Scorito-algemeen

1 2 ... 100 ... 608 609
Stuff

Is er toevallig een wielerflits poule voor Matchduel BE? Wellicht overheen gelezen? Of te weinig animo voor? Vind het bij de andere spellen altijd wel leuk om te kijken hoe men het hier doet.

Starlynk

Was er nog niet, maar heb er eentje aangemaakt:

https://www.scorito.com/matchduel/match-duel-be-2018-2019/wielerflits-forum-poule?code=822e24b1-f70a-451f-b915-5cc3e0c9fe8a

BarryE1

Wat is jullie de reden om ook de BE varianten te gaan spelen? Twijfel zelf nog namelijk omdat ik de BE competitie totaal niet volg en nog niet helemaal weet of Scorito-BE-spellen, mijn spelvreugde gaan verhogen. Het telt ook niet mee voor de index toch?

Pietje Precies

Ik heb 1 ronde meegedaan aan Match Duel BE, ben ronde 2 vergeten en nu dus afgehaakt. Topcoach BE laat ik ook voor wat het is. Volg die competitie totaal niet, dus gaat enkel een hoop werk in zitten om in te lezen en doen etc.

Starlynk

Ik twijfel nog wel over Topcoach BE omdat dat me waarschijnlijk te veel tijd gaat kosten, wat dan mogelijk ten koste gaat van andere spellen. Maar Match Duel kost 5 minuten per week ofzo, dus dat vond ik nog wel geinig om te proberen. Mogelijk nog een bekertje pakken voor de prijzenkast voor niet al te veel effort.. Zeker aangezien we voor de gewone Match Duel geen research meer hoeven te doen naar Buitenlandse competities, dus qua tijdsbesteding maakt het niet veel uit t.o.v. vorig seizoen denk ik.

EDIT: het telt idd niet mee voor de Scorito Index, maar ik zou me kunnen voorstellen dat ze in de toekomst je hoogste score van de Match Duel spellen gaan meetellen ofzo, zodat de Belgen ook een betere kans hebben in de Index.

Laatst gewijzigd
kasjaar

En dan de Duitse, en dan de Engelse. Tot Scorito de wereld overneemt. :)

hartstikkebedankt

Engelse was leuker geweest maar nu bedienen ze natuurlijk een voor hen relevante markt

fmvbeest

De Premier League heeft zelf ook een vrij aardig fantasy spel:

https://fantasy.premierleague.com/

wesley1983

Ik volg Nederland minder dan België,dus het voorstel van Starlynk om de beste te laten meetellen zou ik super vinden. Alhoewel ik nog niet echt geluk heb gehad in de eerste 2 speeldagen, waar ik het vertikt heb als clubsupporter om Santini en Dimata als scoorders te nemen. De eerste speeldag Derijck als topscorer omdat ik weet dat die als verdediger de penals trapt en ook op corners soms zijn kopbalgoal meepikt, 2e ronde niet opgesteld omdat het tegen Gent was en dan scoort die wel.
Wat ik wel jammer vind is dat er vele spelers als aanvaller staan die eigenlijk middenvelder zijn zoals bvb. Baby, Mpoku, Zhegrova, De Ridder,..... Hopelijk als topcoach België uitkomt maken ze niet dezelfde fouten! Blijkbaar gebruiken ze de eerste speeldagen om wat wijzer te worden over de Belgische competitie en de fouten eruit te werken, want als je soms de opstellingen ziet als ze aan het spelen zijn trekt het er soms niet op qua verdedigers, middenvelders en aanvallers hoe ze staan aangegeven. Sommige ploegen die met 4-5 aanvallers zouden spelen volgens Scorito en soms maar 2 verdedigers, dus dit moet nog verbeteren, hopelijk passen ze het nog aan bij matchduel ook want dat stoort me omdat je niet het juiste aantal punten krijgt als er een speler scoort die verkeerd aangegeven staat!

Laatst gewijzigd
wesley1983

Zal de eerste keer zijn dat ik Topcoach zal spelen. Wat ik wel een meerwaarde zou vinden voor de eerste speeldagen is dat je een soort shortlist, aparte ruimte voor de spelers die net buiten je selectie vallen maar je wel interessant vind zou kunnen bijhouden. Zullen waarschijnlijk velen zijn die hun selectie maken volgens de wedstrijden die worden gespeeld de eerste speeldagen, dus zowiezo vallen er veel interessante spelers ernaast zoals op speeldag 1 bvb. spelers van Heracles en Utrecht.

arturo

Interessante nieuwe optie in topcoach met de pinch-hitter, twijfel over bv. Malen of Friday daarvoor op te stellen. De twijfel zit dan vooral in het verwachte aantal punten.

KissMyAce

En of Friday evt in de basis zal starten.

KissMyAce

Voor iedereen die het nog niet wist:
• Tip: als je slim bent dan selecteer je in de proefperiode spelers, die tegen een gemakkelijke tegenstander spelen!

Gelukkig krijgen we nog tips. Hoe moet je anders in vredesnaam een team samenstellen?!

Starlynk

Ach, de mensen die die tips nodig hebben die zijn toch geen serieuze concurrenten lijkt me :p

BarryE1

Zijn er dan echt mensen die overwegen om bewust te gaan anticiperen op "de pinch-hitter"?! Als je daar toch een minuut of 5 over nadenkt dan weet je toch al dat het helemaal niet zo interessant is?! Dan investeer je dus 2 miljoen in een speler als Friday, moet je hopen dat hij op de bank begint (what the fuck), dat AZ dan vervolgens 1-0 achter komt (of dat het bijvoorbeeld nog 0-0 is), dat Friday dan in minuut 80 in valt, dat ie dan ook nog minimaal scoort of een assist geeft en geen gele of rode kaarten pakt. Zoveel toevalligheden. En waar zet je hem dan neer, in de basis of op de bank? Het scenario kan ook maar zo zijn, Friday begint op de bank, AZ staat 1-0 voor en de spits wordt voor een verdediger gewisseld. Zit je dan met Friday en 0 punten te kijken.

Nee, voor mij is de pinch-hitter gewoon een nieuwe regel. Een gegeven. Een soort van vangnet voor spelers die onverhoopt gepasseerd worden, of terugkomen van een blessure, dat je nog kan hopen op iets. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je een speler selecteert als 5e aanvaller of iets dergelijks, die dicht tegen een basisplaats aan zit, die relatief heel goedkoop is. Dan heb je in het beste geval een goedkope basisspeler en in het slechtste geval een pinch-hitter. Maar wanneer stel je die dan op?

Ab Normaal

Die stel je niet op, die zet je op je bank.
Maar voor mij is het een totaal ongewenste wijziging in de spelregels. Een extra ‘dom geluk’ factor.

BarryE1

'@Ab Als mensen dus denken dat het +EV kan zijn om een "pinchhitter" te hebben, waarom zou je hem dan niet opstellen? De voorwaarde van de pinchhitter is enkel dat de speler bij de club op de bank begint he... Maar goed, volgens mij zitten we verder wel op 1 lijn.

JimKro

Denken anderen ook dat de pinchhitter regel het spel (net iets) meer 'random/ gebaseerd op kans' maakt? Van te voren anticiperen dat een speler als bankspeler begint lijkt me inderdaad sowieso geen effectieve methode, zoals hierboven al uitgelegd. Maar je krijgt daarnaast ook dat 'slechte keuzes' beloont kunnen worden wanneer spelers die geen basis (meer) spelen opeens dubbele punten kunnen krijgen als ze toch scoren. Omdat het zo moeilijk is om hierop te anticiperen (lees: de kans is super klein dat het lukt) wordt de geluksfactor dus vergroot. Een concurrent met een minder goed team kan opeens meer punten halen in een speelronde doordat diegene het 'geluk' heeft dat één van zijn spelers die geen basisspeler is scoort. Hoe denken jullie hier over?

Laatst gewijzigd
fmvbeest

Op een heel seizoen zal het van kleine invloed zijn. Het zal echt wel zo nu en dan gebeuren dat een invaller scoort maar dan moet je hem inderdaad wel in de basis opstellen wil het echt de moeite waar zijn. Daarnaast zal een invaller vaker na rust in het veld komen dus gaat het ook nog eens alleen om de punten voor een assist/doelpunt, en worden punten voor speeltijd/resultaat niet toegekend. Al met al zullen er inderdaad mensen beter vanaf komen dan anderen maar over de hele lijn verwacht ik niet dat de invloed nou heel groot is.

Zou bijna zeggen laat mensen maar allemaal bankzitters nemen voor die dubbele punten, dan wordt een bekertje ook weer makkelijker :p

arturo

De mazzelfactor wordt idd groter. Het heeft geen zin om te anticiperen op de pinch-hitter m.i. , sowieso leveren basisspelers op de bank punten op. De minimum budget regel begrijp ik wel. Vorig seizoen werd ook al aangegeven dat in winterstop te grote verschillen in budget ontstonden. Je werd dubbel gestraft met een 'slecht' team: en minder punten èn minder budget halverwege.

kasjaar

Weer een vraag zoals die van laatst. Was het aantal punten voor winst van het team niet hoger voorheen? Of echt maar 18?

Starlynk

Ja, echt maar 18 ;) Maar iedereen behalve je aanvallers krijgt ook nog bonuspunten als de 0 wordt gehouden, dus daardoor lijkt het vaak meer

kasjaar

Ik heb 't pareltje gevonden! K. Huntelaar voor 500k.

DeNescafe

Pinch hitter regel zorgt wellicht voor wat extra punten voor mensen die "verkeerde" keuzes maken.

Maar denk dat de regel niet onderschat moet worden, ik neem persoonlijk meer risico met (potentiële) basisspelers selecteren. Bv een van persie/Huntelaar waren eerst net geen optie voor mij (die gaan nooit alle potten spelen), maar nu kunnen die evt wel in mijn team raken aangezien ik ze sowieso elke pot dat ze niet geblesseerd ziin minuten zie maken, dat laatste geldt dan met name voor van persie . Zo zijn er wel meer spelers te bedenken. En spelen ze wel altijd basis, heb je in zo'n geval een "koopje" in je team.

Of is bovenstaande gedachtegang nou zo maf?

Starlynk

Tsjongejonge, wordt dat hier zomaar op het forum gegooid?! Dat was voor mij een zekerheidje voor de eerste 4 speelrondes!!

1 2 ... 100 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.