Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 19 ... 226 227
spherepeer

Zit enorm te dubben wie er nog beter als sluitstuk in mijn opstelling past: ll sanchez of rui costa. Beide uitstekende opties voor deze vuelta, maar komen ook net niet lekker genoeg uit met de TTT om allebei mee te nemen. LL Sanchez heeft dan nog een goede tijdrit en lijkt me daarin wel kandidaat voor top 20 (wellicht zelfs top 10?), maar Rui Costa de betere optie om heel vaak voor dagsuccesjes op te stellen.

Heeft iemand nog andere overwegingen waarmee ik de knoop kan doorhakken?

Laatst gewijzigd
zomaareens

'@Spherepeer. ik denk dat Sanchez meer in n knechtenrol zit deze ronde..?

wedervraag: Kruiswijk of Majka?

Poeksel

'@zomaareens: Hoe Kruiswijk de vierde etappe van de Tour de l'Ain rijdt, dan kun je niet om hem heen, toch?

Lattiv

'@zomaareens, lijk me een makkelijke keuze. Wat zijn je argumenten?

romanoww

'@Poeksel,

Met alle respect, het deelnemersveld (Pinot, Gaudu, Feillu, G. Martin als belangrijkste competitie) in de Tour L'Ain lijkt me zo ongeveer de slechtste graadmeter van de eventuele vorm van Kruijswijk (bij winst). Andersom (wanneer hij zelfs daar tegenvalt) weet je dat je hem sowieso niet moet nemen.

Michel091

Majka heeft een prima ronde van Polen gereden en lijkt wel hersteld. Kruijswijk weet je het van tevoren nooit maar zal wel gebrand zijn op succes... kop of munt als je het mij vraagt

hartstikkebedankt

Vind Majka altijd wel iemand die er wat van probeert te maken in de koers en op de finish, dat vind ik bij Kruiswijk wat minder

zomaareens

Dank, voorlopig beide erin

ONCE

romanoww

Wat is tegenvallen? Kruijswijk hoort nu nog niet in topvorm te zijn dus een eventueel tegenvallend resultaat hoeft ook niks te zeggen

Laatst gewijzigd
Matt89

'@ svsalads

Er is maar één renner die een Urannetje zou kunnen doen mijns inziens en dat is TJ :D
Een klassementsrenner die lang geleden een gouden toekomst tegemoet ging, vervolgens altijd teleurstelt, een prima tijdrit heeft als hij in vorm is en deze ronde opvallend laag geprijsd is (al is dit wel in overeenstemming met zijn resultaten). Dat klinkt toch als Uran voor de Tour?

Let wel; de kans is nogal groot dat je 1.5m weggooit... maar als er iemand een Urannetje doet is TJ het. Ik ga niet m'n linker teelbal weggeven of m'n schoen opeten zoals ik wel vaak zie langskomen, maar mark my words.

hartstikkebedankt

'@Matt TJ is sowieso nog wel te overwegen gezien de TTT en de truien die daaruit voortvloeien. Als ie dan nog een tijdje in blakende gezondheid verkeert en op de fiets blijft zitten (geen onbelangrijke details bij de beste man) dan kan hij maar zo zijn geld waard zijn.

romanoww

'@ONCE - met de renners om hem heen zou hij niet in topvorm hoeven zijn om te winnen. Hij is het, mijn inziens, aan zijn stand verplicht minstens top 3 te rijden of te winnen (in de desbetreffende etappe met Colombier).

ONCE

Top 10 zou prima zijn, vergeet niet dat het puur de beentjes testen is en er gasten van de concurrentie gewoon dieper kunnen/mogen gaan. Het zou puur uitslag gericht niet zoveel zeggen als gasten als Pinot, Feillui, Martin, die uit de tour komen, voor hem eindigen. Of een talent (Gaudu) of een PCT renner (delio fernandez bijvoorbeeld) die zich in koersen als deze willen bewijzen

Laatst gewijzigd
svsalads

Ik zat ook aan Van Garderen te denken, al valt hij de laatste jaren wel heel erg tegen..
En Moreno, zitten wat etappes tussen voor hem, vorig jaar ook goed in de Vuelta...
Ik vind Chaves trouwens wel lastig, dit seizoen echt nog geen goed resultaat gereden, waarom zou dat in de Vuelta wel zo zijn en hij is vrij duur...

Matt89

'@ harstikkebedankt. Helemaal met je eens. TJ staat voorlopig in mijn team. Enerzijds wil ik hem niet, anderzijds heb ik zo'n gevoel dat hij deze Vuelta wel gaat presteren. En ook al rijdt hij onzichtbaar, dan is de kans nog redelijk groot dat hij wel 100 tot 150 punten gaat scoren met dank aan onder andere de TTT. De vraag is of dat genoeg is want de plekjes zijn kostbaar. In de Tour had ik het ook al, ik zou best 22 renners willen selecteren voor dit budget.

@ svsalads. Moreno is ook interessant ja. Ik heb er echter geen ruimte voor om hem mee te nemen, helaas. Chaves is een makkie :D Ik zit vooral met NIbali (duur, maar presteert altijd), Contador (afscheid), Bardet (onvoorspelbaar) en Aru (eveneens onvoorspelbaar).

Wouter van Diepen

TJ is inderdaad altijd een twijfel geval. Heeft kwaliteiten, maar altijd afwachten. Tour de Pologne stage 7 is toch wel goed resultaat van hem. Dus wellicht kan dat doorslaggevend zijn:)

ONCE

Volgens mij waren we er toch allang over uit dat rondjes van een week TJ prima ligt, maar niks zegt over de GT. Elke keer hetzelfde liedje
Goeie Romandie voor de Giro, Goeie Zwitserland voor de tour, goeie Dauphine voor de tour etc etc en elke keer trappen mensen er weer in

snellerfietsen

Ook ik ga er dit jaar weer intrappen. TJ blijft keer op keer mijn hart breken

Wouter van Diepen

'@ONCE:

Haha jaa dat sowieso, maar maakt het wel elke keer lastig kennelijk om wel/niet te kiezen:) Eerlijk Uran had ik afgelopen tour op basis van hetzelfde principe niet gekozen. Hij bewees zich in de Giro meerdere malen, maar Vuelta en Tour was ook nie je van het. En zie daar hij wordt nu 2e.

TJ toch ook paar top tien in de Tour. Dus blijft lastig in mijn optiek.

hartstikkebedankt

Ik wil er nog 1 opmerking over plaatsen, namelijk de prijs van TJ nu ten opzichte van de andere rondes in het verleden

jsprunk

Ik vind Chaves ook een lastige.. vanmorgen er weer uit gehaald om Nibali toch te kunnen nemen. Als beide Yatesbroers starten, denk ik dat de ploeg te weinig vertrouwen heeft in Chaves.

svsalads

Lijkt mij ook, dat als adam en simon rijden dat chaves niet top is.
je zal komende week ook wel horen wat het plan van Astana is met Lopez en Aru, dan weet je ook gelijk wat de rol van LL Sanchez gaat worden.
ik moet zeggen dat ik neig naar Lopen en Sanchez en geen Aru...

nasibal

Kunnen we niet voor elke ronde, tegelijkertijd met het scoritotopic, een apart TJ topic maken?

janstof

'@Once.

Maar een goeie TJ in de eerste week zal wel rond de 100-150 punten gaan halen! Hierin is echter de tijdrit zeer belangrijk. Echter hetzelfde kun je zeggen over Dennis. Die kan ook veel punten halen in de laatste tijdrit, als hij blijft zitten.
ik ben benieuwd naar de rolverdeling bij BMC. TJ, Dennis, Caruso, Roche, S. Sanchez, allemaal redelijk goedkoop geprijsd!

Chaba

Geen König in ieder geval, zoals Once al vermoedde. Dat zal toch de keuzes voor sommige mensen makkelijker maken.

1 2 ... 19 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.