Sportpools Tour de France

1 2 ... 10 11 12 13
Lamme Frans

'@Pirazzi: Op dit punt waren we het inderdaad eens. We hadden bijna allemaal Valverde en Izagirre, en geen Froome. Kan gebeuren, zoals Kingstown aangeeft. Meestal is de voorpret leuker dan het uiteindelijke resultaat.

Voor de Tour is het wel heel erg jammer. Valverde zag ik wel als een potentiële eindwinnaar. En niet in de laatste plaats voor de betrokkenen zelf. Voor Valverde zou het weleens einde carrière kunnen zijn.

@Klootje: Inderdaad mooie start. En Thomas toch wel een verrassende winnaar, al wisten we dat hij dit kon. Te hopen voor jou dat hij in het vervolg ook goed gaat scoren.

Laatst gewijzigd
Noud89

Groenewegen + Izagirre op de een laatste dag vervangen voor Thomas + Matthews lijkt nu al een hele gelukkige keuze.

Kingstown

De principiële grote keuzes maak ik meestal vrij vlot. Wel of geen sw met veel zwarte punten en wie van de 5-punters en favorieten wel/niet.
Waar ik uiteindelijk de meeste tijd mee bezig ben is met de keuzes van de tweede rij. Majka of Pinot. En welke nul punten sprinter. Zulke zaken.

Klootje Kriekeljon

Lamme Frans, legt me geen windeieren idd. Ik ga voor het eerst in mijn leven ontzettend lelijk voor een sprintploeg met aanvullend wat kanonnen. Benieuwd hoe ver dat gaat rijken deze Tour. Ook de keuze voor Petit zou zomaar eens een hele goede kunnen worden.

Silent Hill

Nou(d), als Groenewegen straks de rit wint, en Matthews in de hekken vliegt, kunnen we van vooraf aan beginnen.

Klootje Kriekeljon

Lekker, sta aan de leiding bij WF. En dan mogen er nog 20 puntjes bij opgeteld worden ook.. zou het dit jaar eens goed gaan in Sportpools?

ratjetoe

Ik mag ook niet klagen, top 10 in Wielerflits en top 100 algemeen. Morgen wellicht een beetje zakken omdat ik geen Matthews en Colbrelli heb, die velen wel hebben.

pirazzi

[Quote] Benieuwd hoe ver dat gaat rijken deze Tour.[/Quote]Moet dat niet reiken zijn? Overigens zag ik dat je je gebruikersnaam hebt gewijzigd van mastertaga naar Kriekeljon. Wist niet dat zoiets kon, sinds kort denkelijk. Nu heb ik mijn gebruikersnaam pirazzi genoemd, was hjonge1.

Klootje Kriekeljon

Jeess, lekkur beesug. :-)

Ja klopt, was me al lang een doorn in het oog. Want die naam staat beter als je er overal mee speelt he.. Jij gaat ook lekker zie ik!

Klootje Kriekeljon

Auw auw auw.

Kingstown

Voorlopig is Demarre de enige sprinter die constant (veel) punten scoort en de enige die aan alle incidenten ontsnapt is. Dat op zich is al een kwaliteit.

pirazzi

Weer geen badge voor een team zonder uitvallers ...

Kingstown

'@ pirazzi:

Ik zei nog zo dat je Adam Hansen op moest stellen!

pirazzi

Oké, misschien in de Vuelta dan.

Xill

2981 van de 3712 deelnemers hebben Sagan in het team. Daarnaast is ie nog 14 keer als kluns opgestelt. 466 deelnemers hebben Cavendish. Dit incident heeft wel heel veel impact in de pool :-(

Klootje Kriekeljon

Ik vermoed de doodsteek voor mijn poul. Doodzonde.

Lamme Frans

Ik ben Valverde, Izagirre en Sagan kwijt.

Ab Normaal

Tja, pools worden wel vaker beslist door geluk, maar nu helemaal. Ik ben die drie ook kwijt en heb Roglic genomen voor de twee tijdritten. In de eerste gaat ie al onderuit en haalt ie nul punten. Dat zijn dus al 4 mislukte keuzes.

Die 717 mensen die Sagan niet hebben zullen het uitmaken voor de zege.
Ben benieuwd hoeveel daarvan ook geen Cav, Valverde en Izagirre hebben.

Die mensen zijn wel echt spekkoper.

@Pirazzi
Over de fantastic five: wij zijn dat destijds gestart omdat we merkten dat we het vaak eens waren met elkaars mening, maar ook ongeveer dezelfde normen en waarden hanteren. Omdat we het dus vaak eens zijn, hebben we ook een beetje dezelfde kijk op wielrennen.
Ik denk dat we vooraf alle 5 vonden dat Froome topfavoriet was, maar de reden dat we 'm niet namen is omdat we, met het huidige parcours, er niet van overtuigd waren dat hij ook echt voldoende punten binnen zou harken. Je moet niet de beste renners selecteren, maar de renners die de meeste punten pakken.

Natuurlijk beïnvloeden we elkaar best enigszins door de discussies die we onderling hebben, maar het grootste plezier bij Sportpools zit 'm juist voorafgaand aan de start van de pool. Het puzzelen.
En dan lekker ouwehoeren met mensen die je bent gaan waarderen vanwege de discussies hier is heel leuk. Wij kennen elkaar namelijk helemaal niet. kennen niet eens ieders volledige echte naam, hebben hele diverse leeftijden maar hebben 2 dingen gemeen. Liefde voor wielrennen en Sportpools.

Milanos Kateros

Heb geen Sagan, Cav en Valverde. Wel Izagirre. Dus who knows.
Het puzzelen en discussies zijn idd altijd genieten. Achteraf ontkom je er niet aan dat je spijt heb van een paar keuzes, die je op dat moment veelal weloverwogen maakt. Desondanks komt er wel wat geluk bij kijken wil je echt hoog scoren.

Wel erg zuur voor de mensen die Sagan en Valverde hebben zeg..

shyguy

Dit gaat hem niet meer worden, alle aansprekende uitvallers zaten in mijn team. Valverde, Izaguirre, Sagan en Cavendish.

Klootje Kriekeljon

Das niet normaal meer shyguy, klote.

Noud89

Nummer 3 algemeen na de etappe van vandaag. Dat gaat lekker dus. Wel enorm balen dat Sagan eruit is, maar daar heeft 80% van de teams last van.

ratjetoe

Met Sagan in je team kan je nog prima hoog eindigen, Valverde was een meer problematische uitvaller. Vond hem zelf te duur, maar heel veel insiders blijken hem als topfavoriet te hebben gezien dus dat was op zich een goede keuze.

Zijn valpartij was wel volledig eigen schuld, dus dat is wel een soort van gebrek aan kwaliteit.

Lamme Frans

Ach ja. It's all in the game. Het is vooral jammer voor de Tour zelf. Die pool is maar bijzaak.

pirazzi

Bedankt voor het verhaal over de Fantastic Five, Ab! Doe de groeten aan Slayer772004, die deed vroeger de organisatie van het Megaflits spel maar kreeg een ban hier omdat hij een fan van Tom Boonen beledigde, als ik het me goed herinner.

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.