Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 185 ... 226 227
Pietje Precies

'@Edd1e, bij deze mijn toelichting hoe ik er tegenaan kijk:

Het belangrijkste is om eerst je doel te bepalen. Ging je voor de eindzege in de algemene poule was slechts 10/12 (potentiële) GC-mannen meenemen mogelijk een verstandig besluit. In de hoop dat je de juiste zou hebben en er amper GC-renners uit zouden vallen. Hierdoor kon je dan toch de te dure sprinters, lastige aanvallers, goede TT'ers, etc, meenemen.

Was je doel daarentegen (zoals de mijne) je sub-poule winnen, een grote kans op boven de 99% eindigen en natuurlijk het liefste zo hoog mogelijk eindigen, dan was een stuk of 14 (inclusief potentiële) GC-renners denk ik nodig. Je ziet nu hoe extreem belangrijk het is om de beste GC-renners te hebben. En er komen nog een paar pittige etappes aan + de eindafrekening gaat ook groot zijn.

Op voorhand moet je rekening houden met een X aantal uitvallers door ziekte, valpartijen, etc. Vervolgens waren de sprinters ook nog eens erg duur, de TT pas laat in de ronde en de aanvallers-etappes vaak een behoorlijke loterij om mee te zitten.

Oftewel, voor de ronde had je mijns inziens maar liefst 14 (potentiële) GC-renners moeten hebben. Nummer 11, 12, 13, 14 mochten dan renners van het kaliber Roche, Tejay, Woods, Alaphilippe etc zijn. Om zo dus een behoorlijke zekerheid te hebben dat je de beste GC-renners zou gaan hebben.

Omdat jij Klootje als voorbeeld aanhaalt. Ik ben inderdaad van mening dat Klootje ietsje te weinig klimmers heeft meegenomen. Al had hij met Dennis en Rui Costa nog wel wat twijfelaars qua renners die misschien ook een klassementje konden rijden (bijv. de eerste 10 etappes).

Doordat ie echter op Woods en Roche na de juiste heeft gekozen (chapeau daarvoor) en geen last heeft van uitvallers staat ie op een fantastische plek. Maar ik denk dat Klootje zal beamen dat in ieder geval Woods en Roche erg fijne aanvullingen waren geweest en eventueel ook nog een Majka. Al heeft die door pech nog niet zo veel gepakt, maar de benen heeft ie duidelijk en dat was op voorhand dus ook een welkome aanvulling geweest. Bijvoorbeeld op de plekken van renners als Manzin, Rui Costa, Cort, etc.

Er zijn echter voorlopig amper uitvallers of enorme tegenvallers onder de GC-renners. Dit is in het voordeel van de mensen die weinig back-up GC hadden meegenomen en in het nadeel van de menen die wel back-up GC hadden meegenomen. That's it.

Verder had de top van het klassement bijna nooit MEER klimmers hoeven hebben. Die staan immers niet voor niks zo hoog, die hebben de BESTE klimmers bij zich. Betekent echter niet automatisch dat zij ook op voorhand 'de beste poule' hadden.

wesley1983

'@Pietje: eens! Denk vooral dat Klootje gekozen heeft voor een goed team in de ploegentijdrit tegenover backup GC-mannen. Dat hij dan de juiste GC-renners heeft gekozen ook een chapeau van mij!

wesley1983

Hoe zit het eigenlijk met de tijdritcapaciteiten van MAL? Zou nog eens een hele mooie Vuelta kunnen worden als hij niet teveel verliest tegenover Froome in de tijdrit.

Bazing

Werd vorig jaar in de ronde van Zwitserland 2e achter Ion Izagirre en voor Cancellara maar dat was wel maar 16.8 km en over heuvelachtig terrein. Ik stel hem in ieder geval wel op.

wielerliefhebbervandeweek

Nou klootje wij hadden vandaag exact dezelfde opstelling. Overmorgen moet Jungels me dan maar even wat dichter op jou brengen haha

Klootje Kriekeljon

Precies Pietje, had graag 1 van die namen gehad maar aan de andere kant.. dan had je tussen nog meer renners moeten kiezen elke dag en had het ongetwijfeld ook weer de nodige punten gekost.
Wat je zegt: Dennis, Alaphillipe, (maar eigenlijk vooral) Costa hadden een geringe kans om lang een klassement vol te kunnen houden.

Iets waar ik geen rekening mee heb gehouden is dat je misschien toch beter aanvallende klassementsmannen kunt hebben die er doorheen zakken dan dat je klassementsmannen hebt die blijven spartelen rond plek 10-15. Majka heeft er op een bepaald punt in gestaan maar Bardet was nooit een optie. Op Froome en Contador na sowieso niet gekozen voor GC-mannen die de Tour echt betwist hebben. Een juiste keuze achteraf denk ik.

Wesley1983, klopt! Ik miste nog een 4e BMC, dat ik die met Roche niet gekozen heb is een foute keuze geweest. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik Roche gekeurd en afgewezen heb. Het was dan toch eerder Oss of zelfs Vliegen geworden.
Door de gemaakte keuzes is er in ieder geval voor de komende tijdrit een best aardige ploeg:

- Dennis (moet als Captain want de nr.1 heeft m niet)
- TJ van Garderen
- Lampaert
- LL Sanchez
- Froome
- Nibali
- Contador
- Kelderman
- Zakarin

Bazing

Klootje weet je zeker dat je Poels niet gaat opstellen? Die scoort namelijk sowieso 17 punten. Ik heb hem er zelf net ingezet voor LL Sanchez.

wesley1983

'@Klootje: opletten, Ala en Trentin kunnen ook een aardig stukje tijdrijden, dan is wel de vraag gaan ze ervoor of niet. In ieder geval een mooie opstelling voor Dinsdag.

Diede34

Ik heb ook wel zin in de tijdrit:

- Dennis (c)
- Froome
- Nibali
- Kelderman
- van Garderen
- Poels (minimaal 17, misschien 27)
- Jungels

Dan twijfel ik voor de laatste plekjes nog tussen de volgende renners:
- Aru
- MAL
- Costa
- Alaphilippe.

Ik denk dat ik voor de twee astana's ga, aangezien zij met klassementsambities sowieso volle bak gaan. Ala en Costa kunnen ook een mooie tijdrit neerzetten maar ik betwijfel of ze voluit gaan...

Klootje Kriekeljon

Maken jullie de keuze toch weer moeilijk met vooral Poels. Froome heeft nu ook groen natuurlijk ja. Maar wel bedankt :)

Laatst gewijzigd
wesley1983

Verwacht niet dat Zakarin, Nibali en Contador top 20 gaan rijden, toch 2 van de 3 zeker niet. Is redelijk vlak en er zijn betere tijdrijders in de vuelta op dat gebied!

JimKro

Zó, dat is een sterk tt team Klootje!

@wesley

Wie denk jij dan dat er allemaal boven Nibali, Zakarin en Contador gaan eindigen? Zoveel kanonnen zijn er helemaal niet. Daarnaast hebben GC rijders altijd een voordeel in deze fase van een ronde.

Laatst gewijzigd
Bazing

'@klootje: bij LL Sanchez moet ik nog maar zien of die wel vol gaat. Nu Lopez zo goed bezig is en op weg is naar een podium plek kan het wel eens zo zijn dat die in moet houden. Daar komt nog bij dat ik LLS eigenlijk geen eens in de top 12 verwacht mocht die wel vol uit gaan + dat Poels zelfs 27 punten kan halen mocht Froome winnen.

fietsliefhebber

Ja, is zeker lastig met het oog op de teampunten. Heb zelf de volgende 5 renners voor 3 plekjes. Poels, sanchez, moscon, alaphilippe, (Trentin)

Die laatste valt waarschijnlijk sowieso af. Denk daarnaast ook Moscon.

Der Panzerwagen

Je krijgt geen 10 teampunten als Froome de tijdrit wint

Bazing

'@gerben0808: Je hebt gelijk ik was iets te enthousiast.

Klootje Kriekeljon

Nou LL out, Poels in. Een echt sterke LL had natuurlijk altijd bij Trentin en Rojas gezeten die ene rit en de kans is er ook dat ie moet werken de laatste week en niet voluit mag in de TT.

Edit: wat jij dus zegt Bazing.

Laatst gewijzigd
Stuff

Dat begrijp ik ook nooit zo goed dat mensen de spelregels niet kennen. Geen teampunten voor overwinning bij een tijdrit is al jaren zo...

Ik stel Trentin iig op in de tijdrit. Die kan dat wel aardig en mocht die de puntentrui willen winnen zal ieder puntje nodig zijn.

Bazing

'@klootje: Hoop niet dat ik hiermee je kans op de fiets verpest mocht LLS opeens een wereldtijdrit neerzetten. Nog iets om rekening mee te houden is dat Miguel Angel Lopez ook hoog staat in alle klassementen. Ik ben alleen niet zo op de hoogte van zijn tijdritcapaciteiten behalve die tijdrit van vorig jaar in Zwitserland. Ik zou hem in deze vorm ook niet zomaar negeren.

wesley1983

'@Jimkro: tussen 15-20 kan natuurlijk zijn doordat er veel kanonnen niet meerijden maar zie hier velen die waarschijnlijk de fout gaan maken door teampunten op te gaan stellen tegenover specifieke renners, niet vergeten dat de Quicksteprenners altijd goed zijn in tijdritten en anderen ook. Is natuurlijk te zien tegenover welke teampunten, Poels moet er altijd bij als hij zoveel opbrengt.

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Voorlopig ploegje voor morgen:

Froome - moet
Nibali - moet
Contador - moet, maar tja..
Jungels - wil die wel?
Kelderman - moet
Van Garderen - hiervoor meegenomen
Dennis (C) - beter maakt ie het waar
Kragh - tja, laatste dagen zwakjes. Twijfels..
Poels - zekere teampunten

Bankje: LL Sanchez, MA Lopez
Of toch Kragh eruit voor bv MAL. Lastig..!

Klootje Kriekeljon

Bazing, nee hoor gewoon een terechte opmerking. Maar MA Lopez in een vlakke tijdrit bij de beteren.. dat zou wel heel erg indrukwekkend zijn. Alleen die vorm nu.. AAARGH

Stuff, maar wat was de meest indrukwekkende uitslag van een indiv. tijdrit van Trentin?

Stuff

'@klootje

5e plek afgelopen tour. Weliswaar slechts 14km toen, maar in deze vorm zie ik hem wel wat presteren.

Maar misschien heb ik het helemaal mis en baal ik na afloop.

Jori

hier weer naar de 99.2% gevlogen door 8 van de 9 renners in de top 11 te hebben (aru ipv Contador is nu nog extra lekkerder met een ontketende MAL), vooral weggezakt door verkeerde dagkeuzes qua kopmannen (vluchters selecteren wanneer klassementsmannen en andere vluchters vooral).
Morgen is mijn ploeg te zwak voor tt, dus vooral kiezen uit de GC mannen en bijv. een Trentin die kan rekenen op 6 punten vd trui:

Froome (c)
Nibali
Zakarin
Kelderman
Lopez
Poels

lijken zekerheden door truipunten en potentie.

Trentin -> groene trui punten
Sanchez -> heb niet echt wat beters, maar verwachting is nu 0 met MAL. Kan wel goed zijn als hij het wilt
Kragh Andersen -> Laat maar wat zien

De La Cruz moet het ook kunnen en zit nu nog op de bank, weet niet of ik het aandurf nou hij er zo massaal doorheen zakt. Maar is qua potentie gewoon top 10 itt volgens mij

Zadelpen

LLS gaat 7de worden in de TT. Vol gas!

1 2 ... 185 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.