Ik heb me even af laten zakken voor wat bidonnetjes, naar een schaamteloze 99,1%. Maar man..... 2 sprints gehad en ik sta nu nog steeds hoog. Mijn berggeiten staan te springen om een gooi naar de top te doen. Het moraal is enorm gestegen nu duidelijk is dat de schade wel mee valt op het vlakke. Had ik echt niet verwacht.
--
Morgen mijn sterkste ak team van het moment. Dus Jungels en Majka er uit, en Pozzo en Aru er in. Heerlijk, die overmaat aan keuzes. Als er geen grote vluchtgroep vooruit blijft, en daar ga ik wel van uit, dan is de verwachting dat ik morgen een monsterscore ga behalen. Helaas, meestal als ik dat verwacht, loopt het toch anders. Maar we dingen nog mee voor de fiets en veel belangrijker.... ik lig op bekertje koers.
Mijn mini sprintteam van 4.5 miljoen heeft zich ook uitstekend geweerd. Uitslag had weinig beter kunnen zijn met ook SKA die de vrijheid heeft om te sprinten.
Wel opvallend dat Cort Nielsen geen acte de presence mag geven in dit sprintveld en tot nog toe slechts mee lijkt te zijn om samen met Zadelpen (even!) wat bidonnetjes te halen...
Ik vind dat werkelijk onbegrijpelijk. Dit zijn gewoon kansen voor Orica op ritoverwinningen. Zul je zien dat de klassementsrenners straks niet fantastisch presteren, hebben ze niets. Hij heeft het toch al een aantal keren laten zien en als Trentin 2e en 1e kan worden heeft hij zeker ook kans. VREEMD!!!
Heb 'm niet maar Ala zou ik gewoon thuislaten voor morgen, je hebt toch wel meer zekere keuzes?
Die waait er morgen gewoon weer vanaf gok ik.
Ik kies ook voor Chaves als kopman. Maar dan denk ik vooral aan die rit die hij had gewonnen in de vuelta van 2015. Hopen dat hij dat morgen weer zo kan.
En hoe snel is een renner al wel niet 'de Uran van deze vuelta'? Uran was echt een heel ander geval dan DLC nu is hoor. Uran was zo speciaal omdat velen hem van te voren gelijk afschreven toen hij zei voor het klassement te gaan. Stel TJ blijft nu zo hoog staan en hij rijdt podium, dan zou je hem 'de Uran van deze vuelta' kunnen noemen. Niet zomaar iemand die gewoon verrassend goed rijdt.
'@ wielrennertje: Om de uran van de vuelta te worden zijn nog een aantal criteria van belang:
1- Je moet hoog eindigen omdat de nummer 2 de nummer 3 onderuit rijdt en
2- Je moet vooral zijn geselecteerd door mensen die er geen verstand van hebben en
3- Je moet een verdacht verleden hebben met verkochte overwinningen.
Nb: 2 uit 3 is ook voldoende.
'@ karsten: Om te rijmen is alleen dezelfde laatse letter niet genoeg, maar zijn er minimaal 2 nodig. Bijv klop en klap rijmt niet maar trap en klap weer wel.
Afgezien daarvan zag pozzo er beter uit dan moreno maar was moreno weer eerder binnen dan pozzo....Volgens mij zijn die morgen vooral bezig met herstellen.
'@Lage rugpijn: een fitte Alaphilippe zou voor mij morgen voor de 2e keer kopman zijn. Ik heb 'm niet eens in mijn team. Hij heeft bewezen nog niet echt wedstrijdfit te zijn dus waarom niet kiezen voor een klassementsrenner waarvan je 'weet' dat hij top 10 rijdt? Óf een aanvaller en vol gokken (dat doe je immers met Alaphilippe ook) op 50 bonuspunten.
Als je wilt stunten, gok op 50 bonuspunten! (Telt deze wel?)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.