Ja ik heb vanochtend nog helemaal die route zitten kijken met Street View om erachter te komen dat dit niks voor sprinters is, shit
Hoezo kunnen ze dat ineens doen trouwens, dit is ook gewoon een serieuze aanpassing voor het koersverloop
Dat racecenter kan ik niet openen, doet het niet in 2 verschillende browsers
EDIT: Waar Scorito wel wat aan kan doen is dat ze in hun voorbeschouwing voor leken bij deze etappe gewoon hebben opgeschreven dat dit een rit is voor sprinters blablabla met grote kanshebbers Blythe, Schwarzmann, Manzin etc. en compleet voorbij gaan aan die originele laatste 3 kilometer. Mensen die dus puur afgaan op dat verhaaltje hebben straks wel gewoon hun sprinters erin staan...
Manzin hier er ook uitgelaten ten koste van Chaves. Nou, die paar puntjes zal het verschil niet maken tussen wel en geen bekertje. Vooral omdat ik denk dat anderen (met Blythe en Swarzman) relatief meer schade kunnen hebben.
Vind het vooral heel amateuristisch om het parcours zo laat nog te wijzigen.
'@Starlynk
Als de organisatie aangeeft dat de laatste km's aangepast zijn en er wordt een alternatieve route gecommuniceerd vanuit diezelfde organisatie waarin precies de moeilijke lus eruit is, dan lijkt het me duidelijk. Ik denk dat de kans groot is dat iedereen die 2 a 3 sprinters op de bank heeft gezet genaaid is.
Vraag me af of de ploegen zelf van tevoren geinformeerd zijn. Kan me voorstellen dat het taktische plan ook wel beinvloedt wordt hierdoor.
'@siht: ja dat is dus het probleem.. de live ticker en de "communicado de la organizacion" spreken elkaar tegen. Het aantal kilometers is daaraantegen in de "communicado" gelijk aan wat de organisatie zelf noemt in het verslag:
"There has been a few changes in the route, mostly in the final kilometres: the riders will cover 195.1km from Coin to Tomares, where a sprint is expected unless attackers manage to outsmart and outpower the bunch."
Dus ik heb nog enigszins hoop dat het steile stuk er toch nog inzit ;)
Niet eens zulke verkeerde ontwikkelingen vandaag. Schwarzmann vanwege zijn Aerodynamische mustache toch al opgesteld. Cort al voor de tweet van Orica opgenomen in de selectie. Manzin niet opgesteld maar die komt geen viaduct over (op hoop gebaseerd, niet op waarheid ;-)). Ik heb een hoop goede dingen gedaan vanochtend dus waarschijnlijk gaat het geen sprint worden, het moet toch ergens mis gaan?!
"Voor Lobato is het een soort thuiswedstrijd. "Ik woon in Cadiz, zo'n 80 kilometer van de finish en ik heb een appartement in Fuengirola, nog dichterbij. Een vriend van mij heeft een filmpje gemaakt van de finale, die heb ik gisteren gekeken. Matteo Trentin is zonder twijfel de te kloppen man vandaag."
Gaf Lobato vanochtend nog aan, LJ-NL rijdt inmiddels op kop van het peloton. Neem aan dat hij een filmpje van de originele finale heeft bekeken, erg raar allemaal.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.