Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 68 ... 226 227
JvdBrink

Hier ook Dennis, vanaf het begin vast in mn team.

Bode80

Die fascinatie voor BMC begrijp ik niet hoor. Ze pakken wellicht wat punten in de 1e etappe maar als ze die niet winnen dan gaan ze niet genoeg punten opleveren...

elstupidoloco

Als je Dennis alleen meeneemt voor die twee tijdritten Kun je in mijn ogen net zo goed lampaert meenemen. Scheelt 750k

JvdBrink

'@elstupidoloco heb al 4 man van QS plus ik verwacht Dennis hier en daar in de bergen nog wel

Bode80

Deze moeten het voor mij doen:
9 klassementsrenners
5 klimmers
1 aanvaller
5 sprinters

SJB

Laatste twijfel: Kruijswijk-Theuns of Moreno-Degenkolb?

Voor de rest ga ik niks meer aanpassen vandaag.

hupske

Kruijswijk.

fietsliefhebber

Heb ze alle 4 niet. Bij Theuns gok je enorm. Er zijn maar weinig sprintersettappes, en er is een kans dat ie de eerste 2 niet mee doet. Het is daarintegen wel een renner waar je het verschil mee kan maken.

jort101

Ik heb het dit keer zonder het forum gedaan, eens kijken of ik dezelfde gedachten als jullie had ;)

PS: je kan nog meedoen aan m'n jaarlijkse Subpoule: Strijd om de rode trui
https://scori.to/e9AWHYZ

Stuff

Ik geen Dennis. Voor de ttt is iedere andere BMC'er ook goed. Voor de itt kies ik froome wel als kopman. Dat scheelt maar een paar puntjes waarschijnlijk. Verder zie ik geen toegevoegde waarde voor Dennis. In de bergen heb ik makkelijk 9 man die beter zijn. En die halen ook nog eens punten voor de eindklassementen. Dennis is maar de vraag of hij dan nog in koers is met oog op het wk. Mocht hij gaan aanvallen, dan heb ik ook wel aanvallers die ik in plaats van hem kan opstellen, en dan is het altijd nog gokken of je hem wel in de goede etappe opstelt.

Laatst gewijzigd
Tim076

Laatste twijfel: Jungels of Lopez. Als ik Jungels neem heb ik niemand van Astana en dat voelt niet goed, maar Jungels eruit gooien ook niet..

Ornor

Klassement 8
Klimmer 4
Tijdrijder 1
Aanvaller 3
Sprinter 4
Knecht 0

Toch maar voor een 4e sprinter gegaan, kreeg het wat benauwd bij de etappe-opstellingen. Dennis mee, omdat hij per ongeluk ineens goed voor het klassement zou kunnen zijn, maar weinig weggegooid geld is als hij dat niet doet ivm TTT en ITT.

Fraile met pijn in het hart eruit gelaten, zal veel in beeld rijden en wellicht ook bergpunten pakken, maar denk toch te weinig scorito-punten.

4x QS en 3x Sky, gewoon omdat het kan :)

timoo

Klassementsrenner 9
Klimmer 3
Tijdrijder 1
Aanvaller 4
Sprinter 3

Mijn laatste dilemma 500k over en heb jungels in mijn team waar ik eigenlijk qua ptn niet heel hoge verwachtingen van heb. Wordt het jungels(verwacht ik minder van) Kruijswijk(meestal net niet) of chavez(grootste onzekerheid)

Treenert

'@JvdBrink ooh op die dagen dat je Dennis niet hebt opgesteld bedoel je?

@Timoo Jungels natuurlijk

@SJB eerste optie

@Bode en truipunten wellicht de eerste dagen

steefje9

'@timoo zelfde dillema voor mij. Bij mij staat nu jungels erin op basis van zijn geweldige scorito palmares. Maar stiekem zeg mijn gevoel chaves....twijfel twijfel twijfel

Jelmerbelkin

'@Stuff het is natuurlijk niet de vraag of hij maar een paar puntjes meer haalt dan Froome, maar tov de renner die anders zou opstellen. Als ik naar mijn eigen ploeg kijk, heb ik niet 9 renners die in de ITT top 20 rijden. Die 9e renner zou dus zomaar 0 punten kunnen halen. De vergelijking is dus: Froome (c) + niet/weinig scorende 9e man vs Dennis (c) + Froome. Stel de uitslag:
1: Dennis
2: Froome

Zonder dennis scoor je: 2 × 44 + paar puntjes trui/teampunten/geen punten. Laten we zeggen 10 = 98 punten totaal (zonder truipunten Froome, want die maken in dit geval niet uit)
Andere optie mét Dennis: 2 × 50 + 44 = 144

Je pakt dus met Dennis 48 punten winst. Reken daar de TTT-punten nog bij (ook hiet ligt het aan je 9e man= is dat iemand van Sunweb/Trek of van Orica) en je pakt al zo'n 65 relatieve punten, terwijl je de 150 er al zo goed als uit hebt (132 bij top 2 BMC). Als ik voor mijzelf kijk zou mijn andere optie ipv Dennis een 11e klimmer worden. Dat zou handig kunnen zijn bij veel uitvallers, maar dan heb ik nog mannen als Costa en Alaphillipe. Die 11e man haalt veel minder punten tov de alternatieven binnen dan Dennis. En Dennis kan ook gewoon als aanvallende optie in de bergen worden opgesteld.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@timoo
Majka

Wurffie

Klassementsrenner 10
Klimmer 2
Tijdrijder 0
Aanvaller 4
Sprinter 4
Knecht 0

Juiste verhouding?

EddyB1958

9 klassementsrenners
2 klimmers
1 tijdrijder
3 aanvallers
2 sprinters
3 knechten

3 Sky: Froome,Poels,Moscon
3 BMC: Dennis,De Marchi,Vliegen
3 Sunweb:Barguil,Kelderman,Oomen
2 Astana:Aru,Lopez
2 Lotto NL;-:Kruijswijk,De Tier
2 Quick Step:Jungels,Alaphilippe
2 Orica:Adam en Simon Yates
2 Trek: Degenkolb,Theuns
1 Dimension Dta:Fraille

Laatst gewijzigd
Stuff

'@Jemerbelkin

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb denk ik 9 man die wel een top 20 moeten kunnen rijden in de itt. Het verschil zal dan iets kleiner worden, maar nog wel bestaan. Maar met de eindklassementpunten verwacht ik dat verschil wel goed te maken. Dennis verwacht ik hier 0 punten. Met een extra renner die wel top 20 AK rijdt en eventueel in de punten, berg en combinatieklassementen ook scoort, valt het uiteindelijk wel mee denk ik.
Voor de ttt overigens 4x QS, 3x sky, 1 bmc en 1 orica. Maar bmc moet nog wel zien te winnen uiteraard. Mocht QS of Sky winnen, dan is het verschil uiteraard ook hier een stuk kleiner.

nasibal

'@Elstupido


8 klassementsrenners €27.500.000,-
4 klimmers €5.500.000,-
geen tijdrijders
5 aanvallers €8.000.000,-
2 sprinters €2.250.000,-
1 knecht €750.000

Ik denk dat we voorlopig(!) opgelucht adem kunnen halen:

9 Klassementsrenners € 28.000.000
3 Klimmers € 4.000.000
1 Tijdrijder € 1.500.000
3 Aanvallers € 6.000.000
2 Sprinters € 3.250.000
2 Knechten € 1.250.000

yoeri

Bardet toch voor klassement?

Treenert

Als ze bij Sky op voorhand al uitgebreid allemaal roepen dat Poels de back-up is, vraag ik mij af hoe goed Froome gaat zijn. Maar ja thuislaten is ook al zoiets.

@Eddy geen Chaves, geen Nibali?
ik denk dat ze bij Orica per ronde de keuze hebben gemaakt wie kopman is dit jaar. Adam de Giro, Simon de Tour en Chaves de Vuelta, ook al gezien zijn Tour, dat leek sterk op voorbereiding op een andere ronde.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Team staat eindelijk. Met maar 1 BMC en 2 QS zal ik vandaag wat achterstand oplopen en morgen lelijk uitkomen qua teampunten, al denk ik met 2 Skys en 3 Orica's de schade te kunnen beperken. Had eigenlijk graag een lager budget gezien, heb een aantal renners die ik te duur vind mee en een aantal koopjes weg moeten laten.

Volgens Scorito heb ik nu 8 klassementsrenners, 2 klimmers, 4 aanvallers, 4 sprinters, 1 tijdrijder en 1 knecht, maar in mijn hoofd zit toch echt een andere verdeling.

ditisdavid

'@Treenert -> oorspronkelijk zouden beide Yatesen kopman zijn in de Giro en Chaves in de Tour, maar for obvious reasons is daar verandering in gekomen. Vorig jaar hebben ze met 2 renners een klassement gereden en verwacht dit jaar hetzelfde.

1 2 ... 68 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.