Het topic der verdachte renners

1 2 ... 115 ... 118 119
Sijbrands

Ik ben echt TJV fan, maar toen ik Vingegaard na de Granon zag in de Avondetappe aan tafel de champagne aan het uitschenken was had hij een pleister aande binnenkant van zijn arm/elleboog.
Dat gaf mij toch wel een wat onbehaaglijk gevoel: Hoe verhoudt zich dat met de no needle policy?

Desalniettemin genoten van deze tour. Elke dag spektakel, doordat Roglic Pogacar blijkbaar kapot heeft gemaakt en aan de andere kant het niet opgeven van Pogacar door elke etappe aan te blijven vallen. Weinig sprintetappes en veel chaos. Prachtig. Alleen die pleister...

stephano

Ik merk dat ik me erger aan de vele insinuaties. Ik kijk al wielrennen sinds 1988 en meestal waren er duidelijke aanwijzingen. Vooralsnog zijn die er gewoon niet bij TJV. Geen dokters, geen verdachte bussen, geen plotselinge oplevingen na diepe inzinkingen na een rustdag.

Natuurlijk; er is te veel gebeurd om het uit te sluiten en als er onderzoek komt van journalisten waaruit blijkt dat er dingen gebeurd zijn die niet door de beugel kunnen heb je recht van spreken. Maar tot die tijd ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
En dan is het vooral nogal goedkoop om wat te gaan roepen zonder dat je echt bewijzen in handen hebt. (die pleister van Sijbrands heb ik gemist maar ik vind dat vooralsnog te mager als bewijs)

Jacco van Stierop

“… toen ik Vingegaard na de Granon zag in de Avondetappe aan tafel de champagne aan het uitschenken was had hij een pleister aan de binnenkant van zijn arm/elleboog.”

Het feit dat hij champagne uitschonk in plastic bekertjes vind ik vele malen schokkender.

Sijbrands

'@jacco van stierop
LoL

Laatste man

Xevar, blijf maar in dit deel. Je hoort hier thuis. Maandenlang een grote mond hoe kut Jumbo is, nooit erop terug durven komen en als ze dan presteren is het doping.

Trieste troll.

YogiBear

Vooral de Franse media hebben natuurlijk boter op hun hoofd. Franse ploegen, die nog steeds grotendeels in de middeleeuwen zitten qua professionaliteit vergelijken met ploegen als TJV die alles wetenschappelijk benaderen. Het zou juist verdacht zijn als Laporte geen stap zou maken.

makkelijk

YogiBear, Taco van der Hoorn zei al dat bij IWG nog steeds op een banaan werd gereden. Zolang Bora, Ineos, DSM, UAE en Jumbo de enige zijn die voeding écht serieus nemen zal de rest achterblijven, op een paar renners na die het zelf uitzoeken en regelen.

leonstar

Ik ben neutraal in deze,
Groot liefhebber van wielrennen en uiteraard hoop ik dat nederlands team alles wint!
Dat gezegd hebbende is het onmogelijk om de prestaties van team jumbo deze tour niet een tikkie verdacht te vinden!
De snelheden boven epo tijdperk.
Wout en jonas mijlen sterker dan de rest. (Mischien op 2-3 renners na)

Ik wil dus absoluut niet negatief doen maar ben op mijn hoede dat er wat aan zou kunnen schorten en vind dat een ieder hier dat zou moeten kunnen begrijpen!

Pracht tour gezien💪💪

mwarensman

Jumbo gebruikt openlijk glucosemeters om de voedingsbehoefte te bepalen. Dit verklaart mogelijk de consistentie ten opzichte van anderen. Dat is zeker geen doping, wel efficiëntie. Volgens het artikel werkt Arkea er ook mee, het dus geen zekerheid dat het werkt 🤣

https://www.demorgen.be/cs-b3cefe652

Laatst gewijzigd
TheBigShow

'@makkelijk

En jij gelooft dat?

IWG presteert dit jaar ook ver boven hun niveau van voorgaande jaren. Die weten echt wel wat ze doen hoor op wetenschappelijk gebied

Maillot à Pois

Wat Christophe Laporte laat zien vind ik niet verdacht. Die leunde bij Cofidis al aan bij de absolute top bij machtssprinten bergop en in het Vlaamse werk (2de DDV, 6de Roubaix). Als je dan in een sterker team met betere ploegmaats terechtkomt, is het niet gek dat je dan nog een stap kan zetten. Zelfde geldt voor Benoot. Zie je vaker.
Maar die suggestie dat Jumbo als enige professioneel zou bezig zijn met voeding, materiaal, en dergelijke vind ik storend en aanmatigend. Het zijn voorlopers, maar ook de andere teams zitten niet stil. Dat kan voor mij geen verklaring zijn voor de dominantie tov Ineos of Bora.
Dat de Franse teams nog in de middeleeuwen zitten, is ook een gratuite bewering. FdJ heeft een opleidingsteam dat de evenknie is van Jumbo's development team (beter eigenlijk) en staat in deze Tour niet voor niets 2de in het ploegenklassement. Als dat ECHT prutsers zijn, dan moeten Gaudu en Madouas inderdaad dringend verkassen, dan staan ze binnen een paar jaar samen op het Tourpodium.

Westland95

Ik heb sinds ik wielrennen kijk nog nooit zoiets gezien als Wout van Aert deze Tour. Zelfs niet iets dat ook maar in de buurt kwam. Hij liet de rest van het peloton er vaak als junioren uit zien. Niet raar dat dat scepsis oplevert.

Laatst gewijzigd
JumbowintdeTour

'@unionwagtmans,
Ik kan sports.fr en die Vayer maar moeilijk serieus nemen in dat artikel. Vayer maakt schattingen over 7 bergen van de gemiddelde wattage als ik het goed begrijp en komt bij Vignegaard op 424 uit, Pogacar 418, Thomas 411 en Gaudu 409. Daardoor zitten "Vignegaariis" en "Pogastrong" zoals Vayer ze noemt en ook de oudere Thomas boven de grens van niet-normaal, die net op 410 watt ligt. Op basis daarvan roept hij Gaudu uit tot morele winnaar.
https://www.cyclisme-dopage.com/actualite/2022-07-21-cyclisme-dopage-com.htm

Je kunt er van alles van zeggen, maar Vayer heeft wel erg veel vertrouwen in de precisie van zijn schattingen.

Gladiool

Natuurlijk fijn dat Thomas met 1 watt erboven dan verdacht is, en Gaudu met 1 watt eronder een held.

Maillot à Pois

Tja, die Vayer schrijft al jaren dit soort artikels die op heel betwistbare 'gegevens' gestoeld zijn

xistnc

En brons op het WK Tijdrijden terwijl iedereen stijf stond van de dope.

makkelijk

'@TheBigShow

Taco gaf ook aan dat het enorm aan het verbeteren was bij IWG en dit is een interview van vorig najaar, dus ja, ik geloof dat wel. Hij heeft daar zelf ook een aandeel in binnen de ploeg.

unionwagtmans

Primo, ik heb nooit geschreven 't met Vayer eens te zijn. De vraag was of de Fransen nu wat anders/beter naar de Tour keken na de (hele mooie) overwinning van Laporte. Ik heb die dag RMC geluisterd en die waren vol bewondering, ook
voor Jumbo Visma ("Laporte legt zich nu 2 jaar 100% in voor fietsen en zie hier het resultaat van de benadering van die ploeg"). Ook Le Parisien had een pagina vol over Laporte en TJV (vol lof).

Maar met daarnaast een vraagteken omtrent Gaudu (in een halve pagina onder de photo van Laporte). En daarin, zoals in meerdere andere kranten die ik dan niet gelezen heb maar wel de titels voorbij zag komen), het verhaal van de Fransen sinds 2 decennia omtrent "le cyclisme a 2 vitesses". Met vaak direct of indirect aanhalen van Vayer (en/of het artikel in sports.fr).

Ik lees af en toe de twitter van hem zonder daar zelf op te zitten, maar ten eerste publiceert hij z'n rekenmethoden (met data) niet (voor zover ik weet!) en ten tweede zal iedere wetenschapper zeggen dat een methode met harde drempel vragen om problemen is. De werkelijkheid is eerder als een actiepotentiaal in de hersenen, of een mannelijk orgasme, vast wel bekender hier; of de bekende druppel die de emmer doet overlopen (waar het niet volstaat druppels te meten en tellen, maar je ook moet kijken naar temperatuur, frequentie etc. (zet maar een emmer buiten morgen in dit warme weer met elk uur een druppel van zoveel ml erin; een ieder begrijpt dat die emmmer nooit vol komt))).
Maar hij weet veel over wielrennen.

NB, vandaag was een volle pagina in Le Parisien over de vragen rond Jumbo Visma die een voor een werden weerlegt (ten voordele van TJV om duidelijk te zijn).

Maar die fransen hebben wel een punt : MPCC versus non-MPCC, een handvol miljoen versus tientallen miljoenen, etc...

En ik moet heel eerlijk toegeven dat ik met minder enthousiasme naar deze TJV overwinning keek dan de teleurstelling van de 2020-knockout groot was. En dat heeft niets te maken met het paspoort van Vingegaard, meer met de opeenhopingen van steeds maar weer twijfel (vast niet terecht, maar ik ben te oud om niet veel wel terechte herinneringen over bedrog te hebben).

En van harte gefelciteerd Vingegaard, Van Aert en de rest, ik heb genoten, ik heb geen enkele twijfel over jullie, 13 juli was een pareltje (merci Primoz ook), de overwinnig van Laporte was een duveltje uit een doosje waar ik voor even m'n puntje op de stoel weer vond en wat ik verder vergeten ben, maar , maar, er zijn te veel dompers uit het verleden, ik kan nog steeds de tijdrit op La planche de belle filles niet geloven om maar wat te zeggen ...

T spiet mie.

Kunstkameraad

'@xistnc

pos. renner land tijd
Goud Fabian Cancellara Vlag van Zwitserland Zwitserland 55'41"
Zilver László Bodrogi Vlag van Hongarije Hongarije +52"
Brons Stef Clement Vlag van Nederland Nederland +58"

nummer 2 heeft een naam die bedrieger betekend in het Hongaars en nummer 1 reed op een brommer

ondertussen probeert ie wel voor de dag te komen als ideale schoonzoon

madeinstars

Het argument van snelheden (zowel over de gehele tour als op individuele beklimmingen) is wel het meest luie argument dat je kan verzinnen.

Er zijn zoveel factoren die meespelen die de gemiddelde snelheid van deze tour verklaren, dat doping wel echt ergens achterin de rij moet aansluiten. denk aan:
- Het parcours: kortere etappes, minder etappes met 6/7 beklimmingen
- Het koersverloop: grote strijd om in de ontsnapping te zitten, dus veelal hele snelle eerste uren
- Het wedstrijdverloop: Jumbo was gedwongen Pogacar aan te vallen en daarna was Pogacar gedwongen Vingegaard aan te vallen, dus eerder koers in bergetappes die in andere jaren wellicht pas op de laatste klim zou ontbranden
- Materiaal, voeding en de algehele nivellering in de sport
- Het feit dat nog altijd het menselijke potentieel niet bereikt is (op de WK atletiek worden ook nog steeds wereldecords verbroken)

Min of meer dezelfde argumenten gelden voor de tijden op beklimmingen en daar kan je dan nog de kanttekening bij plaatsten dat over het algemeen de tijden uit de jaren '90 en begin '00 nog steeds niet verbroken worden.

user27043

Een artikel op HLN: Wout duwde een vermogen die ik nog nooit zag, een nieuw record, aldus zijn trainer. Lol!

JumbowintdeTour

Dus Wout wordt van meer verdacht. Ook nog de wetten van de fysica overtreden.
Ik vind het er ongelooflijk uitzien op een berg, zo'n reus tussen de sprinkhanen.
Die reus doet me aan Ghirotto denken. Die won met een klein beetje hulp eens een touretappe van renners die een stuk kleiner waren. De slotfase: https://www.youtube.com/watch?v=h_7SFrkyh0U

JumbowintdeTour

Klopt, op 1:30 gaan Bouvatier en Millar rechtdoor naar huis en kantoor.

JumbowintdeTour

Ik heb trouwens nog weinig verwijzingen naar januari 2017 gezien, toen Van Aert ook een zere knie had en Pauwels en Van Der Poel hun medisch formulier op twitter hadden gezet voorafgaand aan het WK in Luxemburg.
Leuk om de commentaren van destijds te lezen, toen Van Aert nog niet bij Jumbo-Visma zat:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/wout-van-aert-niet-van-plan-formulieren-dopingcontroles-te-openbaren/

Sijbrands

verkeerde topic

Laatst gewijzigd
1 2 ... 115 ... 118 119

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.