Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 59 ... 226 227
Dunkelman

Lees hier veel mee om tot nieuwe inzichten te komen. Meestal leiden die tot totaal verkeerde impulsieve beslissingen waar ik later spijt van krijg. Dit keer dus iets meer vastgehouden aan eigen plan en dat voelt toch prima. Ben tevreden over mijn team, dat -op wat kleine wijzigingen na- als een huis staat. De 'zaak Sammy Sanchez' heeft me echter weer in een achtbaan van vertwijfeling terecht laten komen omdat ik in de Vuelta-database ging wroeten. Kortom, gepassioneerd advies mbt het volgende dilemma zou welkom zijn.

Optie A: Kruijswijk + Polanc
Optie B: Pozzovivo + LL Sanchez

Beide aanvallers in deze scenario's zijn mannen die het af kunnen maken in finales en weten wat winnen is. Voordeel van LLS is zijn sterke tijdrit. Beide AK-mannen in deze scenario's hebben een vrij hoge ondergrens en bewezen lang mee te kunnen. Vorm van Kruijswijk lijkt me iets beter, hoewel Pozzo de rest van het jaar beter was en nu ook nog geen tekenen van vermoeidheid laat zien. Kan leeftijd hem opbreken in drie weken? Pozzo lijkt me ook iets gretiger bij aankomsten en Kruijswijk is toch niet echt een winnaar. Maar tegelijkertijd zul je net zien dat hij straks naar een podiumplek rijdt.

Opinions! Kom maar op

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@gaitbeel

Als ik na 2 weken puzzelen, rekenen, voorspellen, schuiven, wikken en wegen zo uit zou komen dat ik moest kiezen tussen van Garderen en Dennis, zou ik gewoon stoppen en lekker met de klassiekers weer mee doen! 😂 Nee geintje, lekker van Garderen nemen: niemand verwacht er iets van, jij zelf ook niet en dan kan het alleen maar meevallen

Treenert

'@ elstupidoloco: was ook mijn gedachte, hij zal gvd toch wel een keer punten gaan scoren plus dat ik 1 1/2 mln en een plek over had. Alle ballen bij mij op BMC, Orica en QSF en 2 Skies natuurlijk.

@Dunkelman: "hoewel Pozzo de rest van het jaar beter was en nu ook nog geen tekenen van vermoeidheid laat zien" ??? Na een Tour is iedereen moe. Pozzo gaat echt geen fantastische Vuelta (uit?)rijden. Kruijswijk dus!!

vasnd

Aah ja de Pozzovivo die de Tour reed. Huh wat?

Ik neem TJ lekker mee. Gaat net als Jungels smullen van de ITT aan het eind tov Chaves etc.

Laatst gewijzigd
Treenert

Tour de Giro, ken je die niet?

Bedoelde eigenlijk Bardet, maar die bedoelde Dunkelman niet, schaam :)

nasibal

'@Treenert

Ik snap je link tussen Pozzo en de Tour niet zo goed... ?

edit: ah mijn post was te laat zie ik .

Laatst gewijzigd
WernerFranke

X is de man die iedereen kan verrassen, wel ja niet iedereen, de mensen die hem wat volgen, weten dat hij briljant kan presteren. Hij is heel gefocust, en vindt een heleboel ritten die op zijn lijf geschreven zijn in deze Vuelta. Hij is de sleutelfiguur binnen onze ploeg. Ik wil nu geen druk op hem leggen, maar hij zou wel eens dé man kunnen worden.

Als je ploegleider zo over je praat, wil ik niet dat mensen hier straks hun woede komen afreageren omdat ze hem niet hadden geselecteerd.

Wielrennertje

'@WernerFranke Froome? :)

Geflitst

'@werner
Ik zag het passeren op Twitter, maar hij was sowieso al de laatste renner die mijn ploeg zou verlaten. Tenzij hij een Sammytje zou doen. Dan ontbind ik onmiddellijk het contract. Niets te maren, hij wist waar hij aan begon. Besmet vlees of niet, wie zijn eigen koeien opvoedt, komt zoiets niet tegen!

ronddraaien

Blijkbaar is er toch een jongerenklassement (maar telt niet mee voor Scorito), om de 50e verjaardag van de samenwerking met een of andere sponsor te vieren. Zoiets zou best invloed kunnen hebben op het wedstrijdverloop.

nasibal

'@Werner

Ik zit me nu rot te googlen, maar je hebt het natuurlijk vrij vertaald...

Treenert

'@ nasibal loat goan
Ik zat aan Bardet te denken en geef mijn mening per abuis over Pozzovivo.
Kortom , ik snap dat je het niet snapt.

Dunkelman

'@Treenert

Haha, tnx. Maar goed, Bardet zit niet in mijn team, net als al zijn Tourvriendjes. Nu is je argument tegen Pozzo wel compleet komen te vervallen..

ETpowerr

Ik ben voor het eerst op dit forum, en leuk om te zien hoe wielerkennis wordt gedeeld!

Ik heb deze verdeling:

Klassementsrenner 8 € 24.000.000
Klimmer 4 € 3.750.000
Tijdrijder 1 € 1.500.000
Aanvaller 3 € 4.000.000
Sprinter 4 € 10.500.000
Knecht 0 € 0
Totaal 20 € 43.750.000

Vooral met het idee dat aanvallers/klimmers de meeste punten pakken; ik heb alleen veel twijfel tussen:

Bardet of Pozzo?
Aru of Lopez?

Voor mijn gevoel gaan Pozzo en Lopez meer punten pakken, doordat Bardet en Aru na de Tour gewoon even uitgeteld zullen zijn / minder focus en motivatie zullen hebben.

Gids05

Van genechten eruit gehaald omdat ik toch nibali in me teqm wou hebben maar nu wil ik een sprinter van 500.000 wie kan ik nemen reguigui , mischien vliegen , of soren andersen van sunweb iemand een idee?

Platje

'@nasi ben zelf ook aan het zoeken als een malle maar nog niet gevonden.. denk je eigenlijk wel bijna alles te lezen de laatste weken voor een grote ronde dus frustratie als je niet meteen weer over wie het gaat. Kom er nog wel achter ☺

jsprunk

X=Woods

De Uran van de Vuelta? ;)

Laatst gewijzigd
fietsliefhebber

Ondanks dat ik weet dat Contador de tour heeft gereden, hij niet meer de beste klimmer is, hij geen bijzondere sprint heeft, hij veel concurrentie heeft en 3,5 miljoen kost, staat ie toch ondanks alle veranderingen altijd in mijn team.
Weet eigenlijk ook niet precies waarom, laat ik het maar op intuïtie houden. Anderen hier ook last van?

kevinraar

Waarom heeft iedereen zo weinig sprinters er zijn 5 sprint etappes daar haal je dan te weinig punten denk ik ik heb er 7 als Trentin gaat mee sprinten

nasibal


X=Woods

De Uran van de Vuelta? ;)

Woods, dat was toch die Giro-hype?

DennisFCDH

Ik lees nergens de naam Daniël Moreno. Persoonlijk ben ik wel fan van hem. Wat zijn jullie verwachtingen van hem? Is er iets bekend over zijn rol?

nasibal

'@Dennis

Misschien topic even terugbladeren dan?

Overigens is moreno in zijn afgelopen koersen relatief duidelijk als kopman aangewezen, de vuelta ligt hem altijd wel én Quintana en Valverde zijn er niet bij. Toch heeft hij in zijn voorbereidingskoersen niet optimaal gepresteerd. Voor scorito open ging stond hij vrij bovenaan mijn shortlist. Vanaf het moment dat de prijzen bekend waren is hij daar direct en definitief vanaf gekuukeld. Voldoende even goede of zelfs betere alternatieven voor hetzelfde geld.

Geflitst

'@nasibal
Hij reed toen toch goed? Eerste grote ronde, twee keer vijfde (eerste en tweede van het peloton), en toen Rolland won, had hij volgens zichzelf de benen om te winnen, maar blokte dan maar elke tegenaanval af als de perfecte schoonzoon. Ik ben er zeker van dat Woods zal flitsen (samen op hoogtestage met Howes, kan dus niet misgaan).
Woods mag van mij gerust elke hype zijn.

DennisFCDH

'@nasibal

Dat heb ik mogelijk even gemist. Kan in mijn drukke bestaan niet ieder uur kijken. Zal eens terugbladeren, enig idee welke pagina?

christidoc

Bij de tour was ik erg tevreden over mijn teampje. Hier heb ik steeds het idee dat ik op bepaalde vlakken wat tekort kom, maar ik het krijg het niet goed.

Is er trouwens ook een wielerflits forum poul?

1 2 ... 59 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.