Scorito-algemeen

1 2 ... 98 ... 606 607
Niels22

Dramadag hier, door de tijdstraf van Sainz mijn bonusduel nog goed, verder was het kansloos. Had wat meer regen moeten zijn ;)

Thijmen1411

F1 zeer geslaagd, alle 5 de duels goed en 650 plaatsen gestegen naar plek 121!
Vandaag voor de 2e dag achter elkaar schade beperken bij TdF, aangezien ik eigenlijk geen renners heb die ten aanval trekken op Martinez na, die dan ook de enige was die in de top 20 belandde. Gelukkig maar 9 plaatsen gedaald en blijf op 95.5%. Het 99% bekertje zit er denk ik nier meer in helaas.

Starlynk

Bedenk me nu pas dat we met Match Duel NL dus geen wedstrijden uit buitenlandse competities meer hoeven te voorspellen in de weekenden. Vind ik wel jammer eigenlijk. Vorig seizoen kon je daar nog een beetje extra punten mee scoren als je je wat meer wilde verdiepen in die wedstrijden. Met alleen Eredivisie in de weekenden is het zo mogelijk nog suffer geworden dan vorig seizoen....

fmvbeest

ja het Match duel Int(ernationaal) van 2 seizoen geleden was eigenlijk het leukst. Toen had je dus NL en INT apart. Vorig jaar was het in 1 spel gepropt (met de nadruk op NL), nu heb je dan NL en BE afzonderlijk, maar nog steeds geen INT.

Topcoach BE lijkt me dan ergens wel weer grappig omdat ik die competitie totaal niet volg. Heb je wel level playingfield in je subpoultje als dit voor iedereen geldt :p

DeNescafe

Poh, kort rondje research gedaan in de auto tijdens een roadtrip. Veel potentiële koopjes bij topcoach NL. Iemand enig idee of de prijzen dit jaar 100% vast blijven staan?

Ps : niemand behoefte aan een topcoach forum? :(

Starlynk

Ik zie het nut niet echt van een apart Topcoach forum. Qua Scorito spellen hebben we (buiten de Vuelta die sowieso een apart topic krijgt) tot december alleen maar de US Open, naast Topcoach en MatchDuel en het F1 spel dat al loopt. Als we Topcoach dan nog in een ander topic gaan bespreken dan wordt het hier wel erg stil :)

DeNescafe

Aight, dat valt mee. Eens! Ik zwijg.

BarryE1

Het rondje potentiële koopjes is leuk DeNescafe, maar wacht maar eens tot je e.e.a. in je team hebt geklikt. Blijkt ineens dat je naast die koopjes, nog goedkopere koopjes moet vinden.

Thijmen1411

Er zijn heel veel interessante goedkope spelers. Ik vind dit budget eigenlijk nog vrij ruim met weinig hele dure middenvelders/aanvallers (duurste speler is Tadic (€6 miljoen) en we weten nog niet eens hoe hij in het systeem gaat passen). Ik ben wel al aan het oriënteren naar een definitief team, maar focus me nu voornamelijk om een team voor de eerste speelronde in elkaar te zetten. De echte keuzes worden toch pas na speelronde 4 gemaakt, en dan hebben we alweer veel meer informatie over alle teams en eventuele koopjes. Ik heb er zin in!

@DeNescafe
Na de tweede speelronde worden de prijzen definitief vastgesteld. Op 22 augustus om 12:00 zal dit gebeuren.

Laatst gewijzigd
DeNescafe

'@Barry hangt natuurlijk allemaal af van de uiteindelijke basis spelers, maar ben erg content met mijn huidige selectie en nog drie miljoen over om te spelen voor een laatste speler. Dus of 't koopjes gaan zijn moet nog blijken haha.

Interessanter lijkt me om eens met jullie in te schatten hoe jullie denken dat de stand eruit ziet na de eerste seizoenshelft (hangt natuurlijk ook af van wie Europees gaat spelen, maar dat weten we nog niet).

Hierbij die van mij:
1 ajax
2 psv
3 feyenoord
4 az
5 vitesse
6 Utrecht
7 Zwolle
8 Heerenveen
9 excelsior
10 Fortuna Sittard
11 Heracles
12 Groningen
13 ADO
14 NAC
15 Willem II
16 Graafschap
17 Vvv
18 FC emmen

Fortuna Sittard de verrassing, ado en heracles vallen tegen. Groningen zoals zo vaak komt laat (of niet) op gang. Ajax en psv om de titel met az en feyenoord daarachter. FC Emmen kansloos. Harde strijd onderaan om degradatie zone te ontwijken.

JimKro

Ik denk dat Ajax de duidelijke favoriet is. AZ kan weer meedoen voor top 3 als ze niet te veel spelers verliezen, maar dat zal lastig worden. In dat geval verwacht ik Utrecht dit jaar weer voor een top 4 plaats. Emmen zou wel eens beter kunnen presteren dan verwacht. Van wat ik er van heb meegekregen lijken ze tactisch goed in elkaar te steken.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Het rechterrijtje zit denk ik kort op elkaar dit jaar. Je volgorde ziet er prima uit, maar Excelsior en Fortuna zouden ook zomaar 6 plekken lager kunnen eindigen, etc.

BarryE1

'@DeNescafe Een top 18 vind ik lastig maar persoonlijk denk ik dat Vitesse het goed gaat doen. Die gaan na het vertrek van Jahanbahksh en Weghorst met AZ wedijveren. Verder kan Feyenoord nog wel eens tegenvallen (plek 4-5). Zwolle gaat lager eindigen dan een 7e plek. Excelsior gaat véél lager eindigen dan plek 9, die strijden tegen degradatie. NAC ook degradatiekandidaat.

@Thijmen voor mij is Tadic de eerste die ik erin klik, daar komen vermoedelijk ook mijn problemen vandaan. Als je naast Tadic namelijk nog een topkeeper ( 4 miljoen), een topverdediger met extra's (4 miljoen), een goede middenvelder (4 miljoen), een Berghuis (5 miljoen) of een Lozano/L. de Jong (~ 5 miljoen), dan moet je al akelig creatief worden. Gemiddeld genomen mag een speler 2,6 miljoen kosten. Stel je kiest Tadic (6) + topkeeper (4) + topverdediger (4) + leuke middenvelder (4) + aanvaller (5) dan zit je op 23 miljoen. Dat betekent dat de rest 25 miljoen mag kosten, verdelen over 13 spelers maakt 1,92 miljoen gemiddeld. Aangezien de echt interessante spelers eigenlijk minimaal 2 miljoen kosten, m.u.v. verdedigers, wordt het al een lastige puzzel.

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

Als Belg ken ik natuurlijk niks van die Nederlandse competitie maar bij mij was Tadic ook de eerste die ik erin klikte.

Trouwens hoe komt het dat Groeneveld in België terecht komt. Die was echt wel fantastisch in de supercup.

Thijmen1411

'@Barry
Zo'n verdeling maakt het inderdaad wel lastiger. Als je ervan uitgaat dat je tribuneklanten niet meer dan €1 miljoen gaan kosten, zal je alweer minimaal €2,2 miljoen per speler uit kunnen geven. Dit is nog steeds weinig en daarom heb ik Tadic ook eigenlijk nog niet eens overwogen, maar misschien komt daar na de eerste vier speelronden wel verandering in.
Bedenk ook dat je tot de winterstop op prijsstijgingen moet inspelen. Verdedigers van €4 miljoen zullen niet veel duurder meer gaan worden, en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor types als Lozano en Tadic. Maar als jij echt van ze verwacht dat ze hun prijs waard gaan zijn en niet vervangen kunnen worden door een goedkopere teamgenoot, moet je ze natuurlijk gewoon nemen.

Laatst gewijzigd
DeNescafe

9-18 gaan inderdaad kort op elkaar zitten. Denk dat pec er eerste seizoenshelft bovenuit steekt en momentje een stuk verder is dan een heracles, ado en Groningen bv.

Vraag me af hoe ver Vitesse is Barry, verdediging is vrij nieuw, toch? Aanval staat daar wel goed though.

Er is trouwens een nieuwe interessante regel dit jaar:

PINCH-HITTER
Nieuw dit jaar is de pinch-hitter. Een speler die tijdens een wedstrijd bij zijn club op de bank begint, invalt en vervolgens een (eigen) doelpunt scoort, een hattrick maakt, een assist geeft of een penalty benut, mist of stopt, ontvangt hiervoor dubbele punten! Dit geldt dus ook voor strafschoppen: dubbele punten voor een benutte strafschop, maar ook dubbele minpunten als de pinch-hitter mist!

Maakt een Veerman, van Persie etc denk ik zeer waardevol.

&

Géén waardedaling dit jaar, als je budget lager uitvalt dan 't start budget krijg je voor de tweede seizoenshelft ook gewoon 48miljoen.

Starlynk

Die Pinchhitter regel is wel grappig, maar te tricky om echt op te anticiperen denk ik. Hooguit is de schade wat minder als je speler op de bank beland.

Die "geen waardedaling" zal me worst zijn. Je moet na de eerste seizoenshelft gewoon waardestijging hebben. Als je gelijk blijft, dan ben je ook zo goed als kansloos voor de bovenste plekken. Maar op zich goed dat het een gedeelte van het "dubbel gepakt als je pech hebt" wegneemt.

hartstikkebedankt

De pinchhitter regel maakt inderdaad alleen een speler die op de bank belandt, wellicht iets minder kansloos of pijnlijk.

BarryE1

Bij F1 zijn er wel een aantal mooie duels te maken dit keer, heb nu het volgende staan:
Verstappen tegen Bottas voor 1500 punten;
Sainz tegen Ericsson voor 900 punten;
Magnussen tegen Alonso voor 700 punten;
Vandoorne tegen Perez voor 1600 punten;
Gasly tegen Ocon voor 1500 punten.

kasjaar

Vandoorne bokst al weken niks voor elkaar, zie niet hoe die Perez moet gaan verslaan zonder uitval van Perez.

Gasly tegen Ocon lijkt me trouwens ook vrij tricky.

Ik heb zelf staan:

Grosjaen vs Hulkenberg 1600p C
Magnussen vs Ocon 1000p
Sainz vs Perez 1000p
Alonso vs Vandoorne 1000p
Gasly vs Hartley 1000p

Voor mijn gevoel kunnen 't een paar mooie punten worden zondag, maar goed. Dat gevoel heb ik al vaker gehad.

BarryE1

'@Kasjaar wat betreft Vandoorne heb je zeker gelijk maar ik kan helaas ook niet heel veel anders. Net als vorig weekend heb ik in principe maar 2 keuzes, namelijk tegen Sirotkin voor 500 punten of (gecalculeerd) gokken. In de eerste vrije training zat ie redelijk dichtbij Pérez, maar eerlijk is eerlijk, het is wel een gokje. Zekerheid heb ik ook niet als ik hem tegen Sirotkin zet, want echt heel lekker oogt het allemaal niet bij beide McLarens.

Gasly tegen Ocon is vooral gebaseerd op dit weekend maar is inderdaad tricky. Maar wat is niet tricky tegenwoordig, ook op het oog risicoloze duels kunnen nog misgaan ;). We gaan het zien.

04398

35ste plaats verdedigen met
Grosjean vs Perez
Magnussen vs Ocon
Ericsson vs Vandoorne
Gasly vs Stroll
Leclerc vs Alonso

Hopelijk net als de afgelopen races op z'n minst 4 duels goed

Thijmen1411

Vandoorne heeft wel een hele nieuwe (eigenlijk z'n oude) chassis dus het zou zomaar kunnen dat hij eens uit Q1 kan komen en misschien wel punten kan scoren.

Ajvenema

Leuk, eindelijk weer nieuwe coureurs kiezen met F1 spel! Wie zijn voor jullie de rijders die tot nu toe tegenvallen en de tweede helft punten gaan scoren? Ik zit zelf te denken om Grosjean te gaan nemen i.p.v. Magnussen, en misschien een gokje op Hartley...

Pietje Precies

Ik ga vooral weer kijken met wie er lekker te scoren valt. Magnussen heeft goed werk geleverd, maar de koek begint wel op te raken (steeds vaker best of the rest en interessante duels raken langzaamaan op).

Maar goed, geen idee nog! Enkel Williams lijkt een absolute no-go.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 98 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.