Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 162 ... 226 227
hartstikkebedankt

Haha nee dat dan weer niet, ik neem vandaag een risico'tje met Rui Costa en dan maak ik van Jungels denk ik De la Cruz; een veiliger keuze.

Starlynk

Vandaag verwacht ik toch 9 van de 10 keer de vlucht die om de knikkers strijdt.. gisteren was het meer 60/40 voor mijn gevoel. Aangezien ik nauwelijks aanvallers heb en mensen als Roche en Adam Yates vandaag nog niet echt verwacht, is het dus met name zekere punten er in klikken, aangevuld met Majka voor die m.i. kleine kans dat hij er vandaag voor gaat. Bob Jungels zit op het strafbankje nadat hij mijn team gisteren de afgrond in heeft gereden!

Opstelling: Alaphilippe (c), Froome, Nibali, Chaves, Kelderman, Poels, De La Cruz, Trentin, Majka
Bank: Zakarin, A. Yates, Roche, Woods + de sprinters
Strafbank: Jungels

Hopelijk is het voldoende om de 99% te consolideren.

kaboutertje

Mooie selectie Starlynk ;)

Jasperdewaal11

Trentin of De la Cruz mee voor Kelderman..... heb hem al een keer laten liggen met trentin :(

fietsliefhebber

Ik herinner jullie even, Trentin klom beter dan Soler en Ll sanchez. Heeft zeker 6 punten, en Quick step heeft ook met andere renners kans de rit te winnen.

Bij mij is ie 1 van de eerste die er in staat.

Starlynk

'@kaboutertje: Bedankt :p ben zelf niet zo blij met mijn selectie voor vandaag, maar voor de rest van de Vuelta heb ik er op zich vertrouwen in.

@fietsliefhebber: Bij mij ook, maar het is natuurlijk ook afhankelijk van de andere renners die je in je team hebt. Als je bijv. heel veel aanvallers (L.L. Sanchez, Costa, Alaphilippe, Majka, Fraile, Rojas) in je selectie hebt, dan kan ik me voorstellen dat je die vandaag een grotere kans geeft om mee te zitten dan Trentin (gezien de alternatieven bij Quick-Step en de etappe van morgen).

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Etappepunten moeten komen van: Rui Costa en Alaphilippe (c)
Klassementsmannen met individuele/teampunten: Froome, Nibali, Chaves, Poels, DLC
Wild cards: Trentin, Majka
Bank: Kelderman, Lopez, Zakarin, Moscon, Roche en A Yates

Trentin heb ik er eigenlijk voornamelijk in, omdat hij zeker 8 punten geeft in mijn ogen. Daarnaast is er een kans dat hij vol voor groen gaat, en dan kan het vandaag goed zijn om mee te zitten. Als Alaphilippe wint, pakt hij nog eens 10 punten.

Majka, verwacht er niet al te veel van met dat vlakke begin, maar aangezien de mannen op de bank wel eens zouden kunnen strijden om plek 11 kan het ook weer niet al te veel kwaad.

Qua renner 9 heb ik nog wel getwijfeld. Veilige optie Moscon is ook door m'n hoofd gegaan. Maar gok er toch op dat Chaves niet opnieuw door het ijs zakt. Het weer en de hardheid van de koers vandaag zullen denk ik niet te vergelijken zijn met gisteren.

Update: zie nu dat dit bijna precies hetzelfde is als de opstelling van Starlynk, so much for originality. Hopen dan maar op Rui Costa een overwinning en Wilco even een keer buiten de top 20 ;)

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Hoe lastig is die laatste afdaling? Ik overweeg Nibali kopman te maken^^

Connotador

'@ sprintgeit,

Zo vlak zijn die eerste 30-40km niet. Veel op en af met hier en daar een venijnig stijgingspercentage waar je uit het niets tegenaan rijdt.

bart1e

Alaphippe (C)
Froome
Nibali
Chaves
Poels
Trentin
Mas
Dennis
Majka

Moet toch wel één van mijn quick step mannen bij zitten vandaag ;x
Verwacht iemand Dennis? twijfel nog erg over hem, was 2 dagen geleden wel actief.

Edd1e

Ik heb hetzelfde team als sprinter, maar om toch orgineel te blijven ga ik voor RC als captain. Die probeerde al twee keer in de ontsnapping te zitten, dus drie keer is scheepsrecht.

EDIT: sprinter=sprintgeit, autocorrectie..

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@Connotador,
Dat klopt inderdaad, maar ik gaf wel een aardige kans aan het scenario dat het juist in dat gedeelte van de etappe niet lukt om weg te komen net zoals de afgelopen etappes. Vervolgens vormt de kopgroep zich op het vlakke pas.

Zie echter nu dat dat stuk zo'n 40 km duurt, dacht eigenlijk dat het de helft was. Dus denk dat je opmerking terecht is, en dat dit in het voordeel is van de Majka's en Costa's van deze wereld.

Starlynk

'@sprintgeit: niet zo vreemd dat de teams steeds meer op elkaar gaan lijken hoe verder we komen ;) De verhoudingen zijn wel duidelijk en zoals altijd in de Vuelta staan dezelfde mannen hoog in alle klassementen waardoor ze meer dan 10 zekere punten hebben en meer dan 10 zekere punten, met kans op top 20 etappe uitslag, moet je gewoon altijd opstellen. Ik denk dat ik met jouw team Moscon nog zou doen ipv Majka maar dat is ergens ook wel suf :p

Cerebral36

'@starlynk Exact zelfde opstelling. Alleen ik Costa ipv Majka 😉 Succes !

Connotador

'@ sprintgeit,

Mooi team verder!

Ik ga vandaag vol voor de aanval. Deze etappe lijkt me hoe dan ook te licht voor de AK-mannen om het verschil te maken en te willen maken. Die zie ik wachten op het weekend.

Aanvallers: Alaphilippe (c), Atapuma, Majka, Dennis en Trentin.
Teampunten en wellicht voor de plaatsen 10-20: Froome, Poels, Nibali en Chaves.

Op de bank zitten: DLC, A. Yates, MAL, Roche, Kruijswijk en Zakarin.

Laatst gewijzigd
Platje

Captainkeuzestress.. LLS, RC of toch Majka

Connotador

Bij twijfel... Froome ;)

Platje

Het is wel een korte etappe.. ik gok op een vlucht maar zou me niks verbazen als Froome ineens 5e wordt :) Majka afgevallen.. nu nog LLS of RC :)

hartstikkebedankt

Te zwaar voor LLS, klom niet echt goed eergisteren

Diede34

Alaphilippe toch een te groot risico, ik switch naar een andere kopman :O

Platje

Froome meest gekozen kopman

Diede34

Heb de eerste mensen gespot die het uitstappen van Pauwels hebben gemist...

sprintgeit

toch kiest meer dan een derde voor een aanvaller met zo'n 25% alaphilippe en rond de 5% voor LLS, Costa en Majka

yoeri

Shit, lees nu pas dat Pauwels opgegeven heeft, had hem bij mijn budgetteam als kopman. Lekker en gisteren A. Yates.

Lowland

De top 5 van Scorito heeft Alaphilippe als kopman. Daar kan je een slag slaan als hij niet wint

1 2 ... 162 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.