Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op donderdag 15 augustus 2013 om 13:53
@hermantk Ik rijd volgende week vrijdag tegen jou in de dutch food valley classic, maar dan als junior. Ben benieuwd of ik de belofe en eliterenners beetje kan volgen, nog tips?
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 15 augustus 2013 om 14:54
Ik verwacht er weinig van gezien mijn trainingsarbeid deze zomer, maargoed je mag wel bidons halen voor me.
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 15 augustus 2013 om 20:15
Haha Mapsv, ik ben er ook bij met tweelandenkoers. Ik ga voor top 30, maar als ik in ieder geval jou maar voorblijf :D
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 16 augustus 2013 om 10:53
Na de prikkelingen van Stoemper en RubenAV was ik weer geprikkeld om hard te trainen vanavond. Tijdens een ploegentijdrit simulatie stuiten we echter op 2 tegemoet komende auto's waarvan de 2e de 1e via onze baan wilde inhalen. We kwamen net van een viaduct af dus de snelheid lag tegen de 50. Wij zo hard mogelijk remmen maar ik kwam net van kop en wilde achteraan weer inpikken en kon dus nooit meer zo hard remmen. Het wiel van m'n voorganger aangetikt en over het stuur gevlogen om na een paar meter schuiven tot stilstand te komen. Lig je dan met je goede bedoelingen.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 16 augustus 2013 om 11:28
Oei Maikel, dat is niet best. Hoe groot is de schade?
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 16 augustus 2013 om 12:06
Zwaar gekneusde heup en van die schaaf/schroei wonden
Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op vrijdag 16 augustus 2013 om 13:21
Nou lekker dan. Een gekneusde heup zal je werk even last van hebben lijkt me
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op vrijdag 16 augustus 2013 om 15:57
Beterschap Maikel!
Thanks Stoned, na mijn vakantie ga ik eens deelnemen ergens. Ik hou je op de hoogte!
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 16 augustus 2013 om 17:00
M'n heup doet tijdens het lopen veel pijn, tijdens het fietsen valt het reuze mee. Net even op de stadsfiets gereden en het is al veel minder pijnlijk als vanmorgen.
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 16 augustus 2013 om 22:39
Och, er zijn er die daar de Tour de France mee uitrijden.
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op vrijdag 16 augustus 2013 om 23:14
Met een stadsfiets :o
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op vrijdag 16 augustus 2013 om 23:31
Ja als Gesink ook een stadsfiets zou hebben gehad, dan........ zou hij dan... ook de Tour uit hebben gereden? ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Wicky op zaterdag 17 augustus 2013 om 09:45
Weet iemand nog een leuke tourtocht voor begin oktober?
Oorspronkelijk geplaatst door Wicky op zaterdag 17 augustus 2013 om 09:48
Boogies extreme ben ik nog op vakantie, maar iets in die geest...
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op maandag 19 augustus 2013 om 16:51
Hehe, eindelijk mijn eerste weg-KOM te pakken :). Vorige week al twee MTB-KOM's gepakt, maar nu dan eindelijk de felbegeerde weg-KOM. 800 meter aan 1%, dat lukte nog net op het buitenblad ;).
Binnenkort maar eens wat meer KOM's in de buurt aanvallen.
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 4 september 2013 om 00:48
Al lang stil hier. Zwiggelbig is geemigreerd?
Wordt er nog wel getraind of getoerd?
N.a.v. het Flanders Classic topic van vandaag/dinsdag toch weer even aandacht.
De nog wat onbekende "kartje classic" kijkt met argusogen naar alle nieuwe najaarsontwikkelingen in Vlaanderen. Zal de respons hetzelfde zijn? ;)
Maar @ kartje ik ben nog niet zo vergeetachtig en we gaan het ook dit jaar gewoon weer doen.
Ik heb voorlopig 3 data die nog onder mooi weer moeten vallen anders doen we later gewoon de lange broek aan.
Kijk alvast naar zo 22/9 of za 28/9 of zo 29/9. Ik weet nog niet wat voor mij en overige ploegleden (0-4) de beste datum is.
Wordt vervolgd hier of via de mail.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 4 september 2013 om 09:55
Ik heb gisteren meegetraind met de NCK ploegentijdrit ploeg. Dat zonder tijdritstuur op een gewone wegfiets tussen allemaal mannen met machines waar ik alleen maar van kan dromen voorlopig. Was al ff geleden dat ik tijdens een training mijn max hartslag had aangetikt...
Wel een vette discipline!
Overigens vraag ik me ook af waar zwiggel is
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 4 september 2013 om 16:33
@stonedcamel: ik ga denk ik bij De Spartaan lid worden en dan met de zomeravond competitie meerijden. Dan kan ik op dinsdag bij Spartaan en op donderdag bij Trias rijden, lekker flexibel en allebei binnen 5 km van mijn huis. WWV lijkt me een mooiere vereniging maar die zit toch wat verder weg.
Ik ben echt benieuwd hoever ik meekom met die mannen. Als ik het inschat kan ik met de B groep goed mee qua conditie en explosiviteit, maar zal mijn techniek nog veel getraind moeten worden. Ik start denk ik in het voorjaar want dit seizoen is zowat over.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 4 september 2013 om 21:15
@Greenride:
Dan kom ik je daar ongetwijfeld nog weleens tegen, de Spartaan is voor mij namelijk ook hartstikke dichtbij.
Verder moet me even wat van het hart: de laatste tijd valt me op dat er, met name in het Westland, echt groepen van 40 a 50 wielrenners rondrijden. Waarom gaan mensen in zo'n grote groep rijden? Er is geen kont aan want je bent de hele rit naar het wiel van je voorganger aan het kijken, het is onveilig omdat 90% van de groep geen idee heeft wat er 10 meter voor ze gebeurt en bovendien niet in een peloton kan fietsen en je peddelt de hele avond een beetje mee waardoor het trainingseffect hetzelfde is als een avond bankhangen. Kan iemand me de lol hiervan uitleggen en de afweging om zo'n groep niet in groepjes van 8 a 10 op te splitsen? Werd vandaag als eenling 2x bijna van de weg gereden door zo['n groep.
Vandaag overigens de KOM op de Cote de Maeslant aangevallen, helaas 1 seconde langzamer dan mn voorgaande snelste tijd die 1 seconde achter de KOM zit. Had verwacht dat er meer wind zou zijn, als er een keer een goeie oostenwind staat istie sowieso van mij!
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op woensdag 4 september 2013 om 23:01
Lekker bezig StonedCamel!
Zulke groepen heb ik hier nog niet veel gezien, maar idd echt trainen kan je dat niet noemen!
Ik ben van plan komende 5 maanden flinke krachttraining te doen. Conditioneel gaat t allemaal prima, maar er mag wel wat meer power op! Zou 2x per week genoeg zijn?
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 4 september 2013 om 23:09
@Scotty: nee
Minimaal 3 keer.
Ik heb mijn wedstrijdseizoen afgesloten, 2landen en nsk zitten er niet meer in. Het afstudeerleven valt niet samen met een normaal trainingsritme, volgend jaar dan maar...
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 5 september 2013 om 13:17
Als zo'n groep 40+ km/h rijdt is het wel nog interessant daarin mee te fietsen.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 5 september 2013 om 13:34
@noyelje:
Niet op een fietspad met tegenliggers... Als je met zo'n groep 40+ wilt rijden moet je lekker een trainingskoers gaan rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op donderdag 5 september 2013 om 13:56
Inderdaad. En die groepen rijden vaak juist niet hard. Hier in het Westland zitten er vaak voldoende bierbuiken tussen om het tempo noodzakelijkerwijs onder 30 te houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.