Het topic der verdachte renners

1 2 ... 116 117 118 119
Het Jachtluipaard van Numansdorp

https://twitter.com/NaichacaCycling/status/1553425952868270083

Remco reed doodleuk 7,25 w/kg op 40km van de finish terwijl hij duidelijk niet eens écht voluit ging.
Dit komt niet eens bijna in de buurt van het geloofwaardige, volkomen lachwekkend. Triest dat iedereen hier weer naar kijkt en zonder blikken of blozen normaal vindt. Waar zijn de sceptici..?

Laatst gewijzigd
Silent Hill

https://mobile.twitter.com/faustocoppi60/status/1548349237452189700

Vingegaard en Poga reden 7,3w/kg op de Croix Neuve - tijdens een 3 weekse rittenwedstrijd én ze leken ook niet vol te gaan.

Op Twitter wordt heel wat geroepen. Likes en volgers scoren is daar topic 1. Even de waardes van Remco zelf afwachten.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Vingegaard en Pogacar zijn geven licht in het donker en zijn 2 van ede grootste mutanten en zwaarst gedopeerde renners van het peloton. Dat zei zowat de enigen zijn die ook aan deze waardes komen maakt het allemaal niet veel geloofwaardig voor Remco, integendeel.

Ach, ik kan er alleen maar om lachen inmiddels.

Laatst gewijzigd
tight

'@JLP Waarom zou dit niet kunnen? Voor inspanningen minder dan 20 minuten, kun je nog heel veel uit het anaerobe energiesysteem gebruiken. Wat jij waarschijnlijk als het geloofwaardige noemt (pak 'm beet 6,3 watt per kg), is het aerobe potentieel. Dit wordt gemeten over inspanningen langer dan 20 minuten. Bij zo'n klimtijd van 10 minuten kun je bij die 6,3 zo 15% optellen. Triest dat je deze nuance niet legt en doet alsof jij het precies weet en iedereen (ja echt iedereen) het niet snapt ;)

Kunstkameraad

Heb de bedriegerij gister helaas ook gezien, tergend saai, en die Remco zag eruit alsof die nog wel 200 km erbij zou kunnen doen, leek wel een robot.
Het woord mutant is wel op zijn plaats.
Vooral kijkend naar het verschil met de rest.
Na afloop oogde die ook veelte te 'fris'
wat vreemd is voor zo'n 'onfrisse' renner

Laatst gewijzigd
Kunstkameraad

Remco lijkt trouwens nogal op Jan Paternotte, die is ook niet vies van bedrog.

EquitoErgoSum

Tom Dumoulin, MVDP (en zijn papa), Kruiswijk, vooral nederlanders zijn echte dopers.

coolietje

Het is hier al lange tijd stil, maar de prestatie van Vingegaard vandaag doet me toch de wenkbrauwen fronsen... 2 km/u of 5% sneller dan pogacar op een afstand van 23 km op een parcours dat op het lijf van Pogacar is geschreven. Een Pogacar die hij de voorbije dagen bergop soms met moeite kon volgen.

Benieuwd naar de getrapte wattages en wat de experten erva vinden!

Raul Alcala

GAAAAAP

pirazzi

De fietsen worden regelmatig gecontroleerd en tot nu toe is er niets gevonden.

coolietje

'@pirazzi ik denk ook niet meteen aan mechanische doping, eerder superketonen 😉

nickdt

Wat je simpelweg lijkt te vergeten is dat Pogacar een smallere basis had, geen motor voor zich had voor een lange inspaninng (Lees geen slipstream) en een polsblessure heeft.

Pogacar zet dan toch ook een erkende tijdrijder als van Aert op een minuut. Dus als je dat in perspectief zet, een fitte Pogacar had nooit meer dan 20/30 seconden verloren (Incluis Fietswissel, die die wellicht niet gedaan zou hebben zonder die polswissel)

Mister Nice Guy

Denk dat het verschil vooral gezocht moet worden in de keuze qua voorbereiding, voeding, hoogtestages, materiaal, (windtunnel) testen en tactisch vermogen. Eigenlijk het verschil tussen UAE en Jumbo. Pogacar rijdt hier ook een prima tijdrit en zet de rest van het veld op minuut…

Raul Alcala

Jullie hebben toch ook wel meegekregen dat Vingegaard een groter hart heeft, met alle voordelen van dien? 5 procent extra voordeel was t volgens mij. Vraag me niet de exacte bewoordingen te gebruiken of een bron aan te dragen, het móet bekend zijn.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Vingegaard schijnt ook nog eens een Vo2max van maar liefst 97 te hebben, een-na-hoogste ooit gemeten. Dat kan bij dit soort tijdritten enorm helpen.

Retro Lex

Ook na een rustdag. een Quote van "de zwakste schakel van TJV "
Ik voel me eigenlijk al sinds de eerste rustdag goed, maar ik heb me lang niet zo goed gevoeld als vandaag”, ging Benoot, verder. “Ik hoop dat het hetzelfde blijft, maar ik weet ook dat het zomaar kan keren. Maar het is positief. Het is na twee weken koers, maar ik denk dat ik mijn beste waardes rijd vandaag.”
“Ik was erbij tot vier of vijf kilometer tot de top. Ik heb nog gevraagd of ik even moest overnemen, maar hij zei van niet.

Dit terwijl er al een flink aantal kopmannen met AK ambities moesten lossen.
Ik kijk al te lang wielrennen om deze club nog geloofwaardig te vinden. Persoonlijk hoop ik dat ze Geen nieuwe sponsor vinden en dat de club opgedoekt wordt. En dat wielrennen weer leuk is om naar te kijken

kraamvisite

Dokter kunt u even komen,
breng uw beste medicijn
ik heb er nu al jaren last van.
ook al doet het niet echt pijn
maar ik val voor alle vrouwen
alle vrouwen op dit bal
dat is veel te veel om van te houden
dokter, ik heb een spoedgeval
Ik heb een groot hart
mijn hart is zo groot
het wordt nog mijn dood
dit hart is zo groot
ik heb een groot hart
en een ochtend als vanochtend
vroeg op en de zon die scheen
opgeluimd loop ik naar buiten
ik zie een meisje ik denk alleen
Ik dacht dat ze naar me lachte
dus vrolijk lach naar haar terug
maar die boom was haar vriend dokter
dokter kom nu vlug
Ik heb een groot hart
mijn hart is zo groot
het wordt nog mijn dood
dit hart is zo groot
ik heb een groot hart
Dokter straks is het weer lente
als u begrijpt wat ik bedoel
al dat moois langs lege wegen
dan krijg ik dat gevoel
loopt nu van haast onder een auto
ik stoot dagelijks vijf keer mijn kop
dat is veel te veel om van te houden
dokter weet u daar iets op
Ik heb een groot hart
dit hart is zo groot
het wordt nog mijn dood
dit hart is zo groot
ik heb een groot hart

Lalsacien

Gezongen door De Dijk.

arjenzvob

Ik vond dat Stef Clement het heel goed uitlegde gisteren. Wielrennen is geëvolueerd, en Jumbo-Visma is daar een rolmodel in. Deze tijdrit is maanden voorbereid, qua parcours, voeding, 352 fietsen op de auto, etc. Tel daar vervolgens een zeer goede coureur die het tot in de perfectie uitvoert bij op, en je krijgt wat je gisteren te zien kreeg.
Ik ben niet naïef, maar ik geloof zeker dat dit mogelijk is zonder iets 'verdachts'.

Laatst gewijzigd
KJP

Ja ik heb dezelfde riedeltjes langs zien komen in het Discovery tijdperk van Armstrong en Bruyneel. Toen was het ook allemaal te verklaren op basis van professionaliteit, amateurisme van de concurrentie en ik weet niet wat. Jaren later kwam de aap uit de mouw.

Nu goed, ook bij mij komt het waarschijnlijk doordat ik te lang wielrennen kijk waarbij prestaties die te mooi waren om waar te zijn ook altijd te mooi waren om waar te zijn.

kleomantre

We zullen zien of in een van de aankomende jaren er een inval plaatsvind door de gendarmes. Bij Bahrein heeft dat wel tot een terugval in prestaties geleid waaruit je af kan leiden dat die verder dan de grijze zone zaten.

Burn

Vingegaard was in deze tijdrit circa 5% beter dan Pogacar en nog een stuk meer dan de nummer drie van Aert. Het zijn echt hele grote verschillen die je eigenlijk nooit ziet op dit hoogste niveau. Ik ben zeker niet zo naïef om te denken dat Pogacar zelf geen medische begeleiding heeft die weet hoe testen kunnen worden omzeild, maar Vingegaard lijkt deze rustdag toch wat verder gegaan te zijn.

Limal

Ik kijk ook al lang genoeg wielrennen om voor niemand, renner of ploeg, ook maar een vinger in het vuur te steken dat alles 'proper' verloopt. Wel behoren Van Aert en Roglic al jaren tot mijn favoriete renners, heeft Vingegaard zich toch wel ontwikkeld als renner en als persoon, en vind ik ook Kooij een erg interessant talent om tot ontwikkeling te zien komen.

In het algemeen probeer ik altijd te genieten van de koers die we voorgeschoteld krijgen zonder te veel bedenkingen te maken bij individuele prestaties. Het is pas wanneer een heel team plots de tegenstand overklast dat ik met sterke onbehaaglijke gevoelens te kampen krijg. Met als archetype natuurlijk de ploeg rond Armstrong, maar ook bij CSC had ik dat, met de Schlecks en zwaargewichten als Voigt (altijd fan van) en Cancellara die plots bergop klimmers er begonnen af te rijden. Of 'marginal gains' Sky (hoewel ik Froome altijd graag zag rijden) dat hetzelfde deed met iemand als Stannard en natuurlijk Wiggins zelf. Toen ik afgelopen week Van Hooydonck en Laporte enkele keren een sterke vluchtersgroep zag controleren en ondertussen degelijke klimmers losten uit het steeds kleiner wordende peloton bekroop me onvermijdelijk ook weer dat gevoel. Ik hoop van harte dat die vrees volledig ongegrond is, maar met de geschiedenis van het wielrennen in gedachten zou het naïef zijn om geen emotionele slag om de arm te houden.

Dat allemaal gezegd zijnde blijf ik gewoon zo goed mogelijk genieten van een hele onderhoudende Tour, met een bloedmooi duel tussen Pogacar en Vingegaard, een leuke strijd om de bollen en interessante vluchtersgroepen.

Laatst gewijzigd
IncliningTulip

'@Limal Voor Van Hooydonck en Laporte ligt de spreekwoordelijke finish van een etappe natuurlijk kilometers voor die van de renners die voor de etappewinst of een goed klassement gaan. Als jij weet dat 20 km voor de streep jouw taak er op zit, dan kan je je tot dat punt helemaal leeg rijden. Dat kan niet als je die laatste 20 km ook nog wilt meedoen voor de winst. Dit gaat al jaren zo, maar omdat hun kopman nu een extreem goede tijdrit rijdt is het opeens verdacht?

Marik

KJP, in de tijd van Armstrong maakte hij ook het verschil op professionaliteit, aangezien toen iedereen aan de doping zat. Zijn ploeg was de tijd ver vooruit, in zowel voorbereiding als materiaal, voeding enz. Daar heeft Armstrong het o.a. op gewonnen, niet omdat hij aan de dope zat.

1 2 ... 116 117 118 119

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.