Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 13 ... 226 227
Bidonhouder

Ik vind 3 of 4 sprinters echt te weinig. Als je minder dan 6 sprinters hebt (ben je in mijn ogen) kansloos voor een klassering bij de beste 1%.

bakfiets

Mij lijkt 3 a 4 sprinters inderdaad ook te weinig. Maar het ligt er ook aan wie je als sprinter ziet. Ik zie trentin bijvoorbeeld wel als een sprinter voor mijn sprintteam. Stel ik neem 3 sprinters. Wat doe ik met die andere 17 plekken. Ik ben het absoluut eens dat het bij de vuelta belangrijk is dat je veel top 10 klassementsrenners moet selecteren en dat je meer dan 9 plekken moet inruimen omdat klassementsrenners kunnen uitvallen en tegenvallen.

Stel ik kies 11 renners waarvan ik verwacht dat die een goed klassement gaan rijden. Dan heb ik 2 reserve renners voor mijn dagopstelling. Ik selecteer daarnaast 3 sprinters. Dat betekend dat ik 6 renners moet selecteren voor de juiste vlucht of eventueel een tijdrit.

Voor de ploegentijdrit hoef je niet perse de toptijdrijders te selecteren. Eerder renners van de top 3 teams. Dan heb je 1 tijdrit aan het eind van de ronde over die meen ik vrij lang is (41 km). Voor mij een reden om niet te kijken naar tijdrijders voor 1 tijdrit.

6 vluchters selecteren vind ik teveel. De kans dat je ze in een verkeerde etappe opstelt is gewoon groot. Zeker in de vuelta. Die naar mijn mening qua vluchtgroepen onvoorspelbaar is. Bovendien kunnen tegenvallende klassementsrenners vaak heel goed als vluchter ingezet worden.

Daarom is mijn minimum 5 a 6 sprinters (en daar zitten ook mannen bij die een heuvel op kunnen sprinten). Voor de overige plekken ruim ik denk ik 11 a 12 plekken in voor renners waarvan ik denk dat ze een goed klassement gaan rijden. Dan hou ik 2 a 3 plekken over voor renners die het goed kunnen doen in een vlucht, dakhorse etc.

ONCE

Ligt eraan welke sprinters. Er valt bij de vuelta veel te compenseren met trui punten. Dus een sprinter die rond plek 10 sprint neem ik niet mee. Daarnaast komen er een aantal van de 750k sprinters nog geen drempel over

Maartz

Maxime Montfort voor 500k lijkt mij een koopje. Heeft een goede Giro gereden waarin hij top 10 reed in de lange tijdrit, top 10 in een etappe en 13e in GC. Probleem is alleen wanneer je hem opstelt. Lijkt meer een soort reserve.

Lattiv

Voor sprinters is het echt nog te vroeg om te kiezen. Het is nog helemaal niet zeker over Degenkolb, Molodo, Cort, etc. de Vuelta gaan rijden.

law93

Hoe zit het eigenlijk met het klassement na de TTT, worden de mannen van het winnende team geklasseerd op basis van startnummer of gaat het erom wie er als eerste over de finish komt?

Wielrennertje

'@law93 Gewoon wie er als eerst over de finish komt. Stel BMC wint en Roche komt als eerst over de finish, krijgt hij rood. De rest komt in principe op 0 seconden, tenzij ze hebben moeten lossen. Dan krijgen zij de aantal verloren seconden als achterstand. Stel, Caruso moet lossen vlak voor de finish en verliest zo 10 sec. Dan staat hij op 10 sec van Roche af in het algemeen klassement.

snellerfietsen

Worden er al truien uitgedeeld behalve de rode na de TTT?

Kingstown

'@ snellerfietsen:

Ja.

Papa Bart

Ik vind het wel heul erg moeilijk deze keer. Een heel typische Vuelta, maar eigenlijk met a-typische deelnemers. In feite weer heel veel typische punch aankomsten, die eigenlijk AK aankomsten zijn, net te lang en net te steil. Dat zorgt er bijvoorbeeld voor dat Jungels, normaal gesproken permanent teamlid, even aan de kant wordt gehouden.
OGE stelt een prachtteam op, maar die zie ik noch een snok op de TTT geven, noch geef ik die jongens een kans op de TT. En hebben die wel genoeg 'punch'?

ONCE

Landa op PCS ook toegevoegd aan de voorlopige startlijst

zomaareens

Konig..hoe ver is die hersteld? of is dat voor iedereen een raadsel?

ONCE

Volgens mij zou hij in eerste instantie in Polen rijden, maar speelt zijn knie nog steeds parten. Zou me niks verbazen als ie alsnog niet meegaat. Maar eerst nog maar even de ronde van tsjechie afwachten. Daar staat hij vooralsnog wel op de startlijst

romanoww

'@ONCE - Landa zou toch wel een keer op zijn zou je denken

zomaareens

En Dennis? gaat die nu hier voor een klassement?

Awesem

Dat zou @zomaareens kunnen

Niballie

'@zomaareens

http://www.cyclingnews.com/news/dennis-weighs-up-autumn-options-while-easing-back-into-racing-at-tour-de-pologne/

Kpenty

Nog mensen die Kruijswijk wel durven te nemen voor dit geld na zijn laatste 2 mislukte grote rondes?

Awesem

Ik vind dat je het minimaal 2x moet hebben laten zien om dat bedrag waard te zijn (Kruijswijk).

MatthiasVDH

Landa pakt een rustpauze en doet daarna de Italiaanse klassiekers.

GaitBeel

Twijfel tussen Esteban Chaves, Kruijswijk en Pozzovivo. Wie te kiezen?

hartstikkebedankt

Wat zouden jouw overwegingen zijn voor of tegen deze renners dan @GaitBeel?

Niballie

Iemand er al achter waarom onze Russische vriend 500k duurder is dan de meeste andere klassementsrenners van zijn kaliber?

romanoww

'@GaitBeel

- Chaves rijdt de afgelopen jaren prima Vuelta's, maar heeft dit seizoen nog een deuk in een pakje boter gereden. Zijn tour wordt echter wel gezien als voorbereiding op het einddoel, de Vuelta. Ik weet alleen niet hoe men dit met Simon en Adam gaat mixen...
- Kruijswijk rijdt buiten de Giro weinig goede resultaten (dit jaar dan ook nog een slechte Giro). Zal zijn seizoen wel glans willen geven.
- Pozzovivo heeft natuurlijk een prima Giro gereden en was ook in de ronde van Polen op afspraak. Vraag is of Bardet alleen voor etappezeges gaat of stiekem ook voor een GC.

Dus kies zelf maar ;)

Wielrennertje

'@allieballie Moeilijk uit te leggen. Mensen die grof geld willen betalen, marktwaarde daardoor in stijgende lijn, vraag en aanbod..

1 2 ... 13 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.