Scorito-algemeen

1 2 ... 97 ... 606 607
Starlynk

'@kasjaar: haha heb je mijn plekje overgenomen. Ik ben er door een matig WK en Tour tot nu toe net uitgepleurd naar plekje 110 ;)

Zat net overigens eens naar Topcoach te kijken en Blind als 4m verdediger kan behoorlijk interessant zijn, mocht ie een plekje op het middenveld krijgen...

BarryE1

'@Starlynk Al zet je Blind in de spits ;-) Maar even zonder gekheid, in geval van Blind lijkt het me niet zo heel erg interessant. Vermoedelijk speelt hij centraal achterin of als verdedigende middenvelder. De vraag is dan, krijgt Blind als verdedigende middenvelder wel substantieel meer kansen dan een andere verdediger. Zo ja, dan vraag ik me ook af of Blind dan substantieel meer kans heeft om te scoren. Neem bijvoorbeeld De Ligt, die is ook 4 miljoen, redelijk kopsterk en heeft een goed afstandsschot. De vraag is dan of een iets aanvallender opgestelde Blind zoveel méér heeft dan De Ligt.

Een vergelijkbaar voorbeeld was vorig jaar Emanuelson. Stond bij scorito als verdediger maar speelde eigenlijk regelmatig ook op middenveld (of linksback). Uiteindelijk heeft hij niet alles basis gespeeld (20 wedstrijden, 8x invaller) maar zijn statistieken zeggen wel wat: "slechts" 3 assists.

Maar ik ben het met je eens dat het in potentie interessant is, spelers die als verdediger staan maar aanvallender spelen. Echter, verdedigers die als verdedigende middenvelder spelen zijn niet altijd interessant. In de praktijk, de eerste paar wedstrijden, gaan we zien of het mogelijk toch interessant is met Blind.

hartstikkebedankt

Blind liet in het verleden ook niet zien bijzonder veel assists te geven of goals te maken inderdaad. Backs met relatief veel assists of CV's met relatief veel goals uit standaardsituaties zijn wat mij betreft interessanter.

Starlynk

Blind heeft nu natuurlijk wel 4 seizoenen Premier League ervaring erbij, waar het niveau ietsje hoger ligt dan in de Eredivisie ;) Maar goed, goals/assists voor verdedigers zijn een leuk extratje w.m.b., belangrijker is dat ze elke week spelen en bij een ploeg die goed presteert. Wat dat betreft zit je bij Blind sowieso safe natuurlijk, alhoewel hetzelfde natuurlijk ook geldt voor De Ligt.

BarryE1

Klopt maar voor 500.000 meer t.o.v. andere verdedigers, wil je ook wel wat "extra's" terug krijgen. Dat kan natuurlijk ook zekerheid zijn dat hij elke wedstrijd speelt, anders de kans op assists of doelpunten. Zo niet, dan kun je net zo goed Tagliafico opstellen want die krijgt evenveel punten voor de 0. Daarnaast misschien wel meer kans op assists, maar kun je weer wegstrepen tegen het aantal gele kaarten dat hij pakt. Zo'n afweging gaat het vermoedelijk worden.

Pietje Precies

De Ligt en Tagliafico pakken inderdaad wel een hoop kaarten.

Starlynk

En of Tagliafico nou echt meer assists gaat pakken dan Blind moet ik ook nog zien ;) Maar goed, het moet budget technisch ook allemaal goed passen natuurlijk. En hoe duurder de speler, hoe pijnlijker een eventuele blessure. Vorig seizoen had ik de 1e seizoenshelft het budget flink uitgesmeerd en dat is me prima bevallen. Daardoor speelde ik nog lang bovenin mee, ondanks flink wat pech met blessures (o.a. Vejinovic, Bahebeck, Viergever...)

BarryE1

Dat was één van mijn fouten vorig jaar, zowel Ziyech als Toornstra in mijn selectie. Is teveel een aanslag op de rest van het team qua breedte. Tel daarbij op dat ik last minute Haps, die 1e wedstrijd na de proefrondes ineens geblesseerd afhaakte, voor Diks heb gewisseld. Uiteindelijk had ik in de winterstop minder budget dan vóór de winterstop met een waardedaling van 2.250.000. Pijnlijk. Uiteindelijk nog wel goed kunnen herstellen en op 97,9% geëindigd. Qua budget zou je dit jaar weer in de verleiding kunnen komen. Veel spelers behoorlijk (goed) geprijsd.

DeNescafe

Misschien een idee om een Scorito TopCoach forum pagina te maken? Is altijd wel aardig wat animo voor volgens mij, persoonlijk haak ik hier altijd af door de mix met spellen die ik niet speel.

Dit jaar doelstelling top 100, afgelopen jaren één keer 99% niet gehaald geloof ik (97%). Keer hopen op minder/geen blessures. Tagliafico interessanter dan Blind, mits basis. Speelt namelijk een mindere voorbereiding en Blind kan heel goed uit de voeten op die plek (en dan Wober lcv met de Ligt rcv). Ligt lijkt me grootste zekerheid qua vaste basisplek in de verdediging.

kasjaar

'@deNescafe, ik kwam vorig jaar rond de 85% uit als ik 't me goed herinner. Nog wat tips voor een Topcoach-beginner? :)

Pietje Precies

Tip 1: een speler die niet speelt kan geen punten pakken ;)

hartstikkebedankt

Tip 2: neem scorende middenvelders

DeNescafe

Tip 3: eerste seizoenshelft puur op potentiële waardestijging selecteren. Tweede seizoenshelft kan je dan all in gaan. Afgelopen veel pech gehad met veel blessures en paar verkeerd uitgepakte gokjes qua basisspelers, alsnog prima positie geëindigd, als 't dan meezit is de top 100 goed te doen. Mja, underpriced spelers zijn namelijk niks voor niks underpriced :)

Laatst gewijzigd
BarryE1

Vandoorne ziet er bijzonder slecht uit, dat wordt tegen Sirotkin zetten voor 500 punten of gokken.

Verder niet echt iemand die ik tegen Ricciardo durf te zetten, ondanks dat ie een gridstraf heeft. Durf niemand tegen de traditionele top 6 te zetten en Verstappen mag het al opnemen tegen Bottas voor 1400 punten.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Haas ziet er weer zeer goed uit! Hopelijk finishen ze deze keer netjes als best of the rest :)

BarryE1

'@Pietje Wat voor een duels heb je staan?

YungNikopolidis

Morgen belangrijke F1 dag, vorige ronde dramatisch gescoord met 1300 punten... Nog wel op 94.9% maar er valt wat goed te maken.

Matchups:
Ricciardo vs Vandoorne
Grosjean vs Sainz
Magnussen vs Hülkenberg
Gasly vs Stroll (c onder voorbehoud)
Hartley vs Sirotkin

Totaal 7000 punten. Vooral hopen dat Hartley weer eens een race uit gaat rijden, hij zal de eerste zijn die ik in de zomer ga wisselen.

Thijmen1411

Grosjean vs Sainz 1600 (C)
Magnussen vs Ricciardo 1400
Vandoorne vs Sirotkin 500
Ericsson vs Alonso 1300
Gasly vs Stroll 1200

Redelijke kwalificatie.
Vandoorne weer nergens te bekennen maar tegen een Williams (ondanks P12) zou toch wel moeten kunnen(?)
Ericsson vs Alonso zal ook lastig worden. Magnussen vs Ricciardo vond ik een interessante aangezien KMag weinig punten meer krijgt tegen mindere coureurs. We gaan het zien morgen

Pietje Precies

Grotendeels hetzelfde als Yung:
Ricciardo vs Vandoorne @700 (perfect tot nu toe)
Grosjean vs Sainz @1600 (had ruimer gekund dan P6 en P8, verschil tussen beide heren was eigenlijk continu wel 3/4 plekjes)
Gasly vs Stroll @1200 (prima)

en verder:
Raikkonen vs Verstappen @1000 (prima)
Magnussen vs Ocon @900 (fraai)

Pietje Precies

Nou, fingers crossed met als Grosjean captain, hopelijk rijdt Haas niet weer gelijk tegen elkaar aan.

Balen van de straf die Gasly pakt, maar hopelijk eindigt hij alsnog voor Stroll.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Wat een debiel circus heb ik naar zitten kijken.

kevinraar

Alle 5 mij duels goed 6800 punten erbij gestegen van 1034 naar 309 gaat weer de goede kant op

YungNikopolidis

Fraaie Scorito dag uiteindelijk. Zowel in de F1 (5700 punten) als in de Tour (opstellen van MCN) naar 97.6%.
Mede door weinig uitvallers en 4 SKY-mannen in de tourselectie kan ik hopelijk nog boven de 99% uitkomen aankomende week.

Starlynk

Schandalig dat mensen met MCN beloond worden :P Ik vind dat als er punten uitgedeeld worden voor slechte keuzes, dat ik er dan ook best nog wel wat voor Cavendish, Porte en Uran mag hebben :D

Bij F1 weer een keertje alle 5 duels gewonnen met wat geluk, maar daardoor gestegen naar 96%. Nog een raceje en dan kunnen we eindelijk coureurs wisselen!

Starlynk

Zag overigens dat Match Duel ook open is, dus heb nog een Forum Subpoule aangemaakt:

https://www.scorito.com/matchduel/match-duel-2018-2019/wielerflits-forum-poule?code=9106c145-136c-4943-9f27-6797b93b7c47

En nog een keer de link voor Topcoach, voor degenen die hem gemist hadden:

https://www.scorito.com/topcoach/topcoach-2018-2019/wielerflits-forum-poule?code=b63a0ef0-b478-46a1-a925-8e8a2a710cba

1 2 ... 97 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.