Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 20 ... 226 227
Wielrennertje

En weer zijn mensen slachtoffer van de lokroep van TJ. Elke ronde weer: 'Hij heeft zoveel potentiele punten', maar uiteindelijk stelt hij altijd teleur..

jsprunk

'@nasibal: dan kun je beter naar cyclingnews gaan: elk topic met een kleine link naar TJ wordt uiteindelijk TJ bashen.

Dom Tumoulin

Ik heb alle vetrtrouwen in Chaves, hij gaat de Vuelta winnen

CFC

Sommige analyses hier gaan wat mij betreft niet helemaal op.
Dan wordt er gesproken over hoeveel punten Cort en Drucker nou meer verdienen dan een Schwarzmann en daarom zouden ze hun geld niet waard zijn.
Allemaal heel leuk en aardig, maar feit is dat je weer belachelijk veel geld hebt en dat je op een gegeven moment ook gewoon een keuze moet maken in iemand die mss wel duurder is, maar wel goed zeker is van hoge noteringen.

Met mijn eerste concept team hield ik 5.750.000 over. Waarom zou ik dan niet bij wijze van spreken van een Schwarzmann een Cort of Drucker maken, met daarbij een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat zij ook nog wat extra punten in de TTT pakken en evt (team)punten voor de rode trui?

Ik heb Cort en Drucker momenteel allebei en denk dat ze het waard gaan zijn.

Laatst gewijzigd
ONCE

Dat Drucker van de lijst afgehaald was zei me nog niet zoveel. Maar ondertussen is hij wel aan de startlijsten toegevoegd van 2 andere wedstrijden in die periode. Wat me toch zeer te denken geeft

Niballie

Ik ben het eens met CFC. Sowieso is niet elke Scorito-euro die je meer of minder uitgeeft evenveel waard. Je kunt er wel voor kiezen om alleen maar 500/750k sprintertjes te nemen, maar om je budget enigszins op te maken moet je dan ook alle dure klassementsrenners nemen. In mijn team zitten bijvoorbeeld niet Froome en Nibali en Contador en Zakarin en Majka en Kruijswijk en Chaves en Adam Yates en Alaphilippe en Aru en Bardet, maar ook wat goedkopere klimmers/klassementsrenners/aanvallers. Daardoor blijft er geld over om wat duurdere sprinters te nemen. En de duurdere sprinters schat ik toch wat stabieler in dan de goedkopere, althans: ze zijn op voorhand een wat meer zekere factor.

Treenert

Durft iemand Froome thuis te laten? Ik zit er serieus over na te denken. Als hij er ook maar één door zakt gaat ie 'ziek, zwak en misselijk' naar huis.

hartstikkebedankt

'@Treenert Zou kunnen maar er zijn genoeg andere dure AK renners waarbij ik die kans minimaal net zo groot acht

Treenert

'@allieballie: gedronken?

@Once: insinueert dat wellicht dat er vol voor GC gereden gaat worden? Er komen nogal wat BMC ers langs hier terwijl hun palmares dit jaar .........

@Tumoulin: doe je nu een verwoede poging je voornaam eer aan te doen?

yoeri

'@Treenert; Dat Chaves zich niet heeft laten zien in de tour was wellicht wel gewoon het plan? Hem kilometers laten maken na zijn blessure om zo zijn niveau op te krikken naar de Vuelta?

elstupidoloco

'@allieballie

ik neem aan dat je bedoelt dat je niet alle dure klassementsrenners hebt? Ik moest even twee keer lezen, het leek net alsof je ze allemaal niet had.

jouw inschatting is dat de duurdere sprinters zoals Cort en Drucker (even los van de vraag of ze meegaan) stabieler zijn. In dat geval snap ik dat je gezien de kopmankeuze één van deze sprinters mee neemt. Mijn inschatting is dat ze niet veel stabieler zijn dan Blythe en Schwarzmann bijvoorbeeld, en dat ik, mede gezien het lage aantal sprintetappes best dat gokje kan wagen. Met 7 sprintaankomsten zou ik ook iets meer zekerheid inkopen.

@CFC

ik ben het met je eens dat het budget hoog is en het kan best zijn dat jij in jouw team zoveel ruimte over hebt dat je zonder moeite Cort en Drucker in kan voegen. Ik kan dat niet omdat ik liever Barguil upgrade naar Nibali of Talansky naar Adam Yates (slechts een voorbeeld).

De juiste aanvallers kiezen is in mijn ogen meer euro's waard dan de juiste sprinter. Als je de verkeerde sprinter als kopman neemt, kost dat je mogelijk een puntje of twintig per etappe, doordat je niet de nummer 1, maar de nummer 3,4 of 5 van de etappe als kopman hebt. Bij aanvallers ligt dit toch anders. Maak je de verkeerde aanvaller kopman (bijvoorbeeld Cummings in de afgelopen Tour ipv Barguil), dan kost je dat in één keer 80 a 100 punten per etappe.
Daarom neig ik er naar om zowel Costa, Sanchez als Flipje in mijn selectie op te nemen

remcoach

Degenkolb met Theuns beiden prijzige sprinters. gokken op twee paarden of knechten?

Bidonhouder

'@Remcoach
Ik verwacht dat ze op twee paarden gokken. Ze gaan zeker niet alle ballen op Contador gooien deze ronde. Degenkolb zal in eerste instantie de aangewezen man zijn voor de sprints.

In mijn ogen is het ook niet helemaal duidelijk voor wie Katusha zal gaan in de sprinters. Vorig jaar reed Restrepo 4x top 10. Hij is weer een jaartje ouder en verder, maar ze hebben ook Planckaert bij. Wie denken jullie dat Katusha uit gaat spelen in de sprints?

Ab Normaal

Theuns, Cort en Drucker verwacht ik alle drie niet aan de start.

ONCE

Het is bij de sprinters toch zaak om de meest constante sprinters te kiezen. Als ik het mij goed herinner was vorig jaar geen enkele sprinter constant muv Meersman. Zowel Cort als Drucker en Genechten hebben een etappe gewonnen, maar ook 1 of meerdere malen niet meegesprint om welke reden dan ook. Ook Schwarzmann was allerminst elke keer op de afspraak, maar dat kwam ook omdat ze Selig konden uitspelen.
Zo zie ik een paar leuke 750.000 sprintertjes, maar waar ik niet van overtuigd ben dat ze alle sprintetappes van de partij zijn. Dan lijkt een Degenkolb met 3,5m duur maar heb je wel meer zekerheid. Niet dat ik Degenkolb sowieso heb, met de sprinters ben ik er toch nog niet helemaal uit

remcoach

Degenkolb deed t in de tour zo slecht nog niet en heeft eerder bewezen in de vuelta etappes te kunnen winnen. Zeker gezien de concurrenten. ook kan hij een redelijk bergjes en heuvels op..enfin wel 3.5 mln.

remcoach

'@AbNormaal, voorlopig staan ze gewoon nog op de lijst.

jsprunk

Ik zit een beetje over Moscon te dubben. Heb het idee dat hij de Kwiat van de Vuelta kan worden. Maar of hij meer punten oplevert dan een 750k-sprinter..

wesley1983

Ik overweeg sterk om Rojas te selecteren, voorgaande jaren was het vaak gissen of hij zijn kans mocht gaan maar nu er geen uitgesproken kopman is bij Movistar zie ik geen probleem. Maar gaat hij zijn gebruikelijke 1.5 mil wel waard zijn doordat er weinig sprints zijn en bijna geen heuvelaankomsten.

svsalads

Moscon staat er bij mij ook in voorlopig.
twijfel een beetje wat ik zal doen met onze landgenoten, kelderman, poels en kruiswijk
mocht er wat gebeuren met Froome is Poels de man lijkt mij, hij oogde erg sterk in Polen.
kelderman was ook zeker niet slecht in Polen
de kruis vind ik een lastige, ben bang van niet

Ab Normaal

'@remcoach
Montaguiti ook, die heeft zijn hand gebroken en heeft al aangegeven dat hij de Vuelta niet rijdt.
Drucker staat ook op de startlijst van Classic Ouest-France die tijdens de Vuelta gereden wordt.
Cort Nielsen heeft nergens aangeven dat hij de Vuelta wil rijden. Alle drie zijn ze inmiddels van de startlijst op PCS afgehaald.

CFC

'@elstupido
Ja, ik begrijp je. Ik snap dat als je moet kiezen tussen Schwarzmann naar Cort/Drucker upgraden of een Barguil naar een Nibali, dan zou de keuze voor mij uiteraard ook dat laatste zijn. Maar ik heb m.i. al echt meer dan genoeg klassementmannen die in aanmerking komen voor top10 en alsnog blijf ik met een bak geld zitten waar je u tegen zegt.

Het zou leuk zijn als Scorito een tweede soort klasse maakt waar je je voor in kan schrijven en waar het je een stuk moeilijker gemaakt wordt.
Waar je bijvoorbeeld 36-38 miljoen krijgt en daarnaast weer zelf mag kiezen hoeveel renners je meeneemt.

@wesley1983
Rojas is bij mij al een jaren een zekerheidje en ook dit jaar weer.
Het is zeker dat hij ook dit jaar weer niet in mijn team komt.

jsprunk

Moscon net er uit gehaald..
Poels en Kelderman zitten vast in mijn team, Kruijswijk zie ik het niet snel halen, nee.
Moet nog een keuze maken uit de 1.5M-sprinters. Debusschere vind ik niet heel sterk in vorm ogen, Van Genechten is een beetje alles of niks en met Rojas weet je het nooit (die vindt zichzelf geen sprinter). Voor nu dus Lobato..

wesley1983

Zal vooral kijken zijn welke renners er de selectie niet halen denk ik, veel vraagtekens nog bij veel ploegen wie er start en wie niet. Denk overigens ook dat Cort en Drucker de selectie niet halen en dat Trek gaat kiezen uit Degenkolb of Theuns.

Niballie

'@Treenert: nee hoor, maak je niet druk.

@elstupidoloco: Ik wilde inderdaad benadrukken dat ik ze niet allemaal had, vandaar de wat vreemde zinsconstructie waarin vaak het woordje 'en' stond in plaats van een komma. Mijn voornaamste punt is eigenlijk dat je je geld toch ergens aan uit moet geven. Bij de klimmers/klassementsrenners/aanvallers heb ik bewust voor een paar goedkopere gekozen en niet alle dure genomen, omdat ik van die paar goedkopere meer verwacht dan sommige duren. Dat resulteert er dan in dat ik geld overheb. Dat steek in dan in sprinters die, in mijn ogen, wat stabieler zijn of meer kunnen dan alleen vlakke sprints (tijdrijden, TTT, heuvel, aanvallen). Over dat stabiele kun je inderdaad twisten. Heeft misschien ook wel met de ploeg en bijbehorende ambities te maken.

1 2 ... 20 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.