Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 26 ... 226 227
YungNikopolidis

'@Timdepunter

Ik zou me nog graag in willen schrijven voor de poule, wat is de link hiervoor? Link op pagina 1 geeft een foutmelding namelijk..

yoeri

Ja, dat klopt ONCE dat is inderdaad heel zuur. Zo staan er wel vaker mensen heel hoog die er maar weinig verstand van hebben. Inlezen en geluk hebben en je komt een heel eind. Zelf kijk ik nog weleens naar procyclingstats om mijn geheugen op te frissen over een renner. Maar ook daar valt niet alles uit op te maken, omdat je te maken hebt met teamorders. Knecht je of mag je voor eigen kans, dat soort dingen. Toch blijft het leuk oneindig te puzzelen aan je team. Heb nog nog 3 miljoen over, maar geen plaatsen. Wilde graag Barguil inruilen voor iemand die duurder is, maar dan kom ik erachter dat hij dus wel meegaat. Ik hoopte zo van niet, zou het zoveel makkelijker maken. Nu ik hem deze tour voor het eerst niet geselecteerd had (daarvoor altijd wel, verdo***), wil ik niet nogmaals die fout begaan.

Timdepunter

De link voor de poule is:
https://www.scorito.com/cycling-manager/vuelta-2017/de-wielerflitsforum-poule?code=79653be3-bfdc-491c-8f67-da94d7212cb7

CFC

Wat een gehuil zeg. Volgens mij heet dit topic Scorito Vuelta 2017. Nogal logisch dat het dan over Scorito gaat en de renners die er op staan en wat ze kosten en of het in iemands ogen die prijs ook waard is. Als je het over het parcours ofzo wil hebben dan maak je toch lekker een apart topic aan?

Sowieso is dit 100 keer beter dan mensen die een heel betoog schrijven waarom ze bv Sagan niet meenemen, omdat hij z'n geld niet waard is en daarmee hopen dat er mensen zo dom zijn om hem niet mee te nemen. En hem dan uiteindelijk zelf (uiteraard) wel meenemen. Dan ben je in mijn ogen pas echt een droeftoeter.

Het is hier al vaker gezegd. Het belangrijkste is dat je weet wanneer je bepaalde renners op moet stellen. 80% van alle teams zijn toch hetzelfde. En met die overige 20% kan je net een verschilletje maken. Maar je maakt meer verschil door bv in de Giro een Rui Costa of LL Sanchez op het juiste moment kopman te hebben gemaakt.

hartstikkebedankt

'@nasibal Geld overhouden (250K kan nog net) bij zoiets druist in tegen mijn principes; ik zou dan inderdaad toch voor een upgrade gaan. Bovendien probeer ik geen onzekere Rosonnetjes of Rekiekies op te nemen, zeker niet in deze ronde waarbij het budget schier oneindig is.

Laatst gewijzigd
ONCE

'@ CFC

Wat een onzin, ik lees 100x liever een betoog van iemand die probeert, met steekhoudende argumenten, een keuze probeert de rechtvaardigen om een Sagan of Froome of welke toprenner weg te laten dan ook voor het spel dan nutteloos namedroppen. Iedereen weet dat die toprenners normaal gesproken punten voor je pakt. Iedereen kan verzinnen ze mee te nemen, tantie mien kan die ook wel verzinnen. Maar ik vind het wel eens verfrissend om het verhaal van een andere kant te bekijken of een renner scoritogewijs het weglaten waard is.
Hoe het dan naderhand verloopt doet er niet toe. En volgens mij wordt het ook niet gedaan om mensen zand in de ogen te strooien want come on, we hebben het we over Sagan of wie dan ook.
Zo heb ik GvA weggelaten in het voorjaarsspel, mede door Nasibals inzichten mbt de kopmanregel en je Sagan altijd eerste kopman factor 3 maakt. Dat het uiteindelijk anders loopt dan verwacht zegt niks over het steekhoudende verhaal wat niks te maken heeft met of een renner wel of niet gaat presteren. Je zit nu eenmaal met een spelelement, lukraak noemen van renners die goed gaan rijden kan iedere boerenlul

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Allieballie

Dan zou ik opteren voor het upgraden van een Reguigui naar een Degenkolb of een Cort. Dat lijkt me een logische upgrade, die wat meer zekerheid geeft. Voor de sprints dan. En als je toch 6m over hebt…

lees even de disclaimer ;)

@CFC

Sowieso is dit 100 keer beter dan mensen die een heel betoog schrijven waarom ze bv Sagan niet meenemen, omdat hij z’n geld niet waard is en daarmee hopen dat er mensen zo dom zijn om hem niet mee te nemen. En hem dan uiteindelijk zelf (uiteraard) wel meenemen. Dan ben je in mijn ogen pas echt een droeftoeter.

Wat een bullshitmethode om oude koeien uit de sloot te halen. Discussie is ook al tot in den treure gevoerd. Als je inderdaad zand in de ogen strooit in de hoop dat anderen er in trappen ben je inderdaad een droeftoeter. Of als je dingen uit de context trekt, dan ook.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Vind de sterretjes dat ze uitdelen bij tijdrijders altijd hilarisch in het scoritospel. Zakarin en Talansky 3 sterren, en bvb Bardet en Pozzovivo 1 ster net als Hepburn en Oliveira. Alaphilippe zelfs geen ster, en zo zijn er nog heel wat rare toestanden in deze categorie!

yoeri

Klopt Wesley, maar er staan nog veel meer belachelijke voorbeelden bij. Aru en Costa die even goed kunnen tijdrijden als Kelderman en Nibali en beter zijn in tijdrijden dan Contador, LL Sanchez en nog vele meer.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

De ruimte in het budget maakt inderdaad dat je al snel gaat upgraden om het upgraden. De La Cruz naar Majka, Talansky naar Meintjes, dat soort werk, terwijl het zelden een garantie is op meer punten. overigens geldt dit ook voor de sprinters in mijn ogen.
Hopend op een Vuelta zonder heel veel uitvallers, verwacht ik dat het verschil gemaakt gaat worden in de etappes die naar de aanvallers gaan. durf je ze te nemen, op te stellen en kopman te maken.

Daarnaast zijn er volgens mij twee tactieken om deze Vuelta aan te vangen. Enerzijds het hebben van een bergploeg die net groot genoeg is, een goeie tijdrijder, wat BMC en wat Etixx, en een stuk of 7 a 8 sprinters. Hierbij is het hopen dat je exact de goede klassementsmannen hebt geselecteerd.

Bij tactiek 2 koop je meer zekerheid in door een uitgebreide bergploeg te nemen, waarmee je in het begin punten laat liggen met reserverenners die wel top 20 eindigen. Naar verloop van tijd worden de verhoudingen duidelijk en heb je de beste bergploeg. Je levert echter in op je sprintploeg door het hebben van 3 tot 5 sprinters en aan te vullen met eventuele teampunten.

Tactiek 2 lijkt me de meeste zekerheid te geven op een beker en 99%, tactiek 1 de route naar de fiets en positie 1.

Niballie

'@nasibal

Gezien, ik zet er niet voor niets 'een' voor. Bedoelde meer dat als je klimmer A niet wel upgraden naar duurdere klimmer B, dat je dan net zo makkelijk 750k sprinter kan upgraden naar een duurdere sprinter, met in mijn ogen meer rendement. Maar dat alles wel als je geld over hebt en tevreden bent over je klimmers en aanvallers.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Hepburn, mocht hij starten, is volgens mij een interressante renner om te selecteren. Onderbouw, rijd bij orica, dus wss punten bij de ploegentijdrit. Punten bij de andere tijdrit en je kan hem gebruiken als aanvulling in de sprintetappes, in de hoop dat Cort Nielsen zou winnen( mocht hij starten).

ONCE

Aanvulling in sprintetappes heb je in de vuelta legio betere mogelijkheden voor dan speculeren op teampunten van een etappeoverwinning. Daarnaast is het een aardige loterij en steekt er geen Kittel bovenuit op voorhand

Of je moet overtuigd zijn dat Chaves het rood en of groen vroeg pakt, dan heb je al weer wat meer combo :P

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Once: Daar heb je gelijk in, voorgaande jaren kon je gewoon Roche/Chaves opstellen in sprintetappes (als je al een paar sprinters kwijt geraakt was) doordat ze in alle klassementen hoog stonden (wat idd beter is dan gokken op teampunten) Maar wil gewoon zeggen dat Hepburn zijn 500.000 rap terug verdiend is met de ploegentijdrit en tijdrit.

ONCE

500k terugverdienen geldt voor meer van die renners uit die categorie. Probleem met dit budget alleen is dat je er nauwelijks ruimte voor hebt, dus onnodig is. Tenminste als ik naar mezelf kijk

wesley1983

'@Once: is vooral een optie in het budgetspel lijkt me, snap je punt!

Jasperdewaal11

Ik zit er over na te denken om onze stengel Froome thuis te laten.

Ik weet dat hij van de Vuelta een doel heeft gemaakt maar ik denk dat om de volgende reden het niet selecteren te rechtvaardigen valt:
1) Zijn team is niet zo sterk als in de tour was, ik zie ze de koers niet totaal controleren
2) Ik vond hem aan het einde van de tour toch ook haarscheurtjes tonen (niet gek om te denken dat dit doorzet?)
3) Zoals al eerder aangegeven is dit een koers waar avontuurlijke klimmers veel kans krijgen om weg te springen hoe veel zekere punten gaat hij dan nog pakken als hij achter de kopgroep meesprint voor de 8e plek. Is dit 5 mil die hij kost dan niet beter te steken in 2 Sprinters die gegarandeerd een paar keer gaan meedoen voor plek 1 t/m 5 ??

Wouter van Diepen

'@Jasperdewaal11: Heb hier ook over nagedacht, maar toch een Sky zal imo goed presteren in de ploegentijdrit, daarbij welke 2 sprinters zullen gegarandeerd mee doen met plek 1 t/m 5 is imo niet te benoemen. Daarbij ploegen zijn nog niet definitief en de daarbij horende belangen. Denk dat iedereen gewoon moet wachten op belangen etc. Dan pas kan je goed team in elkaar zetten. Nu is het uitvogelen en meeste logische rijtjes maken in het budget wat je er voor hebt.

Maar goed be my guest om Froome thuis te laten.

Wielrennertje

Niet de enigste met het probleem van budgetoverschot dus. Ik heb er steeds geen goed gevoel bij als ik 3 mil over heb terwijl ik dan weer wel heel tevreden ben over mn team. Vervolgens ga ik dan mijn sprinters upgraden terwijl ik dat helemaal niet heel nodig vind. Ook ging ik Nieve naar Poels upgraden terwijl ik van de eerstgenoemde meer verwacht. Je gaat dan inderdaad 'upgraden om up te graden'. Op zich mag je natuurlijk zoveel overhouden als je wilt, maar dan ben ik bang dat ik dan veel te veel punten inlever ofzo.

Jasperdewaal11

'@wouter van diepen:
Je maakt een valide punt het is sowieso even op de selecties wachten. Maar om op de sprinters terug te komen, een mits zij starten uiteraard, denk ik dat een Degenkolb, Drucker, Cort Nielsen in sprints de namen zijn die om die plekken meedoen.

wesley1983

Het gemakkelijkste om up te graden is een 500.000 renner naar een Froome/Degenkolb, als je heel zeker bent dat het wat gaat opbrengen. Als je dan bvb nog 1 mil over hebt, zou ik dit laten staan want als je meer gelooft in een 1mil renner dan dat je de upgrate moet doen naar een 2mil renner waar je minder in gelooft ga je daar spijt van hebben!

Wouter van Diepen

'@jasperdewaal11: Dat zijn op Scorito inderdaad meest gewaardeerde sprinters inclusief sterren. En dan kom je het punt waar het nu over gaat, stel je kiest de 2e lijns sprinters maar je houdt budget over. We zijn toch mensen die geld willen opmaken:P Dus jah moeilijk te zeggen. Terug op je punt: bewezen resultaten zeggen dat jouw genoemde sprinters statistisch gezien beter zullen presteren dan de overige minder gewaardeerde sprinters. Op basis daarvan kan je voor hen gaan, maar er is niet een Kittel. Daarbij aan het eind kun je ook gigantisch veel punten binnen harken. Stel, nogmaals Stel, Froome wordt 2e AG, 4e Combi en 3e in Punten, en de rest is geschiedenis. Sta jij mooi met een fietsje aan het eind van de Vuelta:P

Jasperdewaal11

'@Wouter van Diepen
Touchee!! Maar volgens mij zakte Froome er wel even doorheen op in de Tour in de Etappe die Bardet won met die verschikkelijke stijle laatste 100-en meters en laat je nou net veel van dit soort belachelijke verticale stukken hebben in de Vuelta, dan denk ik dat een gok op de meer venijnige klimmers geen onterechte keuze is ;)

Ab Normaal

Plus dat de "kleine"sprinters waarschijnlijk uit zullen rijden en er een behoorlijke kans is dat Degenkolb, met het oog op het wk uitstapt.

Ook nog een punt waar je bij de Vuelta traditiegetrouw rekening mee moet houden. De voortijdig verlaters.
Daar heb ik nog weinig over gelezen in de discussie hier.

Jasperdewaal11

'@ Ab Normaal
Denk je dat Degenkolb een kans heeft op een wk-selectie met mensen als Kittel, Greipel, Arndt, Bauhaus die ik een beter seizoen vind draaien...

1 2 ... 26 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.