Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 56 ... 226 227
Ceramiche Ariostea

'@Hunneman180 - Voor mij is Schwarzmann geen zekerheid dat hij mag gaan sprinter A ivm Majka B intrensiek is Kolar net zo snel. Twijfel wel of hij als sprinter wordt uitgespeeld

Niballie

Of je gaat de persberichten eens een keer lezen.

BarryE1

'@Treenert Hier hetzelfde item. Eerst een selectie gemaakt zonder Nibali, waarbij hem opofferen me toch wel vrij makkelijk afging. Compleet tevreden over mijn selectie. Vervolgens nog even gecheckt wat voor een "grote namen" ik mis, daarbij geeft alleen Nibali dat onbestemde voorgevoel dat het een dealbreker kan zijn. Vervolgens 2 renners ingewisseld voor Formolo-Nibali maar nu blijkt dat Formolo er niet bij is. Kortom, ik zit weer bij de hamvraag: wil ik Nibali nu wel of niet mee? Ik schaar hem bergop net niet bij de besten, in hoeverre dat waar gaat zijn is bepalend denk ik, want hij kan e.e.a. natuurlijk compenseren met dalen. Bovendien blijft het een geweldige ronderenner. Blijft doorpuzzelen.

Jasperdewaal11

'@ Hunneman: Het gaat toch niet om of Cort een Viviani of Bouhanni is ?? Je moet hem vergelijken met het deelnemers veld. En denk dat alleen Degenkolb (als hij in goede doen is) en een Theuns (is in vorm) beter is

Treenert

Gaat er iemand mee sprinten van Alpecin? Zo ja wie dan?

Ab Normaal

'@Treenert
Wat naam betreft moet het Kämna worden.

BarryE1

'@Jasper Daar gaat het misschien wel om. Met weinig sprintkansen en geen dominante sprinters moet het koersverloop nog maar gaan blijken in de vlakke etappes. Dus de vraag of Cort de 2,5 mln waard gaat zijn is een rechtvaardige in mijn ogen. En hoe dominant is Cort t.o.v. een 750.000 sprinter. Kies van dat segment de goede en je hebt misschien wel +/- evenveel punten. Echter, de kopman regel maakt het lastiger. Tot nu toe de reden dat Cort wel in mijn selectie zit. Maar alles is te (her) overwegen.

Treenert

'@ Ab Normaal, helaas rijdt die bij Sunweb. Misschien had ik Katusha moeten zeggen? ;)

michael rasmussen

Voorspelling Lance:

1. Nibali
2. Froome
3.Zakharin

Ab Normaal

'@treenert
Fuck, ik lig nog een jaarte achter, die sub sponsors ook :)

Als er daar iemand meesprint zal het Haller of Morkov worden.
Vind dat sowieso een rare ploeg. Je hoort er helemaal niks over. Wat mag zo'n Goncalves bijvoorbeeld.

elstupidoloco

'@treenert

Dat kunnen bystrom, morkov en haller zijn. Bystrom lijkt me het meest waarschijnlijk, maar ja, investeer jij een plek in iemand waarvan hoogst onzeker is of hij mee gaat sprinten (voor plek 10 tot 15)?

vasnd

Haha Schwarzmann is verre van klein te noemen en een aankomst te stijl voor Degenkolb? Mooi gesoigneerd klimmetje?

Richie Dumoulin

Ik denk dat ik maar moet accepteren dat het thuislaten van Contador of Alaphillipe de enige optie is om een goed gebalanceerd tean te hebben. Zakarin houd ik sowieso.

Dus Contador of Alaphillipe...? Alaphillipe kan in potentie heeel veeel punten scoren in sprints/punches/ontsnappingen, maar is een gokje. Contador is een iets veiligere optie. Scoort sowieso veel punten, maar wordt geen uitschieter die Alaphillipe wel kan zijn. En mijn klim/AK team is ook zonder Contador sterk...

Valvuillerdemoz

Contador. Die kun je eigenlijk niet thuis laten. Alleen al omdat het de laatste keer is dat je hem kunt selecteren.

Sokker14

Ik merk toch enige aversie op tegen sprinters met een prijskaartje van 2m+, maar dan ben ik toch benieuwd wie er bij diegenen als kopman fungeert. Moet je noodgedwongen een sprinter van 500-750k als kopman aanwijzen in de vier pure sprintetappes (zie: 2, 4, 13 en 21 als ik het mij goed herinner), loop je zo 4x20 dubbele punten mis ten opzichte van een absolute topper als John Degenkolb, Sacha Modolo, Magnus Cort Nielsen.

De perfecte combinatie lijkt mij één topsprinter (die wellicht ook in enkele lastigere etappes mee kan zoals een Degenkolb), met twee tot vier goedkopere opties zoals Michael Schwarzmann en Adam Blythe.

jsprunk

Mij ook. Ik kom op 3 750k-sprinters uit. Ik was er uit, maar twijfel nu over Van Asbroeck (en in plaats van wie).

janstof

Klassementsrenner 11 € 32.500.000
Klimmer 3 € 2.500.000
Tijdrijder 0 € 0.000.000
Aanvaller 3 € 4.00.000
Sprinter 2€ 6.000.000
Knecht 1 € 0.750.000

Totaal 20 € 44.000.000

In totaal 4 sprinters ( 1 bij knecht en bij aanvallers).
Twijfel nu of ik teveel man voor de bergen/AK heb. Al verwacht ik dat er wel 1-3 man er doorheen zakken.

elstupidoloco

'@sokker

Dan ga je er voor het gemak maar even vanuit dat degenkolb Cort en modolo in die etappes ook keurig op plek 1, 2 en 3 komen. Maar modolo maakt wat mij betreft net zoveel kans op plek 9 als op plek 3. En dat geldt voor degenkolb en Cort net zo. De 'topsprinters' zijn in mijn ogen niet veel consistenter dan de goedkope sprinters. Achteraf zullen we zien of dat ook echt zo is. Maar goed, ik heb er denk ik meer baat bij om braaf mee te roepen dat het onverantwoord is om alle dure sprinters thuis te laten. Hoe meer mensen miljoenen stuk blijven slaan op 4 sprintetappes, hoe meer kans ik maak op de fiets 😜

Tourminator

Sammie Sanchez mag je ook schrappen. Doping.

Ceramiche Ariostea

BMC met een rijder minder of mogen ze nog een vervanger ( bijv Drucker of Teuns ) oproepen. ?

thombvb

Volgens José vervangt Vliegen hem.

Timeas

Maar de grote vraag is: Wie vervangt hem in mijn Scorito-team? :s

Ceramiche Ariostea

'@thombvb. Dank u, als dat een juist bericht is hoeven we niks aan te passen

ben_pronk

Ik ben ineens overtuigd! Contador moet gewoon mee.. al is het voor maar de twee grote sprintkanonnen... Aru zit helemaal stuk en Chaves heeft zich gewoon gespaard voor deze Vuelta... Als Zakarin dan op de fiets blijft zitten kan mijn Vuelta niet meer stuk! Ohja.. Jungels en TJ zijn na 24x in, nu voor de 25e keer eruit........ Op naar dat mooie bekertje

Treenert

NÉÉÉÉ mijn kopman voor de TTT. Dacht dat ze het hem wel zouden gunnen.

1 2 ... 56 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.