Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 25 ... 226 227
Lattiv

Sunweb Vuelta

Kragh Andersen
Barguil
Fröhlinger
Haga
Hamilton
Hofstede
Kämna
Kelderman
Oomen

Lebbes

De treenert, gaat het nog druk krijgen om alle namen in zijn word lijstje bij je houden. Ik ben benieuwd naar de scores.
Maar voor alle hier die ook game of thrones kijken." Chaos is a ladder" en namedroping zorgt voor choas, mits goed gedaan en kan zo een onderdeel van de tactiek zijn ;)

Matt89

'@ Mardai

Je bedoelt de Roson die dit jaar één WT-wedstrijd reed en daarin toch een respectabele 25e plaats in het eindklassement wist te noteren?
Die Roson eindige in de bergrit naar Eibar trouwens op maar 1:11 van het groepje Valverde en liet maar liefst ruim 110 renners achter zich in dit rit.

Is dat trouwens dezelfde Roson die in de Vuelta van 2016 één keer top 10 reed en op nog geen 3 uur en tien minuten van winnaar Quintana eindigde?

Je inschatting van 300+ punten is nog aan de voorzichtige kant denk ik. Opvallend is ook zijn lage prijs.

;)

Laatst gewijzigd
Niballie

We moeten met z'n allen ook niet doen alsof die paar 500/750k pareltjes nou het verschil gaan maken. Uiteindelijk is het nog steeds een kwestie van de juiste keuzes maken in de hoogste prijscategorie, aangevuld met met wat goedkopere twijfelgevallen. Kijk naar de Tour: het niet kiezen van Valverde bleek uiteindelijk vrij cruciaal en als je ook nog Cav en Sagan (bij Peter geloof ik het niet) had thuisgelaten was je helemaal spekkoper geweest. Uran en Barguil waren dan weer voorbeelden van renners die achteraf een uitstekende keuze bleken, net als Boasson Hagen. Aru was dan weer een moeilijk geval, want die ging er als een raket vandoor, maar leverde aan het einde van de Tour significant minder punten op. En Froome was dan weer onmisbaar, ondanks dat hij minder was dan vorige jaren.

Ik wordt altijd een beetje moe van mensen die dan zeggen: 'ha, mijn donkere paard is nog niet genoemd gelukkig' of 'ha, ik weet wel een renner die de rol van sprintkopman gaat overnemen a la Boasson Hagen'. Dan denk ik altijd: prima, als jij denkt de wedstrijd te gaan winnen met Kiel Reijnen, Michal Kolar, Jhonatan Restrepo of Youcef Reguigui, succes ermee.

De cruciale keuzes worden toch gemaakt in de hogere prijssegmenten, althans dat is mijn mening. En daarbij heb je als vaste wielervolger m.i. meer voordeel, omdat je dingen als vorm en voortgang van het seizoen mee kan nemen. Aan de andere kant maakt dat het ook juist moeilijker. Laten we ons dus niet zo druk meer maken om het naamgooien en gewoon bepalen of we renners met een door blessures getekend seizoen een plekje in de basis geven, welke renners uit de Tour er nog een goede Ronde uit zouden kunnen persen en wat het betekent als Nibali niet met de besten meekan in Polen of Kruijswijk een slechte Ronde van de Ain rijdt. Vergeet ook de dure niet sprinters niet.

nasibal

'@Allieballie

aan denk ik altijd: prima, als jij denkt de wedstrijd te gaan winnen met Kiel Reijnen, Michal Kolar, Jhonatan Restrepo of Youcef Reguigui, succes ermee.

Als je nou toch de afgelopen tour aanhaalt dan zou je eigenlijk ook juist moeten bevestigen dat het bovenstaande de juiste tactiek is ;)

@Once
Ja in het tour topic vloeide het inderdaad een beetje voort uit de 'situatie Uran'. Begrijpelijk hoor en ergens ook wel grappig. Hoopte alleen dat het met een nieuw topic wat zou uitdoven.

Meten we slap of in harde toestand? Ik heb namelijk een bloedlul, dus in slappe toestand ben ik kansloos tegen de vleeslullen in deze topic

....en wat doen we met het bewijsmateriaal?

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Ik denk dat Thomas de Gendt wel de verrassing wordt van deze Vuelta.
Hij zal iedere etappe van voren zitten in de hoop de bergtrui te winnen, deze verliest hij hopeloos aan Fraille. Vervolgens hoopt hij meest strijdlustige renner te worden. Deze wordt uiteraard gewonnen door Alberto omdat dit zijn laatste GT is.

nasibal

'@Dazzler2120

En vervolgens tracht hij verreweg het meest ontgoocheld te zijn,maar wordt daarin voorbijgestreeft door Hans Kazan.

Niballie

'@nasibal

Laten we het er op houden dat dit de uitzondering was die de regel bevestigt ;)

Quintana10

'@allieballie

Helemaal mee eens.

Vind het zelf altijd wel grappig dat sommigen hier zo op hun pik getrapt zijn als er een zogenaamde dark horse genoemd word. Die vaak achteraf 75% van de deelnemers toch wel had en dus toch niet zo goed of speciaal bleek als diegene van te voren dacht. Of dat de dark horse helemaal niets presteerd( zie Patrick Bevin in de tour).

Nogmaals, het speculeren over een bepaalde renner maakt het voor mij juist leuk. Ik denk dat bijna alle renners wel bekend zijn bij de wielerflitsers. Er dieper op ingaan, waarom wel of waarom niet vraagt wat meer kennis en is dus vele malen interessanter dan alleen een naam.

Roson gaat bij mij trouwens wel mee, goedkoop, kan redelijk omhoog + leek goed in vorm in Burgos. Voor hetzelfde bedrag neem ik ook nog Bookwalter en Moscon mee en voor de sprints gaan Blythe en Schwarzmann voor een paar leuke top 5 noteringen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Nogmaals, het speculeren over een bepaalde renner maakt het voor mij juist leuk. Ik denk dat bijna alle renners wel bekend zijn bij de wielerflitsers. Er dieper op ingaan, waarom wel of waarom niet vraagt wat meer kennis en is dus vele malen interessanter dan alleen een naam.

En dat is dus precies wat ik met namedropping bedoel. Iemand die hier komt en roept: "Felline, Barbero, Karim Rekiki!" en verder niets. En ja, in 3 woorden wat gebrabbel achter een naam classificeer ik ook als 'niets'. Ga er dan inderdaad dieper op in. Link de naam aan het parcours, rol in team, concurrenten, scoritopuntentelling etc. Vergelijk tot je er bij neervalt en deel je overwegingen. Dán voeg je in mijn ogen iets toe. Niet wanneer je een naam roept en dan van anderen maar verwacht dat ze er dieper op in gaan. Dan zit je bij mij in de iritatiezone. Maar goed, wie ben ik?

Laatst gewijzigd
Sonnycolbrelli

Zal het roepen van Roche toen ik uit de kroeg kwam rollen (vaak hét moment voor geniale ingevingen) even toelichten. BMC is een van de kanshebbers voor de ploegentijdrit, vanwege die punten en de eventuele truipunten in de etappes erna wil ik minimaal 1 BMC man. BMC start zinder echte kopman, de mogelijke klassementsmannen zijn: Sanchez (te oud, geen resultaten dit jaar), TJ (tja.. daar zie ik al jaren niets meer in), Dennis (gaat vanwege het WK afstappen na de tijdrit verwacht ik), Caruso (alleen 2 grote rondes in 2015, mindere 2de ronde) en dan Roche die altijd goed is in de Vuelta, met korte klimmen wat hem goed ligt voor maar 1 miljoen!

Ab Normaal

Tja, ik lees het voornamelijk nog uit gewoonte en omdat ik zo ongelofelijk verslaafd ben aan dit soort spelletjes dat ik alles lees.
Maar de hoeveelheid zinnig bijdrage wordt inderdaad steeds minder.
In de laatste twee dagen voor de start is het alleen nog maar: A of B? En dat gaat altijd tussen twee uitstekende renners.
In het verleden werden er hele zinnig dingen gedeeld. AndriesW heeft eens op wielerflits een fantastische bijdrage geleverd over de combi Tour-Vuelta.

Veel mensen gaan ook voorbij aan het enorme verschil tussen de GT's. De Giro met zijn opeenvolging van lange klimmen is wezenlijk anders dan de lange, vlakke aanlopen naar een korte, relatief steile klim.

Naar de mensen die 10 namen noemen en dan na afloop als er 9 van die 10 echt helemaal niets gepresteerd hebben maar lopen te koketteren dat die 10e de verrassing is van de ronde, kijk ik niet om, stoor me er ook niet aan.
Maar de waarde van dit topic wordt voor mij wel steeds minder. De eerste seizoenen heb ik vooral gelezen en geprobeerd het spel te leren.
Elkaar naroepen heeft ook niet zoveel zin. Ook zijn er veel mensen hier die een simpele vraag stellen en niet de eerdere pagina's lezen waar hun vraag al uitgebreid is beantwoord. Ik erger me er niet aan, reageer ook niet op dergelijke vragen, maar het plezier van dit topic wordt wel minder, tot een moment dat ik inderdaad een keer stop met lezen. En dat is ook verder prima.

Timdepunter

De truc is ook om vooral te kijken naar de Scorito wijze van puntenberekening in verhouding tot de situatie. Je kan een misschien wel de toprenner hebben die in elke berg etappe iedereen op een minuut rijdt, maar niet de verassing die steeds tweede wordt. Het gaat uiteindelijk sec om de eindschikking in etappes en klassementen en niet om de tijd- en krachtsverschillen tussen renners.

Je moet met Scorito altijd je wielerkennis naast de Scoritomeetlat leggen en verstandige keuzes maken i.p.v. de beste renners kiezen. Stel er gaan er bijvoorbeeld 15 eventueel sprinten deze ronde, en er gaan er drie serieus voor een bergklassement, dan is het toch verdraaid handig er daar twee van te nemen (ondanks dat ze misschien niet elke etappe bij de beste 10/20 zitten). Twee keer goed in een kopgroep + een bergklassement is toch verdraaid veel punten voor een 750.000 of 1.000.000 renner (afgezien nog van teampunten bij sommige renners die er zeker komen). Dus zet de wielerkenner bril even af en bekijk het vanuit de Scoritokant en kijk waar juist niet voor gereden wordt i.p.v waar eventueel/misschien/ in een uitzondering/door valpartijen en tweede keuze in teams punten verdiend kunnen worden. Veel plezier deze week met selecteren.....

nasibal

Zoals meerderen hier krijg ik het overigens gewoon oprecht niet voor elkaar om mijn budget op te maken. Het dichtste wat ik in de buurt ben gekomen tot nu toe is 250k over, maar dan heb ik van ellende Degenkolb er maar in gegooid. Verder staan er ook nog wel wat relatief onnodig dure namen tussen zoals Chaves, Poels, Dennis en Alaphilippe. Al is voor allen natuurlijk wel een sterk argument te maken. Just to paint the picture zullen we maar zeggen.

Het team waar ik tot nu toe gevoelsmatig het meest tevreden over was en waarbij er geen 'omdat het kan'-euro's besteed waren lag bijna 6(!) miljoen van het budget af. Plekken kom ik wel te kort, méér dan te kort zelfs. Kon Scorito er niet gewoon 2 plekken bij doen ipv 2 miljoen?

Zijn er mensen die er serieus over twijfelen om miljoenen over te houden? Mijn autisme kan dat eigenlijk niet aan.

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

De nummer 1 van scorito in de TdF had alleen Majka/Sagan/Kittel/ als uitvallers, ik mis er nog 1 maar kan ik me niet meer heugen. Daarbij Uran en Barquil geselecteerd , ja dan gaat het heel hard.

Alle renners zijn een goede keus. Gaat om geluk, vallen, en durven opstellen van renners in een etappe plus de 'dubbele trui'.

Titel van het forum is Scorito Vuelta 2017: Wat is de insteek van het forum, dan verwacht je ook mensen die gaan vragen over namen.

Timdepunter

Nasibal hier precies hetzelfde "probleem", steeds 5 miljoen over doordat ik toch wat goedkopere renners in mijn selectie heb. Automatisch wil je toch graag al het geld besteden, maar het zou zomaar eens kunnen dat toppers van 3 miljoen niet heel veel meer punten pakken dan renners van 1 miljoen. Waardoor je wel de top van alle categorieën kan kopen. De sprintkeuzes in teams zal bij mij uiteindelijk nog veel veranderen. Lastig lastig...

ONCE

Timdepunter
In het verleden was de discussie ook meer toegespsitst op het scoritogedeelte. Dat mis ik wel een beetje.

Speculeren op een bergklassement heb ik altijd moeite mee gehad. Praktijk wijst toch vaak wat anders uit dan de meeste scenarios vooraf.
En in de Vuelta verliest de bergpunten imo ook zijn waarde tov de andere rondes, omdat het vaak de ak mannen zijn die hoog scoren in de totale truipunten(dwz rood, groen en combinatie) dus je beter kan speculeren op ak mensen wat dat betreft. Fraile wint vorig jaar debergtrui maar heeft nauwelijks een fatsoenlijke daguitslag gereden. Aan de andere kant kan een veelzijdige aanvaller als Alaphilipe weer het groen winnen in de vuelta denk ik. Het blijft toch de onvoorspelbaarste maar mooiste ronde.

Nog wat info, wat mij betreft veranderd de waarde van Majka niet mocht het waar zijn dus ik kan het wel vertellen. Maar ik heb vernomen dat hij op de Poolse tv gezegd heeft niet voor het AK te gaan ivm vermoeidheid.
Nu weten we waar een aanvallende Majka toe in staat is, dus prima wat dat betreft. Vraag is A of de info klopt en B misschien probeert Majka de boel te flessen. Doe er mee wat je wil!

ben_pronk

Wat vinden jullie van de verdeling:
12 klimmers
2 aanvallers
1 tijdrijder
5 sprinters

Wat belangrijk te melden is.... weinig punchers en ZEKER niet de duurste sprinters geselecteerd :) Max 6 mil ;)

Laatst gewijzigd
JvdBrink

Had inderdaad ook dezelfde gedachte als Nasibal, graag een selectie van 24 man o.i.d. Misschien moet scorito maar weer terug naar een variabel aantal renners, wat vroeg 16-20 was nu naar 20-24, ben je toch iets vrijer in je keuzes en krijg je denk ik ook meer verscheidenheid in de teams.

Poeksel

'@nasibal: Ik vind het al vervelend als ik bij het Megaflitsspel niet op 8000 punten precies uitkom... ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er niet wat te upgraden valt als je bijna 6 miljoen overhoudt.

Timdepunter

'@ONCE
Ja vind ik persoonlijk wel jammer. Je hebt toch vooral de verhouding tussen budget en kwaliteit. Sommige renners zijn in een categorie niet per se de beste maar gewoon te goed geprijst om ze niet te nemen. En dan is het zonde om 3 miljoen voor een renner te betalen als je hetzelfde verwacht van een renner van 1 miljoen.

Timdepunter

Sommige van de namen die hier op het forum voorbij komen zitten nog niet in de poule van het forum, willen jullie je nog aanmelden ben bij sommige best wel benieuwd naar de selecties die gekozen gaan worden. Van de huidige 94 deelnemers is hebben er 35 hun selectie al rond (op waarschijnlijke wijzigingen afgezien). Wel denk ik dat dit anders is dan de tour de France waar teams toch al sneller een soort vaste zekerheid hadden. Ik merk ook wel op het forum dat iedereen nog met vragen zit en er niet echt een duidelijke tactiek is net zoals bij de Tour. Het is toch vooral dat iedereen veel klimmers/ak mannen kiest en ongeveer 4 sprintende renners met rond de drie aanvallers.

nasibal

'@Poeksel

@nasibal: Ik vind het al vervelend als ik bij het Megaflitsspel niet op 8000 punten precies uitkom… ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er niet wat te upgraden valt als je bijna 6 miljoen overhoudt.

Dat probleem ken ik, al doe ik daar al even niet meer mee.

Upgraden kan absoluut, maar dan ben je dus 'omdat het kan-euros' aan het uitgeven. Stel je wil inderdaad de enorm gehypete Roson, iets minder gehypete reguigui en een zelfbedachte 750k verrassing meenemen. Dan kan het zomaar dat je een paar miljoen over houdt. Moet je in dat geval dan toch maar kiezen voor Aru, Bardet en Contador ipv eerder genoemde namen, gewoon omdat je het geld hebt?

Disclaimer: bovenstaand zijn uit de losse pols gefingeerde namen en zijn in geen geval een tipje van de sluier ;)

Laatst gewijzigd
Niballie

Dan zou ik opteren voor het upgraden van een Reguigui naar een Degenkolb of een Cort. Dat lijkt me een logische upgrade, die wat meer zekerheid geeft. Voor de sprints dan. En als je toch 6m over hebt...

Laatst gewijzigd
Mardai

'@nasibal Kun je a.u.b. jouw naam veranderen? Ik heb namelijk obesitas en kom door jouw naam steeds weer in de verleiding...

Toch maar weer mijn airfryert aanknallen...Shit doe ik het weer..pff

1 2 ... 25 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.