Scorito-algemeen

1 2 ... 104 ... 606 607
Matt89

Ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk en daarom staat Huntelaar er 'gewoon' in. Echter, aanstaande week staat er weer een belangrijke wedstrijd (Kiev) op het spel en daarnaast is Huntelaar dacht ik geen fan van kunstgras. Maar die opmerking van de 'ezel' overtuigt me wel om hem gewoon op te stellen!

Ab Normaal

Als Ten Hag slim is analyseert ie eerst de blessure van Dolberg. Als dat te lang duurt lijkt me een extra spits geen slechte optie.
Huntelaar alleen is te riskant, ook gezien zijn recente blessureverleden.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Sierhuis lijkt me nog niet de juiste optie inderdaad en Siem de Jong lijkt nu in alle rollen afgeschreven. Cassierra had nu nog wel van pas gekomen natuurlijk. Een echte back-up gaat ook gewoon best wat geld kosten (ik noem hier even een Fran Sol).

fmvbeest

In de Tennismanager is de C-categorie mannen echt zwaar bezet. Zou het prima vinden om de B categorie te skippen en 5x C te pakken :p

Ab Normaal

'@fmvbeest
Dat heb ik eigenlijk ieder toernooi.
Ik zou het echt een enorme verbetering vinden als daar iets aan gedaan wordt.
Ipv 3-3-2-2 lijkt me 2-2-3-3 beter.

fmvbeest

Ook omdat het dartspel dezelfde opzet heeft (waar meer mensen aan mee deden dan de tennismanager) zou je zeggen dat ze er echt wel belang bij hebben om deze spellen eens goed op de schop te gooien inderdaad.

Starlynk

Nou als het goed is wordt de opzet aangepast voor de Australian Open, dus fingers crossed.

Voor wie nog mee wil doen aan de subpoule voor het hopelijk laatste tennisspel oude stijl:

https://www.scorito.com/tennis-manager/us-open-2018/wielerflits-forum-poule?code=3f6cf0ec-756f-465d-8b30-95da517a4fcc

Thijmen1411

Eventueel zou Ten Hag ook Labyad nog in de spits kunnen proberen, heeft hij ook bij Utrecht gedaan.

De B-categorie is (net als bij Wimbledon) bij zowel de mannen als vrouwen weer erg matig. Het feit dat ze 'obvious' D keuzes als Tsitsipas weghalen door ze in de C-categorie te plaatsen, zorgt er wel voor dat die C-categorie zo overbeladen wordt met interessante opties waar je er maar twee van kan kiezen. Ik ben benieuwd naar de nieuwe opzet. Ik denk dat een budgetspel het best uit zal pakken, maar we gaan zien waar ze mee komen.

Matt89

Ik hoop ook op een budgetspel. Als ze maar twee zaken sowieso aanpakken en dat is de belachelijke puntentelling en dat we meer vrijheid krijgen om te kiezen.

Waarom is Labyad eigenlijk gehaald? Als vervangen voor Ziyech? Als Ziyech blijft kunnen ze Labyad misschien beter wel verhuren. Die komt dan niet aan spelen toe.

Pietje Precies

Door de blessure van Bandé is Labyad inmiddels de 2e optie op links. En mocht Ziyech nog een transfer maken en Neres dus weer naar RW verhuizen, zal Labyad de 1e optie op links worden.

Die gaat dus niet verhuurd worden. Een extra spits is momenteel waanzin met Huntelaar, Dolberg, Cassierra, Sierhuis en Siem de Jong onder contract. Dan had je Cassierra niet moeten verhuren.

Volgens mij is Dolberg ook niet lang meer geblesseerd (gebaseerd op persconferenties waarin het elke keer weer als nieuws wordt gebracht dat hij er niet bij is & niet in de categorie langdurig geblesseerden wordt geplaatst). Daarnaast is Huntelaar in zeer fitte doen en ook lekker bezig.

Als Dolberg nog écht geblesseerd raakt zou ik wel de markt af gaan speuren, maar momenteel kan je prima Sierhuis zijn kans geven. Anders kan je die ook net zo goed verhuren/afschrijven.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Pietje
Niet eens. Sierhuis is voor de komende jaren maar nog niet dit seizoen. De verhuur van Cassiera was logisch met Huntelaar en Dolberg voor ‘m en zijn resultaten bij Jong Ajax van vorig seizoen.
Dolberg en Huntelaar samen is prima, maar ik weet het niet met die blessure. Je hoort nergens hoe lang het nog duurt. Ik heb wel vaker meegemaakt dat dit soort zogenaamde blessures veel langer bleken te duren dan verwacht.

En enkel de blessuregevoelige Huntelaar voor competitie en Europa is te weinig.

Laatst gewijzigd
Jori

Dolberg traint inmiddels weer selectief mee. Als Huntelaar speelt, zal het denk ik niet langer zijn dan 60 minuten.
Die man is al 34 (net zo oud als bijv. Van Persie) en heeft 5 spierblessures gehad afgelopen jaar. Dat kan je nou echt niet gebruiken als enige spits. Bovendien is het ook het spelletje van Ajax nu dat de spits relatief weinig met het spel te maken heeft, enkel een kopduel winnen maar vooral de goal maken. Het voetballende gedeelte met Ziyech, Tadic, F. De Jong, Schöne daarvoor heeft hij weinig aan bij te dragen ;) Daar is Sierhuis ook precies de spits naar

Dat Ajax niet won van Heracles, had niks met de 4 wissels te maken. Het was de pure nonchalance en dus gebrek aan scherpte. Kijk alleen al naar de wereld van verschil in het spel van F. De Jong tegen Heracles en Standard.

Dinamo Kiev is een wedstrijd van 15 miljoen, geen enkele wedstrijd in het seizoen is zo belangrijk. Ten Hag moet ook gewoon zijn selectie daar optimaal op af stellen en als hij dat tegen Standard doet, dan al helemaal tegen Kiev.
Mazraoui lijkt me ook een gevalletje rust. Vorig seizoen enkel met Jong en nu speelt hij ook 3x per week. Tegen Standard ook uit voorzorg gewisseld

Pietje Precies

Klaas is sinds deze week zelfs 35 jaar! Zou je overigens niet zeggen als je hem bezig ziet, wereld van verschil met de fysieke gesteldheid van van Persie bijvoorbeeld.

Verder klinkt '5 spierblessures' of 'de blessuregevoelige Huntelaar' bijzonder zwaar als je vervolgens naar zijn blessure geschiedenis kijkt op TM: https://www.transfermarkt.nl/klaas-jan-huntelaar/verletzungen/spieler/4357

Tja, verhuur van Cassierra was enerzijds logisch en anderzijds is Cassierra verhuren en iemand anders halen zeer onlogisch.

Ik vind niet dat je over 'enkel' Huntelaar kan spreken als je ook Sierhuis hebt en Dolberg misschien in een paar weken al weer fit is. Is een duur geintje om dan nog een spits aan te trekken...

Jori

Excuus Pietje, hij zag er nog zo jeugdig uit!

Ik bedoel ook helemaal niet dat hij continu met blessures sukkelt, maar dat je wel een beetje zuinig op hem moet zijn. Ikzelf ben ook aardig fan van Sierhuis, maar heb liever dat hij het in de competitie mag waarmaken tegen VVV en Heracles, dan dat hij als diepste spits wordt opgesteld tegen slagers uit Oekraïne waar Interpol vermoedelijk al jaren achteraan zit.

Ergo, op Europees niveau zie ik dus liever Huntelaar en Dolberg het uitzoeken en in de competitie is Sierhuis een meer dan capabele back-up om Huntelaar/Dolberg te ontzien.

Een extra spits lijkt me niet echt nodig, dan nog liever de formatie aanpassen en idd zorgen dat dan VD Beek/Eiting/Labyad een basisplaats krijgt.

Over spitsen gesproken: PSV heeft momenteel nog Luuk de Jong, maar ook al 10 miljoen uitgegeven aan de opvolger (Romero). Voor het seizoen werd gesproken over een volledige concurrentie slag, maar inmiddels is Luuk de Jong toch gewoon weer de onbetwiste spits. Valt Romero dan gewoon tegen? of is het toch voorzichtigheid?

kasjaar

'@jori, ik heb bij PSV geen woord gehoord over de concurrentie slag die jij noemt. Romero is gehaald voor de toekomst en zal langzaam gebracht worden alsof 't een eigen jeugdspeler betreft. Hij is geen Mbappe dus je kan ook niet zomaar verwachten dat hij de vaste spits die meerdere malen kampioen geworden is er zomaar uit speelt na een blessure van een half jaar.

Jori

Hmm ok, heb het vooral gevolgd toen hij net werd gehaald, had de blessure ook gemist.

Voor Ajax lijkt het overigens geen Sierhuis in de basis te worden, vandaag in de basis van Jong Ajax. Dus lijkt me dan dat Huntelaar gaat starten

Laatst gewijzigd
kasjaar

Topcoach schiet nog niet echt op. Met 6 spelers van Ajax en PSV niet genoeg punten gepakt voor een topklassering. Nu is 't een beetje hopen op AZ maar dat gaat ook zwaar worden.

Starlynk

Nee deze ronde wordt ook niet mijn beste ronde :p

Thijmen1411

Zelfde hier, heb nog wel vier Feyenoorders en Van de Streek (wiens doelpunt net is afgekeurd) in de basis.

Pietje Precies

Ik heb 4 Feyenoorders in de basis staan, maar inmiddels is het vrij zeker gunstiger dat zij verliezen dan winnen (en clean sheet pakken).

kasjaar

Heel ironisch 4 punten onder m'n vorige score geëindigd. Zin om te puzzelen aan een beter elftal.

Iemand enig idee wanneer de prijzen veranderd worden door Scorito?

Thijmen1411

44 punten minder dan vorige week, weer een mislukte captain (Berghuis) :( Nog 2 rondes om een goede score neer te zetten.

@kasjaar
Woensdag 22 augustus om 12:00 staat er bij 'uitleg'.

Pietje Precies

Zoals ik al verwachtte was het eigenlijk ongunstig voor mij dat Feyenoord de 0 wist te houden. Zorgde er weliswaar voor dat ik 1039 punten pakte, maar dat is geen verbetering. Terwijl andere mensen door die clean sheet wel hun totaal zullen hebben verbeterd.

Ik snap het aantrekkelijke van een proefperiode voor Scorito, maar dat enkel je hoogste score in de eerste 4 rondes telt, blijf ik een oneerlijke regel vinden. Ik sta nu 687e, maar qua topscore waarschijnlijk iets van 2000e....

JimKro

Niet helemaal mee eens. Aangezien die proefrondes toch voornamelijk neerkomen op alle toppers met makkelijke tegenstanders bij elkaar gooien en hopen dat ze het waarmaken. Het heeft in mijn ogen nog niet al te veel te maken met het selecteren van een goed en uitgebalanceerd team. Daarnaast kunnen er volgens mij al snel flinke verschillen in de scores zitten als de ene topper nét niet scoort en de andere wel. Over een heel seizoen wordt dit automatisch redelijk gebalanceerd maar in deze fase niet en gaat het erom dat het op korte termijn goed valt (zie de kans van L. De Jong bijvoorbeeld). Voor mij heeft dat toch minder met ‘skill’ te maken dan de rest van het seizoen (let op: ‘minder’. Er is uiteraard wel een skillfactor). Maar misschien ben ik ietwat gekleurd na twee matige scores ;)

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Puur omdat het slechts over 4 rondes gaat en niet 34 is de geluksfactor (veel) groter. Echter, die is ook aanzienlijk aanwezig na de proefrondes (blessures etc). 't zijn nu eenmaal de regels, voor mij was 't ook beter om alles bij elkaar op te tellen (top 100 nu) van de proefrondes ipv alleen de beste. Dit geeft echter wel de kans op een groter deelnemersveld, je kan nog prima de laatste profronde instappen.

1 2 ... 104 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.