[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 484 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zondag 7 juli 2013 om 23:51

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat mijn benen niks meer kunnen na 50km fietsen op een hf gemiddelde van 123 bij een omslagpunt van 180? Kon letterlijk mijn hf niet meer boven de 100 krijgen en tempo zakte dus ook behoorlijk

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op maandag 8 juli 2013 om 00:40

Als je gegevens kloppen kan ik jou kennende dit niet uitleggen, behalve dat je iets mankeert op dit moment. Ik herken er zonder meetgegevens de laatste weken zelf ook veel in en oorzaken zoeken en benoemen is zelfs met doktersbezoek moeilijk op dit moment.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Leon op maandag 8 juli 2013 om 11:12

Pannenkoek, onder welke weersomstandigheden? Er van uit gaande dat je niet oververmoeid/overtraind bent, klinkt het als een gevalletje oververhit

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 8 juli 2013 om 11:59

Gisteren dan eindelijk mijn eerste top 10 in een KWNU koers: 8ste in Ronde van Driel. Toch had er meer ingezeten naar mijn idee, dus ik blijf lekker doortrainen op zoek naar die podiumplaats.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 8 juli 2013 om 12:17

@RubenAV: Knap! Als ik op Cyclingdatabase kijk, zit je ook telkens bij de eerste groep. Misschien dat je bij nog selectievere koersen (windkracht 5 oid) ineens met een heel klein groepje kunt rijden voor het podium.

Hoe dan ook: +1

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 8 juli 2013 om 12:20

Lekker bezig Ruben.

Afgelopen weken ook lekker gekoerst, helaas nog weinig resultaat, maargoed weet ook niet of het echt reeel is om dat nu al te verwachten.
Ronde van Albrandswaard ging me eigenlijk iets te hard, 3 ronden voor het einde ging het kaarsje uit. Was ook een combikoers dus er werd erg hard gereden, 43 gemiddeld. Dacht dat ik er uit moest van de jury, maar achteraf had ik waarschijnlijk gewoon nog een rondje door kunnen rijden, verstond het niet helemaal goed en met een gemiddelde hartslag van 190 was het misschien ook wel verstandig om er uit te gaan :p DNF dus, maar goed, jammer dan.
Ronde van Sliedrecht stonden er 25 man van de Mol aan de start en het waaide langs de rivier, dus dat was gelijk beslist, alles op de kant en het hele peloton uit elkaar, stond niet vooraan bij de start en het is niet zo dat ik ff dwars door de wind naar voren kan rijden.
Ronde van Herwijnen was ik erg sterk, zat constant van voren maar toen gingen ze voor me liggen en werd er net hard doorgetrokken bij het opdraaien van de dijk. Was met nog een aantal anderen direct kansloos om nog aan te sluiten.
Donderdag Slag van Ambacht ging kut, geen goeie benen, te ver vanachter en dat kostte me uiteindelijk de kop.
Zaterdag was ik van plan in Barendrecht te starten, helaas verkeerd gelegen snachts en sochtends zat mn nek compleet vast. Kon niet aan mn stuur trekken en door de bocht gaan deed ook hartstikke veel pijn dus na 500m maar rechtsomkeert gemaakt.
Heb overigens wel veel pech de laatste week: in Herwijnen achter een valpartij, dinsdag in trainingskoers 2x achter elkaar achter een (bijna) valpartij en donderdag in Ambacht gooide degene die voor me zat na een bocht zn ketting eraf(nadat hij me vol had afgesneden en ingehaald in de bocht). Bij elkaar 4x de aansluiting gemist daardoor, hopelijk is dat nu voorbij :)

Moet nog leren koersen en ik mis nog wat echte topsnelheid voor als het dik boven de 50 gaat. Verder ben ik best tevreden so far :) 4 van de 5 koersen eigenlijk vrij makkelijk uitgereden en in de Albrandswaard heel lang kunnen volgen terwijl er echt serieus hard werd gereden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op maandag 8 juli 2013 om 13:39

Ik fiets heel weinig maar heb het nooit gekund op bv hf 150 gemiddeld rijden, rijd nu opzich leuke gemiddeldes maar blijf altijd superlaag in hartslag mankeer verder ook niks

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 8 juli 2013 om 14:10

Maar je krijgt hem dus gewoon niet hoger? Lijkt me stug dat jij niet kunt afzien, anders zou het evt daar aan kunnen liggen.
Vind het maar vreemd, bij mij is het meestal andersom :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 8 juli 2013 om 14:24

@Riddley, uitrijden is inderdaad geen probleem meer. Ik heb zelfs dat ik in het peloton kan 'uitrusten'. Dat wil zeggen een slag of 10 onder mijn omslagpunt rijden. In de aanval rijden is toch wel weer wat anders, maar in Driel ben ik met een groep van 6 toch voor het peloton uitgebleven, jammer dat er alleen nog 6 voor ons reden.

Aanstaande zondag rijd ik hopelijk Someren - Peer - Someren, rijd jij daar ook niet vaak in de omgeving Riddley? Dan zie ik je misschien daar wel. Mocht dat niet doorgaan ga ik naar De Meern.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 8 juli 2013 om 14:55

@RubenAV: Ik sta op de startlijst voor Someren. Maar voor mij is uitrijden het enige doel. Tot nu toe gaan de klassiekers nog niet echt heel goed, dat niveau is toch wel heel hoog. We shall see. Hopelijk nog ergens een trainingskoersje deze week om de benen op scherp te zetten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op maandag 8 juli 2013 om 15:10

Verkeerde spiergroepen getraind? Rij wel gewoon gemiddeld ongeveer 30 namelijk en op mn dooie akkertje voor mijn gevoel maar na iets meer dan een uur stoppen de benen ineens, energie weg en hartslag gruwelijk omlaag(vanaf 125 naar 85-90)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 9 juli 2013 om 17:14

Zijn er deze weken nog meer mensen in de Pyrenee

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op zaterdag 13 juli 2013 om 06:28

Vraagje, heeft er iemand ervaring met de stelvio rond deze tijd? Ik ga er deze week heen en weet dan wel hoe het weer beneden is maar 2800m is nieuw voor me. Voldoet een windjackie over een kort wielertenu? Of zijn been/armstukken en extra laag mee nodig?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zaterdag 13 juli 2013 om 23:41

Zijn er nog mensen op de Alpe te vinden komende donderdag? Weet iemand of het afgesloten is op de dag van de Tour voor fietsers?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 14 juli 2013 om 00:07

@Scotty
Nee, met de fiets kun je 's ochtends nog wel naar boven. Laverend tussen wandelaars, auto's van de organisatie, filmploegen etcetera. Vanaf het begin van de passage van de caravan is het sowieso afgesloten voor al het verkeer, behalve voetgangers. Die tijd is in de ritschema's te vinden. Maar al iets eerder worden de gendarmes zenuwachtig, dus hanteer de tijd wat ruim.

Doe echter niet je best om een recordtijd neer te zetten ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zondag 14 juli 2013 om 00:16

Ah thanks voor de info! Wel jammer want ik had wel eens met al dat publiek omhoog willen fietsen ?Nee mn recordtijd van vorig jaar zal ik ook zeker niet gaan verbeteren.. Dan ga ik t misschien niet eens proberen, echt leuk is die klim ook niet. Via Villars Reculas misschien. Anders Col d'Oderen maar eens proberen. Of naar La Berarde, altijd mooi.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 14 juli 2013 om 00:19

Col d'Ornon bedoel je, neem ik aan. De Oderen is in de Vogezen ;)

Maar de Ornon doen ze ook he, dus die wordt ook op enig moment afgesloten.

Via Villard Reculas kom je natuurlijk een heel eind in de goede richting, zeker als je in de NL-bocht wilt gaan staan.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zondag 14 juli 2013 om 00:28

Och ja dat is ook zo :)
Welke is de NLse bocht? Waarschijnlijk gaan we op de dag zelf met de skilift naar Alpe d'Huez.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 14 juli 2013 om 00:34

De bocht bij het kerkje waarna je het dorpje Huez binnen rijdt: bocht 7.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zondag 14 juli 2013 om 00:37

Ben heel benieuwd wat voor een gekkenhuis het gaat worden! Ben jij er nog te vinden?

Aah die bocht, waar je heel ff op adem kan komen..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 14 juli 2013 om 00:41

Nee, ik kom er net vandaan. Al moet ik zeggen dat het door de ontwikkelingen van dit moment wel gaat kriebelen. Ik heb al heel even zitten kijken of het mogelijk is om voor de vrijdag en de zaterdag die kant op te vliegen. Toen dat niet meteen lukte heb ik me maar snel laten afleiden door iets anders.

Bovendien is het de afgelopen jaren een aantal keer mis gegaan met de NL-ers precies op de dag dat ik als toeschouwer arriveerde in een grote ronde waar het qua klassement tot dat moment erg goed leek te gaan...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op zondag 14 juli 2013 om 11:35

De balkonroute is ook een aanrader. Dan moet je bij de beklimming van de Alpe d'Huez in het dorpje La Garde rechts afslaan.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op zondag 14 juli 2013 om 15:17

Die balkonroute is inderdaad tof. Die heb ik vorige maand gedaan. Leuke slingerweg langs de bergwand, door een dorpje en dan een lopende afdaling naar het meer. Kan je gelijk doorsteken naar de Galibier en de Croix de Fer.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op vrijdag 26 juli 2013 om 19:19

3 weken vertoefd in Zuid-Frankrijk. Eerst iets meer dan een week in de Pyreneeen gezeten en daar onder andere de Hautacam gefietst. Volgende keer toch maar men verzet aanpassen, dit maal met een 39x25 gereden en gemerkt dat je dan vrij weinig over hebt ;)
Het weer was er alleen wel vrij slecht. Elke dag begon mooi en kon er mooi gefietst worden maar na 4 uur eigenlijk alleen maar regen gehad. Na een week de boel weer ingepakt en iets noordelijker gereden. We hadden een RCN camping bij Nant, vlakbij Millau, gevonden. Voor mij veel leuker omdat er meer jeugd was. Ik vind het gebied daar ook echt opvallend mooi! Daar ook nog een aantal leuke tochtjes kunnen rijden en een paar KOM's kunnen pakken op Strava. Vandaag een "wasdagje" en morgen richting Assen waar we een week met de ploeg op een camping staan. Van Maandag tm zaterdag dan Assen Jeugdtour rijden. Er moet weer gekoerst worden :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 26 juli 2013 om 20:30

Heeft er iemand zin om op zondag samen met mij te gaan trainen op de utrechtse heuvelrug? Effe lekker knallen over de utrechtse "bergen".

1 2 ... 484 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.