Eens met nasibal. Het wordt wel erg voorgekauwd als Scorito prijzen gaat verlagen vanwege bijv. het kwakkelen van een renner. Ze moeten prijzen geven op potentie van een renner. Het is dan aan ons om het risico te nemen door die renner te selecteren aangezien hij veel punten zóu kunnen pakken, maar ook door kan kwakkelen. Ik vind de prijs van Alaphillipe en Chaves dus geheel terecht. Pas als een renner zoals TJ vele ronden achter elkaar slecht presteert kan de prijs wat mij betreft omlaag. Hij heeft namelijk wel de potentie om hoog te eindigen etc. (zie vijfde plekken en jongerentrui in Tours). Maar aangezien hij dat al een tijd niet laat zien mag het van mij wat betreft prijs omlaag.
Vind persoonlijk de prijs van Alaphilippe niet terecht. Als je hem vergelijkt met Konig (die nu dus niet gaat starten), was Konig 1 miljoen waard en Alaphilippe 3.5 mil. Beide renners zouden een schaduwkopman hebben (Jungels en Majka) en zaten in hetzelfde straatje dat ze nog niet veel wedstrijden gereden hebben, terwijl Konig al bewezen heeft dat hij een klassement aankan was hij spotgoedkoop en Alaphilippe een dure vogel, snap wie snappen kan.
Wat leuk zou zijn, is wanneer het percentage van het budget dat je over hebt, als opslagfactor op je uitslagen (of bijvoorbeeld alleen bij het eindklassement) zou tellen. Dan loont het om zuinig te selecteren.
Voorlopig neig ik naar de strategie met weinig sprinters (4) veel aanvallers en klassementsmannen, en een hoop BMC en QS voor de TTT.
Ok Soler heeft dan nog wel geen palmares, maar mocht hij voor het klassement gaan dan heeft hij wel een verrekte sterk team achter zich staan. En dan zou het wel eens kunnen dat hij verrekte ver kan komen. De vraag is daarbij of dat gelouterde team zich wel achter zo'n jochie wil scharen...
@Lage rugpijn, @ Klumper, eens met beiden!
Nee, Reguigui stond al meteen tussen de sprinters. Vond het al vreemd dat iemand er zo krampachtig over deed.
Ik ken die gast niet, maar het is niet door zijn resultaten dat hij een must have zou moeten zijn. Enige reden die ik kan bedenken is dat hij de sprinter zou zijn in de verder karige ploeg van DD en dus voluit voor plaats 8 zal sprinten.
Even mijn jaarlijkse analyse van de route gedaan.
Etappe 1 - TTT
Etappe 2 - Sprint
Etappe 3 - Klimmersvlucht
Etappe 4 - Sprint
Etappe 5 - Punch
Etappe 6 - Overgangsetappe, chaos, veel uitkomsten mogelijk. Vroege vlucht, late aanval of een sprint.
Etappe 7 - Gereduceerde sprint, of vlucht.
Etappe 8 - Klassementsmannen
Etappe 9 - Klassementsmannen
Etappe 10 - Vlucht of gereduceerde sprint
Etappe 11 - Klassementsmannen (!)
Etappe 12 - Vlucht
Etappe 13 - Sprint
Etappe 14 - Klassementsmannen (!)
Etappe 15 - Klassementsmannen (!)
Etappe 16 - Tijdrit (Froome moet hier zijn slag gaan slaan!)
Etappe 17 - Klassementsmannen (!!)
Etappe 18 - Punch
Etappe 19 - Wellicht klassementsmannen die het op de eerste klim nog eens proberen of een vlucht die wegblijft. Lastig in te schatten.
Etappe 20 - Klassementsmannen (!)
Etappe 21 - Sprint
(!) = Belangrijkste etappes
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.