Sportpools Tour de France

« 1 2 3 4 ... 12 13
elrio

De pool is open zag ik! En ik moet geloof ik nog even nadenken over de zw punten. Erg veel hele goede 0 punters naar mijn mening, maar de toppers hebben erg veel zwarte punten: Sagan, Kittel, Froome allen 5, Porte, Kristoff, Valverde, Quintana allemaal 4. Weet nog niet wat ik ervan moet denken. Voorlopig (en er komen nog heel veel renners bij natuurlijk), lijkt het erop dat door de goede 0 punters de plekjes duurder worden en de zwarte punten minder duur. Dus de beroemde formule 25 + 50 * zw moet misschien enigszins aangepast worden richting de 50 + 40/35 * zw.

Burning Tyre

Kun je me de beroemde formule eens uitleggen?

Ab Normaal

Heul veul punten. Leuk!
SW is al wel heel duidelijk.

denise

Misschien Quintana als kluns voor 4 extra punten.

Ab Normaal

Aart, enig idee wanneer we weer in ons subleague forum kunnen chatten?

Noud89

Weet niet of het echt zo is, maar mijn eerste gevoel is dat het aantal zwarte punten dit keer wel extreem hoog ligt.

Natuurlijk wel gaaf dat je dan heel erg moet puzzelen, maar ietsje minder had wel gekund denk ik. :)

Ab Normaal

Nou, er is vooral gekeken naar de resultaten van vorig jaar denk ik.
Daardoor krijgt De Gendt nu 2 punten.
Kittel 5, tja kijk maar eens hoeveel punten hij vorig jaar haalde. En dat was maar met 1 sprint minder.
Die is dat nooit waard, zelfs al wint ie 5 etappes.

elrio

'@Burning Tyre: ik gelood dat het Sammysosa (maar het zou ook iemand anders kunnen zijn) was die ooit eens gekeken had naar de resultaten uit het verleden en daaruit bleek dat als je wilde winnen je per zw ongeveer 50 punten moest scoren + nog eens 25 punten voor elke renner die je opstelt. Dit is natuurlijk heel afhankelijk van hoeveel zwarte punten er uitgedeeld worden en hoe goede 0 punters er zijn. In de afgelopen Giro waren er maar bijzonder weinig goede 0 punters (die te voorspellen waren), omdat sportpools zeer goed de zwarte punten had verdeeld (naar mijn mening). Dit zorgt ervoor dat een zwarte punt meer waard wordt en een plek relatief minder.
Mijn mening over de renners die nu bekend zijn is dat er een mooi aantal 0 punters is die het erg goed zouden kunnen doen en dat de toppers wel erg veel zwarte punten kosten. Dus... een plek is meer waard en een zwart punt minder.

Ab Normaal

Het blijft altijd een interessante afweging. Inmiddels zijn er dermate veel zwarte punten uitgedeeld dat er niet zoveel pareltjes zijn. Dan kun je wel rekenen met bijvoorbeeld 50 punten per zwart punt, maar dan zijn er niet veel renners meer die hun punten waard zijn, en dat evalueert inderdaad het aantal punten per zwarte punt wel iets.
Denk dat Sagan er dit jaar geen 250 haalt. Froome en Kittel al helemaal niet. Valverde, Quintana, Contador, Porte en Kristoff halen er geen 20 en ik zie alle drie punters er geen 150 halen.
En toch heb je 20 punten te verdelen.

Kingstown

11 punten voor Trek renners. Dat zou dan het sterkste team moeten zijn.

Tsja de sprinters....je gaat er een hoop nodig hebben, maar de meesten zijn behoorlijk aan de prijs. Zal iig een forse kluns gaan worden. Contador en Porte zijn wat dat betreft goede kandidaten

Ab Normaal

Quintana niet King?

Milanos Kateros

Hmm, Bardet 3 punten vind ik anders nog best aantrekkelijk, evenals wat leuke 1punters.

De sprinters vind ik dit jaar wel echt gokken zeg, veel zijn er ook vrij duur..

Poeksel

De scores van Sagan en Froome in de afgelopen jaren:

2016: 235, 203
2015: 252, 254
2014: 226, 12
2013: 217, 246
2012: 256, 221

Allebei onder de 250 gemiddeld dus, maar niet zo veel (als je 2014 bij Froome niet meerekent).

Ab Normaal

Klopt, maar minder bergetappes, dus ik verwacht minder punten voor Froome en ook meer concurrentie voor Sagan ondat er iets meer vlakke sprints zijn en iets minder lastige sprints.

Ab Normaal

Oh, en King, vergeet je eigen regel niet he.

Milanos Kateros

Mijn onderbuikgevoel zegt dat de hegemonie van Froome en Sagan weleens doorbroken kunnen gaan worden dit jaar. Maar wie gaan ze van de troon stoten? Ik hoop op Roglic en Groenewegen. Maar wellicht is dromen meer op zijn plaats.

Noud89

Hahaha :D

Ab Normaal

Je onderbuikgevoel zou zomaar kunnen kloppen, het vervolg is inderdaad een droom.

Kingstown

Geen Cannondale renners Ab. Promise!
Zelfs niet Uran voor 1 punt.

Ab Normaal

En geen Bouhanni!!

denise

Die Groenewegen kan wel een paar ritten winnen. De sprinters zijn aan elkaar gewaagd.

Silent Hill

Die Groenewegen kan zomaar de helft van je sprinters er euh ... uitkegelen.
Voeg daar nog een potentiële MMA'er bij en een kamikaze, en je halve team ligt na 2 dagen al tegen het asfalt.

Ab Normaal

Twijfel nog over mijn kluns. Quintana of Contador.

Kingstown

Ik twijfel over nog minimaal 10 renners. :p
Enige lichtpuntje is dat er voldoende interessante nulpunters zijn om uit te kiezen.

Edit: Vanwege nul punten de scores van T. Martin uit voorgaande jaren eens opgezocht. Dat viel me best tegen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

En ik denk dat T. Martin minder een garantie is op tijdritpunten omdat Roglic al meedoet en misschien ook Dennis.
Bovendien was Castroviejo laatst ook al sneller.
T. Martin haalt wel 'zekere' punten, maar misschien maar 30 en dan staan er heel wat interessante nullers bij. misschien scoren die er wel 0, maar misschien ook wel veel meer.

« 1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.