Sportpools Tour de France

1 2 ... 10 11 12 13
Ab Normaal

Hij zal het wel lezen denk ik, hij zit hier af en toe nog op hoor.

tvm

Ik speel voor et eerst mee.Heb geen Valverde, Roglic, Izagirre, Sagan en Cavendish. En nóg sta ik geen eerste.

Ab Normaal

De kans dat je eerste wordt is mega klein.
Dan moet je ook echt alle juiste renners hebben.
Maar het verschil tussen de mensen die dat rijtje niet heeft met de mensen die ze wel hebben word alleen maar groter.
De tour is pas net onderweg.

tvm

Waarom is die kans megaklein?
Ik snap ook wel dan maar één persoon eerste kan staan, maar bijna iedereen heeft wel een of meerdere van deze mannen.

Hoeveel sta jij dan, Ab Normaal?

Ab Normaal

Heel laag, ik heb Valverde, Izagirre, Roglic en Sagan :)

stievun

Sagan niet hebben is wel echt een voordeel, daarmee speel je zo'n 3000 van de 3750 deelnemers uit. En als je de punten goed besteed hebt levert je dat een voordeel van zo'n 200 punten op ten opzichte van de 3000 deelnemers...

Valverde was niet eens heel veel gekozen, ruim 600 spelers dus daar speel je veel minder mensen mee uit. En Cavendish slechts zo'n 400 spelers.

Izaguirre is als 1 punter minder een poolbreker dan Sagan, Valverde en Cavendish. Roglic idem en is bovendien nog niet uitgevallen als ik me niet vergis...

pirazzi

Jammer dat Roglic zo tegenvalt. Van de 23 renners met 1 zwart punt is hij één van de 12 renners met 0 punten (truipunten niet meegerekend). Na Fuglsang , van Avermaet en Colbrelli wel het meest gekozen ter waarde van 1 punt dus meer spelers hebben daar last van.

Laatst gewijzigd
tvm

Ik mag hopen dat de 1-punters Colbrelli en Ulissi nog gaan huishouden de komende weken.

Kingstown

Als (kleine) compensatie voor de Tour pool gaat het bij Wimbledon voorlopig erg goed. Jammer dat de Fransen (Tsonga en Monfills) me in de steek hebben gelaten, anders had er helemaal een toppositie ingezeten.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Robert Gesink 145x gekozen als kluns ...

Klootje Kriekeljon

Arrgh niet Thomas, niet sportpools... :(

Silent Hill

'@Shyguy: toevallig ook Thomas of Demare in je team ?

Met de exit van Porte zijn de laatste 4 teams zonder uitvallers nu ook niet meer voltallig.

pirazzi

Bij Wielerflits dan misschien, algemeen zijn er nog meer teams zonder uitvallers bijvoorbeeld de teams die alleen jongeren hebben gekozen.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Contador als kluns lijkt aardig uit te gaan pakken, maar de vele uitvallers maken elk redelijk resultaat zo goed als onmogelijk. Top-1000 misschien als het een beetje mee gaat zitten.

Connotador

Wel afwachten of Contador, nu het AK uit zicht lijkt, niet besluit voor etappes te gaan...

Laatst gewijzigd
tvm

Ik speel dit spel voor et eerst en ik denk dat ik misschien wel top 10 ga eindigen in et totaalklassement.

Laatst gewijzigd
ivo001

Mijn sportpools zit er wel op denk ik. Nu Sagan, Demare en Porte kwijt. 12 zwarte punten weg voor 131 punten in totaal.

shyguy

'@ Silent Hill
Je overschat me met de vraag Thomas of Demare, beide staan erin of beter gezegd zijn er nu ook beide uit.
De teller qua uitvallers staat nu op 6. Ik ben (nog) geen recordhouder, er zijn zelfs 2 met al 7 uitvallers.

Connotador

'@ ivo001

Oneens. Met Sagan en Porte heb je de nummers 1 (80% van de teams) en 3 (52%) van het lijstje van de meest gekozen renners. Demare staat op een gedeelde 11e plek (31%).

Er zijn vast teams die voor Demare bijvoorbeeld een Matthews of Bardet hebben gekozen en spekkoper kunnen worden, maar veel teams hebben last van de uitvallers die jij noemt.

Bovendien heb ik in dit verhaal uitvallers als Valverde, Izagirre, Thomas en Cavendish nog niet meegenomen...

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik sta 600 met Valverde, Izagirre, Sagan en Demare als uitvallers. Voor jezelf lijkt het snel over te zijn, maar je vergeet dat er zoveel teams zijn die veel uitvallers hebben dat het nog alle kanten uit kan.

Laatst gewijzigd
elrio

Ik heb zelf ook al 13 zp (Sagan, Porte, Demare en Izagirre) aan uitvallers (sta zo rond de top 1000), dus ik ga niet meer winnen, maar als de rest goed zijn best doet heb ik de hoop om nog wat te stijgen nog niet opgegeven.

ajvs

Heb Porte, Sagan & Cav eruit (12 zwarte punten hehe), dus sta wel extreem laag. Cav boven Matthews en Porte boven Froome kiezen was achteraf best dom.

Connotador

Met 12 uitgevallen zwarte punt renners (Sagan, Demare en Porte) en daarnaast Thomas die wegviel sta ik 51e.

Ben gisteren 20 plekken gestegen ondanks mijn 3 uitvallers in de etappe... Erg benieuwd naar het team van de uiteindelijke nummer 1 en hoe diegene de puzzel heeft weten te leggen.

Noud89

Je moet gewoon enorme mazzel hebben. Ik sta 26e maar heb ook al Porte, Demare, Sagan en Thomas als uitvallers. Vier man die het gewoon goed deden.

Mijn overgebleven zwarte punten zijn Matthews, Aru, D. Martin (Ook gevallen) Colbrelli en Uran. Buiten Colbrelli heb ik in mijn ogen eigenlijk perfect keuzes gemaakt qua inschatten qua vorm etc.

Maar aan dit soort zaken kun je helaas niks doen.

shyguy

Ik sta ondanks mijn 6 uitvallers ergens rond de 1100e plaats, valt nog best mee.

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.