Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 205 ... 226 227
joenique

'@kevinraar dit is toch wel een heel opmerkelijke voorspelling. 3 QS als nr 3 4 en 5 ? :p

ditisdavid

'@Dumoulist
Costa was 2e geworden op La Pandera als het peloton verder had gezeten, zo slecht is die vorm niet.

Matt89

Veel dezelfde afwegingen. Dit is echt een etappe waar je kan uitpakken maar waar je ook ver kan wegzakken in het klassement (althans in mijn geval). Ik heb voor nu Trentin er in gezet als negende man. Hij zal in de vlucht zitten en wie weet zit er meer in. Alle andere opties vind ik nog onzekerder. De aanloop naar de eerste heuvels is enorm lang en ik verwacht dat een Yates en Chaves daar geen zin in hebben. Die zetten hun zin wellicht op de monsterrit van zaterdag.

hartstikkebedankt

Mijn twijfel zit nu bij Trentin of Rui Costa voor Zakarin

Zakarin: sterk en 6 zekere punten
Trentin: 6 zekere punten, zal meezitten maar zal hij vooruit blijven
Rui Costa: zal misschien meezitten en iets grotere kans dan Trentin op de dagwinst

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Zoals vaker deze Vuelta, was een informant binnen QS welkom geweest.

dazzler2120

Ligt eraan waar je voor gaat @Harstikkebedankt.
Zit je niet op doel, maar kan je wel een gokje nemen? Costa. Potentie op 50 punten. Deze etappe staat 'n Costa op het lijf geschreven, maar is hij sterk genoeg?
Trentin? Zal moeten gaan om punten te halen. Heeft 4 'zekere' punten (staat momenteel 3de in puntenklassement) maar kan prima een top 5 in deze etappe halen wanneer hij zijn zinnen op die groene trui heeft.
Zakarin? 6 zekere punten, goed in vorm. Zal vast een poging doen, vraag is vooral of hij ook een verschil gaat maken t.o.v. zijn concurrenten.

Lancearmstronghero

mijn team: nibali (c), froome, Nieve, zakarin, MAL, Kelderman, Moreno, DLC en Alla. Op de bank o.a. Chaves, TJ, Kruijsie, Majka, trentin, LL etc....

joenique

'@dazzler , ik denk dat Trentin in de rit van vandaag maar 4 punten voor het puntenklassement kan halen. Zie hem hier niet winnen.
Terwijl morgen kan hij winnen en 4 punten onderweg meepikken. En ik denk dat hij gaat moeten winnen morgen en zondag om het puntenklassement binnen te halen.

hartstikkebedankt

'@dazzler, ik ga voor consolidatie 99% (sta nu op 99.3%).

Trentin vind ik echt een lastige, hij MOET vandaag gaan voor de puntentrui want (1) Froome staat al 29 (!) punten voor met vandaag (stel Froome eindigt van voren en Trentin niet) en de Angliru nog op komst en (2) anders dreigen nog meer klassementsmannen zoals MA Lopez en Kelderman hem zelfs voorbij te gaan. Maar ja, redt hij het dan tot de finish. Het liefst zou ik gewoon Alaphilippe eruit kicken maar dat durf ik niet en ook Majka zie ik hier nog wel wat proberen stel dat de kopgroep het niet redt (of hij zit in de kopgroep).

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Yep ik vind het ook een hele lastige keuze. Het is even waar je op gokt. Ik gok zelf dat de ontsnapping vooruit blijft, als Trentin dan bij 'n ontsnapping zit kan hij prima een top 10/top 5 pakken.
Als je erop gokt dat niet veel renners vooruit blijven, zal hij idd buiten top 20 eindigen en dus kan je beter een Costa of een Zakarin pakken voor grotere kans.

fringale

Trentin gaat volgens mij de helft van zijn pijlen op morgen zetten, en de andere helft op zondag. Maar ik geloof vandaag ook in een koekje van eigen deeg wat betreft de tegenstanders van Froome.

Phally

Onmogelijk te voorspellen dit, ik ook wil trachten mijn 99% te consolideren, voorlopig op 197 algemeen.

Voorlopige keuze:

MA Lopez (c)
Froome
Poels
Nibali
Zakarin
Woods
Roche
Costa
Majka

Alaphilippe / A. Yates / Jungels / Trentin / LLS / Kragh op de bank..

Nog veel twijfels, normaal was gepland dat ik hier gewoon vol risico 6 vluchters zou meenemen maar door de zwakte van Froome gisteren vermoed ik niet dat ze hem en zijn ploeg een gratis halve rustdag gaan geven als ze deze vuelta willen winnen.

Ik verwacht dus trek / bahrain / katusha en mss cannondale / astana die de koers hard zullen willen maken.

Froome / Poels / Nibali / Zakarin / Woods / MA Lopez staan hierdoor vast, R. Costa moet toch echt wel eens iets laten zien en deze rit is op zijn lijf geschreven.

Blijven er nog 2 plaatsen over met voorlopig Roche / Majka, Roche meestal goed op dit type beklimmingen en staat ver genoeg in het AK om eventueel in de vlucht te gaan, Majka verwacht ik vandaag echter niet tenzij hij toch nog voor het bergklassement wil gaan want morgen is niet echt geschikt voor hem dus is vandaag + zaterdag in dat geval.

Qua bankzitters verwacht ik Alaphilippe niet, al enkele keren serieus tegengevallen in dit type ritten deze vuelta, Trentin verwacht ik morgen en dit lijkt me iets te lastig, in A. Yates geen vertrouwen meer, Kragh viel me tegen deze vuelta, ook ondermaatste tijdrit gereden en LLS zie ik eerder morgen gaan.
Jungels daarentegen verwacht ik wel in de vlucht en moet normaal toch wel degelijk deze bergjes kunnen opknallen.

Twijfel dus nog tussen Roche / Majka tov Jungels.
Ook als captain is het moeilijk, zou voor Costa willen gaan maar is een zware gok, ook qua klassementsrenners is het gokken, MAL / Nibali mss wel veiligste keuze.

Moeilijk!

Laatst gewijzigd
embargo

Vandaag alles of niets, Majka laat ik lekker thuis en hoop op een paar goede vluchters

embargo

De Condor op plek 4 is ook nog een serieuze om in de gaten te houden, die heeft gewoon 6 sprinters in zijn selectie

Edd1e

Mijn team van vandaag bestaat uit de vaste kern van 5 klassementsrenners die sowieso punten geven:
Froome
Nibali
MAL
Kelderman
Poels

Dan heb ik nog 4 plaatsen over voor vluchters:
Majka, ik verwacht nu hij zich weer goed voelt dat hij elke dag mee gaat doen om eventueel nog het bergklassement te winnen.
Rui Costa, de etappe waarin Majka won was net iets te zwaar, maar dit is echt een etappe voor hem.
Roche, ook een etappe voor hem en hij heeft genoeg achterstand om mee te zitten.
Alaphilippe, meest onzeker over hem, maar kan hem er niet uitlaten omdat dit typisch zijn aankomst is. Had voor hem nog DLC willen hebben, dus hopen dat het geen tweede dag op rij balen is.

Voor captain wil ik gaan voor een klassementsrenner, ik sta nu rond plek 300 en mijn doel is top 370/371 (wat gebeurt er elke dag met het aantal deelnemers?). Dus ik hoef niet onnodig risico te nemen. Maar ja wie?
Lopez? Maar die was zwak in etappe 5.
Op een punch aankomst zijn Froome en Kelderman goed. Maar bij Froome zijn er twijfels over zijn vorm. Dus Kelderman of toch dan maar een aanvaller..

Valvuillerdemoz

Zal Trentin 4 keer of misschien wel 5 keer etappewinst niet interessanter vinden dan de puntentrui?

hartstikkebedankt

Trentin of Majka, Trentin of Majka, nog een paar minuten :P

Ik geef Rui Costa nog één keer de kans, waarom neem ik hem anders mee en een etappe kan amper minder geschikt voor hem zijn

Heb besloten Woods captain te maken, daar kan ik nog wat mee winnen eventueel want een typische aankomst voor hem

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Ik verwacht niet dat de kopgroep vandaag voorop blijft dus ik ga ook geen risico's nemen waar ik zelf niet achter sta. Misschien is het juist nu wel een mooi en verantwoord risico om vol voor het peloton te gaan! Met dit team hoop ik vandaag te kunnen stijgen (van plek 22) naar de top 10 van het algemeen klassement. Mijn verwachting:

Quick-step zal vandaag wel op 2 paarden wedden. Trentin in de kopgroep en Alaphilippe mag nog even uitrusten in het peloton om het vervolgens af te maken in de sprint (daarom mocht hij gister denk ik mee in de ontsnapping).

De kopgroep gaat het dus waarschijnlijk niet redden omdat Cannondale met Woods wil vechten voor de etappezege. Ook hebben zij nog geen sponsor dus genoeg redenen voor hun om er werk van te maken. En gezien de stijgende lijn van Contador zal ook Trek mee willen helpen. Zeker nu het zijn laatste ronde is. Astana verwacht ik dan weer niet omdat LLS waarschijnlijk mee zit. Sky heeft overigens ook nog baat bij het terughalen van de kopgroep. Zo kan Froome nog het puntenklassement winnen en Sky het ploegenklassement.

Nu dat we weten dat het waarschijnlijk een sprint der favorieten gaat worden (:D) ben ik gaan kijken wie voor mij de meeste punten kan pakken.

- Alaphilippe (c): moet dit gewoon aankunnen, ook vanuit het peloton.

- De La Cruz: Moet zeker top 20 kunnen rijden (als knecht) en ontvang ook eventuele teampunten van Alaphilippe. Mocht Alaphilippe hem niet nodig hebben dan kan hij makkelijk top 10 rijden. Wel lang getwijfeld tussen hem en Zakarin/Chaves.

- Froome: Rijdt gewoon makkelijk top 10 en een hoop truipunten.

- Poels: Een hoop truipunten en moet makkelijk top 20 kunnen rijden.

- Moscon: Een hoop truipunten en kan zomaar eens top 5 gaan rijden.

- Nibali: Aantal truipunten en zeker top 10.

- Kelderman: Aantal truipunten en zeker top 10.

- Lopez: Aantal truipunten en zeker top 10.

- Woods: voor de etappezege, top 3.

Ik denk dat deze 9 renners in combinatie met truipunten meer punten gaan halen dan de renners op mijn bank. Die bestaat uit: Roche, TJ, Chaves, Zakarin, Trentin en Majka. Het zijn vooral de truipunten die de doorslag geven om niet voor hen te kiezen.

Nu hopen dat de kopgroep ook daadwerkelijk wordt teruggepakt en Alaphillipe zijn afspraak niet vergeet. Anders wordt het weer huilen...

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Dumoulist, zelfde gedachte hier. Wel andere opstelling natuurlijk.

SanderM21

Veel mensen verwachten dat Cannondale gaat rijden voor Woods. Het lijkt mij ook heel aannemelijk dat ze juist niet gaan rijden en dat Villella in de kopgroep zit voor de bergpunten. Gelukkig kunnen we in ieder geval niet meer wisselen, heb alles wel drie keer omgegooid...

Pietje Precies

Merkwaardig hoe vaak men er hier van uitgaat dat een renner die mee wil gaan zitten ook wel even mee gaat zitten. Bijvoorbeeld qua een Trentin. Bovendien, wil ie eigenlijk wel mee gaan zitten? Zelfs dat weten we niet... Dit geldt natuurlijk ook voor iedere andere aanvaller, zoals LLS etc.

Heb verder het idee dat deze etappe wat onderschat wordt. Juist de ogenschijnlijk minder zware etappes, kunnen de grootste schade aanrichten. Ik ben benieuwd!

Ik heb zelf vergeleken met gisteren enkel Cháves vervangen door Alaphilippe. En Nibali i.p.v. Froome als kopman. Beetje een laffe keuze, Froome kan dit werk eigenlijk beter aan, maarja. Wat dat betreft is het hebben van Lopez (voor de mensen boven mij) wel een luxe, geen kopman twijfels. Al toonde ie gisteren gelukkig weer wat menselijkheid.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Ai.. Ik wilde m'n team nog gaan aanpassen, maar dacht dat de begintijd 13.25 was ipv 13.14. Nu heb ik Zakarin staan ipv Alaphilippe. Nja..dan maar hopen dat Julien net zoals eerder deze Vuelta er doorheen zakt na een zware dag.

Ga vandaag voor wat aparte keuzes

Majka (c), Roche en Costa hoop ik mee te differentieren tov anderen. Froome, Poels, Kelderman, Zakarin, Nibali en MAL zijn de zekerheidjes.

Zoals eerder gezegd, 150pt achter de nr 1. Als dat er veel meer of minder waren geweest was MAL kopman geweest en had ik Roche en Costa veranderd in Moscon en Alaphilippe.

Starlynk

Mijn 7 mannen uit de top 10, aangevuld met Majka en Roche (voor het gokje). Woods kopman omdat hij hier kan winnen en niet gevaarlijk is voor het klassement dus misschien wat meer ruimte krijgt dan Nibali, Zakarin etc. In dit soort etappes verwacht ik gewoon de klassementsmannen, zeker nadat Froome gisteren zwakte heeft getoond. Wordt oorlog. Flipje op de bank dus hij zal wel winnen.

Woods (c), Froome, Nibali, Kelderman, Zakarin, Poels, DLC, Roche, Majka

Dumoulist

Potverdomme Klootje! Ik moet jou nog wel in kunnen halen hè.

steefje9

'@sprintgeit. Mooie opstelling. Voor mij op Zakarin na precies hetzelfde. Ik hoop met majka als kopman ook wat te gaan stijgen..

1 2 ... 205 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.