Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 21 ... 226 227
JimKro

Rojas heeft het de laatste jaren met name moeten hebben van teampunten van het almachtige Movistar. Dat zou dit jaar wel eens anders kunnen zijn. Movistar is wat mij betreft ook de moeilijkste ploeg om uit te kiezen. Afgelopen jaren kon je blind 4 of meer Movistar renners selecteren in de Vuelta maar dat lijkt dit jaar toch een stuk lastiger. Ik vind Soler en Moreno relatief duur. Toch voelt het ook niet goed om helemaal geen Movistarrenner op te nemen.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@jsprunk: vind dat je Lobato een beetje kan vergelijken met Rojas, zelfde type renner, eerder meesprinten als er heuveltjes in de rit komen maar in volledige vlakke ritten niet zeker als ze gaan meesprinten.

TimvdZ78

Dat van Garderen relatief goedkoop is is natuurlijk niet zonder reden. Met TJ is nog wel eens wat aan de hand, als er bv een hond oversteekt moet je niet verbaast zijn dat het juist TJ is die er tegenaan fietst. Hij heeft inderdaad de potentie om het in elke ronde goed te doen, maar het komt er niet (meer) uit. Je kan hem voor teampunten nemen mits ze de favorietenrol waarmaken en de ploegentijdrit winnen, wat naar mijn inziens nog allerminst zeker is aangezien het maar 12 km is. Voor 1,5 miljoen kan je beter een Moreno, Costa, Dennis of LL Sanchez aan je team toevoegen.

@JimKro

Moreno te duur? De laatste 5 Vuelta's heeft hij 4x top tien gereden! Moreno is een koopje.

JimKro

'@Tim

Ik zeg dat ik hem 'relatief' duur vind. Dus ten opzichte van alternatieven. Daarnaast vind ik 4 top tien plekken met weinig teampunten ook niet heel denderend. Niet slecht voor 1,5 miljoen, maar ook niet geweldig. Moreno gaat overigens wel gewoon mee bij mij. Hopelijk krijgt hij dit jaar ook meer vrijheid.

wesley1983

Heb het al gezegd op het tourforum, Moreno kan zomaar de Uran van de vuelta worden. Liever hij mee die al bewezen heeft goed te zijn in de vuelta (weliswaar tussen plaats 5 en 10, maar wel in dienst) dan een Soler die nog geen grote ronde gereden heeft. Ach wat gaan die ploegen hier weer op mekaar gelijken wie dit forum leest.

wesley1983

Alhoewel dat er met Soler een nieuwe Quintana kan aankomen, maar vind 2 miljoen het risico niet waard om te nemen.
Waar is de tijd dat zo'n renners 500.000 geprijst stonden, 23 jaar en rijd tussen de grote in Catalunya en boem 2 miljoen, terwijl hij nog geen enkele grote ronde gereden heeft!

Laatst gewijzigd
ONCE

De mensen van scorito blijven mensen en mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor hypes. Het is maar goed dat Celano niet meedoet want die had zo 1m gekost minimaal

wesley1983

'@Once: En wat zal dat geven wanneer Bernal zijn eerste ronde zal rijden :-)

Flowtosti

Als Soler 500 had gekost had juist zeker iedereen hen in z'n team. Nu word je ook als 'kenner' gedwongen om keuzes te maken en een gokje te wagen als je niet het volste vertrouwen hebt in zon jongen.

Voor 500 is hij natuurlijk geen enkel risico. Complimenten aan Scorito!

Laatst gewijzigd
Matt89

Als Soler 500k had gekost en was gemarkeerd als knecht (wat wel vaker gebeurd bij talentvolle klimmers) dan had natuurlijk niet iedereen hem genomen. Iedereen die hier op het forum zit en het wielrennen volgt vast wel, maar degene die niet de WT-wedstrijden van een week volgt had nog nooit van hem gehoord in dat geval ;)

wesley1983

Eens met Matt maar ook gedeeltelijk eens met Flowtosti dat je als kenner gedwongen bent om de keuze te maken of je hem neemt maar niet eens dat iedereen hem zou nemen als hij 500.000 geprijst staat!

hartstikkebedankt

De prijzen zijn op sommige vlakken steeds meer een reflectie van de potentie die de renner in het spel kan halen, maar het is wel irritant dat een Angel Lopez ineens 2,5 mil kost en een Soler 2 mil omdat wij denken een goede slag t.o.v. "niet-kenners" te kunnen slaan op een redelijk onbekende renner maar we straks ineens misschien 2 mil aan budget weg lopen te gooien. Daar tegenover staat dat ik enkele renners aan de lage kant vind geprijsd. Tenslotte vind ik dat er af en toe iets meer naar het seizoensverloop mag worden gekeken: bijvoorbeeld 3,5 miljoen voor Alaphilippe is wel heel hoog met zoveel onzekerheid. Dit geldt ook deels voor de rol in de ploeg, bijvoorbeeld zo'n Bennett die nu ineens 1,5 miljoen kost (vergeleken met andere renners in het spel).

Laatst gewijzigd
yoeri

Wat verwachten jullie van Betancur? Nu hij weer enigszins zijn benen (en gewicht) heeft hervonden doet hij waarschijnlijk mee aan de Vuelta en dat zonder echte kopman. Kan korte klimmetjes goed aan en is explosief (normaal gesproken). Daarnaast zou hij voor een klassement kunnen rijden als hij zijn benen heeft, maar dat zie ik niet gebeuren. Wat verwachten jullie van hem als aanvaller of überhaupt als deelnemer? Ik twijfel namelijk hem in plaats van Costa te nemen. :)

Timdepunter

Haha de uitslagen van vandaag gaan weer veel selecties op de kop doen staan...., vooral bij de sprintselecties

GaitBeel

Ik ben al met al redelijk tevreden met mijn team. Het enigte minpunt is dat ik geen pure aanvallers heb. Dus geeb Fraile, Rui Costa, Atapuma, etc. Wel heb ik Alaphilipe en een "Dark Horse", die ik hier verder niet ga benoemen en van wie ik niet heel zeker ben of hij ook écht ten aanval trekt. Zou dit me kunnen opbreken denken jullie? Over voldoende klassementsmannen beschik ik wel.

master-pieter

Ik had Betancur ook.. Alleen Moreno zit in hetzelfde team. Heb nu voor Moreno gekozen waarom weet ik niet.
Twijfel nog om ze allebei te nemen.

wesley1983

'@Yoeri: Van Betancur verwacht ik niet zoveel van, kan wel de verassing worden maar zal hem enkel overwegen als hij terug topprestaties haalt. Zitten veel mooiere namen in zijn prijscategorie.
Zelf zit ik nu te twijfelen tussen Roche en Formolo, Roche meer top-10 noteringen maar eerder in de aanval dan klassementambities en altijd goed in de vuelta of Formolo voor een klassement, niet vaak top-10 maar wel redelijk laag geprijst voor zijn talent. Kan zijn dat ik ze alle 2 neem ook om wat reserve in te bouwen.

yoeri

Ja, Formolo had ik eerst ook. Maar die is 500 duizend duurder. En ik heb vooral nog een aanvaller nodig denk ik. Heb nu alleen LL, wellicht Woods (maar die doe ik wss nog weg) en Trentin die soms mee zal willen zitten misschien. Niet echt veel.

yoeri

Ik wacht gewoon de selecties eens even af, want ik blijf zo maar puzzelen. De plannen en de selecties zal meer duidelijk maken.

wesley1983

'@Yoeri: dan zijn Roche, Atapuma, Pantano, Betancur goede keuzes als je aanvallers zoekt en laaggeprijst.

nasibal

Tenslotte vind ik dat er af en toe iets meer naar het seizoensverloop mag worden gekeken: bijvoorbeeld 3,5 miljoen voor Alaphilippe is wel heel hoog met zoveel onzekerheid. Dit geldt ook deels voor de rol in de ploeg, bijvoorbeeld zo’n Bennett die nu ineens 1,5 miljoen kost (vergeleken met andere renners in het spel).

Niet mee eens. Scorito moet renners scoren naar hun mogelijkheden 'op papier'. Het is juist aan de spelers om te bepalen of die mogelijkheden er al dan niet uit gaan komen, of zelfs overtroffen worden. Seizoen en rol zijn hierbij zeer belangrijke factoren. Anders laat je Scorito écht al het werk doen.

Zadelpen

Laat ik eerst maar eens zelf wat presteren voordat ik opmerkingen plaats over regelgeving en budgetten.

joern00

Davide Formolo, leefde die niet wat in onmin met de ploegleiding van Cannondale? Is op het laatste moment ook niet gestart in de Ronde van Polen omdat die zogezegd "ziek" was. Benieuwd of dit invloed heeft op zijn prestaties de komende weken.

vasnd

Tja Formolo. Al een tijdje het toppertje in wording dat nog niet echt wil worden. Kan natuurlijk zomaar zijn doorbraak worden maar ik verwacht zoals de man hierboven al hint volgend jaar meer van hem.

Ander onderwerp: S. Sánchez. Ik ben benieuwd wat hij nog kan op zijn oude dag. De rol TJ hierboven zo gul werd toebedeeld kan hij voor 500k minder minstens zo goed, en misschien wel iets zekerder, vertolken. Wel een ouwe bok.

Laatst gewijzigd
Timber

Is Roche niet gewoon kopman bij BMC? Sanchez en Van Garderen zullen wel een vrijbuitersrol hebben.

1 2 ... 21 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.