'@Treenert Hier hetzelfde item. Eerst een selectie gemaakt zonder Nibali, waarbij hem opofferen me toch wel vrij makkelijk afging. Compleet tevreden over mijn selectie. Vervolgens nog even gecheckt wat voor een "grote namen" ik mis, daarbij geeft alleen Nibali dat onbestemde voorgevoel dat het een dealbreker kan zijn. Vervolgens 2 renners ingewisseld voor Formolo-Nibali maar nu blijkt dat Formolo er niet bij is. Kortom, ik zit weer bij de hamvraag: wil ik Nibali nu wel of niet mee? Ik schaar hem bergop net niet bij de besten, in hoeverre dat waar gaat zijn is bepalend denk ik, want hij kan e.e.a. natuurlijk compenseren met dalen. Bovendien blijft het een geweldige ronderenner. Blijft doorpuzzelen.
'@Jasper Daar gaat het misschien wel om. Met weinig sprintkansen en geen dominante sprinters moet het koersverloop nog maar gaan blijken in de vlakke etappes. Dus de vraag of Cort de 2,5 mln waard gaat zijn is een rechtvaardige in mijn ogen. En hoe dominant is Cort t.o.v. een 750.000 sprinter. Kies van dat segment de goede en je hebt misschien wel +/- evenveel punten. Echter, de kopman regel maakt het lastiger. Tot nu toe de reden dat Cort wel in mijn selectie zit. Maar alles is te (her) overwegen.
Ik denk dat ik maar moet accepteren dat het thuislaten van Contador of Alaphillipe de enige optie is om een goed gebalanceerd tean te hebben. Zakarin houd ik sowieso.
Dus Contador of Alaphillipe...? Alaphillipe kan in potentie heeel veeel punten scoren in sprints/punches/ontsnappingen, maar is een gokje. Contador is een iets veiligere optie. Scoort sowieso veel punten, maar wordt geen uitschieter die Alaphillipe wel kan zijn. En mijn klim/AK team is ook zonder Contador sterk...
Ik merk toch enige aversie op tegen sprinters met een prijskaartje van 2m+, maar dan ben ik toch benieuwd wie er bij diegenen als kopman fungeert. Moet je noodgedwongen een sprinter van 500-750k als kopman aanwijzen in de vier pure sprintetappes (zie: 2, 4, 13 en 21 als ik het mij goed herinner), loop je zo 4x20 dubbele punten mis ten opzichte van een absolute topper als John Degenkolb, Sacha Modolo, Magnus Cort Nielsen.
De perfecte combinatie lijkt mij één topsprinter (die wellicht ook in enkele lastigere etappes mee kan zoals een Degenkolb), met twee tot vier goedkopere opties zoals Michael Schwarzmann en Adam Blythe.
Klassementsrenner 11 € 32.500.000
Klimmer 3 € 2.500.000
Tijdrijder 0 € 0.000.000
Aanvaller 3 € 4.00.000
Sprinter 2€ 6.000.000
Knecht 1 € 0.750.000
Totaal 20 € 44.000.000
In totaal 4 sprinters ( 1 bij knecht en bij aanvallers).
Twijfel nu of ik teveel man voor de bergen/AK heb. Al verwacht ik dat er wel 1-3 man er doorheen zakken.
'@sokker
Dan ga je er voor het gemak maar even vanuit dat degenkolb Cort en modolo in die etappes ook keurig op plek 1, 2 en 3 komen. Maar modolo maakt wat mij betreft net zoveel kans op plek 9 als op plek 3. En dat geldt voor degenkolb en Cort net zo. De 'topsprinters' zijn in mijn ogen niet veel consistenter dan de goedkope sprinters. Achteraf zullen we zien of dat ook echt zo is. Maar goed, ik heb er denk ik meer baat bij om braaf mee te roepen dat het onverantwoord is om alle dure sprinters thuis te laten. Hoe meer mensen miljoenen stuk blijven slaan op 4 sprintetappes, hoe meer kans ik maak op de fiets 😜
Ik ben ineens overtuigd! Contador moet gewoon mee.. al is het voor maar de twee grote sprintkanonnen... Aru zit helemaal stuk en Chaves heeft zich gewoon gespaard voor deze Vuelta... Als Zakarin dan op de fiets blijft zitten kan mijn Vuelta niet meer stuk! Ohja.. Jungels en TJ zijn na 24x in, nu voor de 25e keer eruit........ Op naar dat mooie bekertje
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.