Sagan niet hebben is wel echt een voordeel, daarmee speel je zo'n 3000 van de 3750 deelnemers uit. En als je de punten goed besteed hebt levert je dat een voordeel van zo'n 200 punten op ten opzichte van de 3000 deelnemers...
Valverde was niet eens heel veel gekozen, ruim 600 spelers dus daar speel je veel minder mensen mee uit. En Cavendish slechts zo'n 400 spelers.
Izaguirre is als 1 punter minder een poolbreker dan Sagan, Valverde en Cavendish. Roglic idem en is bovendien nog niet uitgevallen als ik me niet vergis...
'@ ivo001
Oneens. Met Sagan en Porte heb je de nummers 1 (80% van de teams) en 3 (52%) van het lijstje van de meest gekozen renners. Demare staat op een gedeelde 11e plek (31%).
Er zijn vast teams die voor Demare bijvoorbeeld een Matthews of Bardet hebben gekozen en spekkoper kunnen worden, maar veel teams hebben last van de uitvallers die jij noemt.
Bovendien heb ik in dit verhaal uitvallers als Valverde, Izagirre, Thomas en Cavendish nog niet meegenomen...
Je moet gewoon enorme mazzel hebben. Ik sta 26e maar heb ook al Porte, Demare, Sagan en Thomas als uitvallers. Vier man die het gewoon goed deden.
Mijn overgebleven zwarte punten zijn Matthews, Aru, D. Martin (Ook gevallen) Colbrelli en Uran. Buiten Colbrelli heb ik in mijn ogen eigenlijk perfect keuzes gemaakt qua inschatten qua vorm etc.
Maar aan dit soort zaken kun je helaas niks doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.