Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 173 ... 226 227
Wielerfan999

Kelderman plaatsje gestegen naar 4e plek!

Pietje Precies

Op zulke dagen is het jammer dat je maar 9 renners mag selecteren! Nummer 8, 9 en 10 op het bankje. Vooral Kelderman had ik graag mee willen nemen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Inderdaad pietje, als je al die top 20 mensen ziet die je niet hebt. Enige die ik echt graag had willen ruilen is Costa voor Poels, maar was vanochtend daar te laat mee.

dukeman

Wie verspreidt die onzin dan van dat gewijzigd parcours?

Starlynk

Als je de klassementsmannen hebt opgesteld doe je goede zaken.. Ik lijk mijn plekje rond de 100e plek te handhaven, dus daar kan ik mee leven, ook al had ik beter op zijn minst ook Nibali op kunnen stellen

nasibal

#prayforklootje

Pietje Precies

Het lekkere is vooral die parcours-verkenning voor de ronde. Over deze etappe schreef ik onder andere: "Veel te lastig voor sprinters."

Als je deze etappe dus maar amper meetelde voor de sprinters / voor een select type sprinters, dan bleven er zeer weinig sprints over. Dus dan neem je weinig sprinters mee, dus dan ben je vandaag aangewezen op zekere punten, snelle klassementsmannen, etc. Win-win situatie als het dan zo uitpakt! :)

hartstikkebedankt

Lobato is ook wel een faalhaas. Als Schwarzmann en Van Asbroeck hier op 4 en 5 kunnen eindigen dan hij ook. Zeker als de hele ploeg al voor je op kop rijdt de hele dag.

nasibal

'@Pietje

En ik kan me nog zo herinneren dat de één na de ander riep dat je toch echt wel een aantal sprinters mee moest hebben. Ik hoorde zelfs iemand zeggen dat 6 toch wel minimaal vereist was. De enige namen waar je tot nu toe echter niet omheen kan zijn Trentin en v. Asbroeck (hoewel die ook nog 'maar' op 130 punten zit). Kragh en 'hype' Schwarzmann komen daar achter, maar zitten ook pas op 100 punten of minder.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Lobato is altijd erg slecht in positioneren. Heeft hem al vele top-klasseringen gekost. Op zulke smalle wegen wordt het dan lastig zonder teamgenoten..

Want verder is het eigenlijk een prachtige aankomst voor hem.

---

Ja, ik heb alles pas na de deadline gelezen, doordat ik laat was met mijn voorbereiding en niet door 'jullie meningen' beïnvloed wilde worden. Heb er zelf 4 mee. Trentin is goud, v Asbroeck erg fraai, Blythe ok (want verder nog maar 1x geselecteerd en in etappe 2 had ik ook geen goede vervanger voor hem gehad) en van Genechten helemaal kut.

Die vond ik ook de minste keuze van de 4, maar een 4e sprinter leek me wel gewenst. Achteraf was Rojas op die plek goud geweest...

Laatst gewijzigd
JimKro

Jep Lobato heb je nooit wat aan op Scorito. Hij rijdt heel af en toe top 3 maar 9 van de 10 keer niet eens top 100 vanwege z'n gebrek aan positionerings skills.

Laatst gewijzigd
nasibal

Die vond ik ook de minste keuze van de 4, maar een 4e sprinter leek me wel gewenst. Achteraf was Rojas op die plek goud geweest…

Al heeft die z'n punten dan weer niet in de 'sprint'-etappes behaald. Zou je hem ook opgesteld hebben in de juiste etappes?

Klootje Kriekeljon

Nou dit was niet zon goede dag helaas hier. Lobato verneukt het en Cort geeft niet thuis. De nummer 1 heeft Cort maar stelde hem niet op.

Pietje Precies

Ik had hem denk ik tweemaal goed geselecteerd en tweemaal fout. Dus valt inderdaad allemaal wel mee hoeveel die écht had toegevoegd. Maar netto toch denk ik wel 50 punten meer dan van Genechten (want Rojas pakt tijdelijk ook berg- en combipunten).

Heeft verder ook zijn punten in de moeilijkste etappes van de ronde gepakt. Dat zijn dus wel extra waardevolle punten, qua lastig te vervangen.

Had met hem erbij denk ik dichtbij of in de top-10 gestaan, maar goed dat geldt voor velen onder ons. Heb het vooral een paar keer met dag-selecties laten liggen, maar vandaag gelukkig een keertje niet. Kelderman i.p.v. Alaphilippe was achteraf immers leuk geweest, maar op voorhand onlogisch etc.

Haha zie nu een filmpje van Froome, zit in de laatste 400m nog door zijn oortje te lullen :p

Laatst gewijzigd
fietsliefhebber

Hier Cort, Lobato en sanchez als verkeerde keuzes. Kan ik prima mee leven. Gestegen naar 161.

Wielerfan999

Gestegen van de 28e naar de 18e plaats en nummer 2 in forum poule, leuk om een keer zo hoog te staan.

Matt89

Dik tevreden hier. Op het moment gestegen naar 99,6%! Trentin (c), Alaphilippe, DLC, Schwarzmann, Nibali, Froome, Poels en Chaves hebben het keurig gedaan:) Cort is dan weer jammer.

joenique

Cort, Lobato, Costa en Molano mijn flops van vandaag. Zonde dat ik geen Nibali, Contador, Zakarin en Aru genomen heb. Nuna keuzes. Net niet buiten de top 1000 gekukeld. Met Trentin win je eigenlijk hier geen punten, verlies je er enkel als je hem niet hebt.

nasibal


Met Trentin win je eigenlijk hier geen punten, verlies je er enkel als je hem niet heb

Ik begrijp je redenatie, maar aangezien 'slechts' 37% procent hem uberhaupt heeft en 30% hem vandaag als kopman heeft opgesteld win je dus sowieso op 70% van de deelnemers. Maar inderdaad, als je al bij de beste 1-5% staat maakt dat inderdaad weinig verschil t.o.v je directe concurrentie :)

inktvisje

LLS toch mooi nog 20e.

JimKro

Mooie score vandaag Pietje! Klopt het nou dat je Kragh en Schwarzmann nog op de bank had?

dukeman

Wie is de eerste in het algemeen zonder Trentin en welke positie heeft die?

Platje

Van de top 7 alleen v asbroeck niet, superetappe dus. Cort en LLS graag willen ruilen voor kelderman en contador maar dat is achteraf. Had chaves toch de voorkeur gegeven boven deze 2

Wielrennertje

Weer ietsjes gestegen gelukkig.

Pietje Precies

Inderdaad, in een sub-poule stond iemand zo'n 180 punten achter me. Die heeft als sprinters enkel Degenkolb en Cort meegenomen. Enerzijds dus verstandig om weinig sprinters mee te hebben genomen, anderzijds dus de verkeerde. Nou, dan is vandaag een hele nare dag ten opzichte van iedereen met onder andere Trentin :p

Pak vandaag maar liefst 203 punten meer dan hij doet :p

Maar zoals iemand anders hier vanmiddag al zei, top-30 had blijkbaar allemaal Trentin als kopman. Dus daar maak je dan inderdaad het verschil niet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 173 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.