Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 28 ... 226 227
Dom Tumoulin

'@jvdbrink @janstof en vergeet niet dat hij na etappe 4, 4e in het jongerenklassement stond en bleef staan. Dat zijn nog eens 17 x 2 extra punten en 20 voor 4e plek in het eindklassement witte trui.

Ab Normaal

'@dazzler
Once heeft wel een punt.
En als "wij" naar andere forums gaan dan komen "zij" daar vanzelf ook weer naar toe.
Laten "zij" lekker hun eigen forum beginnen.

Is ook een manier om ergens binnen te komen en direct te zeiken op de oudgedienden.
Als cfc dat ook op zijn werk gaat doen gaat ie het niet ver schoppen.

janstof

'@jvdbrink @Dom Tumoulin De truipunten per etappe ben ik idd vergeten! Alsnog 272 punten zijn zeer veel!
Jammer trouwens dat je nu een combi trui hebt i.p.v. een jongerentrui,. dat maakt sommige renners minder interessant omdat de combi trui toch naar AK mannen gaat! het geeft een extra dimensie aan het spel.

law93

Klassementsrenner 9 € 27.000.000
Klimmer 4 € 4.750.000
Tijdrijder 0 € 0,00
Aanvaller 3 € 5.000.000
Sprinter 3 € 6.500.000
Knecht 1 € 750.000
Totaal 20 € 44.000.000

Zo na wat research en een grove voorselectie uiteindelijk tot bovenstaande verdeling gekomen. Moet zeggen dat ik erg blij ben met het team wat ik nu heb staan. Ben wel benieuwd of er nog mannen afvallen als de selecties bekend worden. Met name bij de sprinters. Dan komt er daar wel weer budget bij om ergens anders te investeren. Voelt na de tour pool wel gek om zoveel klassementsmannen aan te klikken.

Als iets mindere wielerkenner was het wel een uitdaging om een keuze te maken uit de beschikbare sprinters. Zo heb ik Schwarzmann hier vaak voorbij zien komen maar zie nog niet in waarom eigenlijk. Of is dat om betere opties buiten beeld te laten. Anyway, ik hoor het graag als iemand toch een goed argument voor het opnemen van de beste man heeft.

wesley1983

'@Law93: Je zegt benieuwd te zijn naar de afvallers, met name bij de sprinters, om budget ergens anders te investeren. Maar aangezien het feit dat je maar 4 sprinters hebt, 3 + 1 knecht waarvan ik denk dat dit Blythe is, gaat het beter zijn om die te vervangen door een andere sprinter.

Goozbabs

Ik kijk vaak mee met dit forum. Het enige verschil wat de laatste 2/3 grote rondes is, zijn dat de mensen die normaal veel input leveren nu constant zitten te zeuren over nieuwkomers. Die vragen die de nieuwkomers stellen zijn niet anders dan andere jaren. Het probleem zijn de vragen niet, maar dat de 'kenners' steeds arroganter worden.

Ik lees dit forum voor mijn plezier, maar vind het toch jammer dat er mensen zijn die zeuren om niets en dat de wereld zo slecht is, omdat ze toch constant gevolgd worden door mensen die de renners en het scoritosysteem willen leren kennen.

elstupidoloco

Ik moet zeggen dat ik David Walsh mis als dat getrol van CFC lees. Enige bijdrage aan een discussie op basis van argumenten, of berichten die een glimlach veroorzaken, zou prettig zijn. En als dat niet lukt, maakt dat ook niet uit. Lekker mee blijven lezen, onbekende namen opschrijven en wielrennen blijven kijken. Ook prima.

@law93

Als ik Schwarzmann wel mee wil nemen, en jij niet, dan is het volgens mij niet nodig om je te overtuigen. Ik heb namelijk liever dat jij hem niet kiest en hij geweldig rijdt. En jij hebt liever dat je hem niet neemt en gelijk krijgt doordat hij geen deuk in een pakje boter rijdt. Daar wordt je echt blijer van dan wanneer ik 100 argumenten opschrijf om hem wel te nemen, jij hem neemt en het niks wordt.
Aan je selectie te zien heb je gekozen voor minimaal 1 dure sprinter die je zekerheid biedt, een relatief dure bergploeg van gemiddeld 3 miljoen per renner, geen Rohan Dennis, en licht bespaard op de klimmers met iets meer dan 1 miljoen per renner. 1 klimmer van 750: Brambilla, Pantano, Navarro, De Gendt oid., 1 klimmer a 1 miljoen: Atapuma, nieve, sanchez en 2 man van 1,5 miljoen: moreno en nog iemand? Verder behoorlijk bespaard op het aantal sprinters Qua verdeling komt dit denk ik aardig in de buurt van de tactiek: iets overhouden in de bergen en incasseren in de sprintetappes

Zadelpen

Wij zijn zelf niet van het namedroppen, maar omdat dat zo gewaardeerd wordt:

Team Zadelpen.... onthoudt die naam....

Verder snap ik echt niet dat mensen miljoenen over houden. Geen idee of ik nu met de handen in het haar moet gaan zitten, of wrijvend met een stille sneaky glimlach, beetje schuin naar achter kijkend....

---

Er zijn veel poolers, naar mijn inzicht, veel te veel energie aan het stoppen in de postings van anderen. Ik pool alles zonder lead out. Who cares wat anderen doen. Gewoon gas geven en je eigen weg vinden in deze berichtenstroom.

Laatst gewijzigd
law93

'@wesley1983

Heb 5 mannen waarvan ik er vanuit ga dat ze mee gaan sprinten. Lijkt me gezien het parcours voldoende. Als je het percentueel bekijkt qua etappes (of het uit draait op sprinten of niet) en dat dan omrekent naar het aantal renners dan kom je uit op iets van 4,75 sprinters. Heb dit met de tour ook zo aangepakt en die verdeling heeft me ondanks redelijk wat uitvallers goed gedaan. Uiteindelijk zo'n bekertje achter mijn naam weten te behalen.

@elstupidoloco
Snap ik. Wil ook niet overtuigd worden om Schwarzmann wel te nemen maar meer om te begrijpen wat de beweegredenen van anderen zijn om voor een bepaalde renner te kiezen. Is dat de huidige vorm, de potentie, het goede vuelta verleden etc. Gezien het parcours inderdaad meer ingezet op de klassementsmannen en klimmers. Hoop dat dit ook de juiste tactiek zal zijn. Qua namen zit je echter niet heel erg in de buurt ;)

Laatst gewijzigd
CFC

'@Ab Normaal, vind je dat ik zeik op oudgedienden?
Het enige wat ik aangeef is dat ik vind dat mensen hier niet zielig moeten doen omdat er een naam van een renner wordt gezegd, waarvan zij dachten dat ze de enige waren die hem in z'n team zou hebben. Nogmaals, het onderwerp van dit topic is 'Scorito Vuelta 2017'. Naar mijn mening moet je dan ook niet gaan klagen als mensen het over renners hier gaan hebben en aangeven waarom ze verwachtingen hebben van een bepaalde renner die misschien niet bij iedereen op de kaart zit.

Overigens zitten we hier op een forum. Niet op m'n werk. En zelfs als dat zo zou zijn heb ik liever een werknemer die kritiek uit, dan iemand die wegloopt van een discussie. Als je die vergelijking dan zo graag wil maken. Zo iemand gaat het op zijn werk ook niet ver schoppen...

@Elstupido, oke excuses als het idee bestaat dat ik hier loop te trollen. Dat is niet mijn bedoeling.
Ik vraag me alleen af of sommigen zichzelf niet net even wat te serieus nemen op dit forum.

TimvdZ78

Ik begrijp het wel dat mensen geld overhouden. Ik betrap me er zelf op dat ik een aantal renners neem die niet mijn 1e keus zijn puur om het geld op te kunnen maken. Maar heb mezelf nu voorgenomen om puur naar de puntenratio te kijken. Renners nemen die in meerdere categorieën uit de voeten kunnen etc. dan bijvoorbeeld een klassementsrenner wie veel potentieel heeft, maar het hele jaar nog niks heeft laten zien na een blessure.

wesley1983

'@Law: Azo, trentin zit dan ook bij die aanvallers :-) Maar als er 1 van die 5 afvalt, zul je best vervangen door een andere sprinter en niet ergens anders investeren zoals je zei. succes alvast, ziet er goed uit!

elstupidoloco

'@law93

De namen waren ook vooral voor het lijstje van Treenert ;-). Maar in die prijscategorieen heb je natuurlijk veel keuze.
Ik overweeg Schwarzmann omdat ik hem in staat acht om niet enkel mee te sprinten voor plek 7 tot 15, maar ook echt mee te doen voor plek 1 tot en met 5 ( in tegenstelling tot een Reguigui. PCS vertekent het beeld een beetje, omdat hij bijvoorbeeld Ackermann voor zich had, of sprintte in een sterker deelnemersveld dan deze Vuelta. Maar dit laatste argument geldt natuurlijk ook voor de andere sprinters.

Mijn eigen idee voor het kiezen van sprinters is, even los van het aantal sprintetappes, de volgende: Is de top breed (veel dure mannen), dan neem ik de dure mannen. De kans op veel goede sprinttreinen zorgt er voor dat de B/C-sprinters, met B/C-treinen veel minder kans hebben om een top 10 of top 5 positie te scoren. Als de top smal is (weinig dure mannen), neem ik de goedkope sprinters. Die zitten namelijk niet veel plaatsen bij de dure sprinters vandaan en pakken dus nauwelijks minder punten dan de A-sprinters. Het veranderen van de kopmanregel dit jaar maakt dit makkelijker, doordat je vooraf geen minder zekerheid in hoeft te kopen met je kopman.

elstupidoloco

'@CFC

nadat de Tour-poule gewonnen is door 'Miep uit Assen' kan het zijn dat 'de kenners' die hier veel posten iets zuurder reageren dan wanneer ze zelf hadden gewonnen. niets menselijks is wielerkenners blijkbaar vreemd.
Het discussiëren over renners vind ik iets anders dan dat iemand een naam roept en maar afwacht tot ONCE, Nasibal, WCEendt etc. met een uitgebreide beschouwing komt

Wielrennertje

Erg sneu weer allemaal...
Na een hoop irritaties en gezeur om vrijwel niks bij de Tour hoopte ik dat het bij deze Vuelta het weer normaal kon gaan zoals bij de Giro en voorgaande jaren. Helaas.

Laatst gewijzigd
vasnd

Jaaaa Goozbabs eindelijk een lotgenoot.
Minder zeuren, meer speculeren!

Treenert

Iedereen mag m.i. een mening hebben over de mening c.q. inzichten van een ander. Het is alleen de scherpte van het taalgebruik die wordt gebezigd. Let daar gewoon ff op, dat het niet persoonlijk wordt! Daar is dit forum veel te leuk voor. Dus ONCE, doe gewoon weer lekker mee. Je teksten zijn echt wel oké behalve dan die ene over de eindstand eredivisie ;)
Kom terug! En daarmee klaar, basta, finito, punt en uitroepteken erachter. Niet meer over lullen.

Iets anders: zou het kunnen zijn dat Contador alles heeft gezet op een EINDzege in eigen land? Hij en Pantano en etc. van Trek leken zich in de Tour toch voor te bereiden op een 'grote' Ronde?

Wat betreft mijn lijstje; deze wordt wel zeer interessant. Kan met deze renners zomaareens winnen.

Onbekende gebruiker

Waar is de legendarische David Walsh gebleven?

vasnd

'@Treenert
Als dat zo is dan win ik niet de fiets, maar sta ik gewoon nog weken lang na te juichen.

dazzler2120

'@treenert phoe! Zou kunnen maar ik denk niet dat ze daarom Contador naar Trek hebben gehaald. Anders was het ook geen probleem als Mollema het kopmanschap in de tour op zich pakte

wesley1983

'@treenert: Tuurlijk gaat hij er alles op zetten om de eindzege te behalen, het is zijn laatste race. Maar als hij het kan waarmaken is nog maar de vraag, in de tour toch gezien dat het vet wat van de soep is, daarom ook zijn aankondiging om te stoppen waarschijnlijk. Vind zijn prijs alleszins heel correct en zeker overweegbaar tegenover andere klassementsmannen!

Over het andere laten we het gezellig houden, iedereen die hier komt houd van koers!

Zadelpen

Heb het idee dat mijn team wel redelijk de goede kant op gaat. Het wordt echter wel heel spannend, want dit is pas de eerste keer dat ik 3 grote ronden in een jaar ga poolen. Best kans dat ik in de loop van de Vuelta helemaal in elkaar zak. Maar ze zeggen dat je er uiteindelijk sterker en een betere pooler van wordt. Daar gaan we dan maar van uit.

law93

'@elstupidoloco duidelijk. Heb hem eerlijk gezegd nog nooit zien sprinten dus je kunt zomaar gelijk hebben. Maar zelf hou ik er toch van om voor renners te gaan die in het afgelopen jaar wat betere klasseringen gehaald hebben. Al zegt dat natuurlijk niet alles over de potentie.

Aangezien de spoeling qua sprinters vrij dun is (vooral qua dure mannen) heb ik vrijwel dezelfde aanpak gehanteerd. Degenkolb en Modolo komen er om die reden niet in bij mij. Dat is mij toch een te groot deel van het budget en er zijn ook weinig sprintetappes om zo'n keuze te verantwoorden.

Laatst gewijzigd
Pantani 1

Ik lees altijd met veel plezier de berichten op het forum, zonder me er verder echt mee te bemoeien.

Ik verbaas me echter wel over de enorme hoeveelheid berichten m.b.t. de waarderingen van de renners in het Scorito Spel, blijkbaar wil iedereen wel aan het Spel meedoen, maar zijn ze het niet echt met de opzet eens, blijft toch vreemd!

Zelf organiseer ik ook al een aantal jaren met de drie Grote Ronden een Wielerspel, zou ook deze Vuelta weer. Mijn opzet is zeer eenvoudig, kies voor aanvang van de Vuelta 15 renners en hopen maar dat ze voldoende punten voor je halen, zoals voorspellen dus bedoeld is. Bij deelname steun je ook nog het Goede Doel !!!

Interesse gekregen, stuur me dan een persoonlijk berichtje...

RemcovanderMaas

Na het drama van de Tour gaan we nu de pijlen maar richten op de Vuelta. Leuk om de beschouwingen van de mede-poulers te lezen.
Nadeel is dat je het risico loopt elke mening voor waar aan te nemen en dan blijf je je team aanpassen .....
Probleem zit het bij mij vooral bij de verdeling van de renners. Aanvallers zijn leuk, maar wanneer stel je ze op.
Kortom, lekker puzzelen en hopen op minder uitvallers dan bij de Tour.
Succes allemaal.

1 2 ... 28 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.