Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 46 ... 226 227
Ab Normaal

Dan verwijder je Debusschere en verdeel je dat budget over twee sprinters

Lassayd

Geen Roche die heb ik al Ralph

Ralph123

Haha is goed, pfff kan echt niet kiezen..

nasibal


Hoeveel sprinters neemt scoritogoeroe Nasibal?

Volgens Scorito 2, maar 1 er van hangt aan een zijden draadje in mn selectie. Aangevuld met 1 jongen die niet als sprinter staat aangeduid (laat zich raden) en een 500k opvuller waarvan het nog maar de vraag is of hij mee gaat sprinten. Hier kan overigens nog wel wat verandering in komen. Een sprinter erbij lijkt me echter niet waarschijnlijk.

Richie Dumoulin

Ik zie persoonlijk ook niets in de sprinters > 1 miljoen < 2 miljoen. In die prijscategorie heb je daarentegen wel weer heeel veeel interessante klimmers en aanvallers waar ik niet tussen kan kiezen.

master-pieter

En wat is die Molano voor een renner? Sprinter? of ook een gozer die heuveltjes aan kan?

klumper

Ff vraagje

Twijfel tussen Roche(ttt en klassement) en Fraile (bergklassement, aanval)

Neig naar Fraile.

Wat is jullie advies?

nathancouw

Molano, toptalent en op het vlakke snel. Moest wel al snel opgeven in Vuelta a Colombia. Volgens de cartels door een crash maar wie weet.. omgekocht? Soto ging ermee aan de haal daar op het vlakke.

kevinraar

Wat verwachten jullie van danie moreno nemen inplaats vn meintjes nemen?

master-pieter

Ik heb net Fraille ingewisseld voor Betancur waardoor ik (met al het geld wat ik nog over had) Molano kon ruilen voor Modolo.

Richie Dumoulin

Ik heb met Fraile altijd het idee dat ie in de verkeerde ontsnappingen zit. Pakt dan wel 2x de bergtrui achter elkaar, maar is geen afmaker of echte puntenpakker voor Scorito.

Roche kan veel punten opleveren. Rijd vaak goed in de Vuelta, maar kan ook ineens volledig in dienst rijden van een ander dit jaar. Die hele ploeg van BMC is een groot vraagteken.. Ik durf het risico wel te nemen. Kijk naar TTT/aanval/punch kansen.

Wat denken jullie van een Brambila? Zal best een paar punten sprokkelen door TTT/aanval en teampunten, maar rijdt dit jaar nog anoniem rond in het peleton...

Of een Geniez? Zou een vrije rol krijgen deze Vuelta, is aardig in vorm, houdt wel van een ontsnapping, maar ik heb er nog steeds niet echt vertrouwen in:-)

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Wat mijn dilemma beetje is dat ook al zijn er aardig wat aanvallers voor dezelfde waarde als de 1.5 miljoen sprinters, bij de aanvallers is het altijd maar hopen dat ze het meerdere ritten kunnen doen, waar de sprinters toch zeker wel 3 keer top 10 moeten kunnen rijden. Dat zie ik maar enkele aanvallers doen, dus ja welke kies je dan :) Deze Vuelta is echt tricky en LEUK !

Ralph123

Ik denk niet dat Brambilla veel gaat doen, dan denk dat je beter voor mas kan gaan, zn ploegmaat die 2e werd in burgos. Geniez zou inderdaad een iets vrijere rol hebben, zeker een kanshebber voor een etappe. Zou hem best in mijn team willen hebben, maar geeeeen plaaaats.

elstupidoloco

'@nasibal

geen geintjes he! Volgens scorito heb ik 2 sprinters, 1 jongen die niet als sprinter aangeduid maar die zich wel laat raden staat en 1 500k aanvuller waarvan het nog maar de vraag is of hij mee gaat sprinten. Oke, stiekem heb ik nog een 500k aanvaller die mee gaat sprinten voor plek 13, en allerminst zeker is in mijn ploeg. Zijn naam lijkt op een ex-verdediger van PSV.
Dus bij deze de vraag of je niet stiekem heel graag toch Degenkolb of Modolo aan je team toe wil voegen ;-) Omdat het gewoon lekker is om die als kopman te hebben. En we dan niet weer ongeveer hetzelfde team hebben.

@kevin

Wat verwacht je zelf van de wissel Moreno voor Meintjes?

kevinraar

nasibal wat vind je van mij team

klimmers
froome
nibali
kruiswijk
jungels
kelderman
poels
barguil
meintjes
formolo
potzovivo

aanvaller
trentin
freile
brambila

tijdrijder
dennis

sprinters
degenkolb
modolo
cort
lobato
rojas
swartzman

kevinraar

moreno voor meintjes twijfel wie van de 2 moet nemen

Cerebral36

Ik heb dus nu Trentin Cort Debuscherre Manzin en Schwarzmann als sprinters en Fraille en Allaphilippe en de Marchi als aanvallers. Heb nog 1.5 miljoen. Wat is dan wijs extra aanvaller Costa of LL Sanchez of toch extra sprinter Lobato of De Geneugten ? Kom er maar niet uit :)

nasibal

'@Elstupido

Ik heb je post een paar keer moeten lezen, maar ik geloof dat ik hem ontcijfert heb. Die verdedigers van PSV kunnen er niet zoveel van, dus die aanvaller zou ik lekker thuislaten. Modolo of Degenkolb zijn prima kopmannen, maar die niet-al-te-lange-sprinter is daarachter een niet veel slechtere optie.

Verder heb ik de boel weer enigzins omgegooid sinds mijn laatste post. 1 van de 2 door-scorito-aangeduide-sprinters (Degene die ik niet als kopman uit ga spelen) is voor de helft in waarde gedaald. De 500k opvuller waarvan de vraag is of hij nog mee gaat sprinten is nog steeds dezelfde vraag. De boel is daarbij aangevuld met een pauperprijs-boy die in theorie mee kan sprinten voor plaats 13 maar dat waarschijnlijk gewoon bij de theorie laat. Desalniettemin is hij waarschijnlijk meer dan prima op te stellen in etappe 2. Hij is dan wel weer de nieuwe aan-een-zijden-draadje-hanger

Dus ja, mag ik jou dan adviseren om Degenkolb of Modolo mee te nemen, of Allebei? Laat Flipje (Ik krijg gewoon de rillingen elke keer als hij zo genoemd wordt, dan kunnen we het nog beter over Uran hebben) en Chaves er maar voor thuis.

Geen dank.

Zadelpen

Mijnheer Van Oosterhout, ik wil u er op wijzen dat naast ak rijders en sprinters, je ook nog aanvallers kan gebruiken. Voor in de heuvels, en aanvallers voor in de bergen. Onderschat deze categoriën niet meneer, doet uzelf een plezier. Met slechts 2 aanvallers deze Vuelta verzuur je nog sneller dan iets wat supersnel verzuurt.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Dit is misschien een wat mindere mededeling, een domper op jullie puzzelvreugde.......jullie kunnen stoppen.
Ik heb zojuist het optimale team samengesteld.

Leuk dat jullie de afgelopen twee dagen met mij mee hebben gedaan, helaas, een volgende keer beter.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@Zadelpen

Laat je door dit parcours niet ineens verleiden aanvallers mee te nemen.
Daar is nog nooit iemand beter van geworden, scorito-wise.

Dumoulist

''Ik krijg gewoon de rillingen elke keer als hij zo genoemd wordt''

Haha ook precies mijn gedachte. Hij heeft zo'n prachtige naam en dan maakt men er een afgrijselijke Hollandse naam van. Brrrrr..

elstupidoloco

'@nasibal

Ik moet zeggen dat ik ook een tweede en derde keer mijn eigen post moest lezen ja.
Maar ik ben ook niet voornemens om die kleine mee te nemen, zelfs niet als kopman. Ik waardeer je welgemeende adviezen dusdanig dat ik voor minstens een halve seconde zal overwegen om modolo en degenkolb een kans te geven. En Chaves zit inderdaad keurig in mijn ploeg. Liever een risico voor 3 miljoen dat 400 punten op kan leveren, dan 3,5 miljoen voor circa 180 'zekere' punten (die term had ik al even niet gehoord, dus ik benoem hem maar even).
Overigens is het woord Uran, eventueel in combinatie met 'uran' en 'nieuwe' bij mij nog steeds ergernis top 1. Ik denk nog liever na over de nieuwe TJ van Garderen.

Jori

Ik ben ver met mijn team, maar 1 scenario die ik maar niet uit mijn hoofd krijg:
Kruijswijk.Kan hij in eerste instantie goed genoeg zijn om mee te klimmen, haalt hij dan al voldoende punten of is zijn aankomst dan te slecht om echte punten te scoren + ttt wat hem flink op afstand zet.

Nee is volgens mij het antwoord van velen en dat kan ik op zich volgen. Maar wat als hij dan zoals in de giro van 2015 gaat rijden, puur aanvallend. We weten dat Kruijswijk 3 weeks koersen goed aankan en met name minder verslechtert naar het einde dan anderen, is relatief fris en als klassement uit zicht is, echt een fijne aanvaller is. Nog steeds erg duur dan, maar kan in dit scenario wel doen beetje wat Landa juist deed in de Giro. Maar slechts één scenario...

nasibal

Beste Elstupido

Ik heb werkelijk waar van ellende geen enkel idee waar ik mn 3,5 miljoen tegenaan moet smijten als ik hem niet in die 180 zekere punten druk. Dat je die kleine niet meeneemt verbaasd mij. In mijn ogen moet je namelijk minstens een miljoen meer uitgeven om hem redelijkerwijs te "vervangen". Waar haal je die miljoen vandaan? Bij die 180 zekere punten die je deur uit laat vliegen? Wat doe je dan met die 2,5 die je overhoud?

Raadsels, raadsels....

Overigens denk ik dat Tejay himself voor de 386e keer op rij de nieuwe Tejay gaat worden. Net als Hansen bezig aan een of ander kansloos op-een-volgend-record is mijn vermoeden. Ook bij Hansen bleek deze vuelta de uitzondering te worden, maar we weten al hoe dat is gelopen.

1 2 ... 46 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.