1. Contador
2. Chaves
3. Froome
4. A Yates
5. Kruijswijk
6. Nibali
7. Zakarin
8. Kelderman
9. Pozzovivo
10. Formolo
11. Majka
12. López
13. Jungels
14. Bennet
15. Barguil
16. Aru
17. Oomen
18. Meintjes
19. Reichenbach
20. Poels
21. König
22. Talansky
23. De la Cruz
24. S. Yates
25. Soler
26. Polanc
27. Costa
28. Bardet
29. Dennis
30. Buchmann
31. van Garderen
Hierboven zie je hoe lastig deze vuelta wel niet te voorspellen is en hoe breed het deelnemersveld wel niet is, ik heb nog nooit zoveel (semi)toppers/talenten in een grote ronde zien starten naar mijn weten. Jullie ook een gokje wagen? ;)
Het niet meenemen van sprinters snap ik niet. Er zijn 4 ritten waarvan je kan stellen dat ze in een massasprint eindigen, dat is (4/21) 19% van alle etappes.
Daarnaast kan een sprinter die een heuvel overkomt zomaar nog een keer extra meesprinten en daarnaast zijn er sprinters die in een prima team zitten voor de TTT. Die laatste twee punten niet meenemend dan is het volgens mij prima te verdedigen als je circa 8 miljoen euro uitgeeft aan sprinters (19% van 44m).
De kwestie Alaphilippe vind ik erg lastig. In principe een renner die ik altijd zal meenemen, maar in deze Vuelta voor 3.5m vind ik het zeer twijfelachtig.
Daarnaast zit ik vooral met de 3.5m klassementsrenners. Wat moeten we verwachten van Bardet, Aru en Zakarin? Bardet voor het eerst een grote ronde buiten Frankrijk en net een zware Tour achter de rug / Aru werd er niet sterker op in de loop van de Tour en daarnaast weinig kilometers in de benen / Zakarin stelt de laatste jaren zelden teleur maar 3.5m is een hoop geld.
'@Matt89
Ik ben helemaal eens dat je een aantal sprinters nodig hebt, maar de berekening zou dan niet helemaal kloppen. Aangezien je ook eindklassementen bij de 21 etappes moet rekenen, dus dan zou je minder procent van je bedrag aan sprinters moeten uitgeven. En zelfs de puntentrui gaat waarschijnlijk naar een klassementsman.
'@iedereen die over mij heen valt wat betreft "budget" voor sprinters.
Kijk alleen al eens even hoeveel bruikbare sprinters er in de lijst staan die door scorito niet geclassificeerd zijn als zodanig. Als ik x miljoen achter "sprinters" zie staan, dan is dat dus exclusief betreffende jongens en inclusief jongens die ik nooit of te nimmer zou overwegen. Maargoed, ieder zn eigen overwegingen.
De vraag of je kansloos bent met weinig sprinters komt elke Vuelta weer naar voren. Die discussie ga ik echt niet meer tot in den treure opnieuw voeren, dat wordt toch een "ja/nee". Meersman Felline en 2 goedkope meedoeners was vorig jaar ook gewoon prima. Cort viel toen(!) overigens nog in die laatste categorie. Vooruit, een Sagan moet natuurlijk ook altijd mee en is altijd duur. Maar die heb je niet dit jaar.
Je bent in de Vuelta vooral kansloos als je bergop niet de juiste 9 namen hebt en dat is een stuk lastiger bepalen dan in de andere 2 rondes. Er zijn meerder wegen naar Rome om dat te bereiken. Flink korten op je sprinters is er daar een van.
'@ Goozbabs. Daar heb je een goed punt en heb ik dus overheen gekeken. Dan zou je dat percentage wat lager kunnen vaststellen, maar je snapte m'n punt;)
@nasibal. Bedoel jij met het niet meenemen van sprinters, het niet meenemen van door Scorito benoemde sprinters? Én dus wel sprinters die Scorito ziet als aanvaller of als knecht? In dat geval kan ik je opmerkingen wel begrijpen want er zijn diverse interessante sprinters / snelle mannen die Scorito classificeert als aanvaller of als knecht.
'@Flipper01 Nee, die blijft lekker bij Sky.
Zat zelf toch al gauw aan 4 etixx-rijders. 1ste poging tot een team en ik hield 4.5 miljoen (!) over. Vuelta lijkt budgetwijs goed te doen. Ga vandaag eens wat dieper in op een aantal renners en een longlist(je) samenstellen. Daarna zien we hoe we ervoor staan en uiteraard laat ik het jullie even weten. ;)
Qua sprinters lijkt Cort, Trentin of Drucker dit jaar wel handig ivm TTT en teampunten etappe 2 en eventueel etappe 4. Een Felline heb ik nog niet echt kunnen ontdekken of het moet Rojas/Flipje zijn. Als je dat aanvult met 3/4 man uit 500-750 categorie hoef je niet heel veel in te leveren op je bergploeg
'@Elstupido
Met Cort én Drucker zit ja aan 5 miljoen. Trentin is niet geclassificeerd als sprinter. Vervolgens hoeft dan zoals je zegt daar niet perse iemand anders bij die bij scorito geclassificeerd staat als sprinter én meer dan een miljoen kost.
Zeker aangezien ik zelf (!) van mening ben dat Cort en Drucker te duur zijn om allebei mee te nemen (het valt echter wel goed te praten als je het wel doet) ben je in mijn ogen dus niet aan het "besparen" als je 6 miljoen of meer achter "sprinters" hebt staan ;)
Verder heb je het nu als ik het goed interpreter over 6 a 7 namen. Het is dan niet zozeer budget wat je inlevert, maar plekken. Tel er nog 2 aanvallers en 2 TTTers bovenop (bijvoorbeeld) en je hebt nog exact 9 plekken over. Uiteraard is combineren de "key" hierbij, maar dat maakt hooguit 2 plekken extra vrij.
Mijn team staat al best steady, morgen gaan we en bloc in de windtunnel zitten. Krijg je toch weer andere inzichten van. Langszaam maar onzeker ontpopt zich hier toch een kampioenswaarsdige groep. Moraal groeit, zeker na het vernemen van andere strijdplannen met 0 of 9 sprinters. 'Smiley die zich op zijn dijen slaat van het lachen'
--
Over het aantal sprintetappes. Ik denk dat je etappe 2 wel als een halve sprint etappe kan zien, want je kan er 4 TTT winnaars bij stoppen. Moet er zelf ook nog even over nadenken deze stelling hoor.
Pfft, weer een hoop aangepast. Alaphillippe vervangen voor Woods en verder een aantal sprinter minder gepakt omdat ik plaatsen tekort kom. Nog een paar dingen waarmee ik risico loop, geen BMC man en geen pure tijdrijder. Wel veel renners die punten kunnen scoren in de tijdrit, zoals een aantal klassementsrenners.
Ik moet alleen nog vier renners kiezen uit (met 11 miljoen budget):
Nibali *
Kelderman *
Barguil *
Formolo *
Bardet
Aru
Pozzovivo
López
Majka
Kruijswijk
Hels karwei. Met de sterretjes heb ik op het moment, maar enkele die ik niet heb uit dat rijtje die kan ik echt niet thuis laten, zij het om chauvinisme of andere zaken.
'@nasibal
daarom heb ik ook Cort, Drucker OF Trentin gezegd ;-). Cort EN Drucker is in mijn ogen altijd te duur, omdat ze niet significant hoger eindigen en consistenter zijn dan namen als Schwarzmann, Manzin en Blythe. Het maakt dus weinig uit of je Schwarzmann of Cort kopman maakt in sprintetappes. 2,5 miljoen is daarom al snel te veel.
Bij Trentin is de rol in de ploeg doorslaggevend om hem als alternatief voor Cort of Drucker te zien.
In totaal kom ik zelf voorlopig tot 5 sprinters. Cort, Drucker of Trentin, aangevuld met 3 man van 750k en 1 van 500k. In totaal dus 4,75 tot 5,25 miljoen.
Ik begin Nasibal toch meer en meer te begrijpen. Ik zie noch Degenkolb, noch Modolo iets van een Kitteltje doen, of zo goed als Sagan of Demare een heuvel overkomen, ofwel een etappe of drie vier kunnen winnen. Dat maakt hun prijs wel heul erg hoog. De rest van de sprinters zijn ook onzekere factoren maar nemen dan wel ruimte het team in, die je wellicht beter kunt inruimen voor aanvallers. Ik zie zo maar een stuk of tien twaalf etappes die in potentie een prooi voor aanvallers zijn.
'@bartje
in de etappes die je benoemt als aanvallersetappes moet je dan ook maar net de ballen hebben om ze op te stellen en klassementsrenners op de bank te zetten. En dan moeten jouw aanvallers maar net in de kopgroep zitten. En dan moet de kopgroep ook echt vooruit blijven.
Een sprintetappe is nog steeds makkelijker te voorspellen
'@yoeri, Bidonhouder en Bartje
Ligt het aan mij of zie ik niet écht punchetappes, zo'n Muur van Hoei is 1.300 meter aan bijna 10 procent, en uit de laatste TdF: dat ding in Rodez was 570 meter met ook zoiets aan percentage en in Longwy 1,6 km aan 5,8%. Dat vind ik punchen.
Waar zien jullie in dit parcours de punchaankomsten, vraag ik mij af?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.