Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 161 ... 226 227
SanderM21

Vandaag lijkt me een mooie dag om met een gokje te proberen dichter op het wiel van Klootje (en de fietsen) te komen. Daarom gaan we het maar eens proberen met Costa als aanvoerder, aangezien hij maandag aangaf vanaf nu voor etappes te gaan zal hij toch proberen mee te springen.

Jasperdewaal11

'@ Sander helemaal mee eens aangevul met Majka, Moreno en Roson moeten er toch wel wat bijzitten :P

BarryE1

Deze etappe voor het eerst een selectie waarin ik niet echt geloof, ook geen flauw benul wie ik kopman moet maken. Van de doorzakkers van gisteren, dat zijn er best wel wat, verwacht ik niet dat ze vandaag ineens weer top zijn. Verwacht dat RC meer tot zijn recht komt in een aanvallersrol als de aankomst bergop is. LLS al in de aanval geweest, etappe was hem op het lijf geschreven maar allerminst overtuigend. Kortom, verschillende type renners in mijn dag selectie. Top 4 AK+ Poels + 2 QS (Trentin+Jungels) + RC + LLS. Waarbij ik Poels eventueel kan wisselen voor A. Yates/Zakarin/Roche/Dennis.

LLS of Trentin kopman vandaag. Eerlijk gezegd wacht ik nog op de tip van Poeksel.

Dom Tumoulin

De aanvallers:

Alaphilippe (c)
LLS
Rui Costa
Majka

Klassementsmannen/teampunten:

Froome
Nibali
DLC

Dan heb ik nog twee plekken over voor:
Poels, 11 teampunten en eventueel eigen punten
Chaves, 10 klassementspunten. Zoals iemand terecht opmerkte staan anderen wel erg dicht achter hem in het klassement en kan hij zomaar buiten de klassementspunten vallen. Daarentegen biedt hij iets meer zekerheid indien het onverhoopt toch een pot voor de AK mannen wordt.
Trentin, 8 'zekere' punten. Kan mogelijk zelf punten halen en QS teampunten.
Jungels 6 'zekere' punten. Kan mogelijk zelf punten halen en QS teampunten.

HELP!? Ik neig zelf een gok te nemen met Trentin en QS en dan maar te hopen op een vlucht + overwinning van een QS renner. Mocht Froome opeens toch Trentin voorbij stomen in het puntenklassement dan heb ik een probleem... Misschien risicospreiding met Poels + Trentin/Jungels?

timoo

Trentin gister als een van de laatste binnen. Zou hij zich sparen voor vandaag of voor morgen...

SanderM21

'@Dom Tumoulin Chaves lijkt me de eerste afvaller van die 4 namen en Poels iemand waar je haast niet omheen kan. Rest de vraag wie je in de aanval verwacht van Trentin of Jungels en hoe aannemelijk het is dat Froome het groen pakt. Ik ga zelf toch uit van een grote groep aanvallers voor de klassmentsmannen en misschien zelfs nog 2de langs klammentsmannen ertussen die ruimte krijgen van Froome en co, dus zie Froome het groen niet terugpakken.

EDIT: Daarnaast pakt Trentin zelf altijd nog 6 punten mocht Froome hem voorbij gaan in het klassement.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Die Majka rijdt ook als een natte scheet rond zeg. Dit gezegd hebbende zal ie vandaag wel winnen.

Poeksel

Hier mijn tip, maar weinig mensen zullen er iets aan hebben:

"After a run, it has been a difficult start for Pello Bilbao , but now he has found the legs. It's hard to say what it might have been like today if he had not been waiting for Aru, and it must give him motivation prior to a stage that suits him perfectly. His specialty is short, steep climbs, and he's so fast that he has even won a mass spurt earlier in his career. In other words, he could hardly have designed the stage better, and as Astana has shown that they allow their riders to chase outbreaks, Bilbao is an excellent candidate."

joenique

'@Dom Tumoulin; sowieso Poels.

hartstikkebedankt

Pauwels heeft gisteren ook aardig zitten sparen zeg, als allerlaatste binnen. Ook Buchmann en Geniez in de laatste groep dus die kan iedereen vast noteren.

Over naar de orde van de dag. Ik overweeg om Rui Costa captain te maken, en all-in op de aanval:

Rui Costa (c)
LL Sanchez
Alaphilippe
Jungels
Trentin
Majka
Froome
Poels
Nibali

Twijfelgeval: Jungels out, Adam Yates in.

Niet zozeer door het getrol hier op het forum, maar Adam Yates heeft eergisteren nog zijn ambities voor het GC herhaald boven tijd verliezen.

"There was a little bit of discussion about losing more time on purposes and then going for stages, but in the position we're in, it's more handy to do better on GC and on some of the later stages we can try something."

Daarnaast gaf hij aan beter uit de voeten te kunnen op de langere klimmen dan op de korte muurachtige klimmen. Vandaag biedt al aardig wat van dat werk en een uitgelezen kans om weer wat tijd terug te pakken na kennelijk het onverwachte verlies gisteren. Wat denken jullie?

nasibal

Vervelend idee dat ik nog geen 200 punten van de top 10 af sta en al 2x de ritwinnaar (al helemaal toen met Lampaert en al z'n extra punten) + 2x de nr 3 uit de etappe niet heb opgesteld.

Maargoed, dat zal voor veel meer mensen gelden :)

Jasperdewaal11

Hmm Trentin wel of niet ik verwacht hem eigenlijk morgen......

Imbatido

Ik sta zelf in de top 10 en had afgelopen ritten Alaphilippe + Majka, Trentin + Rojas en Lopez op de bank. Iedereen maakt kennelijk fouten, want ik sta er tot mijn eigen verbazing nog altijd.

zomaareens

Gaat er in de afdaling nog weggereden worden door een van de klassementsrenners?

Matt89

Vandaag ga ik mijn Quickstep trein opstellen met Alaphilippe (c), Trentin, Jungels (= nog twijfel), DLC en verder LL Sanchez. Daarnaast klassementsmannen Froome, Nibali, Chaves en Nieve.

Twijfel wel over bijvoorbeeld Poels of Lopez voor Jungels (spreiding kansen)...

Jungels heeft 6 "zekere" truipunten met Trentin en verder kans op overwinning of overwinning teamgenoot.

Poels 11 "zekere" punten.

Lopez is dan een gok voor het geval het een klassementsstrijd wordt of eventueel punten bij winst Sanchez.

Lastig lastig.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Gisteren had ik 1 (hele dure) keuze waar ik voor het hart i.p.v. het verstand koos. Vandaag mogelijk weer eentje. Kom ditmaal 1 selectieplekje te kort..

Connotador

'@ hartstikke bedankt,

Bij A. Yates zou je daaruit toch ook kunnen concluderen dat hij niet goed genoeg is om vandaag te strijden voor een etappe? Na zijn weinig bemoedigende prestatie van gisteren. Orica had gisteren duidelijk een plan gesmeed, maar Chaves en de Yates bro's kwamen ruim tekort. Met Adam voorop wat mij betreft.

Zie Orica daarnaast Haig uitspelen vandaag én die ging wel lekker bergop.

Laatst gewijzigd
Elpiedro

Het gaat vandaag eindelijk gebeuren, een kopgroep met o.a. Costa, Ala, Majka, Jungels en Trentin die het redt tot de finish.

kaboutertje

Toch ook wel een ideale etappe voor Contador om een coup te plegen. Aanvallen op de leon, vervolgens met 1/2 ploeggenoten afdaling, tussenstuk en eventueel eerste deel slotklim. Na de slotklim is het nog maar 17,5 km.

Klootje Kriekeljon

Thanks allemaal het was een mooie verjaardag! ;-)

Maar wat nu? Beetje op safe spelen of gevoel blijven volgen... aaaaaaaah

Masterw

Zou fraille nog wat kunnen?
Of nog steeds niet fit?

Pietje Precies

Nou, enerzijds is het inderdaad een typische etappe voor de bovengenoemde mannen. Anderzijds, als het weer 50/60km duurt voordat de kopgroep tot stand komt... moet ik het nog maar zien.

Wellicht zijn er toch wel wat ploegen die op de klim even aan de boom willen schudden in de hoop dat er na de zware etappe van gisteren wat vanaf dondert.

hartstikkebedankt

Hm ik begin nu ook te twijfelen, ik verbaas me er steeds over hoe lang het duurt voordat er een groepje weg rijdt. Ik zou me eigenlijk verbazen als Jungels er vandaag weer bij zit en ineens goede benen heeft. Twijfel om hem te vervangen voor De la Cruz, Kelderman, MA Lopez of Woods. Iemand met de gouden tip? Ik neig naar De la Cruz of de goede flow van MA Lopez met een kleine kans op teampunten voor een LL Sanchez of Bilbao.

Matt89

Keuzestress.... toch maar Froome kopman voor de veiligheid..?!

tijnuz

Vandaag de aanvallers, sta open voor feedback :)

Flipje (c)
Costa
LLS
Roson ipv Kelderman, gokje voor vandaag.
Majka

Klassement:
Froome
Nibali
Poels
DLC

Bankje: Aru, Kelderman, Kruijswijk, Roche, TJ, Oomen.

1 2 ... 161 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.