Sportpools Tour de France

1 2 3 4 ... 12 13
Pantani 1

Ik hou het weer bij andere Tour de France Spellen, waaronder één die ik zelf al een aantal jaren organiseer…

shyguy

Ik vindt Kristoff in zijn huidige vorm ook een interessante optie als kluns.
Daarin is keus te over.

Lamme Frans

Ligt het aan mij, of werkt Sportpools nog niet met Firefox?

Rechter K

Hoog geprijsde klunzen en goede 0-punters genoeg ja. Jammer dat je er zo weinig kwijt kunt in je team. ;)

Kingstown

'@ shyguy:

Sprinters zijn altijd bloedlink als kluns. Afgelopen Giro heb ik me er ook weer eens aan vergalloppeerd met Ferrari. Zeker met dit parcours waar een stuk of 7 sprints toch niet uit te sluiten zijn.

@ Lamme:

Mijn FireFox heeft geen problemen met Sportpools.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Extreem lastig wordt het dit jaar. Een mengeling van goede nullers en toppers die inderdaad net niet hun 50 per zp gaan halen is de weg om te gaan denk ik. Daarnaast gokken tegen Froome EN Sagan is wel tricky, maar zeer aanlokkelijk.

Kingstown

Tegen Froome gokken durf ik nog wel aan, maar tegen Sagan staat zo ongeveer gelijk aan zelfmoord. Ik heb ondertussen zelfs mijn grote vriend Valverde maar verwijderd. Op dit parcours zie ik ook hem die 4 zwarte punten niet waar gaan maken. De enige van de favorieten op de eindzege die ik nu heb is Bardet. En dat is toch ook wel weer wat magertjes. :p

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Even alle topsprinters opgesteld: 11 stuks, goed voor ... 36 punten. Dat wordt elimineren.

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

Zo. Er is lekker met zwarte punten gestrooid.

Adelaar

Zouden ze de zwarte punten nog aanpassen? Ik heb het bij Roland Garros meegemaakt dat ze de zwartepunten omgooiden in de week voor de start.

En iemand als Fuglsang vraagt toch wel om een aanpassing naar 2 of 3 punten.

aart-sportpools

Bij tennispoules bepalen we de zw eerst uit voorzorg. De plaatsingslijst is gebaseerd op de ATP ranking en het aantal punten gescoord in grastoernooien over de laatste twee jaar.

De formule voor Wimbledon luidt: pak de ESP punten op 26 juni 2017 + 100% van de behaalde punten in alle grastoernooien over het laatste twee jaar + 75% van de behaalde punten in de beste grastoernooien over de 12 maanden daarvoor.
Hier komen de punten voor Queens (Aegon Championships) dus nog bij.
Bron: http://www.menstennisforums.com/5889-wimbledon/902201-wimbledon-entry-list-fact-sheet-updated-may-23-2017-a.html

Omdat we de poule redelijk vroeg geopend hebben is de plaatsingslijst nog niet bekend, vandaar dat we de ATP ranking hanteren.
Zodra de plaatsingslijst bekend is, kan het dus zijn dat er wijzigingen plaatsvinden in de zwartelijst verdeling.

Voor wielerpoules passen we zwartelijst punten niet aan als deze eenmaal vergeven zijn.

Laatst gewijzigd
Adelaar

Aart, bedankt voor je antwoord!

Ik vind het een beetje gek, maar het is in ieder geval duidelijk zo en we doen het ermee.

Laten we het er op houden dat jullie voor Fuglsang minder punten hebben toegekend omdat onduidelijk is of hij tussentijds naar huis gaat vanwege zijn hoogzwangere vrouw. :)

Ab Normaal

'@Adelaar
Laten we het er op houden dat je niet zo moet zeuren.
10 mensen 10 meningen. Als iedereen hier begint te miepen als ie het niet eens is met de punten verdeling van een bepaalde renner.
Accepteer het gewoon.

pirazzi

Maxime Monfort werd ook eens vader tijdens de Tour de France en kon toen met een helikopter zijn gezin bezoeken. Wat betreft het ene zwarte punt voor Fuglsang, dat is gewoon geluk hebben, de vijf voor Kittel is dan weer pech.

Maarten1113

ik denk dat we vooral bij deze tour niet moeten gaan klagen als er eens een renner wat minder punten krijgt dan zijn vorm doet beloven. Al geloof ik trouwens niet dat fuglsang 2 of 3 punten waard gaat zijn, maar dat is mijn mening. Veel zwarte punten is een moeilijkere puzzel en meer verscheidenheid binnen de teams denk ik. En natuurlijk de mogelijkheid een dure kluns te kiezen.

@aart fijn dat je hier meeleest, je had mij en o.a. ab normaal nog even aangesproken over vindbaarheid binnen de site. Er vallen me een paar dingen op. Ten eerste , ik vind het nieuwe design mooier en wat 'professioneler', complimenten! Ik heb een paar puntjes ontdekt, op de homepage naar beneden scrollen kom je al snel bij de nieuwsberichten, die lijken me vrij overbodig, of in ieder geval voor zo'n prominente plek. Daarnaast wil ik snel naar mijn team kunnen, eigenlijk in 1 klik, dat lukt me nog niet zo goed. Ik kan de poule bekijken, of deelnemen, ook al ben ik ingelogd. Zou eigenlijk direct bekijken mijn team, of wijzig mijn team willen doen. Ik zou ook graag wat sneller willen kunnen doorklikken naar de jaar en carrièreklassementen. Dat kon in het vroegere design (dacht ik) wel snel. En tot slot natuuuuurlijk het massageboard:) Heb je hier een update van? Je zou mij, en mijn subleague-genoten hier een groot plezier mee doen!

Allen suggesties hoor! Keep up the good work:)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Dit vind ik van de nieuwe site:
Het begint met het feit dat je ingelogd blijft, dat vind ik erg fijn en al een goeie verbetering. De site oogt erg fraai, mooie beelden, ruim en opgeruimd. Ook een dikke plus. Het menu is prima. De nieuws sectie stoort me niet.

Wat functionaliteit betreft vond ik de oude iets handiger omdat je heel simpel van je eigen team pagina door kon naar klassementen.
Nu moet je eerst naar de button 'klassementen' en daarna de juiste optie kiezen, maar dat is een kniesoor die daar moeilijk over doet.

Het wordt pas langduriger wanneer je naar een oude pool terug wilt kijken, je eigen team maar ook de ranglijst van de renners.
Een echt probleem vind ik dat overigens ook niet want dat doe je niet zo vaak.

Al met al vind ik het uiterlijk er op vooruit gegaan, qua functionaliteit maakt het mij niet zo veel uit, ook al omdat ik daar niet echt kritisch in ben moet ik eerlijk zeggen. Ik ben ook geen luie internetter die zo min mogelijk wil klikken.

Wat voor mij een echte meerwaarde was (en wat ik ook echt mis) is het messageboard. Ik wil lekker kunnen bomen over de tour en de renners met mijn subleague genoten. Dus liever nog vandaag dan morgen dat terug.

Ab Normaal

Oh, en on topic. Ik schoof direkt Kittel terzijde, die is nooit 5 punten waard, maar begin er van terug te komen. Dat zijn zekere punten en al die 2, 3 en 4 punters zijn geen garantie op punten en zeker met de hoeveelheid interessante nullers die er zijn begin ik Kittel toch weer te overwegen.

elrio

Ik ga ook steeds meer neigen naar 4 vaste punten pakkers (4 of 5 punters), dan aangevuld met een sloot veelbelovende 0 en 1 punters. Over de kluns ben ik nog niet uit of het nu handig is om een een kluns met veel zwarte punten te hebben. Eerst dacht ik dat het een must was omdat de meeste renners zo duur waren, maar doordat ik veel vertrouwen heb in de 0 en 1 punters leveren die extra zwarte punten misschien wel minder op dan het risico dat je loopt door een iemand te kiezen als Contrador of zo. Ik denk dat ik deze keer uitkom bij een veilige 1 of 2 punts kluns, 0 punts klunzen vind ik ook altijd gevaarlijk, omdat je dan geen voordeel hebt en ze kunnen zomaar toeVALlig uitvallen.

Kingstown

Die zekere punten voor Kittel zijn natuurlijk ook maar relatief. Als ik hem afzet tegen de andere 5-punters dan is hij wmb juist degene die het minst zeker is. Zowel Froome als Sagan zie ik meer punten halen.

Adelaar

'@ Ab Normaal: Die abnormale reactie op mijn bericht was niet echt nodig volgens mij. Geldt in jouw geval het spreekwoord nomen est omen?

Zo ja zou ik zeggen: Doe even normaal, man.

En nog even inhoudelijk op je laatste opmerking: volgens mij gaf ik in mijn tweede zin al aan dat ik het volledig accepteer.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Adelaar
Misschien, dan excuses.
Iedereen heeft zijn mening en mag die best hebben, maar ik wordt altijd zo moe van het commentaar op andere mensen die hun best doen om iets leuks te organiseren voor een ander.

Je geeft wel aan dat je het volledig accepteert maar wil dan toch nog even je punt maken.
En daar heb ik nu eenmaal en bloedhekel aan. Mensen die zeggen dat ze het eens zijn, maar toch nog een punt willen maken. Als je het eens bent moet je er een punt achter zetten en niet een opmerking toevoegen.
dat is typisch "ja, maar" gedraag. wat precies hetzelfde is als "nee, want".

Adelaar

Excuses geaccepteerd.

Ik had me er eigenlijk al bij neergelegd dat de situatie Fuglsang niet meer ging veranderen. En daarover wilde ik niet mijn gelijk halen ofzo, ik wilde slechts een grapje maken over Fuglsang.

Misschien sneeuwde die de intenties van mijn reactie onder, want die zijn: Aart bedankt voor de mooie poule en voor de inhoudelijke reactie op mijn vraag.

aart-sportpools

Het bepalen van zwarte lijst punten is elk jaar weer een hele interessante puzzel. Daarbij proberen we het zo goed mogelijk te doen. Of we dat goed of slecht doen valt over te twisten.

Feit is dat iedereen het met dezelfde zw-verdeling moet doen. Deze verdeling maakt het dat ook voldoende ruimte is voor een 'goede' kluns en verplicht je naar 0- ers 1-ers te kijken. Dat is niet makkelijk maar naar ons idee wel leuker.

@Maarten1113
@Ab Normaal
Dank voor de opmerkingen, wordt zeer gewaardeerd en we hebben ze genoteerd! Subleagueforum is prio 1.

Ab Normaal

'@Aart
Als je ooit hulp nodig hebt met die toekenning. Dat lijkt me nu echt het allerleukste om te doen. Zwarte punten toekennen.
Ik ben vooral blij dat er veel worden uitgedeeld.
Persoonlijk hou ik nooit van spellen waar je alle beste kunt nemen. Ik vind spellen leuk waarbij je echt keuzes moet maken.

En natuurlijk is het kut als je Kittel kiest en in etappe 2 kust ie het asfalt en is het exit. Dan betekent direct einde pool. Maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Sportpools blijft voor mij echt het allerleukste spel.

Kunnen we ook suggesties doen trouwens om de tennispools aantrekkelijker te maken voor meer spelers?

aart-sportpools

'@Ab Normaal

Ja dat kan zeker! Zou je die willen sturen via het contactformulier?
https://www.sportpools.net/nl/contact

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.