Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 14 ... 226 227
GaitBeel

'@hardstikkebedankt
- Chaves, Indien fit de beste renner van de drie imo. Slechte tour, blessure gehad, geen voorbereidingskoers op vuelta
- Kruijswijk, Niet het type parcours voor hem denk ik. Vorige Vuelta ook niet al te best.
- Pozzovivo, Berggeit, lichtgewicht. Naar mijn mening kwalitatief minder, maar als Bardet voor etappes gaat is hij voor het klassement. Tijdrit.
Ik stel deze vraag om tot nieuwe inzichten te komen over deze renners.

El Mel

Het is lastig in te schatten wie de absolute kopmannen zijn. Bardet/pozzo? Aru/lopez? Jungels/de la cruz? dennis/sanchez? moreno/soler?
Bij de tour is dat een stuk makkelijker kiezen.

nasibal

Als jullie zeggen, ik neem 3 of 4 sprinters mee, rekenen jullie daar ook renners bij zoals Trentin, Restrepo etc

ja

thewout79

Wie zien jullie meer punten binnen halen Samuel Sánchez of Daniel Moreno

jsprunk

Ik verwacht individueel meer van Moreno: paar leuke punchuitslagen en een top 15 eindklassement.
Ik heb geen reden op basis van dit seizoen on iets van SS te verwachten (vorig jaar werd ook aangekondigd als zijn laatste kans voor een klassement). Maar voor hetzelfde geld wint BMC de TTT, rijdt Caruso de eerste 8 dagen in het rood en raapt Sammie een hoop teampunten..

WernerFranke

Werners wonderlijke, waardevolle wielrenners waarvoor we weinig willen weggeven

€1.000.000
D. Caruso
D. de la Cruz
O. Fraile
N. Roche
M. Woods

€750.000
C. Betancur
A. Blythe
J. Goncalves
L. Manzin
E. Mas
G. Moscon
S. Oomen
!J. Roson!
M. Schwarzmann

€500.000
R. Carapaz
V. Conti
J. Haig
S. Kragh
A. Roux
R. Valls

Werners wak windje
€4.000.000
V. Nibali

hartstikkebedankt

Of ze gunnen Samuel Sanchez zelf het rood, in misschien wel zijn laatste Vuelta?

Poeksel

Vorig jaar reed Sanchez een sterke Vuelta overigens, top vijf was zonder valpartij mogelijk geweest. Dit seizoen lijken de jaren wel te tellen, maar als BMC de tijdrit wint lijkt me SS wel een goede kandidaat om het rood te mogen dragen.

ONCE

De fatale tijdrit reed ie ook magistraal tot aan de valpartij

Tommytom

'@Gait Beel: vreemde uitspraak door te stellen dat Kruijswijk vorige Vuelta niet al te best reed. Puur op basis van resultaat heb je natuurlijk gelijk, maar voor de eerste bergrit was hij al snoeihard op een paal gereden. Zonder dat hij hier zelf iets aan kon doen, maar toch was daardoor de Vuelta voorbij voor hem.

Dus dat resultaat zou ik niet meenemen in je overweging.

Dan over Pozzovivo: Als Bardet voor ritzeges gaat heb je heel misschien nog extra trui en etappezege punten als je hem opstelt in ritten die hij wint...

Laatst gewijzigd
jort101

Welkom in mijn team vriend Alberto.. en win de Vuelta! :(

Tommytom

Overigens ben ik het niet eens met de mening van de meerderheid dat het onverstandig is om maar drie sprinters mee te nemen. Helemaal geen sprinters is natuurlijk helemaal niet slim omdat je dan geen gebruik maakt van de mogelijkheid om punten te verdubbelen via een kopman. In dat geval zou ik er altijd één meenemen. En dan ook gelijk eentje waarvan je denkt dat hij zeker top 5 sprint en uitrijdt.
Valpartijen, ziektes en pech daargelaten verwacht ik dat dit gaat gelden voor Modolo en Cort Nielsen. Misschien ook wel Drucker.

De reden dat ik meer sprinters mee neem is deze: ik verwacht met 4 renners van BMC en/of 4 renners Quick Step te beginnen omdat ze, denk ik, maximaal gaan presteren in de eerste etappes. Veel etappes daarna zullen voor vluchters zijn. De klassementsrenmers finishen dan vaak ergens tussen plaats 5 en plaats 10. De kunst is dan om de juiste vluchters te kiezen én in de betreffende etappe op te stellen. Gezien de keuze die er is lijkt dit me onbegonnen werk om de juiste vluchters te kunnen. Ik selecteer er daarom maar ééntje: een renner in een ploeg zonder kopman, die goed bergop kan, een redelijke sprint heeft en aanvalsdriften kent.

Dat betekent dat ik voldoende plaats heb voor toch minimaal 6 en misschien wel 7 sprinters. En met het huidige sprintaanbod heeft dat niet veel effect op het budget.

Overigens heb ik de naam van één sprinter die ik zeker meeneem nog niet gelezen op dit forum... Goed voor mij!

Bode80

"Overigens heb ik de naam van één sprinter die ik zeker meeneem nog niet gelezen op dit forum… Goed voor mij!"
@Tommytom:

Of voor ons... ;-)

Pantani 1

Het blijft altijd puzzelen en er komt ook zeker geluk bij kijken om precies de goede namen op te stellen!

Voor de Wielerliefhebbers die de vrije keuze willen hebben in welke renners ze op mogen stellen, organiseer ikzelf ook een leuk Vuelta Espana Spel, waarbij je ook nog het Goede Doel steunt!

Interesse, stuur dan even een persoonlijk berichtje met je mailadres en je ontvangt alle info...

Wielrennertje

Stapte Bonifazio vorig jaar niet vroeg af vanwege conditietekort? Dan vind ik 2 mil voor iemand die gewoon in een grote ronde start zonder normale conditie best duur. ;)

Laatst gewijzigd
snellerfietsen

Bonifazio bakt er dit seizoen ook nog niet zoveel van

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Geen Valls bij Lotto, zal wel bij velen uit het team verdwijnen nu.

jsprunk

Her is bij al die sprinters weinig soeps wat ze hebben laten zien..

De Brigadier

8 klassementsrenners
4 klimmers
1 aanvaller
6 sprinters
1 knecht
___________________________+
Racefiets

Ik durf mijn linker teelbal er trouwens wel om te verwedden dat om een of andere mysterieuze oorlelblessure een van de twee Yates bro's alsnog van de startlijst verdwijnt.

jsprunk

Als Chaves voldoende vertrouwen geeft, zal Simon Yates wellicht wel verstek laten gaan, ja. Die oogde toch niet heel fris meer in San Sebastian.

DonQ.

nog 3,5 miljoen over voor Contador of Bardet of Zakarin of Aru.
Contador -> laatste ronde, extra motivatie
Bardet -> voor ritwinst en evt teampunten met Pozzo
Zakarin -> zal wel weer in een afdaling onderuit gaan
Aru -> gaat erdoor zakken, verplicht nummer.

FrankP

Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met de combinatietrui? Na etappe 2 heeft 1 renner de bergpunten en zijn er een aantal renners met punten voor de puntentrui. Kan een renner die (nog) geen bergpunten heeft toch eerste staan in het combinatieklassement?

Met andere woorden. Is er een standaard aantal punten dat renners krijgen als ze niet in een klassement voorkomen?

kaboutertje

Alleen renners die in alle klassementen punten hebben gehaald komen in het combinatieklassement.

Poeksel

De drager van de bergtrui na de eerste etappe draagt dus waarschijnlijk ook de combinatietrui. Dat zijn 12 punten, en 6 punten voor zijn teamgenoten.

Treenert

Hey allemaal, we zijn weer terug, topfit, hoogtestage etc. Dat moet goed komen. Alle berichtjes ff doorgelezen. Veel waarheid maar ook heul veul 'minder intelligente' teksten.

@teelbal , doe dan je rechter, da's pas stoer!

1 2 ... 14 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.