Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 27 ... 226 227
Wouter van Diepen

'@Jasperdewaal11: Helemaal mee eens hoor:) Dat was pijnlijk muurtje, maar derde week ging voor Froome toch redelijk makkelijk af ook in de tijdrit. Maar ik heb in de TdF de keus ook gemaakt Valverde niet te selecteren en verklaarde mezelf voor gek, en dan gebeurd het in de eerste etappe. Dus jah dat heeft me doen inzien dat gewoonweg niet te voorspellen is.

@Ab Normaal: Daar hield ik al wel enigzins rekening mee. Ik twijlf over Degenkolb maar wat je zegt. Dat zit er zo weer dik in. Maar goed is weer gok nemen etc. Maar nogmaals wat ik ook al zei; Denk belangrijk gewoon wachten is op ploegen etc, dan kan je de beste analyse maken. Nu maak je een analyse op basis van 10-12 renners in een ploeg. Valt de nummer 10/11/12 eruit en je kan eigenlijk je hele ploeg opnieuw indelen.

dazzler2120

'@jasper
Froome zakt er vaak in eerste instantie doorheen wanneer een klim te stijl wordt. Het ding van Froome is dat hij vervolgens op zijn eigen tempo terugkomt op de minder stijle delen.
Die etappe waar Bardet won, had Froome geen mogelijkheid meer om verder terug te komen. Plak eens 5km aan die klim, kan het zomaar zijn dat Froome op z'n eigen tempo terugkomt waar Bardet de komende 2km eraf gereden wordt.

Jasperdewaal11

'@dazzler
Okee tenzij de klim eindigt in zo'n stijl stuk + het feit dat hij geen Landa/Kwiatkowski heeft die hem terug brengen, en van Poels moet ik nog maar zien hoe ver hij is, alhoewel ook hij beulswerk kan verrichten maar het is allemaal leuk speculeren :P

CFC

'@Once,
Je vindt het dus wel oke dat jij kan profiteren van andermans inzichten mbt de keuze van een bepaalde renner, maar iemand die in jouw ogen geen verstand van wielrennen heeft mag hier niet komen om te kijken of iemand nog tips heeft over renners waar zij zelf nooit op zou zijn gekomen?
Beetje krom in mijn ogen.

Punt van mijn verhaal is dat je niet zo moet zeuren als iemand hier met een naam komt en zijn mening waarom dit een betere renner zou zijn dan Piet die een miljoen meer waard is. Lekker boeiend. Als ze hier die namen niet vinden dan is het wel op een ander forum. Laat mensen lekker discussiëren en tips geven. Aan het eind van de rit zijn zo'n beetje 150 namen voorbij gekomen en is er altijd wel iemand die dé reden denkt te hebben waarom het een goede zet is die renner in je team op te nemen. Als je echt zo'n kenner bent dan weet jij uit welke van die 150 namen je een keuze moet maken. En zelfs dan zijn er altijd nog valpartijen, teamorders, pechvogels of andere redenen waarom jouw renner niet presteert en wint uiteindelijk toch weer Mien de Huismuts...

Jori

Maar dat sprinters de ronde verlaten is toch niet zo heel erg? over het eindklassement krijgen ze toch niet zoveel punten, misschien wat teampunten? Enige nadeel dat ze dan de laatste sprint etappe missen

Moet zeggen dat ik in mijn eerste ogenblik slechts 500.000 over houdt, maar heb ook wel lukraak alle klassementsmannen behalve Contador, Bardet, Aru en Kruijswijk aangeklikt en wat klimmers als Poels en De La Cruz. Daarna gewoon in mijn ogen aanvallers die op de klim niet gelost worden, sterk eindschot hebben en goede afdaling. Met name een sterk eindschot lijkt me wenselijk gezien de ogenschijnlijke vluchtetappes. Alaphilippe hierbij gerekend en tot slot 5 sprinters aangevinkt. Selectie oogt daarmee erg solide voor een eerste poging.

Nu nog maar de definitieve selecties afwachten en wat meer inlezen om de robuuste selectie te verfijnen, maar budget lijkt zeker niet krap te zijn.
Lijkt me wel mooi als Contador geen klassement deze ronde doet, maar gewoon alleen maar gaat aanvallen

Laatst gewijzigd
wesley1983

Met het budget dat je hebt als je Froome niet meeneeemt moet je al hopen dat hij valt om deze gok te nemen vind ik. Dan heb je hetzelfde scenario als in de tour met het uitvallen van Porte/Valverde waaruit je kan profiteren maar wel geluk mee gemoeid is. Als er aanvallers weg zijn, dan geld het voor iedere andere klassementsman hetzelfde dat ze achter de aanvallers finishen, plus met Froome weet je zeker dat hij er kort bij finisht!

ronddraaien

'@Jasper
Het parcours is te zwaar voor Kittel en Greipel, en Arndt en Bauhauss beter dan Degenkolb? Serieus?

hartstikkebedankt

'@Jasper met dat klimwerk erin zie ik Degenkolb eerder naar het WK gaan dan Kittel, Greipel en Bauhaus, die hebben daar niet zoveel te zoeken

Dom Tumoulin

Mijn team staat:

Klassementsrenner 7
Klimmer 3
Tijdrijder 1
Aanvaller 4
Sprinter 4
Knecht 1

Ik heb aantal wat goedkopere klassementsrenners/klimmers waarvan ik verwacht dat die het heel goed gaat doen. Een stevig aanvalsteam die naast de aanvalsetappes zowel als aanvulling op mijn sprintteam kunnen dienen als aanvulling op mijn bergteam. Bonifazio is my main man voor de sprints. Kom maar op met die gouden beker!

Niet mee: Jungels

Timdepunter

Even wat hulp voor jullie:

PUNTENTRUI:
1º 25 Punten
2º 20 Punten
3º 16 Punten
4º 14 Punten
5º 12 Punten
6º 10 Punten
7º 9 Punten
8º 8 Punten
9º 7 Punten
10º 6 Punten
11º 5 Punten
12º 4 Punten
13º 3 Punten
14º 2 Punten
15º 1 Punten

Tussensprint:
1º 4 Punten
2º 2 Punten
3º 1 Punten

BERGTRUI:
5 categoriëen.

Uitzonderlijk (1):
Alto Hoya de la Mora

Speciaal (3):
Sierra de La Pandera
Alto de Los Machucos
Alto de l’Angliru

1e categorie (14):
Col de la Perche
Coll de la Rabassa
Alto Xorret de Catí
Alto de Puig Llorença
Collado Bermejo
Alto de Velefique
Calar Alto
Puerto del León
Alto de Hazallanas
Alto del Purche
Puerto de Alisas
Alto de la Colladona
Alto de la Cobertoria
Alto del Cordal

2e categorie (10):
Alto de la Comella
Alto del Desierto de las Palmas
Coll de la Bandereta
Alto de la Serratella
Puerto del Garbí
Alto de Puig Llorença
Puerto del Torcal
Alto de Valdepeñas de Jaén
Portillo de Lunada
Collada de la Hoz

3e categorie (22):
Alto de Nîmes
Alto de Belltall
Alto de Cabanes
Ermita Sta. Lucía
Alto de Alcudia de Veo
Puerto de Eslida
Alto de Chirivilla
Puerto del Oronet
Puerto La Montalbana
Alto de Sta. Cruz de Moya
Alto del Castillo
Puerto de Biar
Puerto de Onil
Alto del Morrón de Totana
Alto de Ardales
Puerto el Mojón
Collada de Carmona
Collada de Ozalba
Alto de Sto. Toribio de Liébana
Alto de Sto. Emiliano
Alto de la Falla de los Lobos
Alto de San Martín de Huerces

Puntenverdeling is als volgt:

Uitzonderlijk:
1º 20 punten
2º 15 punten
3º 10 punten
4º 6 punten
5º 4 punten
6º 2 punten

Speciaal:
1º 15 punten
2º 10 punten
3º 6 punten
5º 4 punten
5º 2 punten

1e categorie:
1º 10 punten
2º 6 punten
3º 4 punten
4º 2 punten
5º 1 punt

2e categorie:
1º 5 punten
2º 3 punten
3º 1 punt

3e categorie:
1º 3 punten
2º 2 punten
3º 1 punt

Haha alstu

yoeri

Degenkolb is juist een renner voor het eendagswerk met geaccidenteerd terrein, in tegenstelling tot de andere genoemde pure sprinters. Arndt moet dit trouwens ook aankunnen hoor.

MatthiasVDH

'@jasperdewaal
Zelfde. Discussie. Ieder. Jaar.
"Froome is niet zo goed op een korte, steile klim." Hoeveel tegenvoorbeelden moet ik je tonen?

Rechter K

'@Dom:

Volgens mij rijdt jouw main man Bonifazio de Vuelta helemaal niet.

yoeri

'@Tim; Oh weinig punten te verdelen. Je moet dus echt overal als 1 van de eersten bovenkomen om punten te sprokkelen.

hartstikkebedankt

Ik ga eerst ook nog eens even wachten met puzzelen want als Cort, Drucker, Bonifazio en Degenkolb allemaal niet mee gaan dan ga ik ook weer wat andere keuzes maken en schuiven met budget. Waar ik wel bijna over uit ben is dat ik Bardet en Aru niet ga meenemen, die maakten een dusdanig uitgebluste indruk aan het einde van de Tour dat ik hier wel wat alternatieven zie voor het geld dat zij kosten.

yoeri

'@Rechter; Shit dat is ook mijn main sprinter. Maarja, zo ingewisseld voor een ander.

JvdBrink

'@hartstikkebedankt Zijn al die 4 sprinters nog onzeker? Wordt het wel heel karig qua sprinters met enige status als er daar 3/4 van afhaken.

Ab Normaal

'@JvdBrink
Volgens mij start alleen Degenkolb en is het de vraag of die sowieso uit gaat rijden.

Jasperdewaal11

'@ Matthias

Je hoort mij niet zeggen dat Froome niet goed is op een korte steile klim!
Ik geef slechts een voorbeeld aan uit een Tour dat hij in een grote ronde wellicht zwakke momenten kent op dit soort aankomsten/klimmetjes en daar speculeer ik op. Ik zie graag geen dominant team maar een open wedstrijd vandaar.....

janstof

Een weinig genoemde renner hier is J. Polanc. Hij heeft de Giro redelijk goed gereden met als eindstand 11e in het AK en één etappe overwinning. Daarna heeft hij niet heel veel bijzonders meer gereden. Het is echter wel een interessante optie als Meintjes voor het AK gaat en hij mag aanvallen! Nu kijk ik naar zijn punten in de Giro en heeft hij 272 punten behaald, iemand een idee hoe hij aan zoveel punten komt? hij was de enige van UAE die een etappe heeft gewonnen, dus teampunten heeft hij niet. Of is dit gewoon een fout van Scorito?

JvdBrink

'@AbNormaal Hmm, wacht wel op de definitieve lijsten dan, maar als dat zo blijkt te zijn dan hou ik nogal budget over. Tevens lijkt Trentin me dan bijna een zekerheidje voor de puntentrui, samen met een aantal klassementsmannen dan

ONCE

'@CFC

Nee. Ik "profiteer" van niemands inzichten dan mezelf. Daarnaas deel ik ook genoeg inzichten(of heb ik dat in het verleden gedaan) En door een inhoudelijke discussie kun je wel tot bepaalde inzichten komen icm scorito. Over kwaliteiten van renners of hoe de hazen lopen in een wielerseizoen hoeft niemand mij iets te vertellen, en als je goed leest is dat wat mij irriteert hier, niet de inhoudelijke discussie over de werking van scorito icm de koers. Ik kom hier ook niet om eens even te kijken welke renners ik het beste kan selecteren, of wat mensen van keesje of pietje verwachten. Dus zoveel heb ik er niet aan om hier te zijn. Maargoed ventjes als jij zorgen toch wel dat ik hier in de toekomst niet meer zal komen, jij je zin

Laatst gewijzigd
JvdBrink

'@Janstof Een aantal keer top 15 gereden en na zijn etappeoverwinning heeft ie geloof ik een tijdje in de bergtrui gereden, dat levert ook punten op.

dazzler2120

"Ventjes", dat is wel erg kleinerend, niet ;)
Je zegt dat je goeie discussies wilt op dit forum, maar je kleineert mensen die hier komen om daaraan op hun eigen manier deel te nemen? Nja, wanneer het je niet bevalt wat hier besproken wordt, ga dan vooral naar andere forums lijkt me.

ONCE

Inderdaad. Doei

1 2 ... 27 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.