen je verzuring aanrijdt dan is er maar heel weinig nodig om te parkeren.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 19 juni 2013 om 13:00

Inderdaad, anticiperen op dat klimmetje. Dat zijn geen kinderachtige gemiddelden die je daar wegzet!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 19 juni 2013 om 13:07

Slechte trainingen hoor tegen je verzuring aan.

1 2 ... 481 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.