Ik verwacht eigenlijk gewoon (weer) een juichende vluchter vandaag. Ondanks de verwoede achtervolging en de extreme slotklim was dat zelfs gisteren al het geval .. en vandaag lijken me de vluchtkansen een stuk groter.
Bovendien denk ik dat een stoïcijnse Froome (of diens ploeg) elke eventuele poging zal counteren, in de hoop de lont uit het kruitvat te halen.
Ik ben gegaan voor Lopez (c), Froome, Zakarin, Nibali, Kelderman, Poels, Majka, DLC, Alaphilippe. Ik verwacht klassementsmannen vooraan en wellicht Alaphilippe als kanshebber vanuit het peloton. Majka is meegegaan omdat hij ook vanuit het peloton of een late aanval kan winnen. Roche en Moreno waren de twijfels voor vandaag. Daarnaast is vandaag zo'n dag waarop ik Woods er graag bij had gehad.
Ja, dat Roche wil begrijp ik heel goed. Maar er zit een verschil tussen mee willen zitten en de benen&het geluk hebben om mee te gaan zitten. Vervolgens moet de kopgroep ook nog eens wegblijven.
Dat zijn wel pittige voorwaarden waar aan voldaan moet gaan worden. Vervolgens moeten Majka en Alaphilippe niet meezitten om nog echt een verschil te maken (die renners heeft diegene immers vandaag ook geselecteerd).
Julian Alaphilippe, Matteo Trentin (Quick Step), Alessandro De Marchi (BMC), Magnus Cort Nielsen (Orica-Scott), Nelson Oliveira, Marc Soler (Movistar), Patrick Konrad (Bora-Hansgrohe), Clément Chevrier, Alexis Gougeard (AG2R-La Mondiale), Toms Skujins (Cannondale-Drapac), Antwan Tolhoek (LottoNL-Jumbo), Matej Mohoric (UAE Team Emirates), Alexey Lutsenko (Astana), Sander Armée (Lotto-Soudal), Giovanni Visconti (Bahrain-Merida), Jérémy Maison, Anthony Roux (FDJ), Stéphane Rossetto (Cofidis), Sergio Pardilla (Caja Rural-Seguros RGA) and Aldemar Reyes (Manzana-Postobón) have already opened a 2'50" gap
Lijkt me niet nee voor fucking 4 (onzekere) puntenklassement puntjes en een kans dat ie mee gaat zitten in de kopgroep.
Vervolgens een beperkte kans dat de kopgroep / Trentin zelf standhoudt. Zou zich vandaag na het pakken van de punten ook voor Alaphilippe op kunnen offeren. Wellicht door zelf al vroeg aan te vallen.
Verder zullen er ook nog best veel zijn die Alaphilippe niet in hun algehele selectie hebben of hem vandaag op de bank hebben gehouden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.