Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 15 ... 226 227
RubenVB

Ik heb het parcours nog eens bekeken. Ik acht de kans dat er iemand is die geen verkeerde dagkeuzes ergens rond de 0,00000000000001%

Lage rugpijn

Ik heb bert geselecteerd , die wordt de , iets te dure, uran van de vuelta... Samen met costa.

zomaareens

lopez en sammie... of kelderman en v garderen

Poeksel

De winnaar van de derde etappe zal ook veel truipunten scoren trouwens.

Mardai

Wat is de perfecte verdeling volgens jullie deze ronde?

Klassementsrenner 7
Klimmer 3
Tijdrijder 1
Aanvaller 3
Sprinter 4
Knecht 2

Ik denk op zoiets uit te gaan komen.

jelle013

ManManMan wat vind ik de Vuelta toch moeilijk zeg! Vorig jaar wel het subpoultje met vrienden gewonnen dus heb mijn eer hoog te houden, helemaal na de winst in de Tour de France. Nu twijfel ik zo erg over verschillende renners dat ik graag wat tips zou willen..
Op mijn shortlist: Kelderman, Chaves en Jungles... 2 hiervan kan ik kiezen, het gevolg als ik voor Chaves en Jungles ga is dat ik waarschijnlijk Trentin uit mijn team moet kicken.. De verdeling is nu:
7 Klassement (22.5 miljoen) wat eigenlijk niets zegt want het is maar welke categorie scorito eraan hangt.
3 Klimmers (4 miljoen)
0 Tijdrijders
4 Aanvallers (8.5 miljoen, komt vooral door Alaphillipe)
5 Sprinters (8.5 miljoen)
1 knecht (0.5 miljoen)

Bidonhouder

Het is inderdaad erg lastig. Er zijn zoveel keuzes te maken. Ik wacht de nieuwsberichten en interviews de komende periode even af, voordat ik echt ga puzzelen. Heb even snel een eerste opzetje gemaakt, dat zie er als volgt uit:

Klassementsrenner 7 € 24.500.000
Klimmer 3 € 3.750.000
Tijdrijder 0 € 0,00
Aanvaller 4 € 8.000.000
Sprinter 4 € 6.500.000
Knecht 2 € 1.250.000
Totaal 20 € 44.000.000

dazzler2120

Ik vind het deze vuelta ook erg lastig, heb op dit moment deze verhouding;
klassementsrenner 10 €26.000.000
Klimmer 1 €2.000.000
Tijdrijder 1 €1.500.000
Aanvaller 3 €6.500.000
Sprinter 5 €8.000.000

Geen idee of dit gaat werken, dat ik ergens teveel budget neerzet of op andere plekken te weinig pak. Gaat een leuke uitdaging zijn.

elstupidoloco

Mijn eerste opzet met de kwalificaties van Scorito.

Klassementsrenner 10 € 28.500.000
Klimmer 2 € 3.000.000
Tijdrijder 0 € 0,00
Aanvaller 4 € 7.000.000
Sprinter 3 € 4.750.000
Knecht 1 € 750.000
Totaal 20 € 44.000.000

Goozbabs

Dit is mijn verdeling:

Klassementsrenner 9
Klimmer 4
Tijdrijder 0
Aanvaller 2
Sprinter 5
Knecht 0

Wil er eigenlijk nog 1 renner in parkeren. Maar daar moet ik denk ik te veel voor opofferen

nasibal

Mooi om te zien, al dat budget wat in sprinters wordt gestopt :)

Phoenix0000

gemiddeld zo'n 5-6 miljoen lijkt me niet heel raar qua sprintbudget

dazzler2120

'@Nasibal Ik ben oprecht benieuwd hoever je gaat komen met minder sprintbudget.
Als je beetje slim sprinters kiest, heb je sprinters die ook op andere manieren punten scoren ;)
Ik ga wel nog kijken of ik nog ergens een miljoentje op een sprinter kan besparen, maar ben er bang voor.

yoeri

Er doen zoveel klassementsrenners mee dat het erg lastig is keuzes te maken. Velen mankeren ook wat.

- Gevallen in de tour, hoe hersteld en vorm (Majka, Bennet)? Renners die buiten een andere ronde vaak niet veel presteren (Meintjes en Kruijswijk)?
- Renners na een lange revalidatie en blessureleed (Alaphillipe, König en López)?
- Renners die net de tour vol hebben gereden (Bardet, Aru, Buchmann, Simon Yates, Meintjes)?
- Renners die nog niet in goede vorm lijken te verkeren (Jungels, Zakarin, Nibali en anderen die hierboven al genoemd zijn zoals Alaphillipe)?
- Renners die voor het eerst echt voor eigen kans kunnen rijden (Reichenbach en enkele sprinters).

Ook sprinters waarvan er velen zich nog niet echt bewezen hebben en een hoop leuke sprinttalenten die hun opwachting maken, maar waarbij de ploeg meerdere ijzers in het vuur heeft. Ga je dan voor de goedkopere voor teampunten en eventueel eigen punten (eigen kans) om meer over te houden voor een brede topselectie qua klassementsrenners of ga je dan voor de wat betere sprinters? Een van de lastigste wielerpools in heel lange tijd!

Treenert

Ik weet niet of het wel helpt dit forum te volgen. Heb bij het teruglezen gisteren alle namen genoteerd en het zijn er meer dan 50. Da's een kwart peloton fgs!!!

Wel gezellig, dat dan weer wel :)

yoeri

Klassementsrenner 9 € 25.500.000
Klimmer 0 € 0,00
Tijdrijder 0 € 0,00
Aanvaller 4 € 7.500.000
Sprinter 5 € 9.500.000
Knecht 2 € 1.250.000
Totaal 20 € 43.750.000

Maar hier gaan waarschijnlijk nog wat sprinters af. Alleen kan ik met dat geld lastig een goede klassementsrenners terughalen. Ik heb nu niet: Nibali, Kruijswijk, Bardet, Aru, Simon Yates, Majka, Pozzovivo, López, Meintjes. Echt ongelooflijk veel goede klassementsrenners, weet niet wie mee te nemen.

Bidonhouder

'@Nasibal
Eigenlijk is het lachwekkend dat jij vindt dat 5-6 miljoen voor sprinters te veel is. Je bent absoluut volstrekt kansloos om in de top 100 te eindigen als je geen sprinters gaat selecteren. Er gaan zeker 3-4 massasprints komen, dus je haalt het geld voor je sprinters er makkelijk uit.

@Treenert
Er worden inderdaad ontzettend veel namen genoemd, al vind ik het wel heel interessant dit te volgen. Ben vooral benieuwd wat jullie van de toppers verwachten :). In de keuze tussen toppers gaan de verschillen gemaakt worden deze Vuelta (verwacht ik).

Bidonhouder

'@Yoeri
Vraag me af welke klassementsrenners je wel hebt als je al deze grote namen thuis laat. Neem aan dat dit betekent dat je bijvoorbeeld Zakarin hoger inschat dan Aru en Bardet.

hartstikkebedankt

Een miljoen of 5 tot 7 vind ik niet zo gek voor de sprinters, daar zitten toch wat mannen bij die ik op zeker minimaal 3 of 4 keer tussen plek 1 en 5 zie rijden en die verder nog wat kunnen sprokkelen. Dat moet je nog maar afwachten met klassementsman 11 die het alternatief vormt.

yoeri

Aru is pas net terug van een blessure en ik verwacht dat zijn tank leeg is na de tour. Bardet fietste in de afsluitende tijdrit nog net niet achteruit, ik ga er vanuit dat ook zijn tank helemaal leeg was. Dan zal het voor hen lastig worden om drie weken lang goed te zijn in de Vuelta. Bertje heb ik (na de domper door valpartijen in de tour) wel weer geselecteerd. Hij werd naar het einde toe steeds beter doordat hij minder last kreeg van zijn verwondingen. Verder heb Ik Chaves en Adam Yates als koppel. Durf tussen hen niet te kiezen, ik ben een beetje fan van Adam en Chaves heeft zich goed warm kunnen rijden in de tour. Verder veel lastige keuzes nog, Formolo, Jungels, Zakarin, Froome, Kelderman, Barguil. Hoop dat Barguil niet meedoet, dat geeft me dan wat rust. Durf hem niet weer thuis te laten. Tja en Kelderman is natuurlijk een beetje chauvinisme, maar hij zag er goed uit de eerste ritten in de giro.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@yoeri

ieder jaar weer zeggen we bij Nibali dat hij nog niet in vorm is. uiteindelijk staat hij er altijd weer.
Konig idd een heel groot vraagteken, die heeft volgens mij dit jaar pas 600 km competitie gehad. Het zou knap zijn als hij helemaal op niveau is. Blijft natuurlijk wel een enorme klasbak.
Bij Lopez is het niet zozeer zijn vorm die me zorgen baart, maar wel het gegeven dat hij vaker met zijn tanden naar het asfalt gaat dan met zijn tenen.
Alaphilippe heeft vier maanden geen koers gehad en kost een vermogen. En hoeveel aankomsten zijn er nu echt op zijn lijf geschreven. Voor 500k minder heb je Adam Yates. Lijkt me een makkelijke keuze.

Wat betreft de sprinters is de keuze lastig. De budgetverdeling van Scorito doet je er aan wennen dat er een ranking is waarbij Degenkolb, Modolo, Cort en Drucker de meeste kans maken om sprintetappes te winnen. Toch is het net zo waarschijnlijk dat Schwarzmann of Blythe 2e worden en Degenkolb of Modolo buiten de top 5. Het aantal sprinters doet er denk ik meer toe dan het budget. Ik zie Modolo niet veel meer punten pakken dan een Schwarzmann of Blythe.

yoeri

'@elstupidoloco, Simon Yates is de gebroeder met het betere punchvermogen. Adam kan het ook hoor, maar verwacht je hem dan niet eerder op die vergelijkbare aankomsten mocht hij ook meedoen?

Qua sprinters heb je gelijk, alleen heb ik er nu veel te veel. Ik heb er nu 9 namelijk. Maar heel veel goedkope. Hierboven lijkt dat niet omdat Trentin niet meegeteld wordt, maar die gaat wel sprinten lijkt mij en kan andere terreinen ook verteren. Blythe en Restrepo worden als knecht gerangschikt. En dan heb je nog Schwarzmann en Manzin. En Kragh nog voor de lastigere aankomsten en eventueel in de sprint.

Jori

Als er iets veranderlijk is, is het wel het budget wat naar de sprinters gaat.

Zelf voel ik wel erg voor om 1 "topsprinter" te pakken (Cort lijkt mij de topsprinter met grootste zekerheid, Trentin hangt nog af van ploegaspiraties en Bonifazio nog een leuk outsidersgokje en nog paar 1.5 m mannen die ervoor in aanmerking komen) voor de kopmanpunten en voor de rest lekker aanvullen met goedkope sprinters. Mensen met 6 miljoen aan sprinters vind ik logisch, maar niet als je er dan maar 3 hebt. Gezien je er 1 kopman mag maken, kan je de rest 1 op 1 vergelijken.
Gaat je 2e en 3e sprinter van 1.5 a 2 a 2.5 m echt 3, 4 of 5x zoveel punten halen dan bijvoorbeeld een Reguigui, Kragh (als hij meesprint) etc. of een kleine prijsklasse hoger (Manzin, Blythe)? Zou kunnen, maar lijkt me niet heel waarschijnlijk.

Dan komt alleen het lastige debat: Hoe verdeel je de plekken? De TTT weegt enorm zwaar door en daar heeft BMC in mijn ogen wel een heel, heel goed team voor, zeker als je het vergelijkt met anderen. Maar zijn dit mannen die stand houden in bijv etappe 3? 5 van dat team kunnen voor een klassement gaan en standhouden in etappe 3. Maar ze gaan het niet alle 5 doen en vooraf kan ik voor elk een voordeel en nadeel geven. Dus dat is vooral wachten totdat er wat meer bekend is.

Zonder deze mannen sta ik al op 9 officiële klassementsmannen en dan heb ik nog 2 die ik erbij schat als klimmer. Stuk of 4, 5 sprinters kan ik mij wel in vinden. Dan houd je 4 a 5 plekken over voor aanvallers/mensen met andere capaciteiten. Lijkt me een goede stap in de richting van optimale verdeling.

Alaphilippe is gewoon geprijsd als Valverde. Iemand die een klassement kan rijden, uitstekende punch heeft en altijd de beste sprint heeft van het groepje waarmee hij over de streep rolt. Of dat allemaal uitkomt? 1 ding is zeker. 3.5 m is in deze vuelta veel geld!

Laatst gewijzigd
Jori

dubbel post?!

Laatst gewijzigd
hupske

Froome, Jungels, Zakarin, Chaves, A.Yates, Majka, Kruijswijk, Lopez, Kelderman, Formolo, Drucker, Trentin, Lobato, Genechten, L.Sanchez en dan nog wat aanvullen :)

Ik weet niet hoe het zit met R. costa en Fraile. In de Giro waren ze wel goed, maar heb ze daarna niet meer gevolgd. Verder ook nog twijfel over Roche, Woods, Visconti(zal wel meesterknecht worden). Alaphilippe vind ik te duur en dan is Brambilla nog wel betaalbaar, maar die is ook al met de tour mee geweest zonder te overtuigen.

Bennett wordt natuurlijk ook de meesterknecht van Kruijswijk. Soler kan een koopje worden of wordt het toch Moreno?
Dennis kan alle kanten op. Goede ploegentijdrit en daarna lekker vast klampen. Maar lijkt mij voor hem veeeeel te veel bergen.
König, hoe sterk zal die zijn? Voor 1 miljoen kan het echt een koopje zijn.
Quick step heeft ook nog De La Cruz, vorig jaar 7e geworden. Dat zal hij toch wel willen evenaren lijkt mij? Geen tour gereden, geen giro gereden.

Poels kan ook alle kanten op. 2 miljoen is wel een correcte prijs voor hem. Kan zo maar een type Landa worden.

De Gendt zal wel weer de hele Giro voorop fietsen, alleen om voorop te fietsen. Gonçalves leuke renner voor 1 dag in de aanval, daarbij zal het blijven. K Bouwman kan een verassende knecht worden voor Kruijswijk en zal 100% zeker ook 1 of 2 etappes mee zitten in de bergen.
Oomen kan ook leuk zijn om mee te nemen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 15 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.