[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 486 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op dinsdag 13 augustus 2013 om 16:02

Leuk idee Kartje. Ik zelf kan niet ivm vakantie en Boogies Extreme.

Ik fiets nu zo'n anderhalf jaar structureel en ik had al wel door dat ik explosiever ben dan veel fietsmaten. Maar ik heb recent pas 'ontdekt' via Strava dat als ik mijn best doe dan pak ik KOM's. Dat is nu mijn sport geworden, kommetjes stelen. Ik heb in de afgelopen 2 weken zo'n 20 geplande KOM's gepakt en ik heb er ook veel lol in. De mooiste is de boulevard van Scheveningen.

Zijn anderen die dit ook doen of is het een beetje triest gedrag van mijn kant? :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 13 augustus 2013 om 16:31

@Greenride:
Je moet eens wat trainingskoersen rijden, volgens mij kun je dat met gemak aan en is hartstikke leuk.

Om mn training wat op te leuken pik ik er ook regelmatig een KOMmetje uit om eens even te knallen. Zo heb je iets om naar toe te rijden en je op te richten, dan gaat de rest van de km's een stuk sneller.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op dinsdag 13 augustus 2013 om 23:47

Hoe is het met zwiggel?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op woensdag 14 augustus 2013 om 00:29

Oei, Gerben is in Noord-Drenthe! Nu loopt mijn enige KOM gevaar! :(

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 14 augustus 2013 om 00:37

Interessante vraag janwillem. Heb het even gecheckt: 4 dagen geleden de Ronde van Goor, Elite/Amateurs koers maar zwiggel is niet gefinisht. De 2 koersen ervoor is hij glansrijk laatste geworden, geklasseerd dus! Even zijn rondetijden gecheckt op mylaps en bijv in de Omloop van Nijeveen was zijn snelste ronde 32 gemiddeld (waar de rest 45 reed). Een soortgelijk verhaal voor de Omloop van Dalen, waar de Amateurs apart reden maar zijn snelste tijd niet eens sneller was dan die van de langzaamste Amateurs.
Zwiggel, doe jezelf dit niet aan...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 14 augustus 2013 om 00:38

Hey kartje.
Inderdaad we hadden dit voorjaar zoiets hier afgesproken vanaf aug tot okt..
Naast wat "hoogtestage" cq. fysieke fitheidsproblemen heb ik nu al een probleem met de data. Heb voor beide data een echt excuus (dus geen smoes)
Had het ondanks mijn situatie toch al hier bij mijn ploeggie voorgesteld en er was wel zeker weer goesting om terug te komen naar het Vlaamse wielerland.
Alles staat nog open als evt. data nog veranderen en ik er zelf ook klaar voor ben.
Anders kom ik mee als volgwagen waar ik in die streek mijn keiesporen ook al heb gemaakt.
We lezen het vervolg wel hier of op de mail.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 14 augustus 2013 om 00:43

zwiggel mag ook wel mee naar het Vlaamse land.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op woensdag 14 augustus 2013 om 10:52

Gister trainingskoersje in Deventer gewonnen! snelheid lag niet erg hoog maar na een paar schiftingen kwam er een kopgroep van 5 man. Hier wist ik uiteindelijk de sprint te winnen.

Eerste overwinning van mijn leven. Hopelijk nu ook in de echte koersen XD

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 14 augustus 2013 om 11:19

@stonedcamel ik ben weer op de hoogte. Hij heeft het dus nog niet opgegeven...

@rik bij de zwaluwen op dat nieuwe parcours?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 14 augustus 2013 om 11:26

@Stonded: Krijgen de wielrenners in Nederland een zendertje ofzo of hoe komen ze aan die mylaps gegevens?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 14 augustus 2013 om 11:27

Klasse Rik, je moet ergens beginnen en winnen is nooit makkelijk.

@noyelje:
Bij alle Nederlandse KNWU koersen (en de meeste nevenbonden volgens mij) heb je een chip van MyLaps nodig. Die zit op je voorvork en meet je rondetijden. Daarnaast kun je van alle events de rondetijden en uitslagen zien met tijdsverschillen op de site van MyLaps.
Heb je dat in Belgie niet?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 14 augustus 2013 om 11:33

32 kilometer per uur lukt mij ook nog wel :).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 14 augustus 2013 om 12:55

32 per uur in een race... Rijdt Zwiggel soms op een stadsfiets?

Tre Cime: geen zorgen, ik zal jouw KOM nooit aanvallen :)

Stoned Camel: ik ga dat toch maar eens proberen, een trainingskoers rijden. Ik wil het weleens ervaren. Bedankt voor de tip.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 14 augustus 2013 om 12:55

@StonedCamel: bestaat niet in Belgi

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op woensdag 14 augustus 2013 om 13:37

@janwillem92 ja, strak parcours! hadden alleen wat mij betreft wel wat scherpere bochten in gemogen, nu is alles op snelheid.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 14 augustus 2013 om 14:06

Stoned rij jij twee landen klassieker?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op woensdag 14 augustus 2013 om 14:17

Heb een tijdje terug besloten om m'n mountainbike wat vaker te laten staan en heb mijzelf richting de sportschool gesleept. Ik merkte al gelijk mijn toename aan spieren (door krachttraining uiteraard) en vooral mijn beenspieren zijn echt beresterk geworden door ze heel gericht te versterken (na een half jaar) Ik ben alweer wat vaker op m'n fiets te vinden, maar ik wil m'n spiermassa niet weer kwijtraken. Conditioneel ben ik verder wel prima in orde en de pijn die ik in mijn linkerknie voorheen weleens had, is nu verdwenen(!) Ik heb de spieren daaromheen namelijk ook versterkt. Iemand nog goede tips voor wat meer balans? Zoveel gespierde fietsers zie ik niet en het is (om heel eerlijk te zijn) niet het mooiste lichaamsbouw dat je kan kweken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 14 augustus 2013 om 14:38

@simplex ok geen probleem, we zullen wel een datum vinden die voor iedereen past, leuk dat er een paar nederlandse makkers er misschien bij zullen zijn.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 14 augustus 2013 om 15:29

@rik ok leuk!, woon er vlak bij en heb geen licentie, eens kijken of ze daar ook vrije wedstrijdjes houden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Grand Nagus op woensdag 14 augustus 2013 om 17:26

Als seizoen afsluiting kun je (ook) nog deelnemen aan de Dam tot Dam fiets classic. Zondag 22 september, diverse afstanden.
Ik heb me in ieder geval ingeschreven voor de 145km.

Tot dan?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op woensdag 14 augustus 2013 om 18:29

@ Greenride, als je donderdagavond nog steeds in Drenthe bent en tijd over hebt, dan kun je wel meedoen op de wielerbaan van Groningen. Het is g

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op woensdag 14 augustus 2013 om 22:33

@Grand Nagus: Was een leuke tocht vorig jaar. Ik zal er dit jaar niet bij zijn. Ik fiets die dag een tocht op de Veluwe, samen met Freek

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op donderdag 15 augustus 2013 om 10:17

Tre Cime: leuk idee! En lachen ook dat er bekende schaatsers en soms profs meerijden. Helaas rij ik vanavond weer naar huis, maar ik zou best een keer mee willen rijden. Als ik weer in de buurt ben plan ik het in.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 15 augustus 2013 om 10:38

@Greenride:
Voor jou in de buurt:
Maandag: Coureur Maassluis
Dinsdag: Spartaan Rijswijk, Ahoy Rotterdam, Swift Leiden
Woensdag: Coureur Maassluis
Donderdag: Ahoy, Trias, WWV

Iedere dag koers!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op donderdag 15 augustus 2013 om 12:21

@ mapsv: 2landenkoers check! Be prepared...

1 2 ... 486 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.