Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op woensdag 19 juni 2013 om 13:32
Thanx GN en greenride. En ja, ik woon ondertussen onder de rook van Nijmegen. Fietsen is er hier nog niet van gekomen, maar de verbouwing die schiet aardig op. In het naseizoen zal ik dus nog wel wat tochtjes kunnen maken denk ik
Oorspronkelijk geplaatst door Stelvio-fan op woensdag 19 juni 2013 om 14:47
@Mapsv: zo rijdt ik al jaren :D.
Alleen als ik alleen rijdt.
Waarom is dat slecht?
Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op woensdag 19 juni 2013 om 19:27
@Bulcke:
Gefeliciteerd man en natuurlijk ook je vrouw, hoop nog eens een tochtje met je te maken. :)
Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op woensdag 19 juni 2013 om 20:18
@vigiroso: We moeten maar eens wat plannen hier in de buurt. Wie weet sluiten er dan nog andere wielerflitsers aan en maken we er een fietsweekend van
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 19 juni 2013 om 20:49
Fuckfuckfuck. Vandaag de Ronde van de Albrandswaard gereden, combikoers Amateur/Sportklasse. 60 km, 30 ronden en 3 ronden voor het einde uit de koers gehaald. Heb het zwaar gehad, maar brak helaas NET te vroeg om geklasseerd te worden. Merkte toch dat ik te weinig gekoerst heb, zeker sinds de Alpen. Dat kostte me net dat beetje explosiviteit om goed in het wiel te kunnen blijven. Bovendien was het wel erg warm, doe mij maar regen.
Zaterdag Sliedrecht, die is iets korter en alleen sportklasse, dus uitrijden moet dan zeker kunnen.
Al met al: 53km 43 gemiddeld met een HFavg van 190.
Heb dus iig het maximale eruit gehaald zou je denken ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op woensdag 19 juni 2013 om 21:36
@StonedCamel: dan heb je er inderdaad het maximale uitgehaald zeg... uiteindelijk breekt dan het koordje. Maar dat je er zolang hebt aangehangen met zo'n hartslag, betekent dat je genoeg karakter hebt getoond. En als training is dit natuurlijk mooi, die explosiviteit komt op deze manier vanzelf.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 19 juni 2013 om 21:39
@Bulcke k ben wel voorstander.
Maar ben nog aan het kijken voor een tocht te plannen eind deze zomer in de Vlaamse Ardennen of richting de Westhoek
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 19 juni 2013 om 21:45
@Ridd Ley:
Het ging eigenlijk best wel redelijk, maar ik merkte dat ik vaak net op een gaatje kwam te zitten en dat kost uiteindelijk toch teveel energie. Ook niet gek na een maand geen koers rijden en een zware week in de Alpen. Toch, zelfs met deze benen, als ik iets slimmer door dat peloton kan rijden dan rij ik hem gewoon uit. Ik moet nog teveel compenseren.
Mooi rondje overigens, 2 km, 4 bochten en een paar drempels, goed asfalt en goede klinkers en verder geen rare verkeersheuvels ofzo.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 19 juni 2013 om 23:16
Vandaag een zware wedstrijd gereden in een hele vreemde wind, het hele peloton sprak erover hij stond gewoon nooit in de rug heel gek. Na 4 van de 15 ronde was het hele veld opgebroken in groepjes van 5, ik zat in de derde groep en heb in die groep de koers op het tandvlees uitgereden. Gewoon de koers ondergaan meer zat er niet op vandaag.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 20 juni 2013 om 14:16
Bedankt voor alle tips wat betreft bochten en criteriums. Ga proberen 1x pw een lege parkeerplaats te zoeken om te oefenen. En moet in de training races leren om eerder door te trappen in de bocht. Zo had ik Zuid oost klassieker waarbij t na de eerste bocht al op de kant ging en overal brak. Wel hard geleerd dat t nu echt tijd word voor all in Intervallen en niet allern sweet spot trainingen! Man lag 10minuten in de be te hijgen te hoesten en te kotsen hehe. Heb nu dat me powertap automatisch alles naar strava gooit!
Knap hoor maps beter als zondag toen iedereen ging zeuren.. Koga/(metec) ronde van zuid oost friesland. Een continental team en de rest lse en club renners.
Die conti's trainen dus 20-30u in de week + etappe koersen tegen club renners.
Start: Neutralisatie was 100m. BAM hoppa 60 per uur. Eerste bocht trokken ze alles al kapot en zodra we t dorpje uit waren en langs de vaart kwamen was bijna die hele ploeg al weg. Kwamen met z'n 3en over de streep en 11 uitrijders totaal :o
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 20 juni 2013 om 20:38
Okay wie van jullie vond mij dusdanig zielig dat ie me stiekem dope gaf? 2 week geleden nog 4x gedubbeld bij populaires. Vorige week om de 2 rondjes. (Ok reed op 4bar)
Vandaag heb ik 3x gat dicht gesprongen alleen los ik dan als ik er ben of kan niet overnemen :p. Een tussensprintje 3e en een na laatste ronde had ik nog laatstr wiel. Snel naar 4e wiel gegaan. En vroeg aangevallen en 100m voor streep viel ik stil en werd ik alsnog laatste haha! Laat t dan wel snel lopen..
53min
225watt
186hf :o (205max)
Max watt 1100
5sec watt 989
Wie rijd morgen Kompanije?
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op donderdag 20 juni 2013 om 21:27
@zwiggel, goed verhaal weer haha.. kan er niet zoveel uithalen of je nu gefinished bent en wat je onder weg voor toeren hebt uit gehaald. Je houd wel vol in ieder geval!
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op donderdag 20 juni 2013 om 22:01
@zwiggel: weer +1.
RubenAV trouwens ook, ik zie hem op mijn KNWU app als 19e in de uitslag staan, vier plaatsen v
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 20 juni 2013 om 22:06
@jan uitgereden! Ik was weggesprongen laatste ronde en tpen ik werd Inge haald liet ik t lopen. Oh dit x niet al te veel toeren.
T enige was.. het is een vierkant rondje zeg maar. Bij de ene rechte lijn zaten we rechts in de wielen. En bij het rechte stuk aan de andere kant (dus andere kant op) zaten we oookrechts.. dat snapte ik niet
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 20 juni 2013 om 22:12
Hahaha omg! Check de laatste tweet van lance Armstrong himself!
' @nusport interesting. I always liked the dutch. Even that old weasel Mart Smeets
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op donderdag 20 juni 2013 om 23:10
Geniale tweet... old weasel
Goeie prestatie zwiggel
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zondag 23 juni 2013 om 13:08
Is er iemand al eens in de Pyreneeen geweest? Wij zitten nu te twijfelen tussen het gebied onder Lourdes of wat meer naar het oosten(vanwege het weer). We zijn bang dat het weer bij Lourdes wat minder vast is.. Iemand tips?
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 23 juni 2013 om 16:27
72km gereden.
149 hartslag (205max)
28.4gem
171watt gem
Keer wat anders dan 25gem! :)
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op zondag 23 juni 2013 om 16:49
Lekker zwiggel. Ik sinds tijden op de bika en meteen 107km met een oud klasgenoot. Winderig maar lekker
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 23 juni 2013 om 20:32
@Jens
Een aanrader is te verblijven in Luz-Saint-Saveur. Je hebt daar een aantal mooie campings en je kunt er verschillende cols bedwingen op korte afstand: Tourmalet, Hautacam, Aubisque, Luz Ardiden, maar ook de klim naar Gavarnie en Col des Tentes is schitterend (niet bekend uit de Tour, maar in Enesco natuurgebied tot letterlijk de Spaanse Grens). Ik ben er twee keer geweest, veelal mooi weer; soms helaas ook een dag met bewolking en regen. Aan de Franse kant van de Pyrenee
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op maandag 24 juni 2013 om 20:40
Vandaag meegedaan met de belkin twitterride. Waren daar nog meer wielerflitsers? Ze deelden tenuetjes uit.
Op terugweg werd ik op de fiets aangesproken door iemand die het leuk vond om het nieuwe tenue te zien. Hier een foto van de waslijn met het pakje.
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op maandag 24 juni 2013 om 20:49
Leuk dat ze uitdeelden, waren er veel mensen op af gekomen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.