Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 65 ... 226 227
hupske

Klassementsrenner 10 € 31.000.000
Klimmer 2 € 2.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 5 € 5.500.000
Sprinter 3 € 5.500.000
Knecht 0 € 0

Ik ben er klaar voor :) Nu gaat de stress beginnen of ik elke dag de goede renners opstel.

@tompot, je had geluk gehad dat hij bij de valpartij van Cavendish lag. :)

Laatst gewijzigd
snellerfietsen

Lul nou niet zo slap tompot haha. Hij was toch ook gevallen waarna hij in de etappes daarna niet meer mee (durfde) te sprinten.

vasnd

Dennis gaat doen wat men bij Roglic voor ogen had ;).

barceman

Jungels of pozzovivo of lopez?

Snelle Jelle

'@barceman: Jungels

hupske

Pozzo is het meest stabiel.

elstupidoloco

'@tompot

Fijn dat je zelf ook inziet dat je bericht een hoge mate van onzin bevatte. Bedankt voor je bijdrage tot zover!

Klootje Kriekeljon

Lopez

:P hehehe

Snelle Jelle

Mijn team:
Klassementsrenner 8 € 27.000.000
Klimmer 1 € 1.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller. 4 € 5.500.000
Sprinter 5 € 9.250.000
Knecht 2 € 1.250.000

Rawolf

Froome
Nibali
Contador
Chavez
Jungels
Kelderman
Majka
Kruijswijk
Poels
De la Cruz
Fraile
Atapuma
Zakaria
Lopez
Van Garderen(ja echt)
Fernandez
Oomen ( ga ik wss nog wisselen voor manzin of aanvaller)
Debusschere
Lobato
Blythe

Succes met je team omgooien op het laatste moment en alles verpesten nu je mijn sterrenelftal hebt gezien ;p

GaitBeel

Als je nou gewoon 21 renners kon selecteren...

Jelmerbelkin

Er is al een aantal keer over Alaphillipe gediscussieerd, maar heb nog niet zelf kunnen reageren. Morgen zal ik na de deadline mijn team met uitleg en soms wat berekeningen posten, maar hier alvast waarom ik voor "Flipje" *kots* ga:

Dusss, hierbij voor mij de beredenering en berekening waarom Alaphilippe zijn 3,5 miljoen waard wordt. Als hij rond de 300-350 punten scoort is hij het in mijn ogen waard.

In de TTT is een top-2 voor Quick-Step zeer waarschijnlijk. Dit zijn al minstens 32 punten. Nadat Sammy betrapt werd, zijn de kansen op een overwinning nu vrij reëel. Dat betekent al 40 punten. Hier komen nog eens teampunten bovenop: 8+6+3 en misschien zelfs nog 3 voor het bergklassement (hoe werkt dat nou?!?). In totaal dus al 57 en misschien 60 punten bij een TTT overwinning. Dit zouden er nog meer kunnen worden als hij bij de eerste 5 eindigt. Als we gaan kijken wie dit waarschijnlijk worden, komen we sowieso op Jungels, Lampaert, Terpstra, De La Cruz (GC- kopman). DeClercq, Cappechi en Mas lijken mij vroegtijdig af te haken. Dan wordt het dus tussen Trentin en Alaphillipe. Daar zouden dus nog een aantal punten van de klassementen bij op kunnen komen. In een gunstig, maar wel reëel geval haalt Alaphillipe rond de 60 punten. Na etappe 2 zal hij punten pakke dmv teampunten (8-6-3). Bergklassement neem ik voor het gemak niet mee. Trentin zal het puntenklassement aanvoeren en de kans is groot dat de rode trui in de ploeg blijft met alleen Cort en heel misschien Degenkoln bij een goed Trek als uitdager dmv boni's. Kans op etappe(team)punten en dat hij zelf in de top 5 staat neem ik niet mee. Voor 17 punten een goede aanvulling op je bij velen magere sprintteam. Etappe 3 zie ik hem niet meekomen en ik zou hem ook niet opstellen voor 6 teampunten van Trentins trui, wanneer je veel betere opties hebt. Etappe 5 moet hij ondanks de wat langere slotklim top 3 kunnen rijden (40 punten). Na 5 etappes kan "Flipje" al 117 punten hebben gepakt. Ook etappes 6 en 7 zou hij punten kunnen pakken via uitgedunde sprints. Laten we zeggen een keer top 15 en top 10 (22+12=44). 160 punten dus al. Dit is zonder hem ergens kopman te maken. Etappe 5 zou dat nog eens 40 punten kunnen opleveren, maar de absolute pluswaarde ligt aan je alternatieven. Dit zijn dus bruto zo'n 200 punten die nog wat hoger kunnen uitvallen bij betere etappeklasseringen die ik verwacht. Etappe 8, 10, 12 en zeker etappe 19 zijn er kansen voor hem in de aanval of in een select sprintje. Etappe 9, 12, 14, 15, 17 en 20 zullen te zwaar voor hem zijn en je zal hier betere opties hebben. 13 is voor de sprinters en 16 voor de tijdrijders. Maar etappe 18 is op zijn lijf geschreven. Hier verwacht ik dan ook een top 3 (40 punten). Ook hier zou IK hem kopman maken, dus weer een extra 40 = 280 punten. Dat betekent dat ie in 4 etappes uit de vlucht 1x top 10 of 2x top 15 moet rijden. In die 4 genoemde kansrijke dagen zou dit een eitje moeten zijn en zal hij waarschijnlijk wel meer scoren. Al met al komt hij uit de etappes zonder pech aan een verdienstelijk aantal van ten minste 300 punten. Vervolgens zou hij ook nog in het puntenklassement bij de toppers kunnen eindigen. Een 3e plek is daarin haalbaar = 40 punten. Al met al kom je dus makkelijk aan die 300-350 punten, waarmee zijn prijs te rechtvaardigen valt.

Het TTT verhaal geldt natuurlijk voor alle QST renners.

Ik lees graag jullke op- of aanmerkingen, gedachtespinsels of vragen!

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Alaphilippe zou ook zomaar kunnen aanvallen in bergetappes, kan ook extra punten opleveren

Niballie

Maar als hij dan geen klassement en af en toe gaat aanvallen, neemt hij steeds een plekje in van een klassementsman die wel 'zekere' punten op kan leveren. Bij mij is m'n bergequipe daar ook te breed voor.

snellerfietsen

Kun je zo'n potenpotentieel even voor elke renner maken Jelmer?:) Ik zie ala trouwens in etappe 3 ook meedoen om de winst als ze op de ena laatste col niet voluit gaan. Die is namelijk het zwaarst.

De laatste col is net wat voor hem

Jelmerbelkin

'@snellerfietsen Jetse Bol pakt 0 punten. Doe er je voordeel mee

Wimbo

Waarom zou hij de Alarabrassa niet over komen?

CFC

'@Timdepunter 18:11
Mijn opbouw van renners, zonder prijzen want dan geef je toch wel weg wie je kunt hebben.
Dit is mijn uiteindelijke team! Pff wat een werk en tijd heeft hier weer ingezeten. Eindelijk een rustig weekend
Nu nog de opstellingsstress. Ohh wat hou ik toch van Scorito!
Klassementsrenners: 10
Klimmer: 3
Tijdrijder: 0
Aanvaller: 3
Sprinter: 3
Knecht:1

Ja want men gaat echt proberen te ontcijferen dat jij 10 klassementsrenners hebt gekocht voor 23.500.000 en welke mogelijkheden bij elkaar opgeteld allemaal 23.5 miljoen zijn. Overschat je zelf niet zo. Niemand is zo geïnteresseerd in jouw team dat ze moeite gaan doen om te kijken wie dat eventueel kan zijn (naast dat het compleet onmogelijk is).

Wimbo

zonder r zie ik net. Rabassa.

Wielrennertje

'@CFC Zou ook best raar zijn als je dat wel zou gaan ontcijferen. Dan kan je beter niet spelen want dan heb je volgens mij er geen lol aan. Net zoals de nummer 1 bij de AD Tourpoule een of ander computerprogramma had gemaakt om de 'perfecte combinaties' te vinden.

Laatst gewijzigd
CFC

Overigens ben ik wel benieuwd waarom niemand Jack Haig nog heeft genoemd.
Als je een renner nodig hebt van 500.000 is het wellicht een interessante optie.
Heeft een goede ronde van Polen gereden met een ritwinst en de 8e plaats in het GC.
Mogelijkheid op teampunten is aanwezig met Chaves, de gebroeders Yates en Cort.
Plus ik zie Orica ook wel top 5 rijden bij de TTT, dus dat zijn al 20 punten die je pakt.

peerduell

Bij het invullen van mijn 20 renners stuit ik op een probleem. Ik heb 41.500.000 "verbruikt" en moet nog een renner kiezen. Als ik b.v. Bob Jungels (2.500.000) wil kiezen zegt het systeem "geen budget meer". Ik kan hem niet meer kiezen, terwijl het maximum toch 44.000.000 is. Zelfs bij renners van 2.000.000 geeft het systeem "geen budget meer" aan. Iemand dezelfde ervaring of zie ik iets over het hoofd?

christidoc

'@peer

Het systeem gaat er van uit dat de goedkoopste renner 500k is. Als je nog 2.5m over hebt en je moet nog 3 renners is de duurste renner die je kan kopen 1.5m (1.5+0.5+0.5 maakt 2.5). En je moet 20 renners hebben aan het eind. Ik denk dat dit het is.

Niballie

Misschien heb je vier van dezelfde ploeg? Anders zou ik Scorito even contacten als ik jou was.

yoeri

Over het verhaal van Ala. In de TTT zijn geen teampunten te verdienen.

1 2 ... 65 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.