Als een van de weinigen hier geloofde ik in de vlucht dus Majka en Alaphilippe opgesteld. Op het laatste moment nog A. Yates er in voor Jungels, maar dat mag de pret niet drukken, want het is een mooie dag voor Team Starlynk! We stijgen naar 99,6%.. Ook de klassementsmannen deden wat ze moesten doen. Heb alleen Contador, Aru en vooruit.. Tejay niet, maar vermoed dat alleen Bertje me echt pijn kan gaan doen (had ik nou maar Bertje ipv Degenkolb gedaan!). Morgen weer een dag.. dan gaat Froome voor de knikkers!
LR ow ja hadden we het vorige keer nog over toch? Langstraat/halve zolenpad etc.? Ik moet echt eens al jullie koppen zien want ik onthoud niets zo zonder visuele aanknopingspunten.
Misschien leuk om keertje samen aan te haken met fietsen.. ben deze week al 2x voorbij gekomen bij je namelijk, over dat zelfde pad.
En bedankt voor het idee, dat binnenkort ook maar eens doen dan. Vanuit Werkendam en dan langs het museumeiland?
Morgen weer wat lastige keuzes, maar met deze aanloop verwacht ik de favorieten. Wat jullie?
Ik moet een beetje gaan waken dat ik door de zwakke uitslagen nu ineens gekke dingen ga doen. Ik heb een dijk van een ak ploeg, dat is mijn sterkte, nu moet ik daar op door gaan. In de hoop dat als ze samen aankomen ik ineens al die vluchtpuntjes die ik mis goed kan maken op mijn concurrenten.
Maar ja.... weer heel lang vlak/heuvelachtig, en dan weer 2 korte maar hevige klimmetjes. Te kort om zelfs matige aanvallers zoals vandaag bv Vliegen nog in te halen mocht er weer een gat van 3,5 minuut zitten bij aanvang van het laatste klimmetje. Man, wat is dit lastig. Ik kom gewoon te kort lijkt het wel. In inzicht en de keuze-makerij. Volgend jaar ga ik het anders doen.
Ik heb trouwens wel het idee dat na morgen, maandag dus, mijn kansen er aan komen. Dan moet ik gaan knallen.
Pfoh wat zuur.. ik heb zo'n sterke selectie GC-mannen. Kan de eerste keer ooit gaan worden dat ik de volledige top-10 van het eindklassement ga hebben (ontzettend vroeg om zoiets te zeggen, maar wie weet). Die eindigen vervolgens op een verdwaalde Aru en Woods na ook praktisch perfect, maar dan zit er weer zo'n meute voor...
Verder helaas Alaphilippe en Majka vandaag niet meegenomen. Stond daar volledig achter, maar amai.
Enerzijds blij dat ze aantonen goed te zijn (kan nog erg veel moois op gaan leveren) zoals iemand anders hier ook al aankaartte, maar tegelijk zo zuur dat de concurrentie nu wel snoept. Helaas dus van 28 naar 34 gezakt. Wielerflits gaat trouwens weer gruwelijk, sta daar immers slechts 26e.
Wel een mooie dag in Doorn achter de rug :)
Ik heb majka en alaphillipe vandaag ook niet opgesteld. Heel bewust. Zo voor een rustdag zou je zeggen dat ze het nog wel een keer kunnen proberen. Maar ja dat geld ook voor de klassementsmannen. Ik neig ook om aan mijn strategie vast te houden en beide niet op te stellen. Ik heb namelijk 9 klassementsmannen die er goed voor staan en als het de klassementsmannen worden morgen zouden ze zomaar alle 9 bij de eerste 11 a 12 kunnen eindigen.
Zit hier zelf te verkondigen in een vorige etappe dat een afdaling na een klim ideaal is voor een Alaphilippe en heb hem eigenlijk geen moment overwogen omdat ik dacht dat de klim te steil was voor hem na zijn vorm te zien hebben in de andere etappe dat hij in de aanval was. Toch Majka opgesteld om een vlucht niet uit te sluiten en toch iets te hebben in dat geval, gelukt dus. Maar wel Poels niet meegenomen om Majka te kunnen opstellen omdat ik heel veel goede klassementsmannen heb. Hoop gewoon eens dat het een strijd wordt tussen de klassementsmannen om plaats 1 want heb al gezien dat ik het verschil moet maken met Contador, Aru en Woods tegenover andere scoritoploegen. Terwijl je eigenlijk de betere klimmers hebt lopen de andere scoritoploegen verder weg door het opstellen van skymannen en dergelijke.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.