Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 179 ... 226 227
fietsliefhebber

Goede ontwikkeling dit voor je klootje-kriekeljon!

Klootje Kriekeljon

Nou nou.. ging een rondje fietsen met een pessimistisch gevoel over de snel opgelopen voorsprong.. maar kom net terug om te zien dat er gelukkig wel intentie is om de kopgroep te grijpen.

Ik hoopte voor vandaag op Astana en Katusha om te achtervolgen, maar koning Bert mag zijn soldaten natuurlijk ook naar de frontlinie sturen! Vandaag is de dag dat we Froome voor het eerst minder zullen zien vermoed ik.

Papa Bart

'@TAS dat heb ik geprobeerd, maar in ieder geval op de IPad reageert dat linkje helemaal niet. Is daar een appie voor ofzo?

On: drie ploegen anders dan SKY aan het jakkeren? Dat gaat de kopgroep de kop kosten!

Zadelpen

Wat een afschuwelijke ontwikkeling.

fietsliefhebber

Voor mijn scorito is het geen hele goede ontwikkeling. Maar als liefhebber vind ik het mooier als de favorieten zelf voor de winst gaan.

sprintgeit

Snap dat dit voor een aantal mensen scorito technisch gezien klote is. Voor de koers is het wel prachtig, Bertje wat gaan we je missen.

Klootje Kriekeljon

Hoe denken jullie er over? Word je liever 2e/3e of dan maar 136e maar wel alles er aan gedaan om te winnen?

Connotador

Ik zou alle registers opentrekken om het mogelijk te maken nog op plek 1 te (kunnen) komen.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Denk dat klootje gebeld heeft naar Astana dat zijn klassement er niet goed uit zou zijn als Majka voorop blijft. Snap dit trouwens totaal niet, ze kunnen toch gewoon wachten tot paar kilometer voor de slotklim om tempo te maken, kunnen toch ook verschil maken zonder de aanvallers in te rekenen. Manmanman

Connotador

Best logisch toch dat Contador, MAL en Nibali voor hun eerste dan wel hun tweede overwinning willen gaan?

Froome leek verzwakt en als je nog wat wilt, met ruim een week te gaan, mag je dat nu wel gaan proberen. Ik gaf de kopgroep ook een grote kans voor vandaag voor de duidelijkheid, maar snap de intenties van bovengenoemde namen wel.

Laatst gewijzigd
Tom Aten Sap

Zit zelf ook op een tablet, doet af en toe wel moeilijk, maar na een aantal keer persistent drukken wordt het toch beloond, misschien dat Apple er wat meer moeite mee heeft... De app heb ik niet geprobeerd, als die er is.

Lage rugpijn

Nondeju...Majka wel, costa niet.....

Wielrennertje

Ik heb zelf Costa niet genomen, Majka wel. We zullen zien of ze vooruit blijven.

fietsliefhebber

Zou voor de winst gaan klootje-kriekeljon. Zo'n kans krijg je niet vaak.

Papa Bart

'@KK, je doet mee om te winnen, Punto! Als het om duizenden redenen niet lukt (of hoeveel er ook meedoen) is dit spelletje nog steeds leuk om eens in een daguitslag flink uit te halen, toch?

Op dat laatste punt zit ik. Heb een verkeerd team geselecteerd, eigenlijk zoals jij zei dat je speelde, dus veel te weinig rekening houden met de alles overheersende team en klassementspunten. Ik heb bijvoorbeeld Nibali expres niet meegenomen, omdat ik hem niet zag als iemand die etappes zou winnen, maar vergeet en passant dat hij elke dag punten pakt. Oftewel gewoon gebrek aan scorito slimheid. Ik sta daar overigens nog steeds achter, ook al verlies ik daar elke dag vijf procentpunten mee. Uiteindelijk blijft het maar een spelletje.

Ik hoef die fiets ook niet, ik heb nooit gefietst, want met mijn twee meter, honderd kilo frame werd ik er bij elke verkeersdrempel al afgefietst. Ik was schaatser, maar volg wielrennen al sinds de Kannibaal weigerde zijn gele trui aan te trekken na de val van Zoetemelk.

In jouw geval, met jouw stand: alles op alles voor de winst :-)

wesley1983

'@klootje: denk dat de kwestie zullen ze Majka terughalen groter is dan keuze tussen Lopez en Froome als kopman om de poule te winnen want als Majka wint scoren deze die hem hebben in de eindafrekening punten met hem voor de bergtrui. Dus dit is de rit die bepaalt denk ik en wil dan gerust mijn eigen kansen aan de kant schuiven om te supporteren voor jou! Om te consolideren tegenover Majka moest je eigenlijk Costa opgesteld hebben.

GaitBeel

En dan heb je géén Majka opgesteld en wel Soler en Roson.
Voor Scorito: Hopelijk worden de vluchters nog gepakt.

Klootje Kriekeljon

Bartje ik ben boven de 2meter + wat overgewicht.. maar die fiets is er vast wel in onze framemaat.
Wat je zegt zo denk ik er dus ook over. Als je niet meer kunt winnen gewoon voor mooie verrassingen in de daguitslag gaan. Alles of niks.

Dit topic heeft me veel over Scorito geleerd. Mensen als Nasibal, Poeksel, WCEendt zijn van die mensen die als een wiskundige het spel benaderen en daar heb ik (zonder dat ze het misschien weten) veel van geleerd door de jaren heen. Nu eerste jaar dat ik serieus ben gaan spelen en de tijd er voor neem en het kan geen toeval zijn dat ik sindsdien voor winst mee speel. Ook jij kan dus volgend jaar gewoon weer een stapje maken en dan maar hopen op vergelijkbaar geluk en de aansluiting met de top.

Wesley, zuur voor je als ze gegrepen worden y muy simpatico!

Maar idd. daarom speel ik vandaag op het alternatief en ga ik niet als een Meintjes mee naar de finish omdat Majka veel te gevaarlijk is.
Het was vanmorgen ook heel lastig. Vooraf las ik overal dat het voor de vluchters zou zijn.. maar ik geloofde er niks van. Zelf dacht ik aan 50/50, om de eerder geschetste redenen. Je moet het ijzer smeden als het heet is en dat zullen Wilco, Zakarin en Lopez ook wel denken. De laatste 2 (en de eerste vroeger ook) zijn geen jongens die hun plek consolideren maar ook durven. En dat blijkt nu ook wel.

En tja Costa.. weet je hoeveel punten ik al ben verloren om 2 aanvallers ipv vaste punten op te stellen? Oei oei.. maar dat heeft iedereen.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@klootje: zou zuur zijn voor mij, maar kan de poule niet meer winnen. Het verschil Lopez-Froome gaat geen 50 punten zijn, daarom dat ik zei dat Majka grijpen voor jou Scorito een noodzaak is vandaag. Dus als ze Majka grijpen heb je een ideale kans om de poule te winnen als je de volgende dagen blijft kiezen voor de juiste kopman van het algemene klassement. Majka zal ook wel die inspanningen voelen dan en gaat niet vlug meer proberen.

dukeman

Eindelijk eens een vluchter meehebben en dan wordt er als zot gereden in het peloton. Bah.

Papa Bart

'@ Klootje, hahaha nou begrijp ik waarom jij jezelf Klootje en ik mezelf Bartje noem, het recht om verkleinwoordjes te gebruiken heb je verworven, als je je leven lang twee meter aan de zwaartekracht onttrekt :-)

Wielerfan999

Kruijswijk gaat het goed doen vandaag denk ik.

Klootje Kriekeljon

Of een omgekeerd Napoleon-complex Bartje.

GaitBeel

Soler gaat! :D

Wielrennertje

'@KK Ik zou vol voor die eerste plek gaan. Als je dan uiteindelijk toch 136e wordt, weet je in ieder geval wel dat je er alles aan hebt gedaan. Je zult dan waarschijnlijk een voldaner gevoel hebben (of tenminste, ik zou dat hebben denk ik). Daarbij vind ik dat je af en toe gewoon moet denken: 'fuck it'.

1 2 ... 179 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.