Aiaiai, dit is de meest lastige etappe om te selecteren tot nu toe als je het mij vraagt.
- Welk scenario wordt het?
- Wie als kopman?
- Sommige renners ligt dit parcours goed, maar zij pakken geen klassementspunten, terwijl sommige anderen op die manier vermoedelijk wel al rond de 10 punten pakken.
De keuze is wederom reuze.
Ik zie het scenario van een massasprint niet snel gebeuren vandaag. Als het ontploft op dat heuveltje 10km voor de streep zal het een select peloton zijn dat samen aankomt. Blijft de vraag of dit ook gaat gebeuren, lijkt me echter zeer waarschijnlijk dat er mannen zijn die het willen proberen.
Vluchtgroep die het red lijkt me ook niet onwaarschijnlijk. Dus mooie mix tussen rappe ak mannen en evt aanvallers.
Heb nu staan:
Trentin (c), Alaphilippe, Froome, Chaves, Roche, Nibali, Poels.
Voor het laatste twee plekjes twijfel ik nog tussen Lobato, Van Asbroeck, Kragh, Woods, De la Cruz, A. Yates en Kelderman. Best lastige keuze nog. Die klim vandaag is toch wel minder lastig dan die van gisteren, maar of dan die sprinters er dan wel aan kunnen blijven hangen?
Opnieuw een lastige, voorlopig rond plek 500 maar al ~150 punten weggegooid door slechte keuzes...
Voorlopig voor vandaag:
Trentin (K)
Alaphilippe
Froome
Nibali
Chaves
Roche
Woods
Voor laatste 2 plaatsen twijfel ik nog tussen LLS / Jungels / Kragh A. / Costa / Poels denk dat ik toch voor Jungels en LLS ga.
Blythe en Van Asbroeck zie ik dit nooit overleven.
2 kilometer a 7,3% gemiddeld plus na de top nog +/- 3 kilometer vals plat voor er gedaald gaat worden. Aankomst in Longwy was 1,6 km a 5,6 % korter en minder stijl zonder steentjes natuurlijk. Als sprinter verraste eigenlijk daar Demare ( Sagen en Matthews als alleskunners even buiten beschouwing gelaten ) voor de rest alleen maar punchers en AK mannen bij de beste 25. Verschil is wel dat er na het vals plat gedeelte nog 8,5 kilometer dalen naar de streep is. Conclusie voor mij is wel als de AK/Punchers daar gaan door trekken er geen sprinters meer gaat bij zitten.
Die slotklim kun je vergelijken met een helling uit een Vlaamse klassieker, smal en met steentjes. Daar zou een groepje kunnen wegrijden. Quick-Step zal de boel wel controleren, maar ik verwacht ook Theuns in de finale. Ik ben zeker dat de ploeg in mijn dienst zal rijden vandaag.
JENS DEBUSSCHERE
aldus sporza
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.