Scorito-algemeen

1 2 ... 99 ... 608 609
Thijmen1411

Het is belangrijk om te kijken naar de punten die er te verdienen vallen, maar ik zou ook kijken naar wie er de afgelopen races slecht hebben gepresteerd, want die zullen meetellen voor een groot deel van de tweede seizoenshelft. Die punten worden namelijk bepaald aan de hand van de onderlinge resultaten van de laatste 10 races. Ik heb hier gelezen dat sommige mensen verbaasd waren over het feit dat er minder punten te verdienen waren tegen iemand uit de top 6 dan tegen een middenmoter, maar dat is allemaal door die laatste 10 races bepaald.

Erg jammer dat Stoffel uit viel aangezien hij tegen Perez mijn bonusduel was en ik nu 51 plaatsen ben gedaald. Anders had ik zeker de top 100 in kunnen komen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Nja, die verbazing is wel op zijn plaats dat het spel vreemd in elkaar zit dat het kan gebeuren dat een middenmoter tegen iemand als Verstappen 1300 punten krijgt en tegen een Hulkenberg 1800 om maar wat te noemen.

Goede tip trouwens!

kasjaar

Met een enorme score van 7100 draai ik nu ook eindelijk bovenin mee, gestegen vanaf plek 1950 naar 650. En dat dan met precies de goede timing voor de teamselectie, want met al m'n coureurs op plek 6 tm 10 gingen ze volgende races waarschijnlijk aardig wat minder opleveren. Ook omdat Grosjaen en Magnussen ineens veel constanter en goed presteren.

Dit keer maar wel 1 coureur uit de top 6 mee denk ik, maar wie is de vraag..

Starlynk

Ja, de top 6 blijft lastig. Verstappen qua punten super interessant, maar dan moet ie wel wat stabieler gaan rijden... En je moet idd wel iemand uit de top 6 denk ik, want anders wordt de vijver aan potentiële tegenstanders wel erg klein

Starlynk

Weet iemand trouwens wat er gebeurt als een van je coureurs vervangen wordt? Wat als je Vandoorne hebt en hij raakt al voor het einde van het seizoen zijn stoeltje kwijt. Heb je dan gewoon pech of speel je dan met zijn vervanger? Of wat als je Sainz hebt en die pakt het stoeltje van Vandoorne tijdens het seizoen?

Pietje Precies

Je kiest het stoeltje van de coureur in plaats van de coureur. Dus geen pech, maar gewoon de vervanger.

Tenzij ze intern van stoeltje wisselen, dan houd je namelijk je eigen renner. Dus stel dat Grosjean het stoeltje van Magnussen krijgt en een nieuwe coureur het stoeltje van Grosjean, dan houd jij Grosjean dus als coureur.

Jori

De coureur uit de top 6 is mijn enige struikelblok. Ferrari lijkt nog wat extra's te hebben gevonden tov Mercedes en Red-bull, maar Raikkonen rijdt altijd wel echt enkel voor Vettel. Vettel en Hamilton leveren te weinig punten op (tegen anderen al helemaal). Bottas lijkt me nog wel aantrekkelijk, Raikkonen ergerde ik me te veel aan de gekozen strategieën. De red-bulls lijken zich op te kunnen maken voor wat gridstraffen vanwege de falende renault, wat op zich in dit spel voor voordelen kan zorgen. In races waar ze geen kans van tevoren hebben, pakken ze de gridstraffen en eindigen per definitie achter Ferrari/Mercedes, waardoor ze voor specifieke banen waar ze wel kunnen concurreren extra punten pakken.

en wat Thijmen zegt, tegenvallers van paar races ervoor!
Leclerc, Vandoorne zijn toch mooie keuzes. Grosjean met zijn gepruts wat hem dus interessanter maakt dan Magnussen door grotere bonussen door de mindere voorspelbaarheid. Vorige race 1600 punten vs Hulkenberg was natuurlijk een mooi zekerheidje als Grosjean niet zou crashen.
Hartley ben ik ook wel fan van, ook al viel hij voor mij het eerste gedeelte tegen. Maar kreeg afgelopen race 1000 gratis punten met een duel tegen sirotkin en had al 1600 punten kunnen krijgen met een duel tegen Vandoorne (!!)

Force India lijkt me zinkend schip, net als Williams. Magnussen idd te constant en Renault levert te weinig op en zijn juist duels die je voor een Grosjean en andere coureurs open wilt houden. Alonso is dramatisch omdat hij het maximale resultaat in een race eruit haalt, maar de auto erg slecht. Daardoor lijkt hij mij lastig te voorspellen, want zijn specifieke plek is lastig te schatten, maar houdt er vaak nog zoveel onder zich dat hij maar marginale punten krijgt

Ikzelf baalde vooral van de zomerstop: Grosjean, Hartley haalden juist nu bizar veel punten voor makkelijke duels, doordat ze de eerste seizoenshelft alleen maar pech hadden. Magnussen, Raikkonen waren nuttig geweest en haalden nog steeds ca 1000 punten per wedstrijd, terwijl Gasly ook echt nog hele goede duels had waar hij punten scoorde (bijv. minstens 1000 tegen stroll). Ook van iets als 50% uiteindelijk naar 93% gestegen in iets als 3 weken

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb nu deze 5 coureus in me team
hamilton
verstappen
van doorrne
perez
gasly

Ajvenema

Top 6 tegen elkaar vind ik behoorlijk gokken. Ik had uberhaupt niemand uit de top 6 de eerste helft, sta nu 450e ofzo, al werd de spoeling aan het einde wel een beetje dun voor sommige coureurs. Zit daarom er nu aan te denken ric/ver te nemen. kun je nog aardige punten halen tegen coureurs waar ze sowieso van winnen als ze hem uitrijden... Hopelijk krijgen ze de betrouwbaaardheid wat beter op orde in de zomer. Mochten ze echt stappen zetten tijdens de testdagen (die zijn er toch?) Dan is dat een extra reden om ze te kiezen.

Hartley zou echt een goudmijntje kunnen zijn als ie wat minder vaak uitvalt. Grosjean ook wel aardig, als ie eruithaalt wat MAgnussen eruit haalt. Williams daar begin ik niet aan, en bij Force India ff afwachten wat er allemaal gebeurd de komende tijd.

In Vandoorne geloof ik helaas niet echt, en van Sauber weet ik niet hoe goed ze nou eigenlijk zijn, omdat Leclerc zo sterk is...

Jopster

Aangezien Tour de France is afgelopen, de F1 3 weken op zn gat ligt en scorito toch elke dag moet worden bekeken maar alvast een team voor speelronde 1 in elkaar geflanst. Eerste 3 speelronde alleen maar thuisspelende spelers geselecteerd met 3 uitzondering waarvan 1 koopje van een topclub die sowieso gaat spelen ;)

04398

De rijders onderin leveren inderdaad veel punten op voor onderlinge duels, maar vallen ook vaak uit of zoals bij Alonso laatst dat hij gewoon op koers ligt om duel te winnen maar team besluit hem de laatste ronde binnen te halen om nog wat dingen te kunnen veranderen aan de auto, dat kan je niet voorspellen maar levert wel vaak niks op.
Uitvallen per jaar
Hamilton - 1x
Vettel - 1x
Raikonen - 2x
Bottas - 2x
Ricciardo - 4x
Verstappen - 4x
Hulkenberg - 3x
Magnussen - 1x
Alonso -4x
Perez - 1x
Sainz- 1x
Ocon - 3x
Gasly - 3x
Grosjean - 4x
Leclerc- 3x
Vandoorne - 3x
Ericsson - 2x
Stroll - 3x
Hartley - 5x
Sirotkin - 3x

Ab Normaal

Bijlow eerste keeper bij Feyenoord. Die zal ook flink duurder worden dus.

Jopster

De eerste speelronde neem ik hem nog lekker mee voor 1.5 mil

Starlynk

Volgens mij hebben ze vorig jaar geen enkele speler meer duurder gemaakt tijdens de proefperiode en alleen nog maar spelers goedkoper, maar kan me voorstellen dat ze Bijlow wel aanpassen anders neemt iedereen hem ;)

ditisdavid

Dolberg was twee jaar terug 1 miljoen en is toen tijdens de proefperiode duurder gemaakt. Zelfde zal dus gebeuren met Bijlow.

hartstikkebedankt

Ik zie Vermeer nog wel eerste keeper worden dus allerminst een zekerheid voor mij

Matti

Ik neem gewoon 4 Fransen(incl Leclerc) + iemand uit de top 6 (waarschijnlijk Bottas). Grosjean lijkt de stijgende lijn te hebben ingezet en de overige rijders zullen hun punten ook wel gaan pakken.

Matt89

Ik mis eigenlijk wel een uitgebreide voorbeschouwing voor Topcoach met tips en bij voorkeur een aantal pareltjes die de kenners wel weten te vinden, maar ik niet :)

Starlynk

haha zo werkt het niet in dit topic Matt :p

Matt89

Haha jammer ;) Ik doelde eigenlijk ook vooral op een uitgebreide voorbeschouwing van Scorito. Is denk ik een frustratie-dingetje omdat bij de wielerspelletjes wel alle pareltjes worden weggegeven en met spellen waar ik niet 'goed' ik ben niet ;p

Nu moet ik me gaan verdiepen in basisopstellingen en transfers waar ik eigenlijk niet heel veel zin in heb, maar topcoach is wel erg bepalend voor de scorito-index.

Laatst gewijzigd
kevinraar

kan ik met de 5 coreurs veel punten halen
verstappen
hamilton
perez
van doorrne
gasley

DeNescafe

Daarvoor heb je de eerste vier speelrondes. Hoef je je relatief weinig voor in te lezen. Teletekst in de gaten houden.

wesley1983

'@Kevinraar: Vandoorne was de eerste die uit mijn team vloog, amper punten mee behaald, Gasly is de enigste die in mijn team blijft!

Verder lijkt Verstappen van de top-6 de ideaalste om te nemen, en dan wordt het nog kiezen uit Grosjean-Sainz-Ocon-Perez-Alonso-Leclerc-Hartley voor mijn laatste 3 plaatsen. De top-5, Hulkenberg en Magnussen vind ik niet interessant, Vandoorne-Ericsson-Stroll-Sirotkin te moeilijk om een duel mee te winnen, eerder om veilig een duel van te winnen!

kevinraar

vandoorne heeft mij 5900 punten opgeleverd

Ab Normaal

'@Wesley1983
Ik sta 30e algemeen en 1e in de WF poule mét Ericsson.
Die heeft mij al veel punten opgeleverd. Heb er ook wel geluk mee gehad moet ik eerlijk zeggen, maar heb hem afwisselend tegen Sirotkin, Stroll en Vandoorne laten racen en hij won iedere keer.

De puntenverdeling nivelleert steeds meer waardoor het steeds lastiger wordt. Eigenlijk kun je het veld in twee delen verdelen. De top 6 en de rest van het veld.
Hülkenberg en Magnussen zijn de besten van de rest en zullen geen punten meer opleveren tegen de anderen uit hun groep. Ze laten duelleren tegen een top 6 rijder is puur speculeren op geluk.
Ik had ze allebei en ze hebben me veel punten opgeleverd, maar nu zijn ze beiden een absolute no go voor mij.
De beste twee uit de top 6, Hamilton en Vettel geldt hetzelfde voor.
Aan de ene kant wil ik er liever geen uit de top 6, aan de andere kant, als je 5 coureurs moet nemen is het een te grote groep om links te laten liggen.
Ik had Ricciardo, met redelijk wat succes. Gezien de recente verhoudingen tussen Red Bull en Renault echter, lijkt het mij waarschijnlijker dat het verschil met Ferrari en Mercedes eerder groter wordt dan kleiner.
Blijven over Bottas en Raikkonen. Huiswerk dus...

In de groep "rest" wordt het gewoon kijken wie van de laatste 10 races de hoogste resultaten gehaald hebben in de races die als eerste vervallen, zodat die duelpunten hoger gaan worden. Nog meer huiswerk.

Eigenlijk is Hartley de enige coureur die reeds een stoeltje bemachtigt heeft binnen Team Ab Normaal.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 99 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.