Scorito-algemeen

1 2 ... 102 ... 610 611
Pietje Precies

Ik had ook een 3-5-2, maar dat was niet per se de insteek vooraf. Kwam qua wedstrijden, spelers, prijzen, etc, gewoon mooi uit. Maar wellicht zijn er meer interessante middenvelders dan aanvallers...

Ook mijn verdedigers hebben de speelronde gered en er een prima score (1129) van gemaakt. Had ik na Ajax (4 spelers, 19m, 144 punten incl. captain) niet meer verwacht.

Starlynk

Hier 1081. Ook niet eens heel verkeerd met 0-punter K. Huntelaar in de basis en Tadic als captain.. Maar hopelijk komt er ergens deze komende weken nog een hogere score ;)

Drama begin bij Match Duel trouwens.. Hoop dat ik mijn score uit België mag meenemen voor de Index :p

Ab Normaal

Hier 923 waarvan er maar liefst 121 bij elkaar gesprokkeld zijn door de aanvallers inclusief bankzitter.

Thijmen1411

988 punten, ook met Huntelaar en Tadic (c). Verder wel een goede bank met Buttner en Beerens. Ik ga er vanuit dat ik nog wel hoger scoor de komende 3 rondes. Wel veel geleerd van deze speelronde wat van pas kan zijn voor mijn vaste team. Ik ben benieuwd wat ze met de waardes gaan doen, heb op dit moment 0,5 miljoen speling voor eventuele waardestijgingen. Als ze Bijlow veel duurder gaan maken (3m+) dan zal ik ergens anders gaan kijken voor een tweede keeper.

DeNescafe

Met Tadic als captain, flink inzetten op Ajax, zoals de meesten, en een onjuiste toto een score van 1271 behaald. Blij maar ook weer niet, zat veel meer in. Hopelijk doen de verdedigers 't volgende week weer zo goed, maar dan met captain en toto punten :)

We zouden een budget versie moeten doen...!

Pietje Precies

Ja, tegelijkertijd pakte sommige verdedigers 2 a 3x zoveel punten als dat ze gemiddeld zullen doen. Dat compenseert dus behoorlijk voor de matige prestaties van de aanvallers. 1271 is al een luxe score.

Budgetversie zou zeker leuk zijn, maar kan helaas niet echt makkelijk.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Dit weekend toch veel spelers aan het werk gezien met een relatief hoge scorito-waarde (in euro's) maar daarvan nog totaal geen bevestiging gezien.

Luuk de Jong voor 4,5 miljoen bijvoorbeeld. In een thuiswedstrijd waarin met 4-0 gewonnen wordt, een vrij onzichtbare wedstrijd spelen en niet scoren. Ook nog even die 1 op 1 kans om zeep helpen. Dit terwijl eigenlijk alle facetten voor een spits aanwezig zijn. Opkomende backs met een goede voorzet. Snelle buitenspelers die natuurlijk regelmatig naar binnen trekken en schieten maar ook nog wel eens met een voorzet komen. Pereiro die een goede steekpass in huis heeft, daar kwam bijvoorbeeld ook die 1 op 1 kans uit. Dat baart me dan toch zorgen want het was voorgaande jaren eigenlijk één van de eerste die ik erin klikte met Scorito. Nu heeft ie eigenlijk al 2 jaar en 1 wedstrijd de vorm niet. Zo lang die de vorm niet bevestigd, blijf ik er maar vanaf denk ik.

Spelers van Ajax in zijn algemeenheid. De spelers die qua prijs interessant zijn, staan vermoedelijk ook op de nominatie om gerouleerd te worden. Het seizoen is nog niet begonnen of van sommige spelers is al onduidelijk of ze überhaupt wel spelen. Onana, De Ligt, Blind, Tadic, Ziyech en Neres lijken zeker van een basisplaats. Mazraoui zou je op dit moment ook nog in het rijtje kunnen plaatsen. En met Ten Hag weet je zelfs niet zeker of bovenstaande namen altijd zullen spelen. V.w.b. Scorito is dat echt een verschrikkelijke coach. Gezien de prijzen moeten bovenstaande spelers het in principe elke wedstrijd laten zien t.o.v. de goedkopere teamgenoten. Die goedkopere teamgenoten zijn minder interessant vanwege de kans op rouleren. Een speler als Tadic is dan weer bijna niet te verantwoorden, is 12,5% van het totaal budget terwijl het gemiddeld maar 5,5% mag kosten. Even heel (misschien wel te) simplistisch gesteld: haalt Tadic wel 3x zoveel punten dan bijv. Koopmeiners?! Eigenlijk was mijn verwachting dat Ajax kampioen zou worden én veel goals zou maken. In één wedstrijd zijn er dan al weer zoveel dingen gebeurd dat de twijfel gigantisch toeslaat. Neem bijvoorbeeld al de basisopstelling van gisteren waarin ineens een paar namen "ontbreken".

Verder hebben wel een aantal namen de bevestiging gegeven, die staan ook wel redelijk vast in mijn team. Heeft dan vooral ook met prijs/kwaliteit te maken.

DeNescafe

Tadic is een lastige. Gaat hij naar verwachting presteren (dat ligt wat mij betreft rond de 25-30 goals en/of assists)? Zo ja, kan ik hem er misschien in klikken als "vaste" en "zekere" captain met hoog rendement.

Zijn prijs/kwaliteit gaat hij sowieso niet waard zijn zonder captain punten.

Gaat bij mij afhangen van de balans met de rest van 't team.

Thijmen1411

In de Europese wedstrijden heeft Tadic laten zien dat hij zijn prijs wel eens waard zou kunnen zijn, maar ik vind Ziyech (als hij blijft) toch interessanter. Hij heeft het voordeel dat hij de corners (en vaak ook de vrije trappen) neemt, en aangezien Ajax sterk is uit standaardsituaties, zal hij vaak de aangever zijn. Ik denk wel dat Tadic meer doelpunten gaat maken, aangezien hij verder vooruitgeschoven speelt, en dat maakt hem dan weer interessanter als captainkeuze... Hmm, ik ben er zelf eigenlijk ook nog lang niet uit, gelukkig hebben we nog ff :)

Laatst gewijzigd
Starlynk

Bij mij komen ze er allebei niet in normaal gesproken ;)

Diede34

Mijn twijfel bij Tadic is vooral het risico dat hij minder waard is in januari. Stel z'n rendement valt tegen of hij raakt geblesseerd dan zie ik dat wel gebeuren.

Ik probeer te selecteren op spelers waarvan ik denk dat ze zullen stijgen in waarde. Die zijn er genoeg imo.

Laatst gewijzigd
Thijmen1411

Het niet hebben van een Ajax middenvelder in de tweede seizoenshelft zorgde er vorig seizoen voor dat ik na elke wedstrijd van Ajax weer plekken daalde, dat risico wil ik niet nog eens nemen.
@Starlynk Ga jij dan zonder Ajax middenvelder? Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat je Van de Beek (of wie dan ook) zou kiezen...

Starlynk

'@Thijmen1411: Ik overweeg sterk om zonder Ajax middenvelder te gaan ja. Misschien dat ik een gokje waag met Eiting als die 2,5m blijft, maar die dure jongens durf ik eigenlijk niet aan met Ten Hag als coach. Sowieso had ik vorig jaar geen een speler van boven de 4m in de eerste seizoenshelft en dat is me prima bevallen. Mogelijk dat ik wel L. de Jong er in fiets voor 4,5m dit jaar, maar dat moet ik nog ff bekijken.

bakfiets

Ik heb hier hetzelfde met ajax. De dure spelers neem ik waarschijnlijk niet vanwege grotere kans op prijsdaling in de winterstop en deze trainer wisselt wel heel makkelijk tussen spelers. Ik had de jong en huntelaar op de bank. En huntelaar had ik er speciaal ingezet omdat johnson van az nog niet in de basis zou staan. Was johnson achteraf de betere keus geweest. Geen ajax middenvelders overweeg ik dan ook voor het eerst. Maarja er zijn nog geen 4 speelrondes voorbij en kan daarin nog een hoop gebeuren.

DeNescafe

Waarde daling bij Tadic vrees ik ook voor.. Maar heb 't geld wel over met dat ik zeer tevreden ben over de rest van mijn team.. Meh, laat die prijs update maar even komen en dan kan ik echt knopen doorhakken!

Lance Beenstrong

Waardedaling is dit jaar minder een probleem, omdat je tenminste het budget van 48M houdt. Ik speel dit jaar voor het eerst wat serieuzer mee en ik ben benieuwd of er veel mensen kiezen om 3 spelers van 500 mee te nemen die je bijna standaard op de tribune posteert? Of heb je een bredere selectie nodig?

BarryE1

'@Diede34 zo te zien ben je ook bezig met de vuelta, aangezien je hier ook al "renners" gaat selecteren ;)

@Starlynk ben benieuwd naar de motivatie om voor de gok Eiting te gaan, kan daar slechts 1 reden voor bedenken en dat is dat het mogelijk een waardestijging oplevert. Dat is 1 argument voor en kan toch ook wel een aantal tegenargumenten verzinnen.

@Lance Dan moet je héél veel geluk hebben. Geen blessures, geen schorsingen, geen spelers die gepasseerd worden, geen spelers uit vorm etc.

Platje

Vorig jaar had ik met vejinovic en bahebeck 2 mannen die snel voor lange tijd geblesseerd waren dus daarom adviseer ik je niet om 3 spelers te kiezen die nooit spelen. Dan kan je beter op zoek gaan naar spelers die iets duurder zijn en wellicht kunnen verrassen en een waardestijging kunnen realiseren. Maar kom je budgettechnisch niet uit of wil je risico's nemen dan kan je die gok wel wagen.

Pietje Precies

Qua Scorito is voor Tadic het wel/niet blijven van Ziyech denk ik belangrijk.

kasjaar

'@pietje, niet alleen voor Tadic..

Hoe belangrijk is de keeper? Ik had vorig jaar Padt en Castro in de eerste seizoenshelft, Jones en Padt in de tweede..
Heb 't gevoel alsof ik daar fouten gemaakt heb.

BarryE1

Keepers kun je redelijk makkelijk uitrekenen

DeNescafe

Minimaal één top 3 keepertje voor mij. Werkt vooralsnog goed.

@BarryE1 wil je je berekening delen? :)

Starlynk

'@BarryE1: Vooral waardestijging idd. Maar een basisspeler van Ajax haalt voldoende punten om 2,5m te verantwoorden, ook al scoort ie amper persoonlijke punten. Een basisplek voor Eiting is wel een gok natuurlijk, dus ik denk dat ik dat niet doe, maar ik zou dat eerder doen dan Tadic of Ziyech. Als Ziyech nog vertrekt, ga ik nog wel heroverwegen, maar 6m voor 1 speler....

@kasjaar: Ik had vorig jaar voor de winterstop Zoet en Bizot en had achteraf heel veel spijt dat ik die niet heb gehouden voor de 2e seizoenshelft. Keepers ga ik dit seizoen niet op bezuinigen, denk ik!

DeNescafe

Wat vinden jullie eigenlijk van die Bero van Vitesse?

Thijmen1411

'@denescafe Bero is voor mij een interessante speler die op de aanvallende positie speelt waar Mount vorig seizoen ook speelde (en we weten hoe dat ging). Echter heb ik nog niet voldoende gezien om hem al echt te overwegen, hij had 1 schot in de hele wedstrijd (1 goal) en 1 kans gecreëerd voor een medespeler (1 assist). Ook neemt hij nog geen corners en vrije trappen (van wat ik gezien heb). Als hij dit weet op te eisen, betere onderliggende statistieken laat zien en een vaste basisplek heeft (Bruns is er ook nog), dan neem ik hem ;)

1 2 ... 102 ... 610 611

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.