Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 38 ... 226 227
woutie

Lap mag Restrepo weer verwisselen, waarschijnlijk met Goncalves dan

hartstikkebedankt

'@Crashtester Weer een zorg minder ;)

woutie

Ben voor Haller gegaan

hartstikkebedankt

Hm, zowel Degenkolb als Edward Theuns mee bij Trek, dat is wel lastig inschatten wie daar wordt uitgespeeld want op snelheid zijn beide mannen aan elkaar gewaagd denk ik

JimKro

Voorlopig gaan er al behoorlijk wat sprinters mee.

ChrisSnC

'@De Brigadier
"Ik durf mijn linker teelbal er trouwens wel om te verwedden dat om een of andere mysterieuze oorlelblessure een van de twee Yates bro’s alsnog van de startlijst verdwijnt."

Toch maar blij dat je dit niet hebt gedaan?

Dom Tumoulin

UAE: Interessant team met veel aanvallend ingestelde renners. Costa is voor mij ook een stuk minder interessant geworden. Zoals iemand anders al zei: hij gaat van een top aanvaller naar een 2e/3e rangs klassementrenner.
Bahrein: Bonifazio ook niet mee. Was al voorspeld maar toch jammer, had hem graag in mijn team gehad. Alle ballen op Nibali.
Katusha: Nu blijkt dat de 3e rangs sprinters uit deze ploeg niet mee gaan kan er nu gekozen worden uit een aantal 4e rangs sprinters. Mij niet gezien.
Orica: IJzersterk klassementsteam. Ik heb zelf alle vertrouwen in Chaves. Weinig support voor Cort.
Trek: als Theuns de absolute sprint kopman was geweest had ik hem zeker genomen voor 2 miljoen. Met Degenkolb in het team wordt het echter een stuk ingewikkelder...

snellerfietsen

De Brigadier loopt op de frontpage bij het artikel over de vueltaploeg van orica ook te verkondigen dat hij Bewley heeft gesproken die hem vertelde dat Chaves nog niet fit is

Niballie

Jongens, altijd even goed verder lezen. Costa zelf zegt dit: “This will be my first Vuelta a Espana and I’m happy to ride in it. I want to live day by day without thinking specifically about the General Classification, enjoying every single stage. The third one will already be a good test to understand what kind of shape I’m in.”

Phoenix0000

Waarom laat Orica met Simon en Adam Yates Chaves de Vuelta rijden als hij niet fit is?

Ceramiche Ariostea

Ik wacht nog maar even tot dat alle teams definitief zijn voor ik uberhaupt wat ga samenstellen. Blijven toch maar wijzigingen en verrassingen binnenstromen

kaas

Ik ben benieuwd of Degenkolb de intentie heeft om uit te rijden aangezien Theuns ook meegaat

Quick step minded

Ik wil eigenlijk nog extra BMC'ers (enkel Drucker vooralsnog) in mijn equipe om enkele etappes in de eerste week op te vullen nadat ze wss de TTT zullen winnen. Best moeilijke afweging.
TJ is eigenlijk klassementsrenner af in een grote ronde. Was wel goed in Polen en kan eventueel ook via een aanval 1/2 keer dik scoren. (zie giro)
Dennis zal hoog eindigen in de ITT, maar die valt laat en Dennis is iemand die best wel vaak valt, dus geen zekerheid of hij er dan nog bij is. Zijn AK- ambities geloof ik niet zo in.
Caruso heeft al 3 weken gegeven in de TdF. Mocht hij nu volop gaan aanvallen kan het nog wat worden, anders zie ik het er ook niet zo in.
Roche is dan weer vrij goed als puncher en is niet traag bij een sprint van een man of 25. Voor het AK geloof ik er niet in.
Sanchez is nog best goed, maar gaat steeds meer de Zubeldia-route op, volgen volgen volgen, en dan op het einde van de rit 14e worden. Ben je ook niet veel mee scorito-gewijs.
De andere BMC'ers overweeg ik niet eens.

Dan toch maar hopen dat een ander team de TTT wint!

Treenert

'@hartstikkebedankt ik bedoelde idd zijn broer. Typefoutje. Maar ja ik denk dat dat zomaareens 30 tellen of zo gaat schelen. Orica gaat m.i. geen top 3 rijden.

@hartstikkebedankt gewoon én Degenkolb én Theuns?

Zit Chaves misschien fucking goed in zijn vel en denkt daarbij de broertjes nodig te zijn? Zou mij niet verbazen.

Lassayd

Wie zouden jullie kiezen van de goekopere sky renners?

@Treenert ik zou denk ik voor Theuns gaan. Grotere kans op uitrijden en een vele goedkopere optie. Persoonlijk vind ik degenkolb wat overschat maargoed met dit deelnemersveld misschien weer niet.

ConINGtador

Ondanks dat vandaag veel ploegen hun definitieve selecties de deur uit hebben gedaan, blijft er toch veel onduidelijkheid bestaan m.b.t. de sprinters.

Wat is de rolverdeling bij Trek (Degenkolb en Theuns) ? Hoe verhouden Lobato, Van Genechten en Debusschere (allen 1,5 miljoen) zich tot elkaar? En doen de 750k sprinters onder voor de(ze) 1,5 miljoen opties?

Laatst gewijzigd
El Matador

Degenkolb overschat? Wauw, dat vind ik een gewaagde uitspraak. Kijk zijn palmares nog maar eens na. Als topsprinter komt hij misschien net dat ene procentje tekort om mannen als Cavendish en Kittel structureel te benaderen, maar wat een veelzijdige renner is deze man.

In deze Vuelta uiteraard de enige grote naam op sprintgebied (vooralsnog) en het is maar de vraag na welke etappe hij het voor gezien houdt. Gaat deze ronde normaliter gebruiken als voorbereiding op de WK. Nochtans heb je voor 3,5 miljoen wel een absolute kopman in de (overigens weinige) sprintetappes.

BarryE1

'@Quick step minded Als je het echt als opvulling speelt in de 1e week, waarom overweeg je dan de knechten ook niet? Dat zijn dan goedkopere opties, of wil je ze ook breder inzetten in andere etappes? Stel dat BMC de TTT wint, wanneer verwacht je dan dat deze jongens door het klassement heen zakken?

Het kan misschien juist interessant zijn om van TJ, Dennis of Roche (of allemaal) mee te nemen, juist omdat ze klassementsambities hebben en dus in de 1e week de voorsprong verdedigen en niet laten lopen. Of je nu wel of niet gelooft in de uiteindelijke klassementsambities staat daar wellicht nog wel los van. Ook een afweging is denk ik wat voor een plekken dat je moet opvullen. Neem aan dat het vooral op vlakke is of in de heuveletappes, in dat geval zou ik dan Roche pakken die ook nog een aardige punch in huis heeft.

Poeksel

'@Lassayd: Moscon ligt voor de hand, wat is de reden dat je twijfelt?

hupske

Oké, TJ zit in mijn team! BMC heeft vertrouwen in hem, dan moet ik ook vertrouwen in hem hebben.

Mijn verdeling volgens scorito:
Klassement: 10, 29.500.000
Klimmer: 2, 3.000.000
Tijdrijden: 0
Aanvaller: 3, 4.000.000
Sprinter: 4, 6,750.000
Knecht: 1, 750.000

Dat gaat spannend worden. Wellicht verwissel ik vrijdag nog wat :p
Grote kans namelijk dat ik Theuns nog uit mijn team haal. 2 miljoen voor een sprinter wat niet de kopman is, is wel veel voor zo weinig sprintetappes. Dan ga je liever alleen voor de echte kopmannen in de sprint.

hartstikkebedankt

BMC lekker met een brede linie selectie met een plan-B, C, D én E mocht het klassement van onze vriend TJ in de soep lopen.

Bovendien gaan ze uitdrukkelijk ook voor ritzeges en dan nemen ze Drucker niet mee tsjah.

Poeksel

Nog iemand op de markt in Leuven met Theuns gesproken trouwens?

Dom Tumoulin

Op een schaal van 1 (slim) tot 10 (dom). Hoe dom is het niet meenemen van Jungels!?

Guillaumao

3

Elpiedro

dat weten we over 4 weken :)

1 2 ... 38 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.