Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 57 ... 226 227
Jeffrey81

Ja, dat was mijn gedachte ook inderdaad.

vasnd

Fuuuuuuuuuuk. Dag Uran.

De bavariaan

Voor 750.000, niki terpstra of lampaert... Zou niki een specifieke etappe uitzoeken om mee te gaan of zal ik voor wat meer zekere punten gaan van lampaert met z'n tijdrit? Ploegentijdrit winnen ze, ben m'n selectie aan het vullen met de quickstep mannen^^

Awesem

Jullie zagen S Sanchez als de Uran van deze ronde? :' )

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Nee, maar wel als een reeële kanshebber op rood na de TTT ;)

embargo

Maar waarom dan zo'n stress over de kopmanregel? Je krijgt geen dubbele punten voor truien dus het maakt niet uit welke BMC man je pakt als kopman

wesley1983

Nog een reden te meer door het dopinggeval van Sammy om TJ te overwegen? Haha

Stuff

Je kan overigens beter de rode trui niet in je team hebben dan wel na de ttt. Teamgenoten die 2e tm 5e staan krijgen naast zelf punten voor het eindklassement, ook nog eens 8 teampunten voor de rode trui.

jort101

Pff, dit valt me tegen van Sammy zeg..

Poeksel

'@De bavariaan: in welke etappe zou je Niki opstellen, afgezien van de eerste?

Timeas

'@Stuff

Even uitleggen waarom je de rode trui dan beter niet in je team kan hebben. Stel je hebt plek 1 t/m 4 van het algemeen klassement (van dezelfde ploeg) na de ttt, dat levert dan toch meer punten op dan AK-plek 2 t/m 5 (van dezelfde ploeg)?

Edit:
VB1:
AK1 = 10 pnt.
AK2 = 8 pnt + 8 teampunten
AK3 = 6 pnt + 8 teampunten
AK4 = 4 pnt + 8 teampunten
=> 52 punten

VB2:
AK2 = 8 pnt + 8 teampunten
AK3 = 6 pnt + 8 teampunten
AK4 = 4 pnt + 8 teampunten
AK5 = 2 pnt + 8 teampunten
=> 52 punten

Maakt dus niet uit ;-)

Laatst gewijzigd
Maartz

Ik heb de naam van Ivan Garcia Cortina nog helemaal niet zien langs komen. Kost maar 750k en werd toch niet onaardig 8e bij het EK wielrennen op de weg onlangs. In een veld met o.a. Kristoff en Viviani Teamgenoot van Nibali, dus wie weet nog teampunten ook!

CFC

Ja ik weet niet of het voor de TTT ook zo werkt, maar poeksel heeft een punt.

Stel uitslag willekeurige etappe:
1. De La Cruz (EQS)
2. Mas (EQS)

Ik heb De La Cruz. Ik krijg 50 punten

Poeksel heeft Mas: krijgt 44 + 10 teampunten voor de winnaar = 54 punten
Dus als er twee wegsprinten van een team en je hebt er een van, dan moet je eigenlijk hopen dat hij niet wint.

Platje

Alleen truipunten, geen punten voor daguitslag voor de tijdritten

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik heb tejay als kopman voor de ttt

ChrisSnC

'@Timeas

Je geeft nu een voorbeeld waarbij je precies 4 renners moet hebben die ook nog eens 1, 2, 3 en 4 moeten worden. Stuff zijn punt is dat als je een renner kiest voor de TTT, en deze 2de/3de/4de wordt, meer oplevert dan als hij eerste wordt vanwege de teampunten.

Timeas

Inderdaad CFC, nu ik er zo over nadenk, zit eigenlijk wel wat in (onafhankelijk van TT).

Al moet ik zeggen dat dat wel het laatste is waar ik me zorgen om maak bij het selecteren van mijn team.. Moeite genoeg om het überhaupt rond te krijgen ;-)

CFC

'@Timeas, klopt. Bij het selecteren hou ik er ook geen rekening mee.
Maar het is ergens wel vreemd dat degene die de nummer 2 heeft in dit geval meer punten krijgt dan iemand die de nummer 1 pakt.

Hoewel dit in de praktijk natuurlijk niet zo heel snel voor zal komen

CFC

Zelfde geldt overigens voor de truien.
bv AK
stel rangschikking klassement:
1. Froome (SKY)
2. Poels (SKY)

Ik heb Froome, ik krijg 10 punten extra na afloop

Piet heeft Poels, hij krijgt 8 + 8 = 16 punten na afloop
Sterker nog, in dit geval kan je beter de nummer 4 hebben 4 + 8 = 12
dan de nummer 1 = 10

Timeas

In praktijk zal het dus alleen bij de TTT voorkomen als daarmee gestart wordt in een ronde. Daarbij is het dan hopen dat ik de nummers 2, 3 en 4 (heb 3 renners van dat team) van BMC of Sky of Quickstep of Movistar of dat andere team geselecteerd heb.. ^^

Edit: Ik kan me overigens wel deels vinden in deze manier van punten berekenen.. Aangezien je dus naast het helpen van je 'kopman' ook nog zelf kan presteren. Dan is dan ook best wel knap en verdient punten..

Laatst gewijzigd
Rawolf

Aan deze wetenschap heb je eigenlijk niks, alleen als je i de toekomst kan kijken kan je hierdoor je puntenaantal maximaal maken.

Als je bv froome en poels hebt en ze staan 1 en 2 in gc dan stel je ze allebei op

Platje

Was in de tour ook met froome en Thomas, vriend van me had Thomas en ik alleen froome, dan is het wel vreemd dat de nummer 2 16 punten pakt voor de truien en de nummer 1 maar 10 maar dat zijn nou eenmaal de regels

elstupidoloco

'@CFC
ik kan me herinneren dat dit in de Tour het geval was met Froome en Thomas. Het zou lekker zijn als je juist de nr2 van de etappe/AK na dag 1 hebt. Maar het is wel een luxeprobleem om je hier qua scorito mee bezig te houden. Je ploeg staat verder qua verdeling klimmers/sprinters/aanvallers zo vast als een huis?

Timeas

Worden er ook punten gegeven voor het puntenklassement in de TTT?

Eventueel met berg- en combi-klassement kan het zich verschil tussen nummer 1 en 2 (en 3 en 4) in Scoritopunten voor deze Vuelta in de TTT opgeheven worden..

Maar blijft inderdaad te ver gaan om je hier mee bezig te houden. Je kan je beter met uitgebalanceerd team voor de rest van de ronde bezig houden. Immer nog moeilijk genoeg..

Treenert

'@iedereen; kan wel degelijk van belang zijn in het Scorito eindklassement. Herinneren we ons het puntverschil in de tour nog?

1 2 ... 57 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.