'@sprintgeit: vind het idd ook opvallend dat Sanchez hier mee mag. Normaal gesproken krijg hij bij Astana 0,0 vrijheid als ze voor een kopman rijden. Kan m.i. 2 dingen betekenen:
1. Aru is niet goed en gaat binnenkort wegvallen in het klassement.
2. Astana stuurt die 3 man vooruit zodat Aru er op de laatste klim naar toe kan springen
De 2e optie lijkt me wel typisch iets voor Astana, dus ben benieuwd ;)
'@Starlynk
Ik denk dat ze inzien dat een Vuelta overwinning met Aru en Lopez lastig wordt, en daarom een renner als LL niet compleet willen opofferen. Zoveel wint Astana nu ook weer niet, dus van die dagen als gisteren valt wellicht binnen de doelstelling icm een top 5 Aru.
Eigenlijk ook gewoon zoals het moet zijn, ze hebben genoeg gasten om Aru heen en zo'n etappe als vandaag is nou ook niet zooo gevaarlijk. Maar goed, afgelopen jaren kozen ze er vaak toch voor zoals je zegt.
Zo te lezen was het chaos in de openingsfase, kan het zowel bij scorito als bij de nos in de liveblog totaal niet volgen. Iemand die visueel in beeld heeft wat er allemaal is gebeurd? Hoeveel man in de kopgroep? Welke namen? En is Trentin daar nog onderdeel van of is die inmiddels gelost? M.a.w. rijden er nog renners tussen kopgroep en peloton?
It took Luis Leon Sanchez (Astana) a hard fight to make it to the break after assessing the race situation. He explained his intentions to lavuelta.com this morning: “In normal conditions, today's stage is very good for me. But La Vuelta has just begun. We're here to fight for the general classification with Fabio (Aru). So far, the team's intention is to stay with him. If there's a big group at the front, I'll try to be up there. More than being euphoric, we feel relaxed after yesterday's victory. We've already won, the team is feeling good, we're close on GC.”
Ik blijf me er (net als in de Tour) over verbazen hoe Sky in onnodige etappes (zoals vandaag en gisteren) met krachten smijt.
Ze zijn dermate sterk dat ze er vaak mee weg komen, maar potentieel zie ik het deze enorm zware ronde wel voor problemen gaan zorgen. Maar goed, het zou voor ons alleen maar mooi zijn als Froome dan (enigszins) geïsoleerd komt te zitten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.