Sportpools Tour de France

1 2 3 4 ... 12 13
Adelaar

Ik zou Cav sowieso nooit nemen. 4 punten is een veel te groot risico gezien zijn huidige toestand. (Maar als hij dit weekend ineens Brits kampioen wordt kan ook ik nog gaan twijfelen)

Het kan een overweging zijn om mannen voor de aankomsten op de heuveltjes te nemen: Van Avermaet, Gilbert, misschien Colbrelli. En om die aan te vullen met een paar nulpunters als McLay of iemand als Groenewegen of Matthews.

Dan beperk je redelijk de schade in de sprintritten en hou je meer punten over voor de klassementsrenners.

Ab Normaal

Cav is 3 punten.

Adelaar

Ik geloof trouwens niet in al die calculatiemodellen. Je hebt punten nodig en als Sagan, Froome of Kittel 200 punten per stuk haalt, is het heerlijk om die in in je team te hebben.

En waarom ik er niet in geloof: je kan in plaats van Froome wel Martin en Bardet pakken omdat Froome niet uitkomt volgens een 5 x 50 punten regel, maar als Martin dan weer op zijn plaat gaat of Bardet valt tegen ben je nog veel meer de sigaar.

Natuurlijk heb ik liever 5 tweepunters die allemaal 150 punten halen maar dan moet je wel de juiste 5 tweepunters hebben. En in dat licht gezien zijn "zekere" punten wel heel fijn.

Adelaar

Je hebt gelijk Ab. Blijf ik toch bij mijn punt dat hij mij op dit moment niet goed genoeg lijkt. Het zou mij niet verbazen als hij uiteindelijk na dit weekend concludeert dat de Tour toch te vroeg komt. Voor de ploeg misschien wel beter omdat hij nu de groene aspiraties van Boasson Hagen in de weg zit.

Ab Normaal

Als EBH groene aspiraties heeft neem ik 'm niet meer serieus.

Kingstown

Je moet "gewoon" 1400+ punten halen en hoe die verdeeld zijn over je renners is verder idd niet heel interessant.

Het keywoord wat erg vaak terugkomt in dit soort bespiegelingen is "geloof". En dan niet in religieuze zin, maar in het vertrouwen wat je in iemand (of een ploeg) hebt. Ik ga ook voor Demarre en niet voor Coquard. Die laatste had ik erg veel verwachtigen van, maar de stagnatie is enorm in mijn beleving. Wat ik vooral bij Demarre veranderd vind is zijn sprinttrein. Die vond ik de laatste tijd echt imposant en het hebben van een degelijke sprinttrein maakt voor veel sprinters een groot verschil.

Overigens ben ik opportunistisch genoeg om van mijn eigen geloof af te vallen als Bevin geselecteerd wordt en nul zwarte punten heeft. Dan gaat mijn non-Cannondale policy net zo makkelijk weer overboord.

Vrouwvandepool

De truc is ook om goed naar de teammates te kijken. Een team vol aanvallers is leuk maar kan je ook flink punten kosten als ze samen in de vlucht zitten. Zo counterde Woods alles toen rolland won in de giro en kwam woods als laatste van de groep over de meet (tj niet meegerekend want die komt altijd na de laatste van een groepje binnen). Dat terwijl woods zonder teammate voorin top 3 had kunnen rijden gezien hoe sterk hij was.

Ab Normaal

Dat vind ik een rare truc.
Een team vol knechten is leuk, maar die mogen niks.

Rechter K

Ik vind het nogal pretentieus om te denken dat je zoveel verstand van de koers hebt dat je van tevoren kunt inschatten welke ploegmaten er samen in een kopgroep gaan zitten en wie dan voor wie de gaten gaat dichten. Vrij vergezocht ook wel.

Vrouwvandepool

Dat zeg ik ook niet. Ik geef enkel aan dat wanneer de kans groot is dat binnen het team meerdere mensen eenzelfde rol hebben dit je kansen verkleint. Het is jouw interpretatie dat ik van tevoren weet wie het voor wie dicht rijdt. Mijn punt is dat je ook minder snel een sprinter kiest als het team er 3 heeft. Datzelfde geldt voor aanvallers. En een ploeg met 1 rasechte aanvaller is interessanter dan een aanvaller uit een ploeg die er 4 heeft. Ze kunnen namelijk niet op elkaar reageren (dus niet allen mee) en als de al mee zijn zitten ze elkaar meer in de weg dan die enkele vrijbuiter.

Vrouwvandepool

'@ab: ik bedoelde een wieler ploeg die uit aanvallers bestaat (a la cannondale). Niet een team als in een samen te stellen sportpools-team. Aanvallers kiezen is juist wat het leuk maakt, maar ik kies dan liever die ene aanvaller uit wielerploeg x dan 1vd4 aanvallers uit wielerploeg y.

Ab Normaal

Er zijn maar weinig ploegen met maar 1 aanvaller.
Of ze gaan a la Sky voor het klassement, of ze gaan voor ritwinst en hebben dan meerdere ijzers in het vuur.

Vrouwvandepool

Klopt, maar voor bepaalde type etappes maar 1 duidelijke renner. Ik heb in elk geval weer 2 pareltjes gevonden :-)

Rechter K

'@vrouwvandepool: de vergelijking met een ploeg die 2 of meer sprinters in de gelederen heeft gaat behoorlijk mank. De 2e of 3e sprinter uit een ploeg zal zelden of nooit mee (mogen) sprinten, terwijl er in een ploeg met 2 of meer aanvallers genoeg kansen zijn voor meerdere aanvallers. En zoals Ab Normaal al aangaf zijn er maar weinig ploegen die slechts 1 aanvaller hebben.

Maar goed, ieder zo zijn tactiek. ;)

Vrouwvandepool

Ik zeg ook zeker niet dat er veel van die ploegen zijn. Succes met de zoektocht ;-)

Ab Normaal

En verder klinkt het heel lullig maar je moet gewoon plezier hebben aan het puzzelen.
Er doen zo ongelofelijk veel goede renners mee die allemaal in staat zijn om een etappe te winnen of hoog te eindigen in het AK, voor de bollen te gaan enz.

Geluk gaat een hele grote factor betekenen. Wie gaat snel onderuit of wordt ziek, hoe is het koersverloop, wie zakt er door..
De laatste jaren is het ook steeds meer verstoppertje spelen. Voorbereidings koersen zeggen vaak niet veel meer. Sommige spelen bewust verstoppertje.
In interviews laten de meeste renners niet meer het achterste van de tong zien of het zijn van die nietszeggende Quintana interviews.

Denk dat de meeste volgers wel 40 renners kunnen selecteren voor hun team die echt allemaal kunnen presteren. Het is niet leuk om te horen, maar of je een goede pool draait komt hoofdzakelijk neer op maar 1 ding: dom geluk.

Vrouwvandepool

Inderdaad ab, ik heb dat gevoel eigenlijk nog nooit zo duidelijk gehad als bij deze tour. Ik kan wel 6 1punters bedenken die ik allen gelijkwaardige puntenpakkers vind. Laten we hopen op een spannende tour met regelmatig een Nederlander die tot het eind meedoet, kansloze ontsnappingen die toch stand houden en niet te veel poepjes in de berm

Adelaar

Hoe denken jullie erover qua kluns?

Ik twijfel erover om op safe te gaan met een eenpunter (Jay McCarthy waarschijnlijk) of nulpunter of om vol risico te gaan met Quintana, Kristoff of een ander waarvan ik minder verwacht dan zijn zwartelijstpunten zouden moeten doen.

Maarten1113

Messageboard is terug zie ik, dank Aart!

Vrouwvandepool

Stel je kiest Quintana (4) en hebt ook Valverde (4). Hoeveel punten meer verwacht je dat Valverde dan Quintana haalt? Doe hetzelfde voor je 1 kluns en een 1punter uit je team en je hebt naar mijn mening een goede basis voor je beslissing.

Kingstown

'@ Adelaar:

Met zoveel sprintaankomsten zou ik Kristoff zeker niet nemen als kluns, maar ik denk wel dat het kiezen van de juiste kluns met veel zwarte punten het verschil kan gaan maken. Ben er zelf nog niet helemaal over uit, maar op dit moment neig ik enorm naar het nemen van Contador als kluns.

pirazzi

Waar kun je dat messageboard zien dan? Bij het subleagueoverzicht zie ik wel staan Forum/Geen nieuwe berichten maar nergens een link of zo.

Mijn subleagues

Hieronder vind je de subleagues waar jij lid van bent. Je mag aan maximaal 5 subleagues deelnemen. Tijdens een pool kun je met jouw subleagues meespelen in een subleague voor die pool. Tot de deadline van de pool, kun je je subleagues wijzigen.

Naam Afk. Oprichter #Leden Forum
Groningen Grunn swall 50 Geen nieuwe berichten
A.A drink A.A simonr 143 Geen nieuwe berichten
Hattrick HT Kingstown 36 Geen nieuwe berichten
wielerpool.eu wpool maesk 21 Geen nieuwe berichten
WielerFlits WF Lamme Frans 241 Geen nieuwe berichten

Maarten1113

'@pirazzi op de naam van de subleague klikken

pirazzi

Oké, dankjewel Maarten!

Owain

'@Kingstown: Contador als kluns is eigenlijk het enige waar ik zeker over ben op dit moment. Voor het eerst in jaren heb ik ech moeite met het bepalen van 15 man. Nadruk zal waarschijnlijk wel op sprinters en aanvallers liggen, maar echt helemaal zeker ben ik er nog niet van...

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.